Jump to content

Ventilator clima mort


Recommended Posts

Azi am primit si eu un "cadou" de craciun, nu-mi mai functioneaza ventilatorul de la clima; faza este ca panoul se aprinde tot in regula,se vad gradele, se aud cum functioneaza motorasele pt comutarea pe diferite pozitii la gurile de aerisire, dezaburitorul pt luneta functioneaza, dar cand dau pe "auto" sau dezaburitorul pt parbriz, nu schiteaza nici-o suflare,se vede cum urca indicatorul ventilatorului (treptele acelea) dar nici-o suflare niciun zgomot de ventilator,nimic; se simte aerul cald doar atunci cand pun mana pe gurile de aerisire. Cel mai mult mi-e teama ca trebuie sa dau bordul jos.

Inainte de asta, a functionat normal, doar ca se auzea ca un scartait mai ales pe treptele mici.

I s-a mai intamplat cuiva asa ceva? ce poate fi? ma gandesc ca ar fi doua cazuri, ori s-a ars ori s-a blocat... poate sa fie si vreo siguranta arsa ceva(dar nu prea cred)?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Se da doar jumatea de sus jos si nu e chiar sfarsitul sfarsitului. Adica se poate face. Mai rau e cu piesele. Acum sincer sa presupunem ca a picat doar bloweru. E indicat zic eu sa schimbi si rezistorul ca tot iti bagi nasul pe acolo.
Link to comment
Share on other sites

Se da doar jumatea de sus jos si nu e chiar sfarsitul sfarsitului. Adica se poate face. Mai rau e cu piesele. Acum sincer sa presupunem ca a picat doar bloweru. E indicat zic eu sa schimbi si rezistorul ca tot iti bagi nasul pe acolo.

 

Poti sa fii mai explicit te rog?:blush: sincer, n-am prea inteles la ce te referi...:pardon:

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca am facut o confuzie. Am crezut ca la E39 motorasul si rezistorul au corp comun si m-am inselat.

Piesa cu tepi (FSU- final stage unit) e separata la E39 de motorasul care iti face ventilatie in interior.

Iti dau linkuri imediat despre ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

A picat motorasul de la aeroterma. Piesa sh costa in jur de 150ron. Mai problematic e ca tb. dat bordul jos. Il poti verifica daca e ventilatorul setand clima pe + max ventilator, te duci in compartimentul motor si dai jos gurile care fac legatura cu filtrele de polen. Bagi mana acolo si verifici daca mai misca ceva. Poate e doar blocat, dar slabe sanse sa-si revina de la sine. Daca se intampla, oricum tb. schimbat sau reparat (perii, bucse).
Link to comment
Share on other sites

@ ifx, link-urile ce mi le-ai trimis pe PM nu le pot accesa, imi da "invalid page"; le-am bagat in bara de sus si nimic. Incearca intr-un alt mod.

@ nt98adu, am sa verific maine sa vad daca reusesc; app, prin care din cele doua filtre pot ajunge mai usor,cel din dreapta sau din stanga?

@ hitman, unde se afla "misterioasa" piesa cu tepi?

Link to comment
Share on other sites

Este pus la mijoc. Scoti tubulatura care vrei.

 

 

Ms colegu', am sa vad maine ce rezolv... Oricum si mie imi este teama ca voi da bordul jos, dar daca e nevoie o sa merg cu ea la mecanic sa-l dea jos, n-am ce-i face...doar n-o sa merg iarna asta fara caldura!

Toata treaba asta din cauza mea, ca m-a pus dracu' sa-i dau masina unui prieten sa se duca jos in sicilia, iar peste noapte a tras pe dreapta sa doarma si a lasat masina pornita toata noaptea inclusiv caldura pt ca avea si copilul cu el si cu nevasta-sa, si trebuia sa aiba caldura.:bashwall: :banghead:

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Este pus la mijoc. Scoti tubulatura care vrei.

 

 

Le: poza cu ventilatorul

 

 

Chiar acum am umblat acolo unde mi-ai zis tu, deci cu masina oprita am rotit cu mana de paletele alea si merge putin cam greu, dupa ce am pornit masina si am dat ventilatorul la maxim, am invartit iar de palete si o idee a inceput sa se invarta, dar doar ajutata de mine (incepuse sa mearga usor) dupa care s-a oprit din nou; mai pe intelesul tuturor, ar vrea sa functioneze dar nu poate, n-are forta.

Motorasul ala are niste carbuni? sa fie ei cauza? din ce-am observat nu p-are sa fi ars, sau poate ma insel eu.

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa il alimentezi direct, ocolind final stage unit-ul. Daca nu vrea sa mearga, e clar ventilatorul. Daca o ia, atunci e final stage unit-ul. Desi, daca spui ca inainte de a se opri de tot avea un scartait, si faptul ca daca il invarti cu mana merge mai greu, ma face sa cred ca e ventilatorul blocat din cauza rulmentilor sau bucselor de pe rotor uzate. Final stage unit-ul ala da alte simptome inainte de a pica: turatia ventilatorului variaza fara a se modifica de pe panoul de control, ventilatorul ramane pornit chiar cu motorul oprit si cheia scoasa din contact, etc...

 

Daca nu reusesti tu, du-o la un electrician. Diagnosticarea nu e mare filozofie. Mai urat va fi cu demontatul si inlocuitul. Dar daca stai intre ei, nu ar trebui sa fie probleme.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum am umblat acolo unde mi-ai zis tu, deci cu masina oprita am rotit cu mana de paletele alea si merge putin cam greu, dupa ce am pornit masina si am dat ventilatorul la maxim, am invartit iar de palete si o idee a inceput sa se invarta, dar doar ajutata de mine (incepuse sa mearga usor) dupa care s-a oprit din nou; mai pe intelesul tuturor, ar vrea sa functioneze dar nu poate, n-are forta.

Motorasul ala are niste carbuni? sa fie ei cauza? din ce-am observat nu p-are sa fi ars, sau poate ma insel eu.

 

 

Da, are carbuni. Daca totusi se invarte usor inseamna ca motorasul nu este gripat, rulmentii/bucsele sunt bune. Ramane de vazut. Inainte de a da jos bordul verifica si rezistorul (piesa cu tepi) cum au sugerat colegii.

Link to comment
Share on other sites

Problema pe jumatate rezolvata. Ca sa lamuresc pe toata lumea, e cam asa cum a spus colegul "m_3512". Am fost la baietii de la bmw (va spun sincer, nu prea am incredere in alte service-uri), oamenii s-au dus direct la problema, nu au bajbait asa cum fac altii. Concluzia a fost urmatoarea: au probat aeroterma schimband piesa cu tepi (au pus alta noua ca proba), nu este de la ea, problema este de la motoras. Partea buna este ca au reusit sa mi-l deblocheze, deci acum functioneaza si nici nu mai scartaie. Partea proasta este ca mi-au spus ca nu mai duce mult si ca ma poate lasa dintr-un moment in altul. Partea si mai proasta este ca astia nu umbla la motoras sa-i schimbe bucsi sau rulmenti, astia iti comanda piesa noua (motorasul cu paletii) si ti-o schimba direct fara sa se mai complice cu reparatul pieselor. Partea si mai proasta decat partea proasta :D este ca toata operatiunea dureaza vreo 3-4 zile si + de asta costa o caruta de bani (cel putin 3-4 ciute). Acum ramane la aprecierea mea; oricum momentan sunt multumit ca au reusit s-o faca sa mai functioneze ceva timp,pt ca sincer nu era momentul acum sa stau cu masina prin service ca sa nu mai zic ca aproape toti sunt in concedii pana pe 6-7 ianuarie in colo.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Iar imi face figuri, cand se blocheaza, cand isi da drumul :pissed: ,si cand merge scartaie de zici ca-i rasnita. Am fost cu ea la bmw, sa-mi faca un preventiv :bash: , astia-s nebuni de-a binelea.:wacko: Aeroterma costa 261€ si mana de lucru 320€:censored: . Si nu-i mare lucru, sunt sigur ca daca o gresez isi va da drumul si nu voi mai avea probleme (dar astia nu se baga la asa ceva, ei sunt cu schimbatul si atat)

,practic ea face figuri din cauza ca scartaitului acela. Problema esta cum ajung la ea, stiu ca trebuie sa demontez partea de sus a bordului, dar cum fac asta? exista vreun DIY aici pe forum sau vreu filmulet ceva? pt ca sincer decat sa dau 300€ numai pe mana de lucru, mai bine imi bag eu ghearele.

Link to comment
Share on other sites

daca sunt praf bucsele de cupru si/sau carbunii , poti sa ungi/gresezi tu mult si bine ca tot nu rezolvi nimic

 

 

Ok, dar cel putin vreau sa incerc poate reusesc sa-l demontez eu decat sa dau 300€ pe mana de lucru. Si daca e sa fie defect si nu-i mai pot face nimic, atunci sunt deacord sa cumpar unul nou.

Link to comment
Share on other sites

Iar imi face figuri, cand se blocheaza, cand isi da drumul :pissed: ,si cand merge scartaie de zici ca-i rasnita.

La a mea rabla E12 tot s-a blocat motoras saptamana asta. Scartaia de vreo 3 ani cel putin, de cand am masina.

Am demontat motoras, am uns lagere intai cu WD40 si apoi cu vaselina. Acuma nu se mai aude nimic si merge superb.

Nici gand sa-l inlocuiesc prea de curand, chiar daca am una de rezerva.

Cu ce il au deblocat cei de la BMW? Chiar nu exista acces usor la motoras?

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Tin minte ca atunci cand a picat mi s-a facut o scarba d-aia mare rau de tot de bmw. Si chestia e ca la mine motorasul e corp comun cu rezistorul. Eu nu stiam ca e una ca e alalta si am zis ca daca tot dau jos bordul singur sa iau si motoras si rezistor in ideea sa nu ma trezesc in vreo luna ca mai pica ceva. A fost un damage oarecum, stiu ca au sarit de 2000 ron amandoua. Si daca ma duceam la dealer ma rupeau si aia de vreo 1000-1500 manopera asa ca tot am scutit ceva :sorcerer:
Link to comment
Share on other sites

La a mea rabla E12 tot s-a blocat motoras saptamana asta. Scartaia de vreo 3 ani cel putin, de cand am masina.

Am demontat motoras, am uns lagere intai cu WD40 si apoi cu vaselina. Acuma nu se mai aude nimic si merge superb.

Nici gand sa-l inlocuiesc prea de curand, chiar daca am una de rezerva.

Cu ce il au deblocat cei de la BMW? Chiar nu exista acces usor la motoras?

 

 

Acelasi lucru am de gand sa-i fac si eu, asta in cazul in care reusec sa ajung la el.

 

Habar n-am cum l-au deblocat, ca nu m-au lasat sa intru sa vad, a trebuit sa astept in sala de asteptare. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Incredibil. Pe mine m-a costat 30 de minute, ceva sapun sa ma spal pe mainile apoi, un pic de WD40 si un pic de vaselina..

 

Acelasi lucru am de gand sa-i fac si eu, asta in cazul in care reusec sa ajung la el.

Problema e, caz ilustrat de ifx mai sus, ca daca tot te apuci la o asa mare lucrare, iti vine sa montezi numai piese noi, ca sa te asiguri ce nu o sa repeti operatia prea de curand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.