Jump to content

Ventilator clima mort


Recommended Posts

Incredibil. Pe mine m-a costat 30 de minute, ceva sapun sa ma spal pe mainile apoi, un pic de WD40 si un pic de vaselina..

 

 

Problema e, caz ilustrat de ifx mai sus, ca daca tot te apuci la o asa mare lucrare, iti vine sa montezi numai piese noi, ca sa te asiguri ce nu o sa repeti operatia prea de curand.

 

 

Cam asa e, dar cum am mai spus si mai devreme, imi trebuie un filmulet ceva ca sa-mi fac o idee daca sunt capabil sa-mi bag ghearele prin el sau o las balta. Sa zic ca motorasul m-as risca sa-l iau de nou, dar in niciun caz nu dau 300€ doar pe mana de lucru. Pai decat asa, mai bine mai astept cateva luni si cand am drum in romania, vorbesc cu cineva de aici de pe forum (service ceva sau un baiat priceput care are habar de asa ceva) si o rezolv in romania.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

N-am caldura in masina, aseara am fost plecat prin oras si mi s-a aburit parbrizul de nici cu mama carpei n-am mai putut sa-l sterg,mergeam ca bosorogii aia cu 40 la ora :hmm: . Unde naiba gasesc si eu un filmulet cu demontarea bordului? repet, nu sunt dispus sa le dau lu' astia peste 300€ mana de lucru,prefer sa ma implic eu.
Link to comment
Share on other sites

am o problema asemanatoare si m-am apucat de desfacut si am tot desfacut inclusiv consola dintre scaune pana am dat jos partea inferioara a bordului,apoi am mers la cativa meseriasi si au spusca trebuie dat chiar tot tot bordul jos pentru a avea acces la motorase,l-am spreiat si suflat din toate pozitiile,am mers la dezmembrari si am studiat un ansamblu complet de aeroterma si am ajuns la concluzia ca singura solutie este JOS BORDUL!nu am avut curaj,am vorbit cu baietii de la BMW in particular si nici nu auvrut sa auda(fac reparatii cu ei de 5 ani)asa ca l-am montat la loc mi-am luat o masinuta pt iarna asta iar in primavara o desfac complet EU !parerea mea este ca in ROMANIA te va costa manopera mai mult de 320e.incearca sa-l desfaci singur si ai sa vezi ce satisfactii vei avea!scule multe nu trebuie:surubelnita electrica,cruce,stea,drepte,chei fixe si tubulare de 8,10,13,14 patent o tija magnetica si cca 2 zile libere,nervi de otel si mult mult noroc.ATENTIE:daca poti filmeaza tot timpul sau macar fa poze pentru a-ti fi de ajutor la remontare.SUCCES!TINENE LA CURENT CU CE VEI FACE!0740652830 Edited by mihai e39
Link to comment
Share on other sites

Asta trebuie facut.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Nnw3H8wX_Jk

 

insa voi o sa schimbati doar ventilatorul, nu si vaporizatorul.

 

Priviti partea buna a lucrurilor..o sa curatati si vaporizatorul pentru a nu mai avea mirosuri neplacute..o sa schimbati freonul..

 

Timp de lucru cam 10 ore.

Edited by nadalcu_cristian
Link to comment
Share on other sites

Asta trebuie facut.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Nnw3H8wX_Jk

 

insa voi o sa schimbati doar ventilatorul, nu si vaporizatorul.

 

Priviti partea buna a lucrurilor..o sa curatati si vaporizatorul pentru a nu mai avea mirosuri neplacute..o sa schimbati freonul..

 

Timp de lucru cam 10 ore.

 

 

Mama ce-i acolo....mi se pare insa ca ala a demontat masina si pt altceva sau mai mult decat trebuie,de ex nu inteleg de ce a trebuit sa demonteze panoul de clima si de ce a umblat la trimul de la cutie sau de ce a demontat cutia mediana. Eu din ce-am vazut in alte poze, trebuie sa demontez doar partea de sus a bordului,atat. Nu stiu sigur dupa ce fac treaba asta, daca trebuie neaparat sa dau toata tulumba jos (asa cum a facut japonezul) sau as putea demonta motorasul acolo pe pozitie...

Link to comment
Share on other sites

Adi minune ti-a dat un sfat aiurea fiind in totala necunostinta de cauza. Tu ai treaba cu coaja si atat. Acolo se schimba calofierul care da caldura in interior pentru ca pierdea lichid. Sa sfatuiesti un om sa-si desfaca tot ansamblul ca sa schimbe doar blowerul denota un habarnism acut.

Mirosurile neplacute se rezolva cu alte tactici nu cu demontat juma' de masina. I rest my case.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa demontez doar partea de sus a bordului,atat

 

ai dreptate , am uitat ca la e39 plansa de bord este din 3 bucati.

 

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/160109d1342555873-replaced-blower-motor-64118385558-img_20120711_113705-small-.jpg

 

 

ifx fuck off !

Link to comment
Share on other sites

Salut Cataline,problema pe care o ai tu acum eu tocmai am rezolvato acum 3 saptamani.Din cate am citit eu pe aici vad ca majoritate in primul rand te cam descurajeaza privind demontarea bordului si te duc in eroare cu schimbatul unor piese pe care nici nu trebuie sa te atingi de ele.In primul rand piesa cu tepi,sa nu cumva sa te apuci sa o schimbi ca sigur este buna,singura problema la tine este motorasul care este pe duca si se va duce cat de curand de tot adica se va bloca exact ca la mine si nu va mai misca niciodata din cauza rulmentilor defecti si a carbunilor sparti,si baietii de la bmw tare am impresia ca vor sa te jecmaneasca de bani,operatiunes dureaza intre 3-4-5 ore si sincer nu este foarte greu si mai mult de 150€ nu cred ca face.Eu iti zic..daca vrei tu sa te apuci de treaba nu este foarte greu,trebuie sa ai cateva scule necesare,nu cine stie ce:surubelnite in cruce de preferat cu cozi scurte,un set de torsuri si imbusuri,o lanterna si o paleta din plastic pt a scoate timurile(ornamentele de bord) dar totusi e de preferat sa ai o trusa de ceva sculisoare ca nu se stie ce mai intervine,sub timuri ai suruburi pe care trebuie sa le desfaci,trebuie sa dai jos stalpii laterali fata(gija mare daca ai aibag pe ei,desfaci inscriptia cu AIRBAG apoi desfaci surubul),torpedoul nu este greu de desfacut,scoti capacul de la Airbag pasager(folosesti paleta plastic),dupa ce ai demontat bordul scoti mufa de la airbag pasager,demontezi airbagul,il pui usor cu fata in sus pe bancheta spate si abia acum incerci sa scoti plansa de bord afara(o sa ai mufe la bord,casetofon,radio,astea toate le decuplezi fara probleme).Dupa ce ai scos bordul o sa mai fie cate ceva de gadilit pe acolo dar cu calm si atentie sporita nu o sa fie greu apoi de duci direct pe aeroterma..in mijlocul bordului se afla,chiar sub acele doua gauri mari(e un fel de carcasa/capac)desfaci cu imbus doar acea parte nu toate imbusurile care le gasesti acolo iar in partea de sus in spate putin ai o clema pe care o desfaci si ai ajuns la motoras:),se tine prins in doua suruburi si conectat la o mufa.Nu uita inainte sa il montezi pe cel nou sa il ungi cu vaselina pentru a nu scartai pe viitor.Poti sa-i faci si proba chiar daca e bordul demontar si airbagul scos,o sa-ti ramana martorul de la airbag aprins(trebuie stearsa eroarea din tester),asamblezi totul frumos inapoi exact asa cum ai deomontar si cam astai treaba.Acum nu zic ca e floare la ureche dar nici de speriat,cu cateva cunostinte in ale mesteritului eu sunt sigur ca oricine se descurca sa faca teeaba asta fara probleme.Sfatul meu este ca inainte sa te apuci de treaba sa fii bine pregatit psihic :)Ce sa mai zic decat Spor la treaba!

 

Sper sa-ti fie de folos,asa s-a procedat la mine si a iesit treaba foarte bine,sunt multumit!

Link to comment
Share on other sites

o sa-ti ramana martorul de la airbag aprins(trebuie stearsa eroarea din tester)

 

Ha !

 

Zi mersi ca nu ti s-a declansat airbagul. Se deconecteaza bateria cand faci astfel de operatii, iar dupa reconectare nu vor fi erori.

 

Acolo se schimba calofierul care da caldura in interior pentru ca pierdea lichid.

 

Acolo se schimba radiatorul prin care trece freon , nu antigel, asta pentru habarul tau.

 

Edited by nadalcu_cristian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
revin.eu am desfacut bordul in toamna pana la faza cu dat jos plansa de bord iar JAPONEZUL a procedat intocmai deoarece daca nu dai jos consola dintre scaune nu poti da jos partea inferioara a bordului(comanda clima,radio cd).am vazut pe radiatorul JAPONEZULUI foarte multa mizerie pe exterior.cred ca ar fi pacat sa ajungi acolo si nu il curati pt. inca 5 minute de nervi!cand da caldura promit sa-l desfac si voi posta filmarea completa inclusiv montarea.eu nu sunt sigur daca este de vina radiatorul infundat pe exterior sau am alta problema de nu ajunge aer cu putere in habitaclu.daca cineva a avut asa problema si a gasit rezolvarea il rog sa posteze sau sa sune 0740652830.ma disperera situatia.si apropo sa nu pui vaselina la un eventual motoras nou.cred ca nu sunt compatibile unsoarea de fabrica cu cea completata de tine,eventual ai putea da cu un spray de vaselina dar nu cred ca este cazul.succes!
Link to comment
Share on other sites

Pai cum iti imaginezi ca vei putea trage coaja in sus fara sa dai ornamentul de stalp jos? E simplu: scoti borna la baterie si dai ornamentul stalp jos declipsand airbagul din mufare doar daca vrei sa ai mai mult loc. Altfel, airbagul ramane pe loc si ornamentul iese separat.;) Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

Am reusit intr-un final sa dau coaja jos, ce-a fost usor a trecut, acum urmeaza greul. Deja m-am inpotmolit la axul ala care roteste clapetele pt deschis/inchis, am sa pun si-o poza.

 

Mai pun o poza deci este vorba de axul ala inconjurat cu rosu; practic vreau sa demontez carcasa aia cu gaurile patrate dar se tine in axul ala, cum procedez?

Link to comment
Share on other sites

Am reusit!!!!:yahoo: L-am scos, 'tu-i mama lui de ventilator!!!

Acum am o alta problema: faza e ca atunci cand rotesc de palete, nu e blocat insa merge cam greu...la carbuni m-am uitat si par in regula, problema este ca-i capsat si nu prea pot sa-l demontez ca sa umblu la bucsi sau rulmenti, ce-o avea p-acolo....ce ma sfatuiti sa fac in cazul asta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.