Jump to content

VA ROG AJUTOR DIN PARTEA VOASTRA-imi fierbe apa la e34 2000cm


badea valentin

Recommended Posts

LA MULTI ANI PE NOUL AN!!! de cateva zile ma tot lupt cu o problema la un e34 din '90 2000cm si anume imi fierbe apa in motor peste normal si nu baga nici caldura. am verificat pompa de apa e ok, adica nu are palete, rupte curea sarita,circula apa; am verificat termostatul e ok (a trecut testul cu fier intr-o oala cu apa); cand m-am apucat de aerisirea instalatie surpriza...si anume: pe la dopuletul de aerisire nu imi scoate apa absolut deloc,doar vapori de apa; am verificat chiar si radiatorul. m-ai citisem aici de sintomele garniturii de _chiulasa_, dar eu nu am furtune tari absolut deloc sau spuma in vas sau pe joja. astept cu mare nerabdare ajutor din partea voastra. VA MULTUMESC!!!
Link to comment
Share on other sites

LA MULTI ANI PE NOUL AN!!! de cateva zile ma tot lupt cu o problema la un e34 din '90 2000cm si anume imi fierbe apa in motor peste normal si nu baga nici caldura. am verificat pompa de apa e ok, adica nu are palete, rupte curea sarita,circula apa; am verificat termostatul e ok (a trecut testul cu fier intr-o oala cu apa); cand m-am apucat de aerisirea instalatie surpriza...si anume: pe la dopuletul de aerisire nu imi scoate apa absolut deloc,doar vapori de apa; am verificat chiar si radiatorul. m-ai citisem aici de sintomele garniturii de _chiulasa_, dar eu nu am furtune tari absolut deloc sau spuma in vas sau pe joja. astept cu mare nerabdare ajutor din partea voastra. VA MULTUMESC!!!

 

La multi ani.

Alte simptome? mai verifica pompa odata.

Edited by Bgy666
Link to comment
Share on other sites

Alte simptome? mai verifica pompa odata.

Bgy666, iti arde de mistouri.

 

badea valentin, fa aerisirea corect. Recomandarea cu dopuletul facuta de valy nu e suficienta.

Da o cautare pe forum, o sa gasesti cum se face aerisirea corect, s-a tot discutat subiectul.

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

Aerisirea se face cu motorul pornit. Ai lasat sa deschida termostatul inainte de a aerisi instalatia? Daca nu, asteapta sa deschida termostatul si completeaza cu antigel/apa distilata in radiator cu dopuletul deschis pana pe acolo iese apa. Daca ai facut deja asta, verifica temperatura radiatorului, sus si jos, si furtunele de apa care duc la radiatorul din masina (tur si retur). E posibil si sa fie un furtun obturat. In ultima masura, verifica daca iti "scapa" compresie in radiator (adica temperatura apei sa fie jos, dar in radiator sa vezica apa bolboroseste. In functie de astea, iti poti face o idee.
Link to comment
Share on other sites

Bgy666, iti arde de mistouri.

 

badea valentin, fa aerisirea corect. Recomandarea cu dopuletul facuta de valy nu e suficienta.

Da o cautare pe forum, o sa gasesti cum se face aerisirea corect, s-a tot discutat subiectul.

 

Care ar fi mistoul? poate sa aiba si alte simptome sa determini de ce fierbe apa. ex:trepideaz, fierbe doar in trafic.

Edited by Bgy666
Link to comment
Share on other sites

Bgy666, iti arde de mistouri.

 

badea valentin, fa aerisirea corect. Recomandarea cu dopuletul facuta de valy nu e suficienta.

Da o cautare pe forum, o sa gasesti cum se face aerisirea corect, s-a tot discutat subiectul.

aerisirea am facut-o exact cum mi-au scris si colegii de pe forum(adica corect) doar ca nu imi vine apa pe dopuletul de aerisire doar abur.

 

Care ar fi mistoul? poate sa aiba si alte simptome sa determini de ce fierbe apa. ex:trepideaz, fierbe doar in trafic.

in trafic nu mi-a fiert niciodata doar la relantii, si in oras nu am reusit sa merg cu ea pentru ca am intrat in posesia acestei masini de 2 sapt si de una ma chinui sa o fac :wacko:

 

Incearca fara termostat, vezi daca face la fel; la E34 cu motorul M50 exista si o pompa de apa electrica, auxiliara. Radiatorul se incalzeste? sa nu cumva sa fie infundat vreun traseu in radiator.

am incercat si fara termostat dar acelasi lucru. am mai citit ceva pe un alt forum despre un anume "vasco" care nu stiu cu exactitate ce este si nu as sti cum sa il verific daca e bun al meu sau nu. radiatorul nu se incalzeste, atunci cand apa este aproape de rosu radiatorul este foarte foarte putin cald. care ar fi pompa aceea auxiliara? eu m ai am un e34 pt piese si vreau sa incerc din 2 sa fac una tambal de aceea va si intreb cum as putea sa verific anumite piese pentru ca nu stiu exact daca acelea sunt ok. multumesc!

 

Aerisirea se face cu motorul pornit. Ai lasat sa deschida termostatul inainte de a aerisi instalatia? Daca nu, asteapta sa deschida termostatul si completeaza cu antigel/apa distilata in radiator cu dopuletul deschis pana pe acolo iese apa. Daca ai facut deja asta, verifica temperatura radiatorului, sus si jos, si furtunele de apa care duc la radiatorul din masina (tur si retur). E posibil si sa fie un furtun obturat. In ultima masura, verifica daca iti "scapa" compresie in radiator (adica temperatura apei sa fie jos, dar in radiator sa vezica apa bolboroseste. In functie de astea, iti poti face o idee.

iti multumesc tie ZYZ cat si celorlalti colegi de pe forum care imi sar in ajutor. aerisirea am facut-o ca la carte. in leg cu termostatul am incercat ambele variante, si 8nainte sa deschida si dupa dar tot nu imi da apa pe acolo la dopul de aerisire ci doar abur. radiorul nu se incalzeste, atunci cand temperatura din bord(cea de la apa) este aproape de rosu radiatorul este foarte foarte putin cald iar furtunele care duc in interior sunt calde, iar cele care duc apa in motor su t caldute dar la strangerea de mana par a NU FI PLINe CU APA

Link to comment
Share on other sites

Du-o undeva la caldura (15-20 de grade temperatura ambientala) si las-o doua zile. Este foarte posibil sa ai un dop de gheata undeva si sa nu-si faca circuitul si d-aia sa fiarba

multumesc frumos pt sfat...nu ma gandesc la dop de gheata cat ma gandesc la un dop de mizerie pentru ca madina a fost stata o perioada mai lunga cca8-12luni si chiar nu as avea unde sa o bag la caldura deoarece nu am garaj inchis :(

Link to comment
Share on other sites

Are dreptate MAS, e radiatorul infundat. Daca mai ai un E34, schimba radiatorul. "Vascul" se refera la ventilatorul la motorul tau este actionat de un ambreiaj vascos (vascocuplaj termosenzitiv), spre deosebire de alte motoare unde este actionat electric si comandat de sonda de temperatura a apei. Daca motorul scapa compresie pe la garnitura de chiulasa, se vede apa in radiator ca si cum ar fierbe, la busonul de ulei se depunde o spuma si in ultima instanta motorul se opreste in hydrolock (intra apa in camera de ardere si blocheaza pistonul). Daca e arsa garnitura iti poti da seama si in functie de bujii, care nu mai au electrodul caramiziu. Edited by ZyZ
Link to comment
Share on other sites

din moment ce tie iti fierbe apa in motor si nu iti baga caldura e clar ca apa nu trece prin radiator

90% ti-e infundata instalatia si nici vorba de dop de geata ca doar cand apa din motor atinge punctul de fierbere topeste orice dop de geata

schimba radiatorul

legat de vasc ala asigura racirea dar nu are nici o treaba daca ala nu functioneaza cu faptul ca nu baga caldura

am patit si eu treaba cu temperatura ridicata la E30

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

Aerisirea se face in felul urmator:

dai drumul la caldura, desfaci busonul de pe radiator iar langa el ai un cap de surub in stea, care este pt aerisire. Il desfaci si pe ala, completezi cu antigel/apa si lasi motorul sa mearga la relanti. In momentul in care se deschide termostatul, apa va incepe sa circule prin radiator iar aerul de pe instalatie va fi aruncat pe gaura de la acel surub stea. In momentul in care pe acea gaura va incepe sa curga apa, poti sa te mai joci putin din acceleratie, s-o turezi ca sa creasca putin presiunea si sa arunce aerul ramas. Vezi sa nu completezi prea mult cu antigel si apa, nivelul trebuie sa fie cel de pe radiator cand e rece, cand e cald nivelul va fi mai ridicat. Se strange surubul stea si busonul de la apa.

 

de pierdut nu pierzi antigel?

Link to comment
Share on other sites

Are dreptate MAS, e radiatorul infundat. Daca mai ai un E34, schimba radiatorul. "Vascul" se refera la ventilatorul la motorul tau este actionat de un ambreiaj vascos (vascocuplaj termosenzitiv), spre deosebire de alte motoare unde este actionat electric si comandat de sonda de temperatura a apei. Daca motorul scapa compresie pe la garnitura de chiulasa, se vede apa in radiator ca si cum ar fierbe, la busonul de ulei se depunde o spuma si in ultima instanta motorul se opreste in hydrolock (intra apa in camera de ardere si blocheaza pistonul). Daca e arsa garnitura iti poti da seama si in functie de bujii, care nu mai au electrodul caramiziu.

da m ai am un e34 doar ca acela are mai multe dotari,are clima si radiatorul e mai lung si are si o mufa pe el in partea dreapta (partea cu pasageru) nu stiu exact ce este cted ca face legatura cu cel de la aer

Link to comment
Share on other sites

Daca ai sau stii pe cineva care are un compresor, incearca sa desfunzi radiatorul folosing pistolul de la compresor. Nu ai precizat daca-ti bolboroseste apa in radiator cand motorul e ~rece.

am eu compresor si voi incerca eu sa il desfund iar cu bolborositul o sa revin si dupa ce desfund radiatorul pentru ca sincer nu am fost atent

Link to comment
Share on other sites

Daca pompa e ok si radiatorul nu se incalzeste incearca sa il desfunzi s-au inlocuiestel. Bafta!

care e treaba cu radiatorul DYC88, am bagat apa in radiator si iese pe poate partile, cum adica sa fie infundat? te rog explica mi mai cu lux de amanunte. nu stiu ce sa ii mai fac, i am schimbat si _chiulasa_ ca era mancata si garnitura dar tot nu ii dau de cap. la ce temperatura ar trebui sa deschida termostatul?pompa e ok in s2nsul ca nu are palete rupte nu se invarte pe ax etc dar nu stiu exact daca baga debitul care trebuie

Edited by badea valentin
Link to comment
Share on other sites

Parca ti-am raspuns si in celalalt topic, verifica si pompa de apa electrica daca functioneaza; termostatul trebuie sa deschida pe la 87-90'C; poate avea doar unele canale infundate, gaseste la dezmembrari unul macar sa faci o proba.
Link to comment
Share on other sites

care e treaba cu radiatorul DYC88, am bagat apa in radiator si iese pe poate partile, cum adica sa fie infundat? te rog explica mi mai cu lux de amanunte. nu stiu ce sa ii mai fac, i am schimbat si _chiulasa_ ca era mancata si garnitura dar tot nu ii dau de cap. la ce temperatura ar trebui sa deschida termostatul?pompa e ok in s2nsul ca nu are palete rupte nu se invarte pe ax etc dar nu stiu exact daca baga debitul care trebuie

 

 

Instalatia de racire e compusa din urmatoarele:

-radiator

-termostat/e

-vascocuplaj

-pompa de apa

verifici pe toate prin eliminare+ te asiguri ca nu ai pierderi de lichid din instalatie(radiator spart...etc)

si te asiguri ca faci aerisirea ca la carte...am explicat mai sus cum

apoi daca problema nu dispare mai exita si varainta cu garnitura de chiulasa

daca tot ai probleme si dupa toate cele de mai sus exista situatia cand si motorul poate sa fie unfundat adica pe traseul pe care circula apa prin el sa se fi depus pe undeva datorita mizeriei si a altor factori un fel de dop sau sa stranguleze debitul de apa care ai asigura o buna racire,iar faza e atunci cam nasoala.

succes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.