Jump to content

Sezonul 2013 - F1


4EST

Recommended Posts

in alta ordine de idei nu este corect sa se schimbe regulile in mijlocul sezonului

 

chiar si cu aceste gume sunt 3 echipe care le-au inteles si le folosesc mult mai bine decat restul(ferrari, lotus, force india)

 

lotus si ferrari sunt foarte nemultumiti si si-au exprimat nemultumirea in comunicate de presa

Link to comment
Share on other sites

se pare ca nu se mai schimba nimic

 

Formula 1's governing body has rejected a proposal from Pirelli to go back to last year's tyres in the wake of concerns over the state of the sport.

 

After the last race in Spain, Pirelli said it wanted to make changes to the tyres amid complaints their fragility had made tyre-management too important.

 

It proposed reverting to the tyres run in 2012 but F1's governing body, the FIA, says this would break the rules.

 

Only changes to prevent the series of recent failures will be allowed.

 

am impresia ca pirelli au facut noile anvelope mult prea degradabile si prea imprevizibile, ceea ce le face in acelasi timp greu de inteles si asta nu face bine la publicitate deloc, mai ales cand la fiecare cursa ai x echipe care se plang in continu despre anvelope + ca nu arata prea bine cand live in fata a milioane de telespectatori anvelopele se dezintegreaza

 

am impresia ca se dezintegreaza datorita procesului de frabricatie, acelasi proces care le face sa aiba si viata atat de scurta, am impresia ca nu le pot face mai robuste fara sa schimbe total procesul de fabricatie( lucru interzis de FIA) , din cauza asta au vrut sa revina la anvelopele din 2012, dar nu s-a aprobat

 

din punct de vedere sportiv asa ar trebui sa fie, nu poti schimba regulile jocului in mijlocul jocului

 

totusi sunt 3 echipe care au inteles cu ce se mananca noile anvelope, 3 din 10 e cam putin, dar asta nu inseamna ca aceste 3 echipe nu sunt la fel de predispuse la anvelope dezintegrate ca si orice alta echipa de pe grila

 

din orice unghi de vedere e cam nasol pentru pirelli

Link to comment
Share on other sites

In 55 de minute: start in Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco.

Dupa sesiunea de teste secreta pe care au facut-o saptamana trecuta cu Pirelli, oare a reusit Mercedes sa-si rezolve problemele cu anvelopele de pe trenul spate?

Link to comment
Share on other sites

la cat de bine mergeau din primul tur pe asflat rece, as zice ca n-au reusit nimic

 

Ar avea o sansa ca si echipa: Daca pastreaza locurile 1-2 dupa start, cel de pe 2 sa-i tina pe restul in spate, in timp ce coechipierul sa de distanteze

Link to comment
Share on other sites

nu as spune ghinion, as spune mai mult noroc, atat pentru el cat si pentru rosberg, pentru ca vettel@co au stat cateva secunde in spatele safety car desi nu ar fi fost nevoiti.daca treceau din prima de safety care cum era si normal ieseau in fata ambelor mercedes

 

felicitari sutil, chiar si perez a condus destul de agresiv, a facut show, dar putin prea agresiv

Link to comment
Share on other sites

Pai tie ti s-ar parea normal sa pierzi locurile la boxe??mie nu,daca au fost asa de buni de ce nu au incercat niciodata sa-i depaseasca?pentru ca nu puteau,sansa lor a fost la boxe,in fine era vorba ca Hamilton a pierdut 2 locuri fara sa aiba vreo vina..deci e vorba de ghinion,parerea mea.
Link to comment
Share on other sites

mi se pare foarte normal sa pierzi sau sa castigi locuri la boxe, face parte din strategie si din show.

 

F1 e un sport de echipa, hamilton fara echipa e pierdut, la fel e echipa fara hamilton. in cazul asta a fost vina totala a lui hamilton, a si admis dupa cursa. echipa i-a spus sa lase o distanta de 6 secunde intre el si rosberg ca sa ii poata servisa pe amandoi. hamilton a lasat mult mai mult de 6 secunde. deci unde e ghinionul?

Link to comment
Share on other sites

A fost o cursa "lunga". Este evident ca la Monaco sansele ca sa fii "deturnat" cresc proportional cu numarul pozitiei in pluton.

 

Mi-a placut azi Perez si Suntil, dar Perez evident ca a placut numai atunci cand a putat curat, ce a facut cu Kimi se cheama intimidare, i se urcase la cap dupa ce o vazut ca l-a "facut" pe Alonso, cea mai buna replica pentru el e una romaneasca - Ulciorul nu merge de multe ori la apa.

 

Vettel a fost cuminte prea cuminte si a mers doar pe strategie.

 

Alonso a fost usor de dresat azi a fost pacalit prea usor.

 

Kimi trebuia sa aiba grija mai multa la Perez si sa il "fereasca" chiar daca isi pierdea pozitia ramanea cu ceva mai multe puncte in favoarea lui.

 

Una peste alta vreau sa stiu si eu cum e cu testul "secret" cert e ca Mercedes a fost in carti vizavi de performanta pura a monopostului si fara sa mai ramana "desculti".

Link to comment
Share on other sites

Reactia lui Kimi asupra depasirilor controversate ale lui Perez in cursa de la Monaco:

 

Raikkonen was also asked whether his fellow drivers should talk to Perez.

 

“That won’t help. Maybe someone should punch him in the face.”

 

Superb! :)

Link to comment
Share on other sites

d-rive banuiesc ca nu ai vazut sinucigasii de la GP2. 14 masini s-au facut praf la prima curba

 

din pacate din orice punct de vedere moncao ca si GP e depasit. ar trebui scos din calendarul F1. era ok acum 20/30/40/50 de ani cand pe grila gaseai motoare cu cilindree diferita, cutii manuale, mult mai putine restrictii, etc. pur si simplu astazi nu mai face fata, un trenulet format din monoposturi F1 timp de 2 ore e plictisitor chiar daca e in monaco

Link to comment
Share on other sites

Reactiile baietilor la adresa lui Perez.

 

Kimi Raikkonen (Lotus-Renault) a comentat în stilul sãu caracteristic incidentul avut cu Sergio Perez (McLaren-Mercedes) la Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, finlandezul fiind de pãrere cã o bãtaie este mai folositoare decât o discuþie cu sportivul mexican, informeazã BBC. În turul 69 al cursei care a avut loc duminicã, Perez a încercat sã obþinã poziþia a cincea deþinutã de Raikkonen ºi a declanºat atacul, pe exterior, înaintea ºicanei de pe circuitul stradal din Monte Carlo. Însã finlandezul a strâns breºa prin care Perez încerca sã depãºeascã ºi cele douã maºini au intrat în contact. Monoposturile au avut de suferit, Raikkonen alegându-se cu o panã la pneul stânga-spate, iar Perez cu aripa-faþã avariatã. Dupã o trecere pe la boxe, finlandezul a reuºit sã prindã locul 10 ºi sã obþinã un punct pentru Lotus, în timp ce Perez a fost nevoit sã abandoneze cu patru tururi înainte de final.

 

Mexicanul l-a considerat vinovat pe pilotul Lotus pentru incident: "Kimi nu mi-a lãsat loc. Am atins parapetul la intrarea În viraj pentru cã nu am avut loc sã trec. A fost o mare ruºine, Într-adevãr. I-am depãºit pe Jenson Button (n.r. - coechipier cu Perez la McLaren) ºi pe Fernando Alonso, ºi Jenson m-a depãºit pe mine acolo. Trebuie sã laºi ceva spaÞiu". Accidentul suferit l-a Îndepãrtat pe Raikkonen, locul 2 În clasamentul general, de liderul Sebastian Vettel, care a terminat pe poziÞia secundã la Monte Carlo. "Iceman" nu ºi-a ascuns furia dupã Grand Prix-ul monegasc ºi s-a enervat mai tare când a auzit versiunea mexicanului. "M-a lovit din spate ºi aste e tot. Dacã el crede cã a fost vina mea cã el a intrat prea tare În viraj Înseamnã cã nu are habar despre ce vorbeºte. Nu este pentru prima datã când loveºte pe cineva În cursã. Pare cã el se aºteaptã ca lumea sã fie Întotdeauna atentã la ce ar putea face el, apoi sã se dea la o parte sau sã meargã drept ca el sã nu loveascã pe nimeni când intrã prea rapid În viraj. A fost cu adevãrat o zi dezamãgitoare. Din cauza unei manevre stupide a lui Sergio am pierdut multe puncte faÞã de Sebastian În clasamentul piloÞilor ºi nu-mi permit sã pierd teren În modul ãsta. Bine mãcar cã am luat un punct la final", a declarat Kimi Raikkonen.

 

Întrebat dacã piloþii ar trebui sã discute cu Perez, Raikkonen a rãspuns: "Nu ajutã. Poate cineva ar trebui sã-i tragã un pumn în faþã". Un alt pretendent la titlul mondial, Fernando Alonso de la Ferrari, nu are nici el o impresie bunã despre Perez. În turul 47, Alonso a fost obligat de comisarii cursei sã cedeze locul 6 lui Perez, considerându-se cã anterior spaniolul a tãiat ºicana ca sã-ºi apere poziþia la un atac al mexicanului. "Nu vreau sã dau atenþie la asta. Perez are maºina parcatã în Rascasse ºi acesta este singurul comentariu pe care îl fac. El a fost norocos anul acesta la douã sau trei incidente. În Bahrain, aproape cã a intrat în contact cu Jenson, iar eu a trebuit sã ies în decor ca sã nu mã loveascã. Aici, am tãiat ºicana ca sã evit din nou contactul cu el. Kimi nu a fost norocos, nu a putut sã evite atingerea monoposturilor, dar la final Perez a abandonat. Doar echipa McLaren trebuie sã fie fericitã cu el, noi, ceilalþi, trebuie sã ne facem treaba", a spus ironic pilotul Ferrari. Marele Premiu al Principatului Monaco a fost câºtigat de Nico Rosberg de la Mercedes, urmat de piloþii Red Bull, Sebastian Vettel ºi Mark Webber. Vettel ºi-a extins avansul în clasamentul piloþilor faþã de Raikkonen ºi Alonso, locul 7 la Monte Carlo. Tripul campion mondial a acumulat 107 puncte, fiind urmat de Kimi Raikkonen, cu 86 de puncte ºi de Fernando Alonso, cu 78 de puncte.

 

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/raikkonen-cineva-ar-trebui-sa-i-traga-un-pumn-in-fata-lui-perez_1190466.html#ixzz2UV40VJcM

Follow us: @realitatea on Twitter

Link to comment
Share on other sites

aberatii toate, daca e sa ne uitam in trecut nici un mare campion nu a fost mister corectitudine sau etica

 

aici vorbesc de senna, de schumacher. amandoi conduceau exact la fel, vedeau o fereastra se bagau si lasau la latitudinea celuilat pilot daca va fi un accident sau nu.

 

sa nu uitam ca si schumacher si senna au castigat cate un campionat in urma unui accident premeditat si totusi amandoi sunt recunoscuti ca fiind cei mai buni piloti ai tuturor timpurilor

Link to comment
Share on other sites

Mie imi plac foarte mult pilotii indrazneti dar ceea ce a facut Perez e lipsa de respect fata de viata. Cel putin cu Kimi... cum adica sa-i lase Kimi loc? De ce sa-i lase loc?

 

Daca vreti discutam tehnic, ca pilotaj, de ce a reusit Perez sa-i "depaseasca" pe cei 3. Si abia atunci o sa vedeti ca nu a procedat corect.

Link to comment
Share on other sites

regulile F1 sunt foarte clare, daca un pilot vine pe interior trebuie sa lasi loc de o masina, nu ai voie sa-l inchizi, idem pe exterior, dar in acelasi timp pilotul din fata are voie sa urmeze traiectoria de cursa.acuma care cum si ce a facut e foarte discutabil din cauza asta nu s-a lasat cu sanctiuni
Link to comment
Share on other sites

Nea caisa ala se ducea pe interior si frana mai tarziu fortandu-i pe ceilalti sa nu mai urmeze traiectoria normala, chiar sa iasa de pe traseu. Ceea ce nu e deloc ok.

 

Pentru maxim de eficienta, in "noua sicana" trebuia sa te pozitionezi pe dreapta si sa tai spre stanga chiar pe langa parapet ca mai apoi sa faci sicana. Ori ala asta facea, se baga pe stanga cu japca si efectiv il bloca pe cel care nu facea altceva decat sa mearga maxim de eficient pe acel viraj.

La faza cu Kimi, era mai in urma cu aproape juma de masina si el e cel ce a lovit din spate si nu Kimi e vinovat ca nu a facut altceva decat sa-si urmeze mersul normal.

Link to comment
Share on other sites

Dar nu era chiar in parapet. Mai era o jumate de metru. Perez minte cand zice ca a intrat in parapet ca sa nu intre in Kimi. A intrat in parapet DUPA ce s-a ciocnit de Kimi

 

Si asa cum zice d-rive, Perez se pozitiona pe interior, frana mult prea tarziu, uneori nici el nu mai putea sa ia curba asa de tarziu frana (vezi prima incercare cu Kimi). In cel mai bun caz frana asa tarziu incat sa ia curba la stanga pe EXTERIOR, astfel incat pilotul din fata putea doar sa se loveasca de el, sau sa taie sicana, riscand penalizarea, cum a facut Alonso. Doar ca Alonso a taiat prea repede sicana, nici n-a incercat (asa cum a facut Kimi) sa ia curba, vazand ca vine "trenul" Perez. Si a fost penalizat. Incorect dupa parerea mea. Daca Perez lua sicana LASAND loc pentru Alonso, atunci da, putea fi penalizat.

 

Si da, Perez nu l-a lovit din SPATE, insa Kimi a inchis evident interiorul virajului INAINTE sa ajunga acolo Perez. Regulile zic ca trebuie sa lasi loc unui pilot care intra pe interior, nu unuia care vine kamikaze cu rotile fumegand (gen Sato). Deci daca un pilot vine pe interior sau exterior, nu ai voie sa il scoti de pe circuit. Dar ai voie sa inchizi pe unde vrei tu traiectoria pilotului care e inca in spate, urmand ca acesta sa aiba bunul simt sa apese frana, vazand ca n-are unde sa treaca.

 

Vezi startul unde Vettel a pornit foarte bine. Ce era sa faca, sa intre in Rosberg sau in Hamilton? A vazut ca nu are pe unde trece si a franat.

 

Ia uite de aici a plecat Kimi spre stanga:

post-31822-0-10672000-1369669201_thumb.jpg

 

Aici era deja spre stanga, mult in afara traiectoriei de pe dreapta

post-31822-0-42712300-1369669206_thumb.jpg

 

Si aici s-au lovit, cu Perez avand destul loc inca pe stanga pana la parapet

post-31822-0-91384300-1369669211_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce tot discutati,e clar Perez a crezut ca ai iese manevra ca pana atunci doar ca,Kimi a spus nu,aici fiecare e cu dreptatea lui.personal mi se pare evident ca ,Kimi a tras intentionat de volan vrand sa ai ofere o lectie lui Perez,iar Perez a crezut ca va fi ferit ca pana atunci.
Link to comment
Share on other sites

Perez a lovit in lateral dar venind din spate. Perez a intrat in Kimi si nu Kimi in Perez. E important de vazut lucrul asta.

 

Daca cititi postul meu eu am zis clar ca a lovit din spate si nu in spate.

 

 

pai uite-te atent, kimi a fost cel care s-a bagat in perez, nu perez in kimi.

 

si in plus de asta kimi nu era pe traiectoria de cursa

Ia mai uita-te inca odata si ai sa vezi ca nu te-ai uitat atent prima oara :D

Uita-te si la urmele de cauciuc de pe asfalt si vei vedea ca Kimi e fix pe ele.

 

Dupa cum in mod clar se vede, Kimi nici macar nu i-a inchis usa lui Perez, pur si simplu si-a urmat traiectoria fireasca, care o urma oricare dintre piloti.

Perez s-a bagat ca prostu aiurea pe unde in mod evident nu era loc si ce-ai fi vrut, ca Kimi care era cu 3 sferturi de masina in fata lui sa franeze si sa-l lase pe el sa treaca?!?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum sa urmeze kimi traiectoria fireasca pe care o urmareau toti pilotii? daca te uiti atent la pozele postate mai sus se vede clar ca kimi e in stanga drumului(cum te uiti din masina lui perez) cand traiectoria normala e in dreapta maxim .
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.