Jump to content

Sezonul 2013 - F1


4EST

Recommended Posts

cum nu poti sa spui ca a fost un sezon excelent pentru vettel la toro rosso in 2008? pai uite-te ce a facut colegul de echipa

 

chiar asta e, ca pe ploaie diferentele intre masini se anuleaza si se vede pilotul. asa ca vettel a luat pole position si a castigat cursa deacolo

Link to comment
Share on other sites

Totusi, nu vad rostul discutiei. Sa presupunem ca Vettel nu stie sa dezvolte masini, desi l-am vazut deseori spionand vizual masinile competitiei, poate afirma cineva ca nu e talentat sau ca nu-si merita titlurile de campion? E vreun pilot la ora actuala care merita mai mult? E obligatoriu sa stii sa dezvolti un monopost ca sa fii campion mondial?
Link to comment
Share on other sites

BV26CAT, lucrurile sunt mai complicate de cum le expui tu ;)

Ceva dreptate ai dar...

 

 

Vazut live, pe circuit. De departe Ferrari+Alonso sunt reteta perfecta pentru spectacol total. Cronometrul insa masoara altceva decat spectacolul si acolo Vettel+Redbull, sunt mai in fata.

 

Pune 2 piloti sa faca 10 tururi cu masinile lor si masoara timpul.

Pune-i sa schimbe intre ei masinile si apoi sa mai faca 10 tururi.

 

Rezultatul o sa-ti arate care pilot e mai bun.

 

Pune doi piloti sa conduca o masina care nu e a niciunuia si afli care pilot e mai bun ;)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Maine Hamilton preaca fruntas din pluton. S-a miscat bine, cele 3 saptamani de pauza pot sa aduca multe schimbari.

 

Si Raikonen e bine plasat.

 

Vettel are de treaba serios, e prin in pluton pe 9.

 

putea sa plece de pe 8 daca facea o tura cat de cat.

 

a ales sa pleace de pe locul 9 pentru ca nu a facut nici macar o tura

 

echipa crede ca astfel vor avea o sansa in plus avand in vedere ca ei pleaca cu gumele hard noi in timp ce restul pleaca pe gume soft folosite

 

si dupa cum am vazut gumele soft sunt cam nasolae in china, tin un tur in blana

 

redbull spera sa foloseasca gumele soft pe la sfarsitul cursei cand masina e mai usoara si circuitul are mai mult cauciuc pe el. posibil totusi ca asta sa fie strategia castigatoare, vorm vedea maine

Link to comment
Share on other sites

Problema la Himilton e ca echipa nu poate sa-i roage pe Alonso si Raikkonen sa nu-l depaseasca la final pt ca nu mai are benzina/cauciucuri, iar circuitul asta se pare ca va uza rapid gumele. Sunt tot felul de zvonuri conform carora Mercedes cursa trecuta a pus mai putina benzina in masini mizand pe o cursa cu cateva reprize de ploaie in care motorul consuma mai putin + intrarea safety car-ului. Habar n-am daca o fi adevarat, e un gamble pana la urma urmei, iar daca echipa lui Hamilton a gresit atunci Rosberg trebuia lasat sa depaseasca. Poate si lui i s-a expus strategia asta si a refuzat-o alegand sa plece cu benzina mai multa.

 

RedBull astazi se poate sa fi tras deja lozul castigator alegand sa plece cu hardurile. Depinde cat pierde Vettel in primele 5-6 ture pana astia din fata isi fac praf cauciucurile cu masinile pline de benzina. Oricum va recupera la ultimul schimb daca pune softurile atunci. Parca cineva in prima cursa a facut la fel. Nu mai stiu daca era Raikkonen, dar sigur cineva a ales sa plece cu harduri la inceput si pana la final a iesit foarte bine. Se pare ca asta e reteta corecta - nu te cramponezi mult de calificari si pleci cu hardurile cat masina e grea.

 

Oricum, ce a fost in MotoGP la prima cursa a anului ca si spectacol nu se poate compara cu F1.

Link to comment
Share on other sites

A fost spectacol datorita lui rossi,altfel nu vad unde era spectacolul avand in vedere ca lorenzo a fugit ca din tun conducand cursa detasat...gen vettel in F1.

LE:Sper sa castige Hamilton!

Edited by daniel_
Link to comment
Share on other sites

Problema la Himilton e ca echipa nu poate sa-i roage pe Alonso si Raikkonen sa nu-l depaseasca la final pt ca nu mai are benzina/cauciucuri, iar circuitul asta se pare ca va uza rapid gumele. Sunt tot felul de zvonuri conform carora Mercedes cursa trecuta a pus mai putina benzina in masini mizand pe o cursa cu cateva reprize de ploaie in care motorul consuma mai putin + intrarea safety car-ului. Habar

n-am daca o fi adevarat, e un gamble pana la urma urmei, iar daca echipa lui Hamilton a gresit atunci Rosberg trebuia lasat sa depaseasca. Poate si lui i s-a expus strategia asta si a refuzat-o alegand sa plece cu benzina mai multa.

 

 

RedBull astazi se poate sa fi tras deja lozul castigator alegand sa plece cu hardurile. Depinde cat pierde Vettel in primele 5-6 ture pana astia din fata isi fac praf cauciucurile cu masinile pline de benzina. Oricum va recupera la ultimul

schimb daca pune softurile atunci. Parca cineva in prima cursa a facut la fel. Nu mai stiu daca era Raikkonen, dar sigur cineva a ales sa plece cu harduri la inceput si pana la final a iesit foarte bine. Se pare ca asta e reteta corecta - nu te cramponezi mult de calificari si pleci cu hardurile cat

masina e grea.

 

Oricum, ce a fost in MotoGP la prima cursa a anului ca si spectacol nu se poate compara cu F1.

 

 

Dupa cursa asta poate te-ai convins si tu ce spectacol e in F1,nu se poate compara niciodata cu moto GP...suspans total,o cursa incredibil de frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

Dupa cursa asta poate te-ai convins si tu ce spectacol e in F1,nu se poate compara niciodata cu moto GP...suspans total,o cursa incredibil de frumoasa!

 

spectacolul pe doua roti e diferit, mult mai frumos, mai periculos avand in vedere ca se disputa la viteze mult mai mari si pe doar doua roti, il dottore facea nu demult un spectacol incantator pe doua roti, sper sa-si revina :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

la viteze mult mai mari? te rog detaliaza

 

 

N-are ce sa detalieze.

arabu09, vezi ca il dottore il can venereaza pe John McGuinness. Ala mi se pare maxim de tupeu pe doua roti.

Edited by ifx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

in moto gp se trece frecvent peste 300 km/h, ceea ce mi se pare fenomenal pe doua roti, sunt totusi doar doua roti, pe cand in f1 chiar daca ating aceste viteze de 300 km/h sunt totusi pe 4 roti si protejati in cockpit, pe cand piloti din moto gp sunt pur si simplu in vant la vitezele acelea Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

ma omule ai spus ca moto gp e mult mai spectaculos si periculos pentru ca aia din moto gp ating viteze mult mai mari

 

acuma o dai cotita ca aia au numai 2 roti si astia au 4 si mai au si cockpit

 

deci pana la urma vitezele alea mult mai mari exista sau aberezi?

Link to comment
Share on other sites

Ca sa zici ca moto GP e peste F1 mi se pare o aberatie,sincer...

 

unde era spectacolul in F1 cand schumi pornea din poleposition si conducea toata cursa? curse de acest gen erau foarte multe, nu vedeai o depasire, practic era monopolizata cursa din start, pe cand in moto gp e altceva, rossi chiar daca a castigat o foarte multe curse le-a castigat in alt mod si cu echipe diferite, nu a stat doar la honda , si-a aratat valoarea pe alte tipuri de motoare

 

ma omule ai spus ca moto gp e mult mai spectaculos si periculos pentru ca aia din moto gp ating viteze mult mai mari

 

acuma o dai cotita ca aia au numai 2 roti si astia au 4 si mai au si cockpit

 

deci pana la urma vitezele alea mult mai mari exista sau aberezi?

 

pana la urma urmareste o cursa de moto gp si te convinge, pana atunci toate cele bune

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

a fost o cursa spectaculoasa

 

Comentatorii digi au fost uneori pe dinafara, de exemplu cand arata pe grafica Vettel MMM si ei ziceau ca nu se mai opreste pana la final ;)

 

Kimi cred ca n-a pierdut el prea mult timp cu botul spart, dar ciudat ca s-a laduta ca "ar fi putut merge mai repede". Si Alonso a spus la fel.

 

Sa vedem acum daca raman rezultatele finale

Link to comment
Share on other sites

La Losail in Quatar Hondele de uzina au atins peste 340 la ora pe linia dreapta (parca 344). Cred ca in F1 vitezele astea se ating doar la Monza. Ca in rest cam 325-328 au cu DRSul ala deschis. Iar 340 la ora pe doua roti, de multe ori la cativa cm de roata aluia din fata...iti trebe ceva curaj pt asta. Daca Rossi si-a revenit la forma dinainte de episodul Ducatti, ne asteapta un sezon incredibil. Iar Marques o sa le faca zile fripte si lui Rossi si lui Lorenzo in curand.

 

Revenind la cursa de azi...incet incet F1 devine un joc de strategie foarte interesant de urmarit. Cred insa ca F1 e mai mult decat un joc de-a care poate sa mearga mai mult timp cu un set de pneuri facand un anumit timp cat mai constant pe tur. Nu managementul cauciucurilor trebuie sa decida in proportie de 80% rezultatul unei curse. E spectacol intr-adevar, sunt depasiri dar in mare parte doar cu ajutorul DRSului. E bine si asa, decat o procesiune ca pe timpul lui Schumi, ne multumim cu orice artificiu care aduce cat de cat suspans.

 

Alonso a fost cu doua clase peste toti. Si mi s-a parut ca chiar a tras de masina cat a putut. Mi-a placut ca la un moment dat Hamilton aflat la doua masini in spatele lui Alonso comunica cu echipa spunand ca spaniolul e incredibil de rapid. Un compliment de la cel mai bun pilot in termeni de "raw pace". Frumos gest.

 

Nu mi-a placut cand RedBull i-au comunicat lui Vettel ca vine Alonso peste el dar sa-l lasa sa treaca fara sa se opuna ca-si strica strategia. Ce sa spun...n-ar mai fi putut sa mearga in constantul ala de 1:44 inca 20 de ture ci numai 15...Vad ca acum nu s-a mai umflat orgoliul in el si s-a lasat depasit. De doua ori.

 

Una peste alta...o cursa faina, si de-abia astept MotoGPul in Austin.

Link to comment
Share on other sites

Chiar ca strategia dauneaza show-ului de pe pista.

 

Anvelopele astea "Pirali" sunt prea importante in economia unei curse. Inteleg au rolul lor si trebuie schimbate dar ca sa le mananci ca pe pateu, cursa pare un pic cam gereu de urmarit, te zapacesc cu intrarile la boxe nici grafica nu reuseste sa le tina evidenta in timp real.

 

In cursa asta au fost depasiri dar para mai toate au fost facute din interese de echipa, fiecare si-a urmat strategia cuminte (Vettel si Button) sperand ca au tras un loz castigator. Diferentele dinte un monopost proaspat incaltat si unul cu anvelope uzate e prea mare, deja se incurca unii pe altii.

 

Ferrari a fost singura echipa care si-a urmat imperturbabil cursa si a parut ca poate in orice moment avea prestatii de top. Rikkonen a zis si el nu ar fi putut mai mult. Ceilalti de la Hamilton au jucat ca niste marionete comandati de la boxe.

Link to comment
Share on other sites

Mercedes pare sa fi gasit o formula castigatoare cel putin in calificari. Doar ca in Bahrain pleaca Rosberg primul.

 

Eternii rivali (de vre-o 3-4 sezoane) Vettel si Alonso stau "lipti" unul de altul si cred ca va fi o batalie interesanta.

 

 

 

Bahrain, rezultat calificĂŁri - 20.04.2013

Pilot EchipĂŁ Q1 Q2 Q3

1 Nico Rosberg Mercedes 1:33.364 1:32.867 1:32.330

2 Sebastian Vettel Red Bull 1:33.327 1:32.746 1:32.584

3 Fernando Alonso Ferrari 1:32.878 1:33.316 1:32.667

4 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.498 1:33.346 1:32.762

5 Mark Webber Red Bull 1:33.966 1:33.098 1:33.078

6 Felipe Massa Ferrari 1:33.780 1:33.358 1:33.207

7 Paul di Resta Force India 1:33.762 1:33.335 1:33.235

8 Adrian Sutil Force India 1:34.048 1:33.378 1:33.246

9 Kimi RäikkÜnen Lotus 1:33.827 1:33.146 1:33.327

10 Jenson Button McLaren 1:34.071 1:33.702

11 Romain Grosjean Lotus 1:33.498 1:33.762

12 Sergio Perez McLaren 1:34.310 1:33.914

13 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:34.120 1:33.974

14 Nico Hulkenberg Sauber 1:34.409 1:33.976

15 Valtteri Bottas Williams 1:34.425 1:34.105

16 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:34.314 1:34.284

17 Pastor Maldonado Williams 1:34.425

18 Esteban Gutierrez Sauber 1:34.730

19 Charles Pic Caterham 1:35.283

20 Jules Bianchi Marussia 1:36.178

21 Giedo van der Garde Caterham 1:36.304

22 Max Chilton Marussia 1:36.476

Q1 107% Time 1:39.379

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.