Jump to content

Sezonul 2013 - F1


4EST

Recommended Posts

in general echipele de uzina nu prea exceleaza in zilele noastre, exceptie face ferrari si renault

 

experienta e priceless in F1

 

ar fi frumos ca renault sa se intoarca

 

BMW au vrut prea multe prea redepe, au inceput cu williams au avut rezultate bune, dar degeaba BMW a fost nemultumit, i-a acuzat pe astia de la williams ca defapt ei nu sunt instare sa faca un sasiu pe masura motorului lor

 

asa ca au cumparat echipa sauber si si-au construit ei totul inclusiv sasiul, rezultatele le stim cu totii

Link to comment
Share on other sites

Am avut bilete Silver 1.

 

Experienta este unica, nimic nu se compara cu sunetul produs de motoarele F1, cu mirosul de carburant ars, cu atmosfera de pe circuit.

 

Normal ca recomand. Poate ca nu apuci sa vezi si sa intelegi tot ce se intampla in cursa ca si atunci cand privesti la televizor, dar pentru asta sunt amplasate monitoare si in plus exista boxe in care se poate auzi comentariul cursei. La Hungaroring era comentat in maghiara si in engleza. Evident ca atunci cand treceau masinile nu intelegi nimic din comentariu.

 

O filmare facuta de mine:

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost de cateva ori si este super atmosfera. Doar daca cunosti bine echipele intelegi cursa, dar am fost si cu persoane care nu stiau de F1 si le-a placut foarte mult.

E de ajuns sa vezi si 1 singura masina de F1 ruland pe pista, pana nu o vezi nu iti poti inchipui.

 

Si Hungaroring e un circuit de viteza mica. Am fost si la Spa unde se ruleaza "nitel" mai repede :)

 

E ok oriunde, si sa pleci devreme (noi ne-am trezit la 6)

Daca poti, alege cazare in directia opusa Buapestei, pentru ca e crima traficul inainte si dupa cursa

Link to comment
Share on other sites

Doar biletele de tip "general admission" sunt fara loc. Cele din tribune au loc individual.

 

Eu am avut cazare chiar in buricul Budapestei si pot spune ca in ziua cursei traficul a fost absolut normal sau, ma rog, fara cozi sau ambuteiaje. Era multa politie pe strazi si in zona circuitului care isi facea treaba exemplar. Le-am spus in ce zona a cicuitului vreau sa ajung si m-au directionat imediat spre aria potrivita. De cum patrunzi cu masina in parcare te preiau baietii de acolo si te dirijeaza la milimetru. La 15 minute dupa sfarsitul cursei eram deja pe autostrada ruland cu viteza legala maxima. Deci, din punct de vedere logistic, se descurca foarte bine, am fost impresionat de asta. A fost prima, si sper nu singura, mea cursa de F1 la care am participat. :rolleyes:

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

In F1 conteaza eficienta, nu neaparat frumusetea.

Apoi, Williams sunt cei mai avansati in ceea ce priveste efectul Coanda.

Vom trai si vom vedea. Eu pariez ca Williams prinde podiumul, in cel mai rau caz Top 5, in Australia.

 

apropo de efectul coanda, atat de avansati sunt williams ca se gandesc sa revina la configuratia din 2012 fara nici un efect

 

au recunoscut si ei ca habar nu au cu ce se mananca efectul asta, asa ca deocamdata e posibil sa o lase balta pana inteleg si ei cam ce se intampla acolo

Link to comment
Share on other sites

Duminica aceasta : Marele Premiu deFormula 1 al Spaniei.

Avand in vedere ca toate echipele testeaza aici, vom avea ocazia sa vedem adevaratele resurse de putere si viteza ale masinilor de F1. Etapele din Asia si Australia nu reprezinta adevaratul barometru al sezonului 2013.

Link to comment
Share on other sites

Salariile / sezon ale pilotilor de Formula 1

 

1. Fernando Alonso Ferrari €20m

= Lewis Hamilton Mercedes €20m

3. Jenson Button McLaren-Mercedes €16m

4. Sebastian Vettel Red Bull Racing €12m

5. Nico Rosberg Mercedes €11m

6. Mark Webber Red Bull Racing €10m

7. Felipe Massa Ferrari €6m

8. Kimi Raikkonen Lotus F1 Team €3m

9. Sergio Perez McLaren-Mercedes €1.5m

10. Romain Grosjean Lotus F1 Team €1m

= Pastor Maldonado Williams €1m

= Nico Hulkenberg Sauber €1m

13. Valtteri Bottas Williams €600,000

14. Jules Bianchi Marussia €500,000

= Adrian Sutil Force India F1 €500,000

16. Paul di Resta Force India F1 €400,000

= Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso €400,000

= Jean-Eric Vergne Scuderia Toro Rosso €400,000

19. Esteban Gutierrez Sauber €200,000

20. Charles Pic Caterham €150,000

= Giedo van der Garde Caterham €150,000

= Max Chilton Marussia €150,000

 

http://www.gptoday.com/full_story/view/450404/F1_2013_driver_salaries_published_but_who_earns_most/

Link to comment
Share on other sites

Cursa a fost suprinzator de animata

 

Mercedes au facut cursa pe invers

Kimi a scos tot ce s-a putut, ca de obicei

Ferrari n-au mai avut probleme, asa ca au fost pe podium

Red Bull cred ca au fost dezamagiti cu 4-5

 

Mi-a placut remarca (negativa) a lui Hamilton: a zis ceva de genul ca se "lupta" cu un Williams. A, si a mai zis ca nu poate merge mai lent decat atat (incercand sa nu consume cauciucurile)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mi-a placut remarca (negativa) a lui Hamilton: a zis ceva de genul ca se "lupta" cu un Williams. A, si a mai zis ca nu poate merge mai lent decat atat (incercand sa nu consume cauciucurile)

 

era chiar button ala, dupa ce a fost depasit de un williams

 

hamilton a spus ca nu poate merge mai incet de atat cand i-au transmis prin radio ca roata spate stanga e supraincalzita

 

mercedes dupa 4 ani in f1 tot nu inteleg de ce fac praf gumele spate. daca masina sezonului urmator are tot acelasi nucleu va fi la fel

Link to comment
Share on other sites

Incepe sa devnia agasant de-a dreptul faptul ca pilotii nu pot merge la maxim din cauza cauciucurilor.

Desi, intr-un fel e mai palpitant asa decat anii in care erau procesiuni cu Schumi sau Vettel care mergeau linistiti de la un capat la altul.

Dar parca tot e aiurea sa stii in unele cazuri se poate mai mult....

O sa vedem ce se mai intampla in sezon...

Link to comment
Share on other sites

Zilele trecute horner de la red bull zicea ceva de genul ca sezonul va fi castigat de aceia carestiu sa utilizeze cel mai bine cauciucurile.

Pt spectacol insa mie nu mi se pare naspa sa fie atat de multe schimbari de cauciucuri. Asta face cursa interesanta.

Din pacate, ca fan ferrari asta ne dezavantajeaza, va astia au cei mai prosti strategi

Link to comment
Share on other sites

pirelli schimba anvelopele cu unele mai durabile

 

dupa ce cam toata lumea a facut 4 pit stopuri in spania , pirelli au recunoscut ca 4 pit stopuri sunt exagerate

 

http://www.formula1.com/news/headlines/2013/5/14559.html

Da, Pirelli a decis sa schimbe compozitia cauciucurilor spre una mai dura.

Si asta dupa ce patronul Red Bull a facut scandal si temenele.

Va fi iar o echipa Red Bull imbatabila? Va fi Mercedes mai in fata? Va suferi Ferrari si Lotus? McLaren....tot aia va fi ca oricum nu conteaza...

Frustrant este ca toata lumea trebuie sa se preocupe in a merge cat mai linistit astfel incat sa nu deterioreze cauciucurile. Pe de cealalta parte, da, probabil ca nu vor mai fi ATAT de multe depasiri dar tot vor fi.

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere acele foarte multe depasiri sunt artificiale, in dese situatii fiind vorba despre un pilot care are pneurile praf vs. unul care le are proaspete. Sunt rare situatiile in care vedem o "batalie roata la roata" in adevaratul sens in cuvantului. Cei care sunt depasiti sunt de multe ori doar niste "sitting ducks"... Nu zic ca nu e bine pentru spectacol, dar parca as fi mai multumit daca penurile ar permite o abordare "pedal to the metal" pentru toata lumea.
Link to comment
Share on other sites

Da, Pirelli a decis sa schimbe compozitia cauciucurilor spre una mai dura.

Si asta dupa ce patronul Red Bull a facut scandal si temenele.

Va fi iar o echipa Red Bull imbatabila? Va fi Mercedes mai in fata? Va suferi Ferrari si Lotus? McLaren....tot aia va fi ca oricum nu conteaza...

Frustrant este ca toata lumea trebuie sa se preocupe in a merge cat mai linistit astfel incat sa nu deterioreze cauciucurile. Pe de cealalta parte, da, probabil ca nu vor mai fi ATAT de multe depasiri dar tot vor fi.

 

mercedes nu va fi mai in fata sub nici o forma. probabil ei vor fi singurii care vor pierde.

 

mercedes supraincalzeste anvelopele si sunt cam singurii care fac asta. dar supra lucrand gumele spate le si incalzesc foarte repede si le aduc la temperatura optina mult mai repede ca orice alta echipa, deasta pe o singura tura sunt imbatabili

 

cu noile anvelope pirelli va scadea temperatura optima , acest lucru nu sjuta mercedes ba din contra , ca mercedes sa fie competitivi le-ar trebui o anvelopa care sa lucreze la temperaturi mult mai ridicate, din pacate ei vor primi contrariul, o anvelopa care lucreaza la temperaturi scazute, deci din canada(de cand se vor introduce noile invelope) mercedes nici macar in calificari nu va mai fi in fata,asta daca nu schimba radical masina

 

sansele sa-si schimbe radical masina sunt 0 deoarece problema supraincalzirii anvelopelor spate o au din 2010 si inca nu au reusit sa-i dea de cap

Link to comment
Share on other sites

Ce s-a zis mai sus referitor la depasiri e corect. Sezonul asta au fost suficiente depasiri dar majoritatea dictate de strategia echipei. Ba chiar destul de repede pilotiii orgoliosi cum sunt ei au acceptat situatia si stau fara replica sa fie depasiti, asteptand sa le vina randul la un nou set de gume. E clar nu repecti regimul specific monopostului si strategia pierzi puncte si nu se risca nimeni.

 

E buna o guma mai dura 3 schimburi sunt suficiente nu de alta dar nu mai au timp regizorii sa redea cadre din cursa ca boxele sunt permanent ocupate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.