Jump to content

Proaspat posesor de BMW 318d Steptronic


Sorin Petrescu

Recommended Posts

 

Tin sa precizez ca erau diferente de + - 1 2 km/h la ce am postat.

Eu zic in mare ca viteza data de constructor e cea la care iti garanteaza ca motorul tine milionul de km :)

O zi buna :)

n47 1 milion de km si la viteza maxima. HAhahaha hai ca esti simpatic. Eram chiar nervos la munca dar postul asta ma binedispus.

Un diesel daca " te urci cu picioarele pe el" , gen 200 250, in maxim 150 000 de km il faci praf. Ce zici tu era valabil pe vremuri cand un motor de 2000 diesel scotea 100 de cai si mergea maxim cu 170 si acolo puteai sa te duci cu ele in 1 mil de km. le scoti bielele prin motor. N47 cedeaza si daca te porti cu duhul blandeti cu el.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

cedeaza cate 2-3 pe zi, sursa sigura, stim noi, pe bune acum, nu mai aberati, mai sare cate un lant, cate o turbina acolo

 

La fiecare model/marca gasesti asa ceva, era si un x5 cu motor de 3.0 cu problema cu lantul rupt, nu s-a facut topic de 15 mii de pagini cu tema asta...

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/125096-x5-30sd-lant-rupt-la-92000km/

Edited by camdigital
Link to comment
Share on other sites

Care ati descoperit vreun motor recent de la bmw care tine milionu' de km?

m57 DACA este bine intretinut si nu cedeaza din cauza turbinei sau a vreunei clapete din admisie. Al meu are 350000 si este f ok compresie f bun si nu mananca un gram de ulei . Am mers si cu un e39 cu 550000 km si mergea f ok inca si nu manca ulei. Banuiesc atinge si 1 mil km. Lanturi rupte nu am auzit vreodata la m57

Am mai mers si cu un e36 2000 benzina ce arata in bord 400000 de km si mergea vis .

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Cum un milion?! :)

La un moment dat scria unu pe forum ca motoarele nu sunt facute sa tina nici macar 300 mii. Alea care ajung la 300 mii sunt cazuri fericite :), mai spunea dansul.

Probabil ca inginerii de la BMW habar nu au de treaba asta si lucreaza pe minus :)

 

Eu sunt unul care sustine asa ceva. Sunt facute sa tina durata normala de exploatare. Nu stiu exact cat este dar e pe undeva la 150k km si 5 ani.

 

Ca tin si dupa, este foarte bine. Dar in perioada de dupa nimeni nu a testat nimic si poate oricand sa mai cada una, alta.

 

Acum nu mai tin "milionul" pentru ca e asa cum zice Malasorte. Inainte nu aveai peste 100cp/litru, 2 , 3 turbine etc.

 

As mai adauga ca inainte nu aveai materiale usoare, reciclabile pe masina. Toate astea duc la o duata de viata mai mica.

Link to comment
Share on other sites

5 ani sau 150k se refera mai mult la garantie, dar asta nu inseamna ca motorul in sine este deja foarte obosit.

Gandeste-te ca majoritatea dieselurilor din vest, dupa 5-6 ani au media de 250-300k km si merg. Ca anumite piese auxiliare sunt deja obosite si necesita schimbate, aia e alta treaba, dar motorul merge.

Si romanu' cumpara diesel de 10 ani din piata cu 170k km pe bord si mai merge si el vreo 100k :)

 

LE: in 2009 am vrut sa cumpar un 320d (din 2000 parca era) si avea pe bord 202k km. Am verficat printr-un prieten intrarile in service si in 2006 avea ultima intrare oficiala, unde scria 320k km. Masina si motorul mergeau perfect :)

Edited by Risti
Link to comment
Share on other sites

Neamtu` nu vinde masina de plictiseala. O vine pentru ca peste o vechime masina cere bani. Prefera sa-si cumpere alta noua si scapa de dureri de cap.

 

Romanul o cumpara pentru ca el crede ca masina premium costa 15k euro. Ca apoi sudeaza tevi in loc de DPF sau ca piesele aftermarket sunt la fel ca cele originale, este o alta poveste. Desi are aceiasi cauza.

 

Durata medie de viata este mult sub 300k km.

 

Ei testeaza si incerca masina pe un nr. de km. Daca procentajul de defecte este sub un prag, totul e OK. O astfel de clauza este trecuta si in contractul cu furnizorii lor de componente. Daca cineva produce pentru BMW componente care cedeaza dupa X ani, NIMENI nu va plati nimic. Doar posesorul masinii.

 

Putem lua cazuri concrete. Un DPF este lifetime. Stim ca el tine in jur de 200k km. Deci cat e lifetime-ul masinii? :)

 

Desigur, el poate fi inlocuit si poti sa folosesti masina si dupa insa incepe sa coste. Sau sa faci compromisuri.

 

P.S. Garantia BMW este de 2 ani.

Link to comment
Share on other sites

Si uite asa au aparut si haterii :)

 

Hai sa le luam pe rand:

- Poate m-am exprimat eu gresit dar era cam imposibil sa fac Berlin-Paris numai cu 200 la ora...chiar si daca eram vreu seic arab plin de bani. Eu ma refeream la faptul ca in Germania acolo unde s-a putut sub 200 nu am mers. Unde am prins blocaje (in zona oraselor mari gen Frankfurt) am stat si cate 15-20 de min fara sa ma misc de pe loc!

- Consumul a fost de 6.5% pe cei 1100 de km din care 640 de km in Ge (mers dupa cum ziceam mai sus), apoi vreo 180 de km in Belgia am mers cu 130 in loc de 120 (limita legala), iar in FR restul distantei am mers cu 135 (de fapt cu 145 ca are abatere de 10km intre viteza pe Gps si ceasuri)

- Nu zic ca viteza data de constructor nu ar fi 210km/h , dar ce vi se pare atat de imposibil ca eu am reusit sa ating 235km/h? In realitate erau 225 (abaterea de 10km, poate chiar si mai mult ca atunci nu aveam GPS-ul celalat pus si e posibil ca de la 160-180 in sus sa fie mai mare de 10km).

La o masina cu 30.000 de km la bord nu e mare inginerie. La un bmw cu sute de mii de km e normal sa nu mai atingi nici viteza data de constructor. (multumesc MariusMad ptr sustinere!)

La Audi-ul A3 cu care am plecat spre GE viteza in datele tehnice este de 207km. Eu am reusit sa prind un 215 dar in Drive, am impresia ca in Sport ar fi dus un pic mai mult.

Acu ce sa fac, sa ma duc in GE sa filmez si sa vin cu dovada? :LMAO:

 

@MariusMad: da, i-am dat-o intr-un zid la aeroport. Partea interesanta abia acu vine ca azi iar a mai sarit un pic de vopsea de pe bara dintr-un loc unde nu am lovit-o! Se pare ca a fost prost revopsita bara fata! O sa ma apuc de trimis mailuri la BMW sa fac plangere.

Cand am luat-o primul lucru pe care mi l-au spus a fost sa-mi zica ca au vopsit bara datorita unor mici zgarieturi/julituri. Se pare ca au vopsit-o cam prost!

Sa vedem daca neamtu e corect sau nu pana la capat, daca nu asta e...o sa o fac pe asigurarea full pe care o avem!

 

Ma intreba cineva daca am avut probleme cu inmatricularea in FR. Absolut deloc. A durat fix 2 ore sa o inscriu si sa iau certificatul provizoriu (care iti da dreptul sa-ti faci placile de inmatriculare pana iti vine pe posta certificatul final in maxim 10 zile...la noi a venit in 7zile)

La prefectura am depus toate actele necesare (fostul talon, cartea, certificatul de conformitate (in RO nu se cere) etc). Apoi m-am dus sa platesc taxa de inmatriculare care se stabileste in functie de cati cai fiscali ai (nu stiu cum se calculeaza exact, presupun ca in functie de noxe). EU am avut 7 caluti, si deci 7 X 50 de euro.

Apoi m-am intors cu dovada la ghiseul unde am depus actele si mi-a dat certificatul provizoriu.

Ah, am uitat sa precizez ca la masinile de pana la 4 ani si pana in 60.000 sau 100.000 (nu mai retin acu) nu e nevoie de controlul tehnic.

Cam asa se inmatriculeaza o masina straina in Fr...nu e rau nu?

Edited by Sorin Petrescu
Link to comment
Share on other sites

Salutare tututor,

 

De curand am devenit posesorul unui BMW 318D si as vrea sa impartasesc cu voi impresiile mele pozitive dar si negative (din pacate sunt destul de multe).

Am sa incept cu un mic istoric al masinilor avute anterior in ordinea cronologica: Dacia 1310, Dacia SuperNova, Logan, Skoda Octavia 1,9 Diesel, VW Passat B6, fab 2007 (1.9 dar cu tunning 140CP,370NM), Skoda Fabia 1,2 HTP (masina sotiei)fab 2008, Mini Clubman 1,6 benzina fab 2010, Audi A3 fab dec2011 - 2.0 TDI 143CP.

 

Cum ultima masina avuta (Audi-ul) a fost masina de servici a sotiei (pe care mai mult eu o utilizam) si cum sotia a schimbat de curand jobul, in septembrie anul trecut am fost obligati sa ne cautam o masina de familie care sa indeplineasca urmatoarele criterii: buget de maxim 22.000 de Euro, sub 50.000 de km, cu garantie daca se poate, diesel si cutie automata + GPS, fabricatie 2010 neaparat.

Din pacate visul meu de a avea un AUDI A4 sau un VW Passat CC s-a spulberat ptr ca la bugetul nostru nu am reusit sa gasesc in Germania. Mentionez ca noi locuim in Franta, la Paris iar aici masinile bune sunt mai scumpe ca in Germania cu cel putin 1500 de euro, chiar si 2000.

Si iata de ce am ales sa luam a treia optiune, respectiv BMW 318D.

Masina am luat-o de la una din cele 3 reprezentate BMW din Berlin. Masina fusese masina de prezentare ptr clienti avand la bord doar 32.000 de km in momentul achizitiei si fiind produsa in noiembrie 2010.

Pretul a fost de 20.900 + drumul pana la Berlin+ numerele si asigurarea pe 1 luna (170 de coco). In total am iesit undeva pe la 21.800. Nu e rau zic eu avand in vedere ca in FR nu am gasit sub 22500 nimic sau nu la km astia.

 

 

DPDV al dotarilor sunt un pic dezamagit ptr ca nu a avut jante din aliaj si navigatia mare (nu stiu daca se numeste professional sau altfel).

In rest are tot ce ii trebuie: scaune incalzite (inutile in Franta de altfel), proiectoare, pilot automat, dublu climatronic, daylight running lights etc.

 

As vrea sa descriu acum lucrurile pozitive:

 

1. Puterea: desi are doar 143 de cai, trage de rupe. In GE cand am venit cu ea am ajuns si la 235 fara probleme. Pana pe la 190 trage de rupe, apoi isi ia un pic mai greu dar nu foarte.

Ce m-a surprins facand comparatie cu Audi-ul A3 este ca de la 0-60km/h este un pic cam puturoasa dar pe urma, de la 60-120 sau 140 trage incredibil.

Sunt convins ca acest lucru este datorat greutatii masinii Audi-ul avand minim vreo 150 de kg in minus.

 

2. Cum sta pe curbe: Incredibil! Desi inca nu m-am obisnuit cu faptul cu propulsia si inca mi-e frica sa intru prea tare pe curbe, daca e sa compar cu Passat-ul se vede clar diferenta dintre o masina sport si o limuzina. Cu A3-ul nu compar ca saraca avea suspensii moi rau de tot si era cam barca.

 

3. calitatea materialelor din interior: plasticele de buna calitate, pielea incredibila (ca noua dupa aproape 2 ani)

 

4. consumul excelent: cand am venit din GE , avand in vedere ca sub 200 nu am mers decat cand am prins busoane am avut pe 1100 de km un consum de 6.5%. E drept ca Audi-ul A3 care a mers tot timpul in spatele meu si deci cu aceeasi viteza a avut 5.5%. Dar, cum ziceam mai sus , Audi-ul era muuult mai usor.

 

5. Foarte bine antifonata in interior. La viteze mari este mult mai silentioasa decat diesel-urile avute anterior. Afara, este totusi o alta poveste. Din cate am inteles eu , motorul meu este pe lant si deci mai zgomotos.

 

 

Din pacate exista si fff multe lucruri negative la aceasta masina dupa cum urmeaza:

 

1. Servodirectia este hidraulica simpla. Nu mi-am imaginat ca la o masina care noua a costat 43.800 nu exista servo electro-hidraulic in 2010. Un pic penibil dupa parerea mea.

Am un amic care are aceeasi problema ca si mine, doar ca el are un X5 FULL. Isi rupe mainile in volan.

E drept, poate exagerez eu, si poate ca m-am obisnuit sa invart de volan cu unghia dar totusi merge exagerat de greu in special pe loc sau la manevrele de parcare. In mers , parca nu e chiar asa de naspa.

 

2. Lipsa reglajului lombar. Eu si acum sufar dupa scaunele de la Passat care aveau reglaj lombar electric :). In fine, nu ma mira ca si la Audi nu a venit in standard nici macar cu reglaj manual si masina a fost 35.000 de euro (enorm zic eu ptr un Audi A3). Eu n-as fi dat niciodata banii astia pe o masina, fie ea si noua!

 

3. Torpedoul incredibil de mic. Pana si Skoda Fabia il avea mai mare sau la fel sa zicem.

 

4. Cotiera este incredibil de mica si de prost gandita ptr ca daca ai nevoie sa utilizezi mufa de 12V cu un incarcator de telefon mai maricel, cotiera nu se mai inchide. Asa ceva nu am mai vazut la nici o masina pana acum. In fine, am rezolvat problema luandu-mi un adaptor de 2 euro slim.

 

5. Muzica se aude excelent dar FFFF INCET. Ce vreau sa zic cu asta, este ca la maxim poti sa vorbesti cu pasagerii fara sa urlii prea tare. Sunt total dezamagit ptr ca imi place sa ascult muzica la o calitate decenta dar la un volum mai ridicat. Efectiv nu stiu ce as putea sa-i fac sa se auda mai tare (pana si la Fabia se auzea mai tare ca in BMW). Pe de alta parte bass-ul este incredibil de clar si de frumos :)

 

6. In Drive sau in Drive Sport nu iti arata in ce viteza este masina ca la alte masini cu cutie automata (cum aveam la Audi de exemplu). Nu e mare lucru dar cand esti obisnuit cu asta te cam deranjeaza. In plus, schimbatorul de viteze mi se pare cam greoi...adica tre sa impingi cu o anumita forta cand il manevrezi. Probababil o sa ziceti ca e o masina mai barbateasca. Eu inteleg, dar merge totusi exagerat de greu.

 

7. Clima functioneaza bizar: Este prima masina la care daca setezi climatronicul pe 28 de grade si o lasi pe automat (adica sa bage pe toate gurile de ventilatie), pe cele de langa parbriz si pe la picioare baga de rupe aer cald iar pe cele 4 grile din mijloc , aer RECE. Toata GE am tremurat de frig in zona capului si a pieptului iar la picioare m-am copt. Abia cand am ajuns acasa am vazut ca pe bord, sub butonul de avarii are acel comutator de aer rece/ aer cald.

Este stupid gandita treaba, de ce naiba mai ai dublu climatronic daca pe cele 4 guri (in linie) aflate pe mijlocul bordului masina baga aer in functie de reglajul manual pe care il faci tu.

 

 

Cam atat ptr inceputul acestui topic.

As vrea sa mentionez ca cele exprimate mai sus sunt pareri personale, nu vreau sa jignesc posesorii de BMW si nici nu vreau sa creez polemici pe acest forum.

Dar, la urma urmei , rolul forumului este de a discuta pro sau contra :)

 

Cu stima,

Sorin

Salut!

Poti sa vezi treptele de viteza doar in drive sport .Acest lucru il poti realiza bineinteles dupa de ai dat drive sport si apoi dai ori plus ori minus.De acum iti vei schimba singur treptele iar daca uiti totusi le va schimba masina dar la turatii mari

In ceea ce priveste caldura vezi ca mai ai un regla (de obicei pe mijlocul bordului-un fel manual) Trebuie sa dai si acolo pe cald ca sa-ti bage cald si pe la mijloc

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Poti sa vezi treptele de viteza doar in drive sport .Acest lucru il poti realiza bineinteles dupa de ai dat drive sport si apoi dai ori plus ori minus.De acum iti vei schimba singur treptele iar daca uiti totusi le va schimba masina dar la turatii mari

In ceea ce priveste caldura vezi ca mai ai un regla (de obicei pe mijlocul bordului-un fel manual) Trebuie sa dai si acolo pe cald ca sa-ti bage cald si pe la mijloc

 

 

In Drive sport, in modul manual e normal sa-ti arate vitezele. Era culmea sa nu stii in ce viteza esti :hyper: !!!

Si da, masina se protejeaza singura de soferii maniaci / uituci etc. Asa e de fapt la toate cutiile automate pe orice masina (de cativa ani buni). La Audi ma lasa sa ma duc pana in 5700 apoi schimba ea automat. La BMW nu am incercat ca ma doare inima sa o chinui asa! Nu de alta, dar pe BMW am dat bani grei!

Link to comment
Share on other sites

318d are cutia foarte lunga, daca faci o liniuta cu alta masina cu 130cp o sa ti-o iei. De aia ti se pare puturoasa 0-60. Fa-ti o resoftare si se mai schimba putin comportamentul motorului (dar cutia ramane lunga)

 

Pe curbe sta bine - e seria 3 si e totusi BMW.

 

reglaj lombar se poate monta relativ usor.

 

servodirectia asa trebuie sa fie, nu usoara sa tragi cu unghia de volan!

 

cotiera mica, torpedo mic - CORECT. E46 statea mult mai bine la spatii de stocare (avea unul si sub volan), si oricum era slaba fara de concurenta!

 

Clima: cum poti sa mergi la 28 grade? erai in slipi? Rolul reglajului din mijloc e sa iti reglezi tu temperatura din fata cum vrei (mai rece daca esti adormit), dar in restul masinii se pastreaza temperatura setata (compenseaza cu celelalte aerisiri). Deci e un "feature". Daca iti place sau nu - depinde de fiecare

Oricum, ca sa fiu putin rau: ar fi bine sa rasfoiesti putin manualul de utilizare!

Link to comment
Share on other sites

Liniuta am facut deja cand m-am intors din GE dupa ce cumparasem masina.

In dreapta mea la semafor era socra-miu cu Audi-ul A3. I-am zis sa o puna in S si sa-i dea talpa.

De plecat a plecat primul ce e drept, da pe la 80 deja eram in fata lui cu cel putin o lungime de masina.

La 140 deja aveam distanta a 2 masini intre noi.

Am ramas placut suprins avand in vedere ca Audi-ul avea tot motor de 2 litri, tot 143 de cai dar e mult mai usor!

 

De resoftare nici nu se pune problema. Am bubuit deja o turbina la un Passat si m-a costat de m-a rupt in conditiile in care am refacut turbina si am curatat tot (EGR, conducte , intercooler etc). Numai piesele...ca manopera a fost GRATIS. Cel mai bun prieten al meu din RO este mecanic si manopera a constat in BERE..e drept...MULTA BERE :)

Am ajuns la concluzia ca daca nu schimbi inainte de resoftare Turbina+Ambreiajul mai bine nu o faci!

 

 

 

Servodirectia NU asa tre sa fie ca doar nu e DACIA 1310. Toate BMW-uri dupa 2011 au servo electric sau electro-hirdaulic sau cum s-o numi el.

Asta e, ghinion-ul meu ca nu m-am interesat dinainte sa ca nu am avut unde sa fac un drivetest cu o masina secondhand!

 

Chiar esti rau...ptr ca manualul este in GERMANA :hyper:

In afara de a ma uita la poze nu pot sa fac altceva.

 

Apropo, ma ajuta si pe mine cineva cu un manual in EN, RO , FR ?

Edited by Sorin Petrescu
Link to comment
Share on other sites

cauta in posturile mele, am pus toate manualele undeva

 

Cu cutie automata se mai pierde cam 10% din putere. Interesant e ca a plecat primul, teoretic cu cutie manuala pleci mult mai bine.

Peste ~120 deja conteaza tot mai mult aerodinamica, si E90 e foarte bun la acest capitol

Link to comment
Share on other sites

Liniuta am facut deja cand m-am intors din GE dupa ce cumparasem masina.

In dreapta mea la semafor era socra-miu cu Audi-ul A3. I-am zis sa o puna in S si sa-i dea talpa.

De plecat a plecat primul ce e drept, da pe la 80 deja eram in fata lui cu cel putin o lungime de masina.

La 140 deja aveam distanta a 2 masini intre noi.

Am ramas placut suprins avand in vedere ca Audi-ul avea tot motor de 2 litri, tot 143 de cai dar e mult mai usor!

 

De resoftare nici nu se pune problema. Am bubuit deja o turbina la un Passat si m-a costat de m-a rupt in conditiile in care am refacut turbina si am curatat tot (EGR, conducte , intercooler etc). Numai piesele...ca manopera a fost GRATIS. Cel mai bun prieten al meu din RO este mecanic si manopera a constat in BERE..e drept...MULTA BERE :)

Am ajuns la concluzia ca daca nu schimbi inainte de resoftare Turbina+Ambreiajul mai bine nu o faci!

 

 

 

Servodirectia NU asa tre sa fie ca doar nu e DACIA 1310. Toate BMW-uri dupa 2011 au servo electric sau electro-hirdaulic sau cum s-o numi el.

Asta e, ghinion-ul meu ca nu m-am interesat dinainte sa ca nu am avut unde sa fac un drivetest cu o masina secondhand!

 

Chiar esti rau...ptr ca manualul este in GERMANA :hyper:

In afara de a ma uita la poze nu pot sa fac altceva.

 

Apropo, ma ajuta si pe mine cineva cu un manual in EN, RO , FR ?

 

sal,

si eu am 318d 2008, 143 c.p , dar eu am servotronic, si volanul merge extrem de usor, deci e usor de condus si in oras. insa nu stiu daca in 2008 era o dotare standard sau optionala.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

@4EST: audi-ul era tot cu cutie automata (dsg-ul de 6 trepte)

 

Multumesc muuuult de tot Andreas 9!

Abia astept maine sa-l citesc :)

 

Ffff ciudat ce zice "Paleonte"... de ce in 2010 (noiembrie) ar fi fost optional (la masina mea refer)?

In plus stiu pe cineva care X5 - 2 masini. Una a sotiei , cealalta a lui.

A lu nevvasta-sa e 2010 (oct sau noiembrie), full , piele navi etc si are servo ca la mine, a lui e din 2011, e cheala dar are servo electric.

Partea amuzanta este ca i-ar fi luat nevasta-sa masina ca nu mai suporta sa traga de voloan :laugh:

 

Deci, in nici un caz nu era optionala in 2010 servo electric ca presupun ca i-ar fi spus de la reprezentata sa-si puna mai ales ca o lua ptr nevasta-sa!

Sau cine stie...poate ca o uraste destul de mult :Devil:

Edited by Sorin Petrescu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.