Jump to content

Batranul meu motan


AngelHeart

Recommended Posts

Am masinuta de doi ani si nu am apucat sa o prezint asa cum trebuie in fata comunitatii :bigyellowgrin:

 

E cumparata tot de la un membru al clubului nostru (made in china) in anul 2010, fiind adusa de el din Germania in 2008. La momentul achizitiei nu am dispus de un buget prea mare, dar scopul era bine determinat: BMW E36. Dupa multe vizualizari am constatat ca majoritatea, in ciuda dotarilor (in principiu cu A/C cautam), aratau jalnic cu toate ca in pozele de pe net erau ca scoase din revista. Intr-un final, m-am hotarat sa-i dau o sansa si pisicutei fara aer conditionat. Pot sa spun ca a fost dragoste la prima vedere si n-am mai stat mult pe ganduri. Unii colegi de pe la munca au inceput cu prostii de genul ca am luat masina veche, cazan, etc. Eu sunt multumit de ea oricum.

 

BMW E 36 318i - an fabricatie 1991

 

Specificatii tehnice: Benzina, 1795 cmc, 113 CP

Kilometraj: ~246.000

Culoare: Laguna Grün

 

Dotari:

 

- ABS;

- închidere centralizata;

- proiectoare ceata;

- trapa electrica;

- duze spalare parbriz incalzite;

- olinzi electrice si incalzite;

- jante BBS - BMW;

- radio/MP3 Sony + 6 boxe originale Nokia;

- volan in 3 spite;

- suspensie sport (unii spun ca asa ar fi iesit din fabrica, nu a fost modificata intre timp);

- toba sport.

 

Pentru un BMW stiu ca nu e mare lucru, dar pentru o masina din 1991, cred ca da.

 

Ce am reparat/schimbat/instalat pana in prezent:

 

- Angel Eyes CCFL (chiar daca zice DYC ca daca n-are din fabrica nu-i sta bine :p )

- Curatat rugina de pe:

* rama inferioara a portbagajului (dupa ce-am dat jos rugina, nu prea mai ramasese nimic din acea piesa);

* un sfert din pragul dreapta, spre spate si un pic fata;

* bara de sub farul dreapta avea o ciubitura si prost chituita;

* usa sofer care facuse o floricica sub bandou.

- Ce a ramas gaura sau lipsa s-a completat cu chit cu fibra de sticla, dat cu grund si vopsit.

- Vopsit barile fata-spate;

- Avand in vedere ca n-am reusit sa scot aceeasi culoare, am gasit solutia cu folia de carbon, care mi s-a parut cea mai la indemana si in opinia mea nu e nici de foarte prost gust. Capota nu avea nimic, dar am zis ca da mai bine asa.

- Schimbat vascocupla, care a cedat eroic, probabil dupa 20 de ani de activitate;

- Schimbat bielete antiruliu, ca incepusera sa bata;

- Reconditionat amortizoare fata. Am ales aceasta varianta pentru ca nu am gasit modelul meu decat la 900-1200 lei/buc. La dezmembrari nu am vrut sa apelez si am aflat intre timp de un nene care se pare ca e artist in domeniu.

- Schimbat motoras spalator parbriz;

- Schimbat bujii;

- Inlocuit oglinzile furate;

- Schimbat placute frana + senzori;

- Bineinteles, ulei, filtre, etc.

 

Pana acum am luat numai piese noi (nu neaparat OE), chiar daca au facut ceva mai mult. Cand o fi de schimbat ceva mai neimportant, probabil o sa apelez si la SH.

 

Planuri de viitor:

 

Masina inca nu e in stare 100% de functionare, estetic sau de confort, asa ca mai exista si cate ceva de facut:

 

- Montare clima (o sa vorbesc cu emu, sa vad daca se mai ocupa si cum mai e treaba) - inca nu sunt foarte hotarat;

- Trapa functioneaza numai cand vrea ea si nu dupa un tipar anume, iar in pozitia a doua - ridicata, nu merge decat pana la jumatate. Cand scapam de iarna ma apuc de ea;

- Schimbat ansamblu motoras oglinda dreapta, ca a fost defect de la cumparare. Am deja si piesa, multumita lui Genu;

- Curatare interior - tapiterie si mocheta la prietenul cu scula al lui DYC (a nu se interpreta eronat). Are ceva jeg, iar cu spray-ul nu m-am descurcat;

- Inlocuit stopuri spate, intrucat actualele sunt crapate si oarecum decolorate;

- Montare suport pahare - o mare lipsa;

- Folie de carbon pe oglinzi si stalpi;

- Vopsire integrala - probabil intr-un viitor mai indepartat.

 

O sa mai pun poze pe parcurs, dupa ce da soarele.

 

La cumparare:

 

http://img716.imageshack.us/img716/5830/dscf0005um.jpg

 

http://img541.imageshack.us/img541/637/dscf0004mt.jpg

 

http://img703.imageshack.us/img703/6274/dscn0837ca.jpg

 

Mai recente:

 

http://img594.imageshack.us/img594/5596/dscf6502.jpg

 

http://img690.imageshack.us/img690/1521/dscf0006js.jpg

 

Tuning de 1 Decembrie:

 

http://img845.imageshack.us/img845/8510/dsc1420.png

 

Cu sora lui rosie (si Gicone care se uita cu admiratie) la intalnire:

 

http://img28.imageshack.us/img28/8708/dscf6495l.jpg

Edited by AngelHeart
Link to comment
Share on other sites

Da, are si sub bandouri. Acolo si pe bara de sub portbagaj am pus initial. Am avut niste pete de rugina pe acea bara si o floare mare pe usa soferului sub bandou. Dupa ce am curatat rugina, am chituit unde a fost necesar, am dat cu grund/vopsea/lac. Deoarece n-am reusit s-o scot la aceeasi culoare cu restul masinii, am venit cu solutia autocolantului imitatie de carbon intrucat o vopsire integrala era prea costisitoare.

 

@BeRnEk: in culoarea masinii zici?

Edited by AngelHeart
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 7 months later...

Se pare ca nu-i prieste deloc iarna. Nu era suficient ca ma lupt cu fiecare strat de zapada ce depaseste 10 cm ca-mi freaca pe dedesubt si stau cu morcovul ca se rupe/crapa ceva. Am ajuns de ma ridic de pe scaun cand trec peste ceva :))

 

Initial s-a stricat incuietoarea de la sofer, care acum mai merge doar deschisa cu cheia, nu si inchisa. La ceva timp dupa mi-a cedat si inchiderea centralizata (care e tot pe broasca, nu din telecomanda). Inca nu stiu exact de ce, doar banuieli (releu, broasca, etc). A murit subit, in sensul ca intr-o dimineata mai racoroasa nu s-a mai deschis. Si-a revenit singura peste 2-3 zile, apoi la o deschidere a mers cu incetinitorul ca si cum murea bateria, dupa care n-a mai functionat deloc.

 

Intre timp s-a dus si un releu (cupleaza in continuu), care pare sa fie de la trapa.

 

S-a ars becul de la semnalizare dreapta din bord.

 

Ventilatorul de la aeroterma face ca toate alea cand e motorul rece. Scartaie, freaca sau se intepeneste. Dupa ce se incalzeste isi mai revine.

 

Acum, colac peste pupaza, de parca nu aveam destule, s-a rupt si cablul de deschis capota. Nu stiu insa exact unde. In maner e inca prins, deci ori e plesnit pe traseu undeva, ori a scapat din clema de sub capota. O sa merg la service cu ea, dar pentru a constata problema sau a o repara, ma intreb cum deschid capota fara cablu...

 

Stiu ca e batrana si cere alta, dar din pacate trebuie sa mai trag de ea. Cand am avut resurse s-o schimb cu un E46 sau E39 au aparut alte probleme de rezolvat.

 

Sper ca primavara sa vina si cu lucruri bune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.