Jump to content

Turatie optima pentru un consum mic la benzinare?


bmw_e36_4ever

Recommended Posts

@umbrella - Ideea e ca se poate si la un motor de 2.5, si nu la vale, sau impinsa, cum zici tu. In acelasi stil de mers, cu un 1.6, consumul e cam acelasi. Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

toata discutia e de bani pana la urma... consum mai mic bani mai putini... corect?... motor de 2.5, da corect diferenta nu e mare la consum... un motor mai mare trage mai usor aceiasi caroserie...dar gandestete ca la motorul asta asigurarea e mai mare, intretinerea la fel ,impozitul...dar cine isi cumpara 2,5... 3,0... nu se uita la consum... trage de te incanta... la 1.6 socoteste invers... costuri mai mici... motor mic trage mai greu, consum pe acolo, senzatie normala ...
Link to comment
Share on other sites

toata discutia e de bani pana la urma... consum mai mic bani mai putini... corect?... motor de 2.5, da corect diferenta nu e mare la consum... un motor mai mare trage mai usor aceiasi caroserie...dar gandestete ca la motorul asta asigurarea e mai mare, intretinerea la fel ,impozitul...dar cine isi cumpara 2,5... 3,0... nu se uita la consum... trage de te incanta... la 1.6 socoteste invers... costuri mai mici... motor mic trage mai greu, consum pe acolo, senzatie normala ...

Intretinerea nu e atat de mare in comparatie cu 1.6, in afara de schimbul de ulei nu vad prea mari diferente, sau costuri.

Asigurarea si impozitul da, te rup :)

Link to comment
Share on other sites

Daca s-ar respecta viteza maxima admisa in oras, astfel de topicuri nu ar mai exista :)

Sigur ca nu se poate respecta asta ... in Ro. Nici eu nu am respectat si mi se pare un pic aiurea. Ajungi la viteze de 70-80 km/h pe bulevarde sa zicem ... not ok.

 

In Austria ai viteza maxima admisa, pe strazile principale, 50 km/h. Daca sunt gradinite, scoli, institutii publice unde este trafic pietonal mai ridicat in zona, viteza admisa scade la 40 km/h. In cartiere (de case, blocuri nu prea sunt unde stau eu) esti obligat sa mergi cu maxim 30 km/h.

Toata lumea respecta toate cele 3 limite de viteza, hai sa zic cu un 5 km/h peste, rar 10 si aia sunt turci sau alte natzii ciudate.

 

Si atunci ce calcule sa-mi fac la schimbarea vitezelor. Prima viteza niciodata nu o rup in turatie, este strict pentru plecare de pe loc. A 2-a daca incerc sa urc mai sus 3000-3500 deja am 50 km/h si ce am rezolvat? Nimic.

Eu schimb undeva la 2500+ rpm si cam aia e. Nu am ajuns sa schimb a 4-a niciodata in oras!

 

Repet, in RO nu exista notiunea de respect a vitezei in oras sau pe o strada unde este limita mai mica. In unele cazuri sunt si absurde limitarile de viteza, spre exemplu 20 km/h sau chiar 30 km/h unde lejer se putea pune 40. In fine.

 

Prin urmare nici la consum nu am ce sa ajustez la stilul de mers. Asa se merge, asa merg si eu, rezultatele sunt care sunt.

 

Aici multi au o a 2-a masina pentru oras, gen: Polo, Punto, Corsa si care este, in multe cazuri, fara taxe pentru ca se folosesc numerele de inmatriculare de la masina mai "mare". La masina mica platesti doar vignete si inspectia tehnica.

Edited by Risti
Link to comment
Share on other sites

Sigur ca nu se poate respecta asta ... in Ro. Nici eu nu am respectat si mi se pare un pic aiurea. Ajungi la viteze de 70-80 km/h pe bulevarde sa zicem ... not ok.

 

 

 

ajungi... dar asta atunci cand poti... adica dimineata sub ora 7 si noaptea peste 22... ca in restul zilei ai sanse sa traversezi orasul si in 3 ore... bara la bara clar... de bucuresti vorbesc...

Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea mai ies cu masina cand e aglomeratie... Doar cand am neaparat nevoie. Chiar e inutil sa pierd aoproape o ora ca sa traversez orasul. Cand e foarte aglomerat, cam atat dureaza... Si e un oras destul de mic.

Cand e liber tot, il traversezi si in 15-20 minute.

Link to comment
Share on other sites

turatia depinde si de tipul de motor; nu cred ca e aceeasi la 4 si la 6 cilindri.. eu am 6 cilindri si cand merg potolit schimb pana in 2000 de ture, chiar si a5-a la 60km/h e f ok. depinde de cuplu.

 

pina in 2000 ture cred ca merge subturat..iar asta normal inseamna un consum crescut de benzen. daca gresesc... mea culpa!

Link to comment
Share on other sites

Asa este @bmw_e36_4ever, subturat consuma mai mult.

Dupa 2500 spre 3000 rpm este cel mai optim de schimbat viteza. Acuma nah si in functie de motor, cuplu, capacitate, etc.

 

nu neaparat depinde, de viteza la care doresti sa ajungi si cat de rapid vrei sa ajungi la aceea viteza, si de apasarea acceleratiei...

totul depinde de pedala de acceleratie....trebuie apasat pana la mijloc, delicat si treptat nu direct.

de exemplu daca vrei sa ajungui la 50km/h si nu te grabeste nimeni.

schimbi intre 2000-2500 cu apasari delicate pe acceleratie.. degeaba schimbi la 2500 daca apesi blana si schimbi la acele turatii

daca mergi cu a 2a de exemplu si mergi cu 2000 turati, si traficul nu-ti permite sa mergi mai tare, nu schimba treapta. mergi constant la 2000 pana traficul iti permite sa schimbi la 2200-2300, alta chestie mai este ca nu trebuie sa schimbi imediat, trebuie sa stai 1-2 secunde constant la o anumita turatie, intr-o treapta. , acuma sa fim sinceri consumul depinde foarte mult de la sofer la sofer.

multi lasa treapta pe liber in panta, ceea ce este o greseala mai bine o lasi in treapta sa deccelereze ea. (BMW Efiecient dynamic consuma 0 litri la suta, in panta) asa ca si masinile noastre cred ca in panta scote un consum de 5-6% instant.deci in panta este o opurtunitate sa scoti un consum bun, la 100km poate ca castigi 0.2-0.3 la cateva drumuri in panta

altii apasa acceleratia la blana si schimba subturat. alti, accelereaza fin dar schimba la turati mari, este bine ptr motor,dar rau ptr consum.

Link to comment
Share on other sites

eu spuneam ca resetez consumul, cobor panta si fac poza, aluzie la colegul pyu :flowers:

 

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/537175_521508654547863_730959129_n.jpg

 

22km, mers lejer, 7km de oras (nu era aglomerat deloc), 7 km de europeana, si 6-7 prin localitati.

60-70 in localitate, 80-90 in afara localitatii, fara depasiri (decat doua, la viteza moderata, pana in 110, pe o portiune mica de drum).

 

Turatia 2000-2500...

 

LE: pentru valoarea la pompa, se mai adauga jumatate de litru.

Edited by umbrella
Link to comment
Share on other sites

Asa este @bmw_e36_4ever, subturat consuma mai mult.

Dupa 2500 spre 3000 rpm este cel mai optim de schimbat viteza. Acuma nah si in functie de motor, cuplu, capacitate, etc.

 

asa e, de pinde de capacitate de ex. la 1.6cmc cred ca merge sa schimbi pina in 2000 ture pentru un consum bun pentru ca daca-i turatii mari consuma cit unu de 2000cmc

Link to comment
Share on other sites

Daca la 1.6 schimbi pana in 2000 ture in treapta urmatoare va fi lesinata si trebuie sa tii pedala apasata pana cand isi revine si trage normal (automat creste consumul)... motorul mic trebuie turat astfel incat in treapta superioara sa aiba cuplu suficient.

nu stiu exact cum e la benzinarele astea mici, eu avut diesel (318tds) si daca schimbam sub 2500 in treapta urmatoare turatia era sub 1700 si pana cand intra turbo tragea greu si acul de la consumul instant se ducea cat mai in dreapta. in schimb la V8 4.0 automat schimba pana in 2000...

Link to comment
Share on other sites

nu neaparat depinde, de viteza la care doresti sa ajungi si cat de rapid vrei sa ajungi la aceea viteza, si de apasarea acceleratiei...

totul depinde de pedala de acceleratie....trebuie apasat pana la mijloc, delicat si treptat nu direct.

de exemplu daca vrei sa ajungui la 50km/h si nu te grabeste nimeni.

schimbi intre 2000-2500 cu apasari delicate pe acceleratie.. degeaba schimbi la 2500 daca apesi blana si schimbi la acele turatii

daca mergi cu a 2a de exemplu si mergi cu 2000 turati, si traficul nu-ti permite sa mergi mai tare, nu schimba treapta. mergi constant la 2000 pana traficul iti permite sa schimbi la 2200-2300, alta chestie mai este ca nu trebuie sa schimbi imediat, trebuie sa stai 1-2 secunde constant la o anumita turatie, intr-o treapta. , acuma sa fim sinceri consumul depinde foarte mult de la sofer la sofer.

multi lasa treapta pe liber in panta, ceea ce este o greseala mai bine o lasi in treapta sa deccelereze ea. (BMW Efiecient dynamic consuma 0 litri la suta, in panta) asa ca si masinile noastre cred ca in panta scote un consum de 5-6% instant.deci in panta este o opurtunitate sa scoti un consum bun, la 100km poate ca castigi 0.2-0.3 la cateva drumuri in panta

altii apasa acceleratia la blana si schimba subturat. alti, accelereaza fin dar schimba la turati mari, este bine ptr motor,dar rau ptr consum.

 

 

Crede-ma eu am facut testu asta sa lasi in viteza la vale si sa lasi pe liber. Deci cind cobori in viteza fara picioru pe pedala de acceleratie consumu afisat e 0%, dar consumu e dat de turatie asa ca acu la turometru sta undeva la 2000 ture de exemplu...in consecinta iti consuma pentru 2000 ture numai ca nu ai picioru pe acceleratie, pe cind daca lasi pe liber iti ia 800 sau 900 grame pe ora pentru ca computeru inregistreaza relantiul. Am facut testu asta si daca o lasi pe liber iti consuma bine. Daca nu ma crezi fa testu asta dar la pompa!! o saptamina circuli cu ea pe liber la vale apoi bagi benzen si faci calculu....apoi o saptamina cu ea in viteza cind cobori la vale. cele bune!

Link to comment
Share on other sites

multi lasa treapta pe liber in panta, ceea ce este o greseala mai bine o lasi in treapta sa deccelereze ea. (BMW Efiecient dynamic consuma 0 litri la suta, in panta) asa ca si masinile noastre cred ca in panta scote un consum de 5-6% instant.

 

TOATE masinile cu injectie consuma 0% in panta daca este lasata in viteza!

 

Deci cind cobori in viteza fara picioru pe pedala de acceleratie consumu afisat e 0%, dar consumu e dat de turatie asa ca acu la turometru sta undeva la 2000 ture de exemplu...in consecinta iti consuma pentru 2000 ture numai ca nu ai picioru pe acceleratie

 

La 2000 rpm ar trebui sa ai 6% consum nu 0 :)

Link to comment
Share on other sites

Daca la 1.6 schimbi pana in 2000 ture in treapta urmatoare va fi lesinata si trebuie sa tii pedala apasata pana cand isi revine si trage normal (automat creste consumul)... motorul mic trebuie turat astfel incat in treapta superioara sa aiba cuplu suficient.

nu stiu exact cum e la benzinarele astea mici, eu avut diesel (318tds) si daca schimbam sub 2500 in treapta urmatoare turatia era sub 1700 si pana cand intra turbo tragea greu si acul de la consumul instant se ducea cat mai in dreapta. in schimb la V8 4.0 automat schimba pana in 2000...

 

deci la 1.6 cum o dai tot cam cit unu de 2000cmc consuma? :)

Link to comment
Share on other sites

Crede-ma eu am facut testu asta sa lasi in viteza la vale si sa lasi pe liber. Deci cind cobori in viteza fara picioru pe pedala de acceleratie consumu afisat e 0%, dar consumu e dat de turatie asa ca acu la turometru sta undeva la 2000 ture de exemplu...in consecinta iti consuma pentru 2000 ture numai ca nu ai picioru pe acceleratie, pe cind daca lasi pe liber iti ia 800 sau 900 grame pe ora pentru ca computeru inregistreaza relantiul. Am facut testu asta si daca o lasi pe liber iti consuma bine. Daca nu ma crezi fa testu asta dar la pompa!! o saptamina circuli cu ea pe liber la vale apoi bagi benzen si faci calculu....apoi o saptamina cu ea in viteza cind cobori la vale. cele bune!

Tu nu ai auzit de frana de motor? In frana de motor, cum zici tu la 2000rpm si la vale, consumul este 0.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Tu nu ai auzit de frana de motor? In frana de motor, cum zici tu la 2000rpm si la vale, consumul este 0.

 

Deci la vale bagata in viteza arata 0%, insa daca esti in treapta de viteza uita-te la turometru sa vezi ca daca ai 80km/h turometru sta ridicat pentru 80km/h in a5a de exemplu....consuma mai putin dar nu ca atunci cind o lasi pe liber!

Link to comment
Share on other sites

In regimul de frana de motor motorul se opune unei forte provenite din exterior, in cazul nostru fiind vorba de inertia masinii (care intre noi fie vorba este destul de mare) si eventual, in cazul in care ne aflam in panta, e vorba de rezultanta fortei de inertie si a componentei vectoriale a fortei de greutate, care propulseaza masina. Aceasta opunere, se realizeaza prin compresia din cilindri in special si prin frecari.

 

 

Lucrul asta e aplicabil doar la masinile cu injectie, unde ECU simte ca motorul se invarte singur datorita rotilor si taie alimentarea.

Cauta pe internet despre consumul in frana de motor si ai sa te documentezi.

Alea 2000rpm ale motorului nu sunt realizate prin ardere de benzina. de aia consumul este 0.

 

Ca fapt divers un 1.6 consuma mai putin decat un 2.0 la modul general. Problema e ca diferenta de consum nu este deloc de speriat, dar treaba e ca multi nu isi prea permit nici consumul ala de 10, chiar daca un 2.0 ia 11 litrul ala este un efort si mai mare, ei deja facand un efort pt un consum de 10 (dau asa niste cifre aiurea, nu stiu exact diferentele)

Edited by CosminE46
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Categoric da! :)

 

Imi pare sincer rau pentru cei cu 1.6 , sigur au spus..."imi iau 1.6 sa consume mai putin", atunci singuru avantaj legat de motorizare este legat de taxe si intretinere.

 

In regimul de frana de motor motorul se opune unei forte provenite din exterior, in cazul nostru fiind vorba de inertia masinii (care intre noi fie vorba este destul de mare) si eventual, in cazul in care ne aflam in panta, e vorba de rezultanta fortei de inertie si a componentei vectoriale a fortei de greutate, care propulseaza masina. Aceasta opunere, se realizeaza prin compresia din cilindri in special si prin frecari.

 

Cu alte cuvinte de ce atunci cand esti cu ea pe liber la vale masina ia viteza, si cand esti cu ea in viteza ea merge mai incet? Pt ca motorul "se impotriveste".

Lucrul asta e aplicabil doar la masinile cu injectie, unde ECU simte ca motorul se invarte singur datorita rotilor si taie alimentarea.

Cauta pe internet despre consumul in frana de motor si ai sa te documentezi.

 

Chiar o sa ma uit, dar am testat asta si la mersu pe liber la vale mia iesit mai putin consum....si inca ceva...cind o lasi pe liber consumu afisat este exprimat in ora..adica 800 sau 900 grame pe ora, iar cind esti in viteza la vale e exprimat in litri pe suta de km. Ceea ce soui tu e teorie, nu contest cele spuse de tine dar cum explici testu facut de mine? Cel mai simplu mod este sa faci si tu un test sa vezi ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

Pai tu ai dreptate, singura ta problema e ca nu crezi consumul ala de 0 p;e care insasi computerul de bord ti-l afiseaza. Apropo, daca arata 0 chiar 0 este.

Singura chestie e ca la frana de motor daca panta nu este mai mare la un moment dat masina nu mai are forta sa invarta motorul si va trebui sa accelerezi. Daca o lasi pe liber poti parcurge mai mult.

De asemenea la frana de motor daca esti sub 1300-1400rpm o sa vezi ca masina intra in regim de "relanti" si se reia alimentarea.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.