Jump to content

Turatie optima pentru un consum mic la benzinare?


bmw_e36_4ever

Recommended Posts

in constanta am facut taximetrie. dar pun pariu ca tu nu ai facut testu asta....asa din auzite si teorii multe se spun... eu zic sa faci o data testu asta si apoi poti spune lucrurilor pe nume in legatura cu asta

 

Cred ca se poate verifica cu ajutorul unei diagnoze si vazute valorile injectoarelor in frana de motor.

Link to comment
Share on other sites

in constanta am facut taximetrie. dar pun pariu ca tu nu ai facut testu asta....asa din auzite si teorii multe se spun... eu zic sa faci o data testu asta si apoi poti spune lucrurilor pe nume in legatura cu asta

 

 

daca tu stii atat de bine de ce ai mai deschis topicul?

Link to comment
Share on other sites

EVRIKA!!

 

google translate

 

În plus, majoritatea motoarelor moderne nu folosesc combustibil în timpul utilizarii frânei de motor, lucru care ajută la reducerea consumului de combustibil Acest lucru este cunoscut sub numele de DFCO sau Deceleration Fuel Cut-Off (oprirea alimentarii la decelerare).

 

text original:

 

Additionally, most modern engines don't use any fuel while engine braking which helps reduce fuel consumption. This is known as DFCO or Deceleration Fuel Cut-Off

 

in constanta am facut taximetrie. dar pun pariu ca tu nu ai facut testu asta....asa din auzite si teorii multe se spun... eu zic sa faci o data testu asta si apoi poti spune lucrurilor pe nume in legatura cu asta

pe ce masina ai facut taxi?

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

eu de obicei schimb undeva pe la 2500-3000 cand merg pt consum redus

sant constient ca din moment ce am benzinar nu o sa scot niciodata consumul unui dizel dar oricum io sant multumit

la motor de1.9 merg cu maxim 10 an oras si an jur de 8.5 an afara

totusi nu am sarit niciodata 11 indiferent de modul cum am conduso

nu cred ca daca mergi subturat ati consuma mai putin(mai ales an oras)deoarece nu ai cuplu

 

ps: nici la dizel din cate stiu nu este indicat sa mergi subturat

Link to comment
Share on other sites

luat de pe wikipedia:

 

"Deși eliminate treptat de la traficul rutier, existĂŁ ĂŽncĂŁ o mulțime de motoare cu carburator ĂŽn utilizare, motoare la care frana de motor este contra-productiva pentru economia de combustibil, din cauza lipsei unui mecanism DFCO".

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Foarte interesanta discutia,dar cati isi cumpara BMW decat s aintoarca lumea capu?Pe o parte se gandesc ca ii sparge la consum dar domne' am BMW...

Eu am un e36 de 1.6 pe curea si sincer cand am cumparat masina i-am dat in gura ca la coasa...:))

 

Acum dupa ceva vreme m-am mai calmat dupa un accident grav intamplat cu alta masina,dar cateodata imi mai sufla in ureche ala cu coarne,vezi bagabontii cu logan cum merg la volan parca au seria 7...tre sa le scoata cineva aerele din cap...:D

 

Eu sunt unul printre cei care nu au cumparat un BMW dar sa mearga la consum,imi place marca si pozitia de condus,pedala de accelaratie ca la autobuz care te indeamna"calca-ma fraiere pana jos!!!"

 

RESPECT tuturor mai ales conducatorii si fanii BMW!

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ani lucram pe taxi.... daca lasam masina pe liber imi iesea mai putin consum...daca o lasam in viteza puneam mai mult combustibil! Iar interesu meu era sa consum cit mai putin( cit se putea) combustibil..in plus am facut test si pe masina mea personala..iar a iesit asa...pe liber consum mai putin,,,in viteza mai mult...deci nu ma poate convinge nimeni ca in frina de motor consuma mai putin. Toti spun ca in frina de motor consuma 0 insa citi dintre voi care spune asta a facut testu? Eu spun ca faptele vorbesc....teoria e si ea in mare parte adevarata..insa face-ti un test de genu asta...si o sa vede-ti ce si cum.

 

Poate depinde si de masina (alte marci, vechime, sau mai stiu eu ce).

 

Eu zic sa cauti pe cineva cu e36 si obc cu 18 butoane, da pe consumul litri / ora, si te convingi.

 

In plus mai ai si consumul instant. Daca ai 50-60 la ora, esti intr-o vale, esti cu a-4-a in 2000 ture, sau cat o fi, o sa vezi ca in frana de motor - acul e in 0.

Daca scoti din viteza, acul o sa stea undeva la 2-4-5 l/100km. E cel mai simplu mod.

 

La masinile cu carburator sigur nu era zero consumul in frana de motor cum am descris mai sus.

 

Cu cat panta e mai putin pronuntata, forta care trage masina in jos (respectiv roteste rotile > transmisia > arborele cotit) este mai slaba, deci pentru a asigura uniformitatea deplasarii ECU comanda injectia de benzina intr-o cantitate suficienta cat sa tina masina la un minim de turatie conform setarilor producatorului.

 

Constatarea in practica la masina mea e exact ce se zice aici: peste ~1400 rpm consumul e zero, pentru ca la cca 1km de 1000rpm media de consum sa fie 0.3-0.5l/100km. Bineinteles ca autonomia creste si ea, mai repede sau mai incet functie de ponderea pe care o are mersul in frana de motor de la ultima resetare a BC.

 

"cantitate suficienta cat sa tina masina la un minim de turatie conform setarilor producatorului" - care minim de turatie, cand de fapt inertia si treapta in care esti este cea care da turatia.

 

 

Eu sunt unul printre cei care nu au cumparat un BMW dar sa mearga la consum,imi place marca si pozitia de condus,pedala de accelaratie ca la autobuz care te indeamna"calca-ma fraiere pana jos!!!"

 

Majoritatea care si-au luat 1.6 s-au gandit la consum. Au mers pe principiul motor mic / consum mic.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Sustin si eu: in frana de motor consumul e 0. (la motoarele cu injectie, nu la dacia veche cu carburator).

Iar stilul de condus al unora( in special taximetristi): "scos din viteza" nu il pot intelege. Cata economie poti face? Mai ales ca la franare opresti mai repede daca masina e lasata in viteza pentru ca pe langa frana de la picior mai intervine si frana de motor.

PLus ca frana de motor e "sanatoasa", mai ales la diesel daca se face la turatii mari ( se mai curata evacuarea).

 

LE: Daca vreti consum mai mic, luati-va o masina mica, usoara si cu motor mic, dar conduceti-l cum trebuie, nu scos din viteza subturat sau mai stiu eu cum.

Eu am 320d si am consum mixt de 8,3%, dar nu ma chinui sa merg la consum. Merg cum imi place si nu il subturez. Ce castig daca imi iese consumul putin mai mic dar dupa o vreme stric turbo si dau ~1000 euro sa il schimb?

 

Iar legat de intrebarea de la care s-a pornit: cel mai bun consum il obtii daca ti motorul in zona de cuplu. Schimba vitezele astfel incat viteza urmatoare sa fie exact in zona de cuplu maxim.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

e sanatoasa daca o faci cum trebuie, fara sa dai socuri in ansamblu ambreiaj / transmisie.

Asta era de la sine inteles...

Nu ma refeream sa mergi cu viteza a 3-a la 4000rpm si sa ii dai a 2-a si sa lasi brusc ambreiajul... :rolleyes:

Retrogradezi viteza si ridici ambreiajul incet pana a cuplat de tot.

Link to comment
Share on other sites

Schimba vitezele astfel incat viteza urmatoare sa fie exact in zona de cuplu maxim.

Hm...

Zona de cuplu maxim la un benzinar aspirat e destul de mica. Si apoi, daca in viteza urmatoare e deja in zona de cuplu maxim, care repet, e destul de mica, asta inseamna ca dupa 5 secunde de accelerare, trebuie sa schimbe viteza din nou...

 

Retrogradezi viteza si ridici ambreiajul incet pana a cuplat de tot.

Pana a decuplat de tot, nu?

Si daca faci asa cum zici tu, inseamna ca patinezi ambreiajul prea mult la orice schimbare intr-o treapta inferioara.

Schimbarea in jos se face prin potrivirea turatiei motorului corespunzatoare treptei de viteza pe care vrei sa o folosesti cu viteza de deplasare a masinii...

Link to comment
Share on other sites

Hm...

Zona de cuplu maxim la un benzinar aspirat e destul de mica. Si apoi, daca in viteza urmatoare e deja in zona de cuplu maxim, care repet, e destul de mica, asta inseamna ca dupa 5 secunde de accelerare, trebuie sa schimbe viteza din nou...

 

Ma refeream in jurul zonei respective...

 

Si daca faci asa cum zici tu, inseamna ca patinezi ambreiajul prea mult la orice schimbare intr-o treapta inferioara.

 

Nu. Pana a cuplat de tot. Nu are nimic daca e patinat putin. Ziceam sa nu fie lasat brusc..ci in 1 maxim 2 secunde (aproximativ ca nu am cronometrat). Nu stiu cum altcumva sa explic. Dupa cum simti pe moment.

 

 

Schimbarea in jos se face prin potrivirea turatiei motorului corespunzatoare treptei de viteza pe care vrei sa o folosesti cu viteza de deplasare a masinii...

 

Da asa procedezi cand schimbi intr-o viteza mai mica pentru ca ai incetinit si vrei sa continui drumul sau sa accelerezi. La frana de motor cum am zis mai sus.

 

Cel putin eu asa am invatat si asa fac.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Ce spaima mi-am tras odata cand intram prea tare intr-o curba de 90 la dreapta si am dat treapta inferioara manual. Fiind cu cutie automata, mi s-au blocat rotile spate si am facut o pirueta de toata frumusetea. Noroc ca nu am lovit pe nimeni. Si uite asa am invatat cum sa provoci un derapaj prin schimbare in treapta inferioara (shift lock). Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Ce spaima mi-am tras odata cand intram prea tare intr-o curba de 90 la dreapta si am dat treapta inferioara manual. Fiind cu cutie automata, mi s-au blocat rotile spate si am facut o pirueta de toata frumusetea. Noroc ca nu am lovit pe nimeni. Si uite asa am invatat cum sa provoci un derapaj prin schimbare in treapta inferioara (shift lock).

Daca ridici brusc ambreiajul, da. In general faci frana de motor inainte de a intra in curba.

Si eu am patit ceva de genul pe zapada, dar mergeam pe un drum drept. In fata nu mai era curatata zapada si am zis sa incetinesc. Am dat o treapta inferioara si am ridicat prea brusc ambreiajul. Rezultatul: a inceput sa imi danseze spatele in stanga si in dreapta. Daca eram in curba, sigur ieseam in decor sau cel putin derapam.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Si cel putin jumatate din ei s-au gandit, macar o data, ca o sa ii puna turbo.

 

 

Corect :))))

 

Daca ridici brusc ambreiajul, da. In general faci frana de motor inainte de a intra in curba.

Si eu am patit ceva de genul pe zapada, dar mergeam pe un drum drept. In fata nu mai era curatata zapada si am zis sa incetinesc. Am dat o treapta inferioara si am ridicat prea brusc ambreiajul. Rezultatul: a inceput sa imi danseze spatele in stanga si in dreapta. Daca eram in curba, sigur ieseam in decor sau cel putin derapam.

Nu se face asa ceva cu tractiunea spate. Mai bine franezi din timp... Sa presupunem ca ABS-ul functioneaza...

Link to comment
Share on other sites

franezi din timp? si in cazul in care un bolovan nu se asigura si e plina Romania de ei mai ales taximetristii care au un tupeu....te bazezi pe abs ca functioneaza mai ales in acest anotimp placut bmw-ului te duci ca pe sanie cu abs cu tot.
Link to comment
Share on other sites

asta e alta problema ... 22 de km... si eu daca resetez la pompa si merg bosorogeste printr-un oras gol si putin pe afara 22 km... imi arata pe bord 7.5... ne e relevant... consum la pompa si pe cel putin 100 de km... asa iti arat si eu pe bord 5 la suta ...resetez si ii dau drumu la vale... :laugh:

 

Daca citesti cu atentie ce a postat ' pyu ' ai sa observi ca e foarte relevant, si poate nu o sa mai vedem posturi facute doar ca sa " ne dam inteligenti " Fara parere de rau .

Link to comment
Share on other sites

Daca citesti cu atentie ce a postat ' pyu ' ai sa observi ca e foarte relevant, si poate nu o sa mai vedem posturi facute doar ca sa " ne dam inteligenti " Fara parere de rau .

 

Fara parere de rau, nu mi se pare relevant.

Pentru ca daca resetez consumul, merg 30 km si apoi o las in frana de motor si opresc, frana aia de motor imi va influenta foarte mult consumul afisat.

 

Cel mai corect e plin-mers-plin.

 

Era bine daca iti ascultai sfatul.

Edited by Beriba
Link to comment
Share on other sites

Ca sa fie relevant, la intoarcere, acelasi drum, acelasi regim de mers: 8.0 pe "ceas" (la pompa ar fi 8.5), doar ca nu am mai facut poza. Si asta pentru ca m-am intors mai tarziu, dupa ce s-a lasat gerul.

Bineinteles, cand am pornit motorul am si resetat.

In acelasi regim de mers, la motorul de 1.6 scoteam in jur de 7.5 - 8 (real), pentru ca sa am o viteza de 90 motorul sta mult mai turat.

Raportul diferentialului era 3.44 sau 3.45, nu mai retin exact, la 1.6, si 2.93 la 323.

 

Daca aveam plinul facut, iar la intoarcere faceam din nou plinul, si la distanta aia de 45 km iesea un condum de 8-8.5 %, atunci cred ca erati toti de parere ca e relevant.

 

Eu am vrut doar sa demonstrez ca se poate.

Problema e ca doar cand sunt prea plictisit merg asa, cand nu am chef sa trec de 100, sau cand vad ca acul se apropie de rosu.

 

Suceava - Tulcea - Suceava, sunt distui km, masina plina, 4 persoane si un copil, portbagajul plin de bagaje (corturi, saci de dormit, butelii gaz, gratar, mancare, etc), mers total anticonsum, pana la 200 la ora in afara localitatii pe bucati lungi de drum - 9 litri la 100km - la pompa.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.