Jump to content

Turatie optima pentru un consum mic la benzinare?


bmw_e36_4ever

Recommended Posts

Era contraindicat daca aveam diesel parca. La benzina ii place. Plecam mai devreme cu ea inainte, schimba vitezele aiurea, motorul parca nu se comporta normal. De cand o las sa se incalzeasca cum trebuie nu imi da niciun semn ca nu i-ar conveni politica mea. Ba mai fumez si eu o tigara, ma mai uit pe la una alta, incerc sa ma eliberez de stres pana plec. Cum zice si Filon, ce sa stric? :)

 

In sfirsit un sofer de bmw care respecta regula de baza! Bravos!

Link to comment
Share on other sites

In manual zice sa nu faci asta. Ca cica e de ajuns sa stai 30 secunde - 1 minut si apoi sa pleci. Motorul se incalzeste mai repede in sarcina. Ce se strica? Sa zic ca lucreaza motorul mai mult timp cat e rece. Pe de alta parte nu cred ca e mai bine daca se face trecerea mai brusca de la frig la 90 grade. Si eu am observat ca merge mai bine daca stau macar 5 minute cu el pana se incalzeste putin. Si daca trec o data - de 2 ori prin toate vitezele pe loc sa misc si uleiul din cutie...

 

 

PS: Ca sa raspund si ontopic o data... eu schimb cam pe la 2500. Cat timp accelerezi, schimba la 2500-3000rpm ca sa ai cat de cat cuplu in treapta urmatoare sa poti sa accelerezi ok cu jumatate de pedala. Cand ajungi aproape de viteza de croaziera, poti sa schimbi mai repede. Spre exemplu daca am liber in fata ii dau 1-a 2500, a 2-a 2500, a 3-a pe la vreo 2000 si restul de cativa Km/h pana la 60 Km/h foarte usor si lin cu a 4-a. Accelerat incet, progresiv (dar nici chiar lalait).

Daca mergi constant, poti sa tii masina si subturata, la 1500rpm sau chiar mai jos daca ai un motor mai maricel. Doar sa nu accelerezi de acolo. Practic, cat motorul nu tremura deloc ca accelerezi cu ea subturata, e ok.

Link to comment
Share on other sites

Eu asa am procedat cam la toate masinile pe benzina. Ca fapt divers niciodata nu a picat vreuna. Am avut si o octavia tdi si nemernica nu se incalzea la relanti nici sa daca mureai langa ea.

Deocamdata ma tin de politica mea, daca pica ceva va anunt cu cea mai mare placere ca sa nu faceti la fel ca mine :)

Motivele din care fac asta sunt destul de empirice, nu cred ca e cazul sa va obosesc cu ele (fara niciun fel de ironie am zis chestia asta) :)

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Daca la benzina e discutabil, la diesel e absolut inutil s-o tii la rece la relanti. Mai ales TDI-ul la care daca mai pornesti si caldura in masina motorul ala nu mai ajunge la 90 grade nici dupa o ora... in mers!

 

Realizezi ca alea sunt sfaturi pentru Porsche 356, nu? O masina care nu s-a mai produs din 1965...

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Daca la benzina e discutabil, la diesel e absolut inutil s-o tii la rece la relanti. Mai ales TDI-ul la care daca mai pornesti si caldura in masina motorul ala nu mai ajunge la 90 grade nici dupa o ora... in mers!

 

Realizezi ca alea sunt sfaturi pentru Porsche 356, nu? O masina care nu s-a mai produs din 1965...

 

asa ai inteles tu, ca se aplica doar pt 356? inseamna ca sfaturile de aici se aplica doar pt bmw.

Link to comment
Share on other sites

1) Sfaturile alea erau valabile pentru drumuri scurte. In 10 minute de mers cu motorul la 90 grade ma indoiesc ca se mai pune problema de condens.

2) Cand motorul e rece, ECU-ul stie sa mareasca timpii de injectie ca sa ajute motorul sa urce mai repede la o temperatura mai buna, apoi ii scade treptat pana e totul ok. Deci inginerii s-au gandit si la asta

3) Daca e o problema, e mai degraba la catalizator, care are nevoie de gaze fierbinti ca sa se "curete". Ceea ce nu primeste iarna la relanti.

4) La temperaturi foarte mici, pe la -5 sau -10 grade, nu se mai recomanda sa-l lasi 30 secunde, se recomanda sa-l lasi 5 minute.

 

 

 

Asa ca poate ca 15 minute e putin excesiv, dar 5 minute e ok.

Link to comment
Share on other sites

eu consider ca lasatul motorului,indiferent de carburant, la relanti mai mult de 1 sau 2 minute e o pierdere de timp si risipa de resurse.

Si da, si eu schiimb toate vitezele de vreo 2 ori pe loc, chiar si marsarier, inainte sa plec de pe loc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu consider ca lasatul motorului,indiferent de carburant, la relanti mai mult de 1 sau 2 minute e o pierdere de timp si risipa de resurse.

Si da, si eu schiimb toate vitezele de vreo 2 ori pe loc, chiar si marsarier, inainte sa plec de pe loc.

 

Am avut un opel vectra b 2.0 dti ..al draq motor de vroia sa se ridice acu la temperatura apei....puteam sa-l tin toata noaptea pornit..acu nu se ridica ...statea in zona albastra...si in timpu mersului daca dadeam drumu la aeroterma scadea si mai mult depinde la ce treapta tineam. panarame de motoare...

Link to comment
Share on other sites

eu consider ca lasatul motorului,indiferent de carburant, la relanti mai mult de 1 sau 2 minute e o pierdere de timp si risipa de resurse.

Si da, si eu schiimb toate vitezele de vreo 2 ori pe loc, chiar si marsarier, inainte sa plec de pe loc.

 

cu lasatul la relanti asa stiu si eu, dar schimbatul vitezelor la ce ajuta?

Link to comment
Share on other sites

eu consider ca lasatul motorului,indiferent de carburant, la relanti mai mult de 1 sau 2 minute e o pierdere de timp si risipa de resurse.

Si da, si eu schiimb toate vitezele de vreo 2 ori pe loc, chiar si marsarier, inainte sa plec de pe loc.

ON: Daca masina e tinuta in garaj, tind sa fiu de acord cu Rares, 1-2 hai 3 minute sunt de ajuns.

In schimb daca masina e tinuta sub cerul liber, eu cel putin o pornesc, curat toate geamurile daca e cazul si astept sa urce temperatura la jumatatea gradatiei albastre pentru a nu se aburi parbrizul(BMW E46 320dA FL). Practic ma asigur ca vine un aer "dezmortit" pe parbriz. Drumul meu pana la servici e ~15km deci condensul mentionat in posturile anterioare nu prea cred ca se aplica la mine.

 

OFF: @Rares_CJ - ai garaj pentru masina? E diesel sau benzina?

Link to comment
Share on other sites

E diesel. Nu am garaj. Dar aici, iarna, temperatura rar scade sub 0 grade. Chiar daca scade, nu merge mai jos de -5 grade.

Eu las motorul sa mearga atata timp cat curat masina, daca sunt geamurile inghetate, etc... Altfel, nu stau degeaba cu masina pornita

Link to comment
Share on other sites

eu consider ca lasatul motorului,indiferent de carburant, la relanti mai mult de 1 sau 2 minute e o pierdere de timp si risipa de resurse.

Si da, si eu schiimb toate vitezele de vreo 2 ori pe loc, chiar si marsarier, inainte sa plec de pe loc.

Realitatea este ca si iarna,inclusiv vara este bine pentru motor sa-l lasi sa toarca pana trece de albastru,apoi sa-ti vezi de "fraie"....depinde de armasar. :wink:

Obs:Orice aliaj fortat de diferente de temp. mari(optim pt motor cca.90'c),apoi supus la forte de frecare....inclusiv tinand cont de capacitatea fiecarei piese din motor care se dilata la temp. diferit cu alti coeficienti(ex:aliaj biela/arbore=1;cuzineti=2..niciodata 1=2)..+..folosit un ulei cu vascozitate ridicata iarna=iresponsabilitate.

Iar referitor la "risipa de resurse".....s-ar putea sa se duca pe piese made by BMW(care nu-s la pret de skoda).

Link to comment
Share on other sites

Realitatea este ca si iarna,inclusiv vara este bine pentru motor sa-l lasi sa toarca pana trece de albastru,apoi sa-ti vezi de "fraie"....depinde de armasar. :wink:

Obs:Orice aliaj fortat de diferente de temp. mari(optim pt motor cca.90'c),apoi supus la forte de frecare....inclusiv tinand cont de capacitatea fiecarei piese din motor care se dilata la temp. diferit cu alti coeficienti(ex:aliaj biela/arbore=1;cuzineti=2..niciodata 1=2)..+..folosit un ulei cu vascozitate ridicata iarna=iresponsabilitate.

Iar referitor la "risipa de resurse".....s-ar putea sa se duca pe piese made by BMW(care nu-s la pret de skoda).

 

e vrajeala mai mult de jumate din ce zici tu, sau functioneaza bine la tine autosugestia.

daca defapt 1 nu este egal cu 1,02 unde diferenta de 0,02 este neglijabila.

intre aliajele alea este o pelicula de ulei.

ce dauneaza motorului este pornirea .in rest e neglijabil.

asta nu inseamna sa pornesti motorul si sa-i dai "blana" in 5000 in secunda 2.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca daca faci asa ceva "baroane" cu audi,,,s-ar putea sa cauti ceva supape in spatele masinii( scuze,nu trec de catalizator) :wink:

Noroc pe tine ca ai un BMW si s-au gandit altii pt. tine cand au construit-o.

PS:Ar trebui sa-ti arunci atentia si asupra unui lucru.....cum ai grija de EL.......are si el de tine.

Gandeste-te cum e sa depinzi de EL pe la 250/h....think. :)

Link to comment
Share on other sites

Din Calculul si Constructia Motoarelor cu Ardere Interna (C.C.M.A.I) rezulta ca plaja de turatii pentru un consum mic este intre turatia de moment si turatia de putere. Practic, cum au spus si alti colegi, un mers constant (plasat intre cele 2 turatii), utilizand cat mai mult inertia va duce la un consum "optim".
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din partea mea poti sa o si impingi ca sa iti consume mai putin.

Oricum, in cazul tau se pare ca efectul placebo isi face treaba.

Se chinuie n persoane sa iti explice ce inseamna "Deceleration fuel cut off". Te-am intrebat in ce oras ai tu atatea vai incat sa lasi masina numai pe liber, si despre ce masina e vorba, e36 sau dacia 1300?

Si legat de scosul din viteza, s-ar putea sa nu fie prea sanatos pentru cutie. Mai rascoleste forumul si google, explica cineva foarte bine fenomenul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din partea mea poti sa o si impingi ca sa iti consume mai putin.

Oricum, in cazul tau se pare ca efectul placebo isi face treaba.

Se chinuie n persoane sa iti explice ce inseamna "Deceleration fuel cut off". Te-am intrebat in ce oras ai tu atatea vai incat sa lasi masina numai pe liber, si despre ce masina e vorba, e36 sau dacia 1300?

Si legat de scosul din viteza, s-ar putea sa nu fie prea sanatos pentru cutie. Mai rascoleste forumul si google, explica cineva foarte bine fenomenul.

 

In Constanta. pyu fa si tu un test apoi mai vb. ce sa-mi explice n persoane? teorii?????? :) eu vin cu fapte ...iar tu cu teorii si teorii...am facut proba pe 3 masini in Constanta: 1: Skoda octavia benzina; 2: Opel Vectra diesel; 3: Logan benzina, iar acu cu al meu bmw 320i. Cind o sa faci un test si vii cu rezultate atunci o sa cred...dar pina atunci abureala asta cu 0% in frina de motor nu o pot crede! Repet...am spus in topic ca persoanele care posteaza pe acest topic sa-si spuna parerea din experienta nu ca asa citeste el pe internet....

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.