Jump to content

Turatie optima pentru un consum mic la benzinare?


bmw_e36_4ever

Recommended Posts

dar pina atunci abureala asta cu 0% in frina de motor nu o pot crede! Repet...am spus in topic ca persoanele care posteaza pe acest topic sa-si spuna parerea din experienta nu ca asa citeste el pe internet....

Motoarele pe injectie, opresc alimentarea cu benzina in timpul decelerarii, arborele cotit este invartit in schimb de inertia masinii in viteza.

Nu stiu cum cineva ar putea afirma ca masina consuma in decelerare, da-ti un exemplu unde voi credeti ca e nevoie de combustibil cand tot motorul este invartit de inertie-->roti-->transmisie.

E o notiune simpla de fizica, cine nu o intelege, cu parere de rau il anunt ca nu are rost sa mai posteze pe subiect.

Edited by roco123
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din Calculul si Constructia Motoarelor cu Ardere Interna (C.C.M.A.I) rezulta ca plaja de turatii pentru un consum mic este intre turatia de moment si turatia de putere. Practic, cum au spus si alti colegi, un mers constant (plasat intre cele 2 turatii), utilizand cat mai mult inertia va duce la un consum "optim".

la camioane e marcat cu verde,incerci sa o tii spre inceputul zonei verzi!

la bmw e blasfemie sa ai verde pe turometru,si daca tot o scoti din viteza la vale poti sa opresti si motorul,in cazul asta esti convins ca scoti consum zero!(ba mai mult,nici km nu-i inregistreaza la bord) :twitch:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Motoarele pe injectie, opresc alimentarea cu benzina in timpul decelerarii, arborele cotit este invartit in schimb de inertia masinii in viteza.

Nu stiu cum cineva ar putea afirma ca masina consuma in decelerare, da-ti un exemplu unde voi credeti ca e nevoie de combustibil cand tot motorul este invartit de inertie-->roti-->transmisie.

E o notiune simpla de fizica, cine nu o intelege, cu parere de rau il anunt ca nu are rost sa mai posteze pe subiect.

 

Deci ceea ce spui e teorie. Consider ca acest topic poate fi inchis...pentru ca tipic romanesc...vii cu fapte alb pe negru si tot nu crede nimeni....dar in schimb se cred toti mari stiutori in ale teoriei...asta probabil ca nu sint in stare de fapte.... vin toti cu teorii(ca asa au citit ei), pina nu face nimeni un test dinasta nici nu mai raspund celor care vb. din teorii. Sanatate tuturor!

Link to comment
Share on other sites

cel mai simplu mod de a proba daca exista sau nu consum la mersul "in frana de motor" atat la diesel cat si la benzinar cu pompa de injectie, este ca sa mergeti pe un anumit traseu unde stiti ca aveti de coborat cativa kilometri, dar inainte de a cobori panta, opriti motorul, deschideti capota, scoateti returul injectoarelor si`l bagati intr`o sticla de 1L sau chiar jumatate de litru, inchideti capota dati cheie ii dati viteza 1,2,3 si de aici decideti daca o lasati in frana intr`a 3`a sau ii dati a 4`a sau poate chiar a5`a.

cand ajungeti pe drept, unde frana de motor nu mai poate fi folosita, opriti imediat, si verificati in sticla daca este sau nu combustibil. (trebuia sa fie doar putin pe fundul sticlei, asta provenind de la de la treptele 1 2 3 care le`ati schimbat in varful pantei)

 

concluzia : daca este foarte putin in sticla nu consuma, iar daca e mai mult inseamna ca totusi consuma si la "frana de motor".

 

normal unde e tur trebuie sa fie si retur. iar daca pompa inchide turul, atunci clar nu exista nici retur.

Link to comment
Share on other sites

Daca neamtul a facut masina in asa fel incat in frana de motor, adica DFCO, sa nu bage benzina in motor, pentru ca oricum e inutil, tu sustii ca scoti un consum cu 1-2 litri mai mic, sau cat o fi, scos pe liber decat in frana de motor, atunci fie cum zici tu. Vorba aia, tu vii cu fapte, care de fapt sunt vorbe.

Nu prea vad atatea orase in care sa ai atatea vai incat sa se cunoasca acea diferenta de combustibil, mai ales Constanta.

Consider ca testele pe care le-am facut - instantul din bord si OBC-ul - mi-au aratat clar consumul in frana de motor. Cand merg linistit, ca si cum as avea o dacie de 45 cai, si anticipez cand trebuie sa opresc masina, si cand pot folosi cat mai mult frana de motor, consumul este destul de mic pentru un motor de 2.5 litri.

 

In fine.. Nu mai postez, ca vad ca oricum degeaba o fac, nu ma intereseaza ce fac altii cu masina lor.

Edited by pyu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci ceea ce spui e teorie. Consider ca acest topic poate fi inchis...pentru ca tipic romanesc...vii cu fapte alb pe negru si tot nu crede nimeni....dar in schimb se cred toti mari stiutori in ale teoriei...asta probabil ca nu sint in stare de fapte.... vin toti cu teorii(ca asa au citit ei), pina nu face nimeni un test dinasta nici nu mai raspund celor care vb. din teorii. Sanatate tuturor!

Tu ai niste probleme grave, crezi ca avem vreunu centru de testari? Eu am terminat mecanica si in cartile ce descriu functionarea motoarelor cu ardere interna, gasesti scris ce spun eu aici.

 

Nimeni nu iti va face tie teste complexe demonstrand ceea ce se stie deja.

 

Ti-am mai spus, daca habar n-ai, tine-ti gura ca te faci de ras.

Link to comment
Share on other sites

tu pe taxi asa faci economie sau doar ai vrut sa vezi daca e posibil asa ceva deschizand acest topic?scuza-ma ca te-ntreb asta desi suntem colegi de breasla,in ce oras poti sa faci economie profitand de vai si dealuri ca logic ar fi asa,daca cobori pe urma tre sa urci!

din titlu inteleg ca e vorba de o turatie optima pentru un consum redus la motoare pe benzina,ei bine asa ceva nu se poate spune din diverse motive!nici un motor nu seamana cu altul,nici un raport de transmisie cu altul chiar daca e pe aceeasi motorizare ba mai mult chiar daca sunt identice se pune in calcul si uzura lor!+piesa dintre volan si scaun,care face total diferenta!

+1 cu colegu de mai sus,amin!

Link to comment
Share on other sites

Tu ai niste probleme grave, crezi ca avem vreunu centru de testari? Eu am terminat mecanica si in cartile ce descriu functionarea motoarelor cu ardere interna, gasesti scris ce spun eu aici.

 

Nimeni nu iti va face tie teste complexe demonstrand ceea ce se stie deja.

 

Ti-am mai spus, daca habar n-ai, tine-ti gura ca te faci de ras.

 

bine domnu mecanic.. atunci tine-o in viteza. te supara faptu ca nu cred? chiar nu-mi pasa...ai ceva impotriva ca tin eu masina pe liber la vale? :)

 

tu pe taxi asa faci economie sau doar ai vrut sa vezi daca e posibil asa ceva deschizand acest topic?scuza-ma ca te-ntreb asta desi suntem colegi de breasla,in ce oras poti sa faci economie profitand de vai si dealuri ca logic ar fi asa,daca cobori pe urma tre sa urci!

din titlu inteleg ca e vorba de o turatie optima pentru un consum redus la motoare pe benzina,ei bine asa ceva nu se poate spune din diverse motive!nici un motor nu seamana cu altul,nici un raport de transmisie cu altul chiar daca e pe aceeasi motorizare ba mai mult chiar daca sunt identice se pune in calcul si uzura lor!+piesa dintre volan si scaun,care face total diferenta!

+1 cu colegu de mai sus,amin!

 

nu mai sint demult pe taxi....ai perfecta dreptate...insa cum sa faci economie in frina de motor in oras? citi dintre voi mergeti in frina de motor in oras si citi dintre voi lasati masina pe liber?

Link to comment
Share on other sites

Folosind frana de motor in oras, prin anticipare logic, economisesti nu numai benzina ci si alte componente/piese prin reducerea uzurii.

Spre exemplu, conduci in afara orasului si urmeaza o localitate (sat), tu vii cu 100 sa zicem si in dreptul stalpului ce indica intrarea in sat respectiv limita de 50, franezi pentru un 60 km/h. E ok @bmw_e36_4ever?

Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu consumul de azi ...am parcurs 127 km in oras cu benzina de '99...am mers la fiecare vale posibila in treapta de viteza. Consum la pompa am bagat 15 litri si citeva sute de grame. Eu am pus 15 litri deci 15 litri de impartit cu 127km = 0,118110 si 0,118110x100km = 11,811. Deci consum la vale in treapta de viteza(frina de motor) 11 litri si 811 grame fata de consum la vale pe liber 10 litri si 629 grame. In loc sa va luati dupa tot ce scrie pe net....sau ce crede-ti voi ca ar trebui sa fie..mai bine testati si dupa aceea o sa vedeti

 

Total irelevant. Conditiile de trafic nu sunt identice de la o zi la alta. Daca azi ai stat de 2 ori la un semafor si ieri doar 1 data, deja tot calculul tau e dat peste cap. Si nici nu nu ai cum sa conduci EXACT in modul in care ai facut-o ieri, ca doar nu esti robot, sa ai miscari exacte repetitive.

+1

E la mintea cocosului acest lucru, dar mai sunt si unii care pur si simplu nu pot sa accepte realitatea dura a universului din jurul lor! :nea:

Link to comment
Share on other sites

Folosind frana de motor in oras, prin anticipare logic, economisesti nu numai benzina ci si alte componente/piese prin reducerea uzurii.

Spre exemplu, conduci in afara orasului si urmeaza o localitate (sat), tu vii cu 100 sa zicem si in dreptul stalpului ce indica intrarea in sat respectiv limita de 50, franezi pentru un 60 km/h. E ok @bmw_e36_4ever?

 

Risti, eu am spus in oras....citi dintre soferi merg in frina de motor si citi o lasa pe liber in general?

Link to comment
Share on other sites

+1

E la mintea cocosului acest lucru, dar mai sunt si unii care pur si simplu nu pot sa accepte realitatea dura a universului din jurul lor! :nea:

 

Alt cunoscator in d'ale teoriei...

 

Eu nu o las pe liber niciodata! Nici in oras, nici in afara, nici pe autostrada!

 

am inteles. si daca faci asta mereu...iti consuma bine? ma refer in oras.

Link to comment
Share on other sites

am inteles. si daca faci asta mereu...iti consuma bine? ma refer in oras.

Sincer nu am calculat consumul, nu este relevant in cazul meu. Oricum mai mult de 50 km/h nu pot si nu am voie sa merg.

Pe bord imi afiseaza 10-10,5 (acum iarna) in oras, asa ca info. Motor 2.0i 147 CP (nu BMW).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.