Jump to content

Nu baga caldura BMW e46 316i 1.9


Recommended Posts

nu e din termostat l.am dat jos si am verificat !! am verificat fiecare furtun de racire

si cel care intra in habitaclu e infungat l.am scos din acel robinet e un robinet sub filtru de aer in acel robinet intra 2 furtune unu care vine dinspre motor si unu care duce in habitaclu cel care vine dinsre motor nu e infundat iar celalat se pare ca e pt ca am suflat pe el si nimic nu raspundea nicaieri am bagat si jet d apa degeaba o da innapoi !! am vrut sa bag jet de apa pe furtunu care iese din habiltaclu dar nu pot ajunde la el de motor !!!

Link to comment
Share on other sites

nu e din termostat

se refere la valva / robinet / supapa la alinea 2. Si in desene apare. Ai citit doar jumatate din mesajul scris.

 

Ca sa verifici daca nu e infundat calorifer, trebuie sa ai si retur desfacut. Altfel nu faci decat presiune prin calorifer in circuitul de racire a motorului, care e etans in mod normal, cat timp nu ai desfacut alceva si robinet / valva / supapa de incalzire e inchisa.

 

Robinet / valva / supapa ai verificat daca lucreaza?

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare Tuturor!

Ca tot a deschis colegul acest topic, nu mai are rost sa deschid si eu unul pentru aceiasi problema!

 

Am un 316i din 2002 care acum pe frigu asta nu vrea sa imi dea caldura.

Vreau sa va spun inca de la inceput ca antigelul l-am schimbat si am aerisit circuitul, nu am pierderi si nici ridicari exagerate ale temperaturii motorului (exclus garnitura de chiulasa)

Un singur lucru cred eu ca este vinovat, si anume, rotita aceea din mijloc cu albastru-rosu, cand vreau sa o dau pe rosu, se duce pana pe 3 insa daca vreau sa o dau pe albastru....o duc fortat pana pe 3 si se da singura inapoi intre 1 si 2.

Caldura imi baga foarte tarziu si foarte putina, si asta doar pe la picioare si parbriz, pe la mijloc deloc.

Ma gandesc ca fostul proprietar si-a bagat mana pe acolo si nu a pus-o corect.....

 

Ziceti-mi va rog cum pot ajunge la acea clapeta care este comandata prin cablul de la rotita cu albastru-rosu?

Trebuie demontat pe la aibgagul pasager sau pe la torpedou?

 

 

Multumesc!

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Cand nu baga caldura, dar apa ajunge si sta la 90 grade prima data verifici electrovalva de caldura, care poate fi simpla (pentru clima manuala) sau dubla (pentru climatronic).

Daca nu se deschid nu are cum ajunge apa calda in caloriferul din aeroterma sa-ti bage caldura in interior. La tine e posibil sa se deschida putin, dar nu complet.

Link to comment
Share on other sites

Cand nu baga caldura, dar apa ajunge si sta la 90 grade prima data verifici electrovalva de caldura, care poate fi simpla (pentru clima manuala) sau dubla (pentru climatronic).

Daca nu se deschid nu are cum ajunge apa calda in caloriferul din aeroterma sa-ti bage caldura in interior. La tine e posibil sa se deschida putin, dar nu complet.

 

 

Apa sta la 90 Grade (putin cam greu mi se pare ca ajunge) dar cand ajunge la 90/105 (nush cat e dar sta la jumate) nu se mai misca de acolo indiferent de cum sau cat metrg cu ea....

Masina are climatronic automat (cel cu setarea temperaturii automate), si daca tot ma bagasi in ceatza asta densa...in ce zona la motor sa caut aceste electrovalve....si mai ales, cum le pot verifica daca merg cum trebuie (o sa incerc sa pun mana pe furtune sa vad daca sunt calde) dar alt test nush :-??

 

Mentionez ca daca merg mai turat, cantitatea de aer cald creste, iar daca o las in Relanti, ciuciu caldura...inghet in ea :))

 

Eu luasem in calcul si acea rotita Albastri-Rosu.....

 

Mercu mult pt raspuns!

Link to comment
Share on other sites

Am fost la masina....

Temperatura in 90grade....

Furtunuele 1 si 2 sunt calde...insa furtunul nr 3 este calai spre rece...

Turatie in 3500RPM timp de 2 minute....Furtnul numaru 3 incepe sa se incalzeasca....

 

So??? Electrovalva merge nu? Mai este alta? inafara de asta?

 

 

Tind sa cred totusi ca este vorba totusi de acea rotita din bord....(vezi poza)

Sau in cel mai nasol caz....radiatorul din bord sa fie infundat.....

post-62962-0-27906900-1386497547_thumb.jpg

post-62962-0-53053400-1386497690_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa dai clima la temperatura maxima si la turatie maxima. Activezi butoanele pentru toate pozitiile, sa bage cald peste tot.

 

Trebuie sa faci ca aici: http://tinyurl.com/pkzq39f

 

Cand baga aer cald inseamna ca e aerisit. Trebuie sa completezi la nivel din cand in cand dupa aerisiri.

 

Lasi sa iasa lichid pana nu mai ies bule de aer.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Inainte sa vad postarea ta....am iesti in fata blocului si am facut urmatuarele:

 

-am pornit masina, am dato exact cum ai spus si tu...la maxim pe toate caile si pe 32 de grade...

-am desfacut bushonul de umplere cu antigel..

-si am desfacut acel surubel de plastic din dreapta vasului de expansiune (precizez ca inca de la inceput si pe toata durata cat a fost deschis a curs numai antigel...fara bule de aer)

-(Crezand ca nu este de ajuns am mai gasit un surub la fel de plastic putin mai sus (cred k pe la epurator de ulei sau pe acolo pe undeva era) si l-am desfacut la fel si pe ala...(la fel iesea numai antigel fara pic de bule...)

Timp in care le-am lasat asa de s-a scurs appx 1l de antigel....ceea ce m-a facut sa cred k e de ajuns :D

 

Vreau sa precizez ca:

- BAGA CALD DOAR ATUNCI CAND MOTORUL ESTE UN TURATIE PESTE 1000RPM

- BAGA CALDURA NUMAI PE LA PARBRIZ SI PE LA PICIOARE

 

Electrovalva aceea daca nu ar merge..banuisc ca nu ar baga deloc...sau putin...insa furtunul care intra si care iasa din ea sunt calde....mai putin cel ce vine sub cele doua (cred ca este cel de retur)

Asadar banuiesc doua chestii....fie este infundat radiatorul si trece apa prin el doar atunci cand pompa face presiune sau....ceva acolo in bord se intampla cu acea rotita din mijloc (albastru/rosu) care v-am spus intr-un post mai sus ca mi se pare un pic ciudat faptul ca pe albastru nu pot sa o duc mai mult de 1 si pe rosu pana pe 3....insa foarte usor se duce pe rosu...in schimb foarte greu pe albastru.....

 

Un sfat....cum sa ajung la celalalt capat al acelui cablu :D

 

Multam!

 

PS: am atasat si o poza cu znele prin care baga caldura cand motorul este turat....

post-62962-0-97129300-1386517356_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ia baga seria masinii tale (ultimele 7 caractere) am o mica banuiala ca ai avut ac manual din fabrica si este pus doar panoul de climatronic.

rotita aia regleaza temperatura doar la gurile de pe mijloc, daca era stricat ceva acolo tot iti baga pe la gurile dinspre geamuri

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

conform: http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

masina ta a iesit cu ac manual (butoane d-alea de aragaz) din fabrica, dupa cum banuiam. de aici problema ca iti baga aer doar pe la picioare si parbriz.

nu (cred) ca totusi asta are legatura cu cealalta problema, ca nu baga caldura decat cand e turata.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

conform: http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

masina ta a iesit cu ac manual (butoane d-alea de aragaz) din fabrica, dupa cum banuiam. de aici problema ca iti baga aer doar pe la picioare si parbriz.

nu (cred) ca totusi asta are legatura cu cealalta problema, ca nu baga caldura decat cand e turata.

 

totusi cand setez temperatura auto pe 32 de grade...nu baga direct la maxim aeroterma pana nu se incalzeste apa la 90Grade...

Cum crezi ca pot sa rezolv treaba asta? Pot face si cu panoul de clima sa mearga ok sau e nevoie sa pun iarasi butoane de aragaz?

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Ca sa faci clima complet functionala ai mult de munca trebuie demontat tot bordul etc. cauta topicul colegului kenbobo ca el a facut operatiunea asta, dar la cate ai tu pe cap nu cred ca merita sa iti bati capul cu asta :)

cauta un panou de ac manual si gata, nici nu ar trebui sa coste mult.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa faci clima complet functionala ai mult de munca trebuie demontat tot bordul etc. cauta topicul colegului kenbobo ca el a facut operatiunea asta, dar la cate ai tu pe cap nu cred ca merita sa iti bati capul cu asta :)

cauta un panou de ac manual si gata, nici nu ar trebui sa coste mult.

 

 

Daca selectez pe panoul de clima sa bage doar pe sus....baga aer doar pe sus...daca setez doar pe la picioare...baga doar pe la picioare...

Cum explici treaba asta?

Doamne...Ciudata masina am mai luat.......

Link to comment
Share on other sites

Nu ai luat nimic ciudat,din pct de vedere al problemei asteia pur si simplu ala care ti-a vandut-o ia pus panou cu climatronic ca daca avea ac manual dadea destul de urat in bord si o vindea ceva mai greu

 

iti merge doar la picioare si la parbriz pt ca atunci cand a fost scos panoul de ac butonul era in pozitia parbriz si picioare. daca ii pui panoul ac la loc, selectezi sa bage aer pe alta parte, bagi la loc climatronicul si o sa bage pe unde ai selectat :)).Eu nu am avut ac manual ce zic eu e din ce am citit pe forum ca multi au avut problema asta.

cert e ca masina ta a iesit cu ac manual din fabrica,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.