Jump to content

cum functioneaza tractiunea integrala


mihai vigariu

Recommended Posts

erau niste animatii pe youtube cu:

 

cum functioneaza diferentialul, cutiile de viteza, transmisiile....

nu am gasit nimic despre X-uri,four motion...awd

 

keep searching.

Edited by B 74 COX
Link to comment
Share on other sites

posesorii de X-uri? nu stiti ce aveti sub fund? :pardon:

Scaune de cele mai multe ori rolleyes.gif

Asta e prima iarna cu X-Drive, se comporta exemplar. Nu stiu cum sunt celelalte sisteme de tractiune integrala, nu le-am incercat. Ce stiu este ca la BMW tot sistemul este electronic. Si pare si cel mai simplu daca stai s-o iei logic: toata puterea sau un procent cat mai mare la roata care nu are rotatie fata de celelalte, cum e si cazul testului din filmulet.

La Audi stiam ca sistemul e mecanic din diferentiale, cel putin inainte.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Scaune de cele mai multe ori rolleyes.gif

Asta e prima iarna cu X-Drive, se comporta exemplar. Nu stiu cum sunt celelalte sisteme de tractiune integrala, nu le-am incercat. Ce stiu este ca la BMW tot sistemul este electronic. Si pare si cel mai simplu daca stai s-o iei logic: toata puterea sau un procent cat mai mare la roata care nu are rotatie fata de celelalte, cum e si cazul testului din filmulet.

La Audi stiam ca sistemul e mecanic din diferentiale, cel putin inainte.

 

tot cam asa credeam si eu dar daca privesti bine filmarea o roata nu este urcata pe role, si totusi nu reuseste sa fie de folos.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut filmuletul, acum nu stiu ce sa zic, din cate se vede BMW a iesit cel mai bine,fara prea mult efort deci a fost cel mai eficient (pana si mb s-a chinuit putin)...totusi mi-e teama sa nu fie vreo reclama mascata, sau ceva negativ la adresa celor de la audi...

Alex, si totusi din clip reiese ca audi in ciuda renumelui pe care-l are (in privinta tractiunii quatro) a iesit cel mai sifonat; n-ai observat ca si cu mama torsenului si al cuplului n-a mai putut sa iasa de a trebuit sa intervina aia sa-l scoata?

Link to comment
Share on other sites

 

Alex, si totusi din clip reiese ca audi in ciuda renumelui pe care-l are (in privinta tractiunii quatro) a iesit cel mai sifonat; n-ai observat ca si cu mama torsenului si al cuplului n-a mai putut sa iasa de a trebuit sa intervina aia sa-l scoata?

 

Pai audi tot timpul a avut problema asta. Am avut si eu a4 quattro si atunci am citit despre diferentiale. In film se observa pe fundal numai bmw-uri, deci clar e reclama la bmw... In mod normal audi trebuia sa plece de acolo daca o accelera ala mai tare. Asa functioneaza sistemul torsen.

 

Uite, aici trece destul de repede:

 

 

 

 

 

 

 

Uite, inca un film:

Aici se poate vedea mai clar ca audi are nevoie de o acceleratie mai puternica, implicit de cuplu,pentru a putea trece de role. Bmw-ul trece imediat, mercedesul mai repede ca audi...

Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y

Daca a mai fost se poate inchide. Intrebarea mea este, de ce roata care are aderenta, stanga spate nu reuseste sa miste masina din loc?

daca te referi la q5, raspunsul are doua componente una ca pur si simplu constructiv in situatia aia nu are cum, iar doi ca este un giumbusluc de marketing care nu isi regaseste existenta in realitate

 

 

posesorii de X-uri? nu stiti ce aveti sub fund? :pardon:

scaunul il am, daca vrei sa stii de insa cum functioneaza xdrive ar trebui sa intrebi asta

 

 

La audi diferentialul e mecanic, de tip torsen, care functioneaza pe baza de cuplu. Masina trebuia accelerata mai tare ca sa poata pleca de acolo. La bmw si mercedes e electronic si din cate se pare, electronica si-a facut treaba mai bine in cazul de fata...

poate sa o accelereze pana sare motorul din ea, ca din acea pozitie nu are cum sa plece, tine de cum functioneaza torsenul, la acea roata cuplul este multiplu de zero

 

xdrive este un cuplaj multidisc controlat electronic, in teorie poate trimite 100% cuplu care o punte, filmuletele alea practic arata ca teoria e corecta.

 

4matic de pe glk are un dif mecanic central ajutat de un cuplaj care la nevoie trimite un surplus de cuplu de 50nm intre punti, distributia difului mecanic fiind fixa fata/spate 45/55.

 

quattro este o denumire de marketing, si nu reprezinta o solutie constructiva, ca idee q3/5/7 sunt toate quattro, dar pe q3 sistemul folosit este un cuplaj multidisc haldex de gen 4(asta este practic un xdrive aparut ani buni dupa sistemul dezvoltat de BMW, diferenta ar fi ca puntea principala este puntea fata, spate la bmw, iar distributia cuplului la plecarea de pe loc este fata/spate de 85/15 fata de 40/60 la bmw), pe q5 se pune un diferential central mecanic de tip torsen, parca tip 5, dar nu mai tin minte, iar pe q7 sistemul este dezvoltat special pentru el de borg warner si habar n-am cum este conceput si cum functioneaza.

 

din cele de mai sus, parerea mea sincera este ca pentru "placerea condusului" sau mersul pe pe zapada batatorita, xdrive-ul este castigator detasat, strict ca si prestatie pe "camp" torsenul insa bate la fundul gol.

 

referitor la ce se intampla pe role, de fapt nu sunt role este o gaura intre doua role care "prinde" roata, daca ar fi fost o rampa cu role amplasate una dupa alta, 5-6-7-8, sa constituie o suprafata relativ plana, masina trecea pana la urma, dar asa tot cuplul se pierde intre rotile lipsite de aderenta si nu mai ajunge nimic la roata cu aderenta, gasesti mai multe informatii aicea http://auto.howstuffworks.com/differential6.htm

 

ca sa pleci cu q5-ul de acolo tot ce trebuie facut este sa dai in spate si sa accelerezi putin mai mult ca sa ai suficient moment sa depasesti portiunea fara aderenta, nu scrie nicaieri ca trebuie sa abordezi cu viteza minima o suprafata in panta fara aderenta.

 

inca ceva, dupa sonor as zice ca mercedes-ul nu este turat din prima cum este turat bmw-ul

 

 

insa sunt curios cum s-ar fi descurcat q5 daca foloseau acelasi tip de rampa ca cel de mai sus

Link to comment
Share on other sites

Sa va spuna mosul" cum sta treaba pe exemple traite. Eu am lucrat la Bmw acum ceva vreme si iarna trecuta pe un polei din ala nesimtit de nici in picioare nu prea reuseai sa stai eu conduceam un X1 mama lui.... multe masini prin santuri etc. La primul deal cu plecare de la 0 aveam in dreapta un SUV Toyota Land Cruiser din asta nou gigantic. In fata unul cu A8 -ul se chinuia sa urce...a patinat pana a ajuns in sant cel cu Toyota cu greu a resusit sa urce vreo 30 de metri dupa care vazand ca nu poate a virat maxim si a iesit prin camp si a inceput sa urce pe acolo :) ( frumos asa cand ai camp si posibilitatea sa te duci pe el).Eu cu X1 pana in varful dealului aveam 105km/h si spun cu mana pe inima ca cel cu Toyota a venit la Bmw dupa mine sa vada si el ce cacat are X1 asta de merge asa. Este cea mai adevarata masina cu cel mai bun sistem 4x4 din lume. Exemple similare au fost si cu un Tiguan si alte masina, care au venit la semafor sa ma intrebe ce este cu masina asta, se uita lumea la cauciucuri :)) unii au zis ca am tinte :)) Cel mai bine se vede in viata de zi cu zi cat de buna este o masina. Va salut. Edited by jonnyman
Link to comment
Share on other sites

Sa va spuna mosul" cum sta treaba pe exemple traite. Eu am lucrat la Bmw acum ceva vreme si iarna trecuta pe un polei din ala nesimtit de nici in picioare nu prea reuseai sa stai eu conduceam un X1 mama lui.... multe masini prin santuri etc. La primul deal cu plecare de la 0 aveam in dreapta un SUV Toyota Land Cruiser din asta nou gigantic. In fata unul cu A8 -ul se chinuia sa urce...a patinat pana a ajuns in sant cel cu Toyota cu greu a resusit sa urce vreo 30 de metri dupa care vazand ca nu poate a virat maxim si a iesit prin camp si a inceput sa urce pe acolo :) ( frumos asa cand ai camp si posibilitatea sa te duci pe el).Eu cu X1 pana in varful dealului aveam 105km/h si spun cu mana pe inima ca cel cu Toyota a venit la Bmw dupa mine sa vada si el ce cacat are X1 asta de merge asa. Este cea mai adevarata masina cu cel mai bun sistem 4x4 din lume. Exemple similare au fost si cu un Tiguan si alte masina, care au venit la semafor sa ma intrebe ce este cu masina asta, se uita lumea la cauciucuri :)) unii au zis ca am tinte :)) Cel mai bine se vede in viata de zi cu zi cat de buna este o masina. Va salut.

 

QED, "mosul" urmas al lui tata urs, conchide ca X-u e cel mai adevarat dintre 4x4-uri. Deci diferenta intre audi merc si bmw este ca unde bmw este un adevarat 4x4 in timp ce pimele doua nu sunt adevarate.

p.s. johnny, sa-mi fie iertata aroganta, dar dupa primele cuvinte care le-ai scris chiar am crezut ca ne luminezi.

 

 

scaunul il am, daca vrei sa stii de insa cum functioneaza xdrive ar trebui sa intrebi asta

 

 

scopul unei intrebari retorice este ca nu necesita raspuns.

pana acum insa postul tau a fost cel mai complet/detaliat, este de apreciat timpul acordat acestui post.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.