Jump to content

E36 - pot pune 4.4 V8 ?


dj_rzn

Recommended Posts

Ma tenteaza ca un proiect pe anul acesta sa cumpar un E36 cat mai ok, neaparat coupe si sa-l fac "street drifter". (adica fara rollcage si scos tot din interior, vreau doar motor,autoblocant,frana hidraulica, suspensie, chestii uzuale dar care ma lasa sa fac un drift cum trebuie)

 

Acum vin intrebarile pt iubitorii E36 (nu prea sunt in tema cu masina desi am condus vreo doua):

 

1. Se poate pune motorul de 4.4 V8 + cutie?

2. Daca se poate schimba motorul cu cel mentionat, pot pastra functiile originale ale masinii (gen aer conditionat\obc mare etc.)

3. In cazul in care gasesc un 328i, este un motor fiabil ? Se poate pune turbo pe el usor sau e nevoie de muuulta munca?

Link to comment
Share on other sites

3. In cazul in care gasesc un 328i, este un motor fiabil ? Se poate pune turbo pe el usor sau e nevoie de muuulta munca?

Pentru a pune turbo pe un motor non-turbo din fabrica iti trebuie un nou calculator(StandAlone ECU sau Piggy back ECU).

Daca vrei sa faci o treaba buna trebuie sa urmaresti calitatea in cazul asta. Altfel proiectul nu va rezista mult.

 

Stand Alone ECU

 

Mai usor este V8-ul.

 

Nu stiu exact cat timp dureaza, dar electronica este destul de complicata. Iti trebuie oameni priceputi si care mai au proiecte de genul asta la activ.

Edited by MihaiMAN
Link to comment
Share on other sites

Mda, din ce am citit e bataie de cap cu 4.4 V8 si nu se merita ca bani\alergatura, mai degraba cumpar un motor de 3.2 EVO sau 3.0 M si vine direct pus si cica ar fi destula putere (ba chiar bate 4.4 sau 4.0 pe 400m lejer, deci ar fi destula putere).

 

Ar mai fi si varianta in care sa iau un 2.5 sa-l fac turbo (asta stiu ca nu e foarte greu, multi am vazut ca au facut asta) , sau 2.8-ul.. dar aici nu mai stiu cu ce se mananca.

 

Later edit: Deocamdata nu am masina, este un proiect si vreau sa stiuu daca este realizabil asa ca nu am de ce sa cumpar motor fara sa am masina, trebuie sa stiu daca voi cumpara o masina care sa aiba deja motorul de 2.5 sau 2.8 sau pot sa iau si un 316 caruia oricum ii schimb motorul.

Edited by dj_rzn
Link to comment
Share on other sites

Cristi, Alpina B8 nu am gasit decat break din ce vad pe mobile.de si sunt f scumpe, dar e interesant de vazut ce au modificat ca sa incapa V8-ul.

 

Roco, inca nu sunt atat de bine informat in domeniu de asta am si deschis topicul, sincer as prefera un motor bolt-on decat unul care are nevoie de 100 de adaptari dar daca diferenta de pretz se justifica si este cineva care a mai facut asta si ma poate rezolva, ar merita parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Roco avea dreptate, iesi mult mai ieftin cu un V8. Turbo ca la carte o sa te coste peste limita ta de suportabilitate. Daca nu ma insel cu totul bate spre 8000$. E cam mult zic eu. Mai bine un V8+manuala.
Link to comment
Share on other sites

Comparatia dintre cele doua proiecte nu prea e valabila, din macar motive: limita de putere si pret total. In primul rand, cu V8-ul esti limitat ca putere, in ideea in care oricum investesti mult ca sa-l urci pe E36 (tampoane, adaptari cardan, etc.). In al doilea rand, scoti din ecuatie plimbarea cu masina pe strada, legal (nu ai cum sa-l omologhezi, pentru ca nu a fost montat pe sasiu, de fabrica, iar omologarea artizanala e un vis umed). In al doilea rand, un M50 de 2.5 il poti gasi deja omologat pe masina, si, chiar cu internele stock, il poti supraalimenta, fara costuri prohibitive, si fiabil. Ar fi un topic interesant de discutii, odata ce te hotarasti.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La partea cu omologarea nu m-am gandit si mai ales ca vreau sa fie street e destul de complicat, gasisem chiar ceva 2.5 (in iasi) si ma gandeam daca s-ar merita sa fie facut turbo.. Vorbisem cu Gherasim de la drift acum ceva timp si pe masina (nissan s13) lui avea un 2.5 turbo de bmw care a zis ca e f fiabil, in momentul respectiv avea undeva la 300cp dar zicea ca motorul duce mai mult.

 

LE: http://www.autovit.ro/bmw-325-C27551155.html (ce am gasit pe autovit, deci se poate)

Edited by dj_rzn
Link to comment
Share on other sites

cred ca nu viseaza deloc. la chestia cu turbo puterea e data de presiunea in turbo care e mult limitata la un motor stock (crapa). daca umbli la pistoane, biele, garnitura de chiulasa cu inele, injectoare, intercooler mare, inj cu apa, etc (cum pare acel e36 +/-) atunci la un 1,8 bar - 2 bar presiune ai 400+CP. evident, conteaza multe alte fineturi cat si calitatea pieselor folosite.

e un topic parca pe e46 fanatics cu un e30 cu motor de 2.5 24v din care a scos 480cp, pe dyno.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e demultisor la vanzare si omu scoate 200cp/l.

http://www.autovit.ro/bmw-m3-C26584454.html

Totusi nu cred ca se poate estima cat tine motorul. Zicea cineva pe forum ca stie masina daca mai retin corect.

Daca as fi eu in situatia de a face asa ceva as lua in calcul si eu E30. Cred ca sunt mai tailhappy jucariile alea de fel.

Bine ca nu e asta un motiv decisiv, oricum trebuie umblat serios si la suspensii daca faci asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu unde pleaca 4k de euro. Pentru M50 si un target safe de 300-350 de cai, la cat e estimat ca rezista internele stock, investitiile de care e nevoie sunt: galerie turbo+downpipe+restul evacuarii (dupa caz), turbo (+wastegate, daca nu are intern), injectoare, intercooler, piping, blowoff, boost controller (dupa caz), resoftare. Din proprie experienta cea mai mare investitie la un proiect de asta sunt internele, in ideea in proiectul il faci singur. Un proiect de buget, cu un turbo SH se poate incadra si intr-o mie de euro, tocmai pentru ca vorbim de un motor cu interne stock. In privinta celorlalte, evacuarea si piping-ul le poti rezolva usor si ieftin si in Iasi (iti pot spune pe PM si unde poti face asta cum trebuie). Nu te gandi totusi la target-uri astronomice, care sa mai fie si safe, si ieftine. Daca vrei un ~350 de cai, poti ajunge relativ usor acolo, drept dovada si numarul M50-urilor turbo de la noi.
Link to comment
Share on other sites

Zyz da-mi un privat unde pot face modificarile aferente in Iasi.

Bineinteles ca ma astept la niste sume de bagat in masina , dar nu ma obliga nimeni sa-i dau toti odata, de asta se numeste proiect, ca daca vroiam ceva deja facut gasesc destule de vanzare, dar vreau sa mi-o fac EU pentru mine.

Link to comment
Share on other sites

On: ai PM cu datele de contact si pentru evacuare, si o sa caut si numerele celor de care ti-am spus cu M50-uri turbo. Off: e foarte simplu de cautat preturi pentru o turbina, un intercooler si un BOV SH. Ce am afirmat e ca SE POATE face un proiect de buget cu bani putini, tocmai pentru ca motorul e proiectat OK din fabrica si internele permit asta. Cine vrea sa faca treaba, se apuca si face treaba. Cine nu, ramane la stadiul de discutii.
Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu: cauta un 328 sau 325 (eventual E30), pune-i autoblocant, fa-o usoara (scaun, bancheta, fete de usi, aer conditionat, samd) si vezi cum merge asa. La 200 cai ar trebui sa poti sa dansezi cu ea oricum. Mai ales cu niste gume mai subtiri.

Iar motorul de 2.8 poate fi modificat cu admisia de M50, evacuare fara catalizator si chip ajungi la 220-230 cai safe. Astea ar fi variantele mai de buget... si mai simple. Ca bani, urmatoarea varianta e cu V8, dar e si ala limitat la cati cai poti sa scoti din el. Urmatoarea ar fi turbo. Apoi motor de M.

 

Cu aceiasi bani cred ca scoti mai multi cai (safe) cu turbo decat cu motor M.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu unde pleaca 4k de euro. Pentru M50 si un target safe de 300-350 de cai, la cat e estimat ca rezista internele stock, investitiile de care e nevoie sunt: galerie turbo+downpipe+restul evacuarii (dupa caz), turbo (+wastegate, daca nu are intern), injectoare, intercooler, piping, blowoff, boost controller (dupa caz), resoftare.

 

stand alone ecu? senzori + reglaje? iti trebuie cineva profi aici.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Eram si eu interesat de un asemenea proiect acum cateva luni. Intre timp am ajuns la concluzia ca timpul nu imi permite sa ma ocup de el si am acumulat si ceva frustrari referitoare la progresul real vs cel asteptat de mine. Asa ca am decis sa vand masina.

 

Daca te intereseaza, uite aici un link cu anuntul. Am descris detaliat si bugetul consumat pe langa pretul masinii.

Edited by AliNOS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.