Jump to content

Consum ulei


Tip ulei Castrol  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Salutare tuturor!

In urma cu 3 zile la oprirea motorului s-a aprins cu galben martorul de ulei in bord. Am pus contactul iar si apoi s-a stins.

Treaba asta s-a repetat a doua zi si prin urmare am verificat nivelul de ulei..Aici surpriza :) Nivelul sub minim.. Am zis surpriza fiindca la jumatatea lunii noiembrie verificasem si atunci se afla aproape de maxim.

 

Am luat masina la inceputul lunii noiembrie, iar cel de la care am cumparat-o mi-a spus ca uleiul a fost schimbat de curand (Mobil 1, 10w40, are si eticheta pe furtun). Ideea e ca am gasit in portbagaj jumatate de sticla(1l) de Castrol Magnetic 10w40...

Acum nu stiu ce sa mai cred, aveam de gand sa-i fac eu schimbul de ulei si filtre in decembrie dar din pacate au intervenit niste probleme si am amanat. Masina are 200.047 km.

Ieri am pus si ce era in sticla aia de Castrol, neavand altceva, m-am gandit ca decat deloc mai bine combinate(stiu ca nu e bine sa bag 2 tipuri de ulei), asta in cazul in care inainte avea Mobil..

 

Intrebarile mele ar fi :

1) Care e cauza disparitiei uleiului intr-un timp atat de scurt? De curs pe sub masina nu curge, deci probabil il arde. Atasez si o poza cu fumul pe care il scoate.

2) Vreau sa cumpar Castrol Edge 5w40 si eventual sa-i fac un engineflush..Am ganduri bune sau? :)

3) Dupa ce criterii aleg tipul de ulei? Adica cand stiu ca trebuie sa bag 10w40 in loc de 5w40 sau 0w40...??

4) Filtrul de ulei, filtrul de aer, filtrul de motorina si filtrul de polen le-am ales pe toate de la firma MANN. Sunt ok sau ma orientez spre alta firma?

5) As vrea sa sa-i schimb si uleiul de servodirectie Castrol ATF Dex II D de 1litru. E ok? Intra mai mult de 1 litru?

 

Precizari finale : Masina merge foarte bine, trage foarte bine si motorul se aude ok.

 

Poza facuta la 5 min dupa pornirea motorului, dimineata la -2 grade C.

http://img221.imageshack.us/img221/3699/fume46.jpg

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Intrebarile mele ar fi :

1) Care e cauza disparitiei uleiului intr-un timp atat de scurt? De curs pe sub masina nu curge, deci probabil il arde. Atasez si o poza cu fumul pe care il scoate.

 

Care atat de scurt ? Tu te-ai bazat pe ce a zis ala, poate uleiul era aproape de minim cand ai cumparat-o, poate ala n-a mai schimbat uleiul de nu stiu cat timp... saracul ulei cat sa reziste si el cu + 20.000 km la bord, de exemplu.

 

Lasa flushurile, fa revizia cat mai urgent, lasa indicii de vascozitate cu prefix 10.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor!

In urma cu 3 zile la oprirea motorului s-a aprins cu galben martorul de ulei in bord. Am pus contactul iar si apoi s-a stins.

Treaba asta s-a repetat a doua zi si prin urmare am verificat nivelul de ulei..Aici surpriza :) Nivelul sub minim.. Am zis surpriza fiindca la jumatatea lunii noiembrie verificasem si atunci se afla aproape de maxim.

 

Am luat masina la inceputul lunii noiembrie, iar cel de la care am cumparat-o mi-a spus ca uleiul a fost schimbat de curand (Mobil 1, 10w40, are si eticheta pe furtun). Ideea e ca am gasit in portbagaj jumatate de sticla(1l) de Castrol Magnetic 10w40...

Acum nu stiu ce sa mai cred, aveam de gand sa-i fac eu schimbul de ulei si filtre in decembrie dar din pacate au intervenit niste probleme si am amanat. Masina are 200.047 km.

Ieri am pus si ce era in sticla aia de Castrol, neavand altceva, m-am gandit ca decat deloc mai bine combinate(stiu ca nu e bine sa bag 2 tipuri de ulei), asta in cazul in care inainte avea Mobil..

 

Intrebarile mele ar fi :

1) Care e cauza disparitiei uleiului intr-un timp atat de scurt? De curs pe sub masina nu curge, deci probabil il arde. Atasez si o poza cu fumul pe care il scoate.

2) Vreau sa cumpar Castrol Edge 5w40 si eventual sa-i fac un engineflush..Am ganduri bune sau? :)

3) Dupa ce criterii aleg tipul de ulei? Adica cand stiu ca trebuie sa bag 10w40 in loc de 5w40 sau 0w40...??

4) Filtrul de ulei, filtrul de aer, filtrul de motorina si filtrul de polen le-am ales pe toate de la firma MANN. Sunt ok sau ma orientez spre alta firma?

5) As vrea sa sa-i schimb si uleiul de servodirectie Castrol ATF Dex II D de 1litru. E ok? Intra mai mult de 1 litru?

 

Precizari finale : Masina merge foarte bine, trage foarte bine si motorul se aude ok.

 

Poza facuta la 5 min dupa pornirea motorului, dimineata la -2 grade C.

http://img221.imageshack.us/img221/3699/fume46.jpg

 

Multumesc

Nici eu nu ma pricep asa bine dar ceva de genu am patit si eu! Grija la garnitura de chiulasa,segmenti si altele!
Link to comment
Share on other sites

La motorul tau e recomandat 5w30 cu specificatia BMW LL04. Poti pune ulei BMW 5w30, CASTROL EDGE FST 5w30, Motul 5w30, etc. doar sa fi sigur ca de unde il cumperi nu e contrafacut.

Poti merge si pe 0w40, e chiar indicat. Acum alegi ce vrei.

Si eu am tot 320d e46 150 CP. La cateva minute dupa pornire scoate abur (se poate confunda cu fumul alb), dar dupa ce se incalzeste motorul nu mai scoate deloc. Probabil asa e si la tine.

Schimba toate filtrele, pune MANN sau MAHLE si fa schimbul de ulei complet. Iti intra 5,5 l in motor. Legat de uleiul de servo: eu tot ulei BMW am pus. Iti intra 1l.

Dupa ce faci schimbul, verifica periodic nivelul uleiului. Daca iti mai scade nivelul, revi cu feedback si o sa mai primesti indrumari.

 

LE: Nivelul uleiului se verifica la 5 minute dupa oprirea motorului, dar inainte de oprire motorul sa fi ajuns la temperatura optima de functionare(acul de la temperatura sa fie fix la mijloc)

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Vezi:

-joc in ax la turbina

-garnituri de etansare furtune turbina + intercooler

-Simeringuri supape (dar aici deja e mai complicat, trebuie mers la service)

 

Daca motorul era rece fumul din poza poate fi abur...

Edited by Alex Nastase
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu dimineata inainte sa plec la drum .. o pornesc si o las 10 min .. la fel imi face si mie doar ca mi se par a fi aburi... e46 2002.

 

Sa stii ca nu e bine ce faci. Motorul are ungerea cea mai proasta la ralanti. Cel mai indicat e sa o pornesti si sa pleci cu ea, dar sa nu ii dai in goarna pana se incalzeste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai se vede ca e alb , ca si cum ar consuma ulei, dar poate fi si abur...

 

 

cel mai bine ii faci revizia si urmaresti ce se intampla cu uleiul... oricum dizelul papa ulei intre revizii... aproximativ 1 litru...

 

de unde esti tu asa de sigur?poate al tau papa un litru intre schimburi,al meu are 184k km,nu consuma un gram de ulei,am deja 7000km de cand i-am facut schimbul cu ulei bmw 5w30 nivelul a la fel,fac multi km in autostrada unde vede si 200-210km/h cateodata, dar nu-mi consuma deloc ulei

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

de unde esti tu asa de sigur?poate al tau papa un litru intre schimburi,al meu are 184k km,nu consuma un gram de ulei,am deja 7000km de cand i-am facut schimbul cu ulei bmw 5w30 nivelul a la fel,fac multi km in autostrada unde vede si 200-210km/h cateodata, dar nu-mi consuma deloc ulei

 

 

pai ce sa zic acum...nu toate... ale persoanelor de fata nu papa... :flowers:

Link to comment
Share on other sites

de unde esti tu asa de sigur?poate al tau papa un litru intre schimburi,al meu are 184k km,nu consuma un gram de ulei,am deja 7000km de cand i-am facut schimbul cu ulei bmw 5w30 nivelul a la fel,fac multi km in autostrada unde vede si 200-210km/h cateodata, dar nu-mi consuma deloc ulei

 

Unele dieseluri consuma mult ulei inca de cand au iesit pe poarta fabricii (ex: PD-urile din grupul VAG). Dar sunt si masini care consuma putin ulei, si care nu consuma deloc... deci nu e lege nici sa consume, nici sa nu consume.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca ce se vede in poza e abur.

Ce s-a putut intampla e sa nu fi verificat bine uleiul. Adica poate ai vazut tu gresit pe joja. Eu am patit asa.

 

Daca i-a pus 10w40 nu trebuie neaparat sa insemne ceva. Poate l-a gasit mai ieftin, cine stie, poti fi multe motive, nu neaparat ca a vrut sa ascunda problema. Eu am avut Magnatec si il mananca mult mai repede ca si 5w30 edge sau 5w30 longlife. Cred ca nu e sintetic si din cauza aceasta e consumul mai mare.

 

Recomandarea mea e sa il schimbi cu Castrol Edge 5w30 sau Bmw longlife 5w30 ca e mai ieftin si sa nu te agiti ca nu sunt probleme grave la motor( chiulasa segmenti etc ) Posibil sa fie simeringurile de la supape, care se pot schimba relativ usor.

 

 

al meu are 184k km,nu consuma un gram de ulei

 

wow, sa imi spui care e metoda ta de a masura nivelul asa de exact ;)

Edited by Beriba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca ce se vede in poza e abur.

Ce s-a putut intampla e sa nu fi verificat bine uleiul. Adica poate ai vazut tu gresit pe joja. Eu am patit asa.

 

Daca i-a pus 10w40 nu trebuie neaparat sa insemne ceva. Poate l-a gasit mai ieftin, cine stie, poti fi multe motive, nu neaparat ca a vrut sa ascunda problema. Eu am avut Magnatec si il mananca mult mai repede ca si 5w30 edge sau 5w30 longlife. Cred ca nu e sintetic si din cauza aceasta e consumul mai mare.

 

Recomandarea mea e sa il schimbi cu Castrol Edge 5w30 sau Bmw longlife 5w30 ca e mai ieftin si sa nu te agiti ca nu sunt probleme grave la motor( chiulasa segmenti etc ) Posibil sa fie simeringurile de la supape, care se pot schimba relativ usor.

 

 

 

 

wow, sa imi spui care e metoda ta de a masura nivelul asa de exact ;)

ce metoda e??ma faci sa rad,ma uit pe joja si e mereu la acelasi nivel,bineinteles fiecare crede ce vrea,acum ca intre schimburi o lipsi 50-100g asa nu mai stiu ,treaba e ca eu nu completez deloc ulei intre schimburi

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Schimba uleiul motor cu cel indicat motorizarii tale, verifica simeringurile la supape si turbosuflanta... Una din ultimele doua va fi problema. Recomand sa faci verificarile si/sau reparatiile intr-un service autorizat, crede-ma, sunt ing. auto in domeniu de 20 de ani si despre "garajisti" ti-as putea povestii multe (asta nu exclude greselile care se intampla rareori in service-urile "serioase").

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

ce metoda e??ma faci sa rad,ma uit pe joja si e mereu la acelasi nivel,bineinteles fiecare crede ce vrea,acum ca intre schimburi o lipsi 50-100g asa nu mai stiu ,treaba e ca eu nu completez deloc ulei intre schimburi

Orice masina ''mananca ulei'' deoarece el se transforma in gaz , intr-advevar probabil insesizabil pe joja dar el se consuma in timp! nu e o mare problema dak se pierd 100-200g de ulei intre schimburi!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ce metoda e??ma faci sa rad,ma uit pe joja si e mereu la acelasi nivel,bineinteles fiecare crede ce vrea,acum ca intre schimburi o lipsi 50-100g asa nu mai stiu ,treaba e ca eu nu completez deloc ulei intre schimburi

 

Eu ironizam expresia ta "nu consuma un gram". Dar se pare ca am fost prea fin.

 

crede-ma, sunt ing. auto in domeniu de 20 de ani si despre "garajisti" ti-as putea povestii multe

 

Te credem :no:

Edited by Beriba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.