Jump to content

Consum ulei


Tip ulei Castrol  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@all

Multumesc pentru sfaturi, o sa fac schimbul de ulei dar inca oscilez intre 5w30 si 0w40.... :)

 

@Doky

Care sunt service-urle autorizate recomandate?

 

@Alex Nastase

Si eu inainte stateam 5-10 min sa se incalzeasca motorul, dar am citit si in manual ca recomandat e sa pleci direct, ceea ce ai confirmat si tu.

 

@Kenbobo

Da asa se intampla si la mine.

Unde pot gasi filtre MAHLE? Se numesc simplu MAHLE sau KNECHT-MAHLE?

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu te apuci sa inlocuiesti componente (gen simeringuri la supape), inainte sa descoperi problema...daca exista in primul rand o problema.

 

Cum zicea un coleg mai devreme, e foarte posibil ca nivelul uleiului sa fi fost scazut de la inceput sau sa piarda ulei pe la vreun furtun sau garnitura.

 

In locul tau as verifica in prima faza pe la motor si pe dedesubt sa nu fie scurgeri de ulei si turbina sa nu aiba joc mare in ax (daca arunca mult ulei pe la turbo, ar trebui sa ai foarte mult acumulat in intercooler). Daca nu sunt, facuta revizia cat mai curand si schimbat toate filtrele, inclusiv pe cel epurator + ulei Castrol Edge FST 5w-30.

 

Apoi verificat nivelul uleiului periodic, sa observi un eventual consum...apoi vezi ce mai faci :)

 

PS: stie cineva ce presupune inlocuirea simeringurilor la supape? Se desface motorul neaparat?

Link to comment
Share on other sites

 

@Kenbobo

Da asa se intampla si la mine.

Unde pot gasi filtre MAHLE? Se numesc simplu MAHLE sau KNECHT-MAHLE?

 

Poti cere simplu MAHLE. Stie furnizorul despre ce e vorba.

Eu de exemplu mi le iau de la un coleg de forum care are magazin:

grozadan. http://www.bmwclub.ro/forums/topic/28055-vand-piese-noi-piese-caroserie-ulei-original-bmwcastrol-motul-filtre-mann-la-preturi-speciale/page__st__17940

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La 200.000 km dupa ce a mers cu 10W 40 cred ca mai bine ai pune un 5W 40 sau 0W 40, deoarece daca pui 5W 30 s-ar putea sa ai surprize legate de consumul de ulei.

 

Eu am 256.000 km si folosesc Castrol Magnatec Professional 5W 40 si completez maxim 200 ml intre revizii. Am pus o data 5W 30 si pe langa ca imi vajaia turbina la rece, a si consumat cam 1 litru intre revizii.

Link to comment
Share on other sites

Eu din cate stiu, primele doua caractere(spre ex: 5W) se refera la vascozitatea uleiului la temp de 0gr C, iar 30; 40 se refera la vascozitatea uleiului la o temp de ~200gr C(210gr daca-mi aduc aminte bine). Asadar, comparand gradul de vascozitate, rezulta ca 0W>5W>10W. Asta inseamna ca la rece, temp ambianta de 0gr, uleiul 0W va fi mai vascos decat 5W si mult mai vascos decat 10W. De aceea se recomanda ca in functie de zona de pe glob(temperata/sub-tropicala/tropicala/nordica) in functie de temperaturile din fiecare zona, se va alege uleiul! Eu stiu ca pentru zona noastra, temperata, recomandat este uleiul ce incepe cu 5W, in cel mai rau caz, 10W care este mai putin vascos decat 5W la 0gr. Nu prea cred acum ca si 0W este OK pentru noi, avand in vedere ca la noi iernile sunt si cu temp de -20gr. Cred ca acest 0W este recomandat mai mult pentru zonele calde, gen italia, spania(subtropicale). Legat de 30 < 40 < 50, uleiul 30 este mai putin vascos decat 40 si si mai mult decat 50 spre exemplu, aceasta fiind valabila la temp de functionare a motorului! Comparatia dintre un ulei 5W30 si 5W40 semnifica faptul ca la rece aceste doua uleiuri au aceeasi vascozitate, iar la functionarea motorului, 5W30 va fi mai putin vascos(mai fluid) decat 5W40! Parerea mea este ca pana in 100k de KM -> 5W30, si peste ve folosi 5W40 si evident tinut cont de norma specificata de BMW in cazul motorului(ex: LL04 pentru cele mai noi sau LL98 pentru cele mai vechi, etc). Inca o data, eu n-as pune ulei care incepe cu 0W decat daca ai probleme cu scurgerile si vrei s-o mariti in stil samsaresc :) La rece cu acest tip de ulei(0W), in decursul iernilor, ungerea este necorespunzatoare!
Link to comment
Share on other sites

au au au.. vezi ca dimpotriva, 0w40 e mai ok iarna decat un 5w30 sau 5w40; dimpotriva ,0w40 merge pe motoare care nu consuma ulei

uleiul nu se recomanda in functie de cati kilometrii are motorul, vai..

 

 

Pai e generica treaba cu nr de KM bineinteles! Dar daca motorul este mai nou, evident ca jocul dintre componentele mecanice este mic, deci va trebui sa pui un ulei mai subtire care sa-si "faca loc" prin acel joc mai mic astfel incat sa reduca frecarea si sa asigure racirea acestor componete in acelasi timp...corect? Dupa o exploatare mai indelungata a motorului, rezulta ca acele componente mecanice care necesita gresare, au o anumita uzura, ceea ce inseamna ca jocul dintre aceste componente va fi mai mare decat atunci cand motorul a fost "nou" ==> trebuie un ulei mai vascos, ulei ce va mentine componentele intr-un "oarecare echilibru"! corect?

 

Legat de 0W, 5W, 10W, da.. ai dreptate, este pe invers de cum le-am prezentat eu anterior! Greseala mea!

 

vai, vai....

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Dar daca motorul este mai nou, evident ca jocul dintre componentele mecanice este mic, deci va trebui sa pui un ulei mai subtire care sa-si "faca loc" prin acel joc mai mic astfel incat sa reduca frecarea si sa asigure racirea acestor componete in acelasi timp...corect? NU

Dupa o exploatare mai indelungata a motorului, rezulta ca acele componente mecanice care necesita gresare, au o anumita uzura, ceea ce inseamna ca jocul dintre aceste componente va fi mai mare decat atunci cand motorul a fost "nou" ==> trebuie un ulei mai vascos, ulei ce va mentine componentele intr-un "oarecare echilibru"! corect?

NU

Edited by grozadan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dar daca motorul este mai nou, evident ca jocul dintre componentele mecanice este mic, deci va trebui sa pui un ulei mai subtire care sa-si "faca loc" prin acel joc mai mic astfel incat sa reduca frecarea si sa asigure racirea acestor componete in acelasi timp...corect? NU

Dupa o exploatare mai indelungata a motorului, rezulta ca acele componente mecanice care necesita gresare, au o anumita uzura, ceea ce inseamna ca jocul dintre aceste componente va fi mai mare decat atunci cand motorul a fost "nou" ==> trebuie un ulei mai vascos, ulei ce va mentine componentele intr-un "oarecare echilibru"! corect?

NU

 

 

Pai si justifica cu ceva daca tot NU esti de acord cu ceea ce zic eu! De profesie nu sunt MECANIC DE MOTOARE (lucru insuficient de cele mai multe ori ca sa cunosti si adevaratele principii in cazul functionarii anumitor componente), dar sunt inginer mecanic(Fac de Mecanica....ca sa nu se subinteleaga altceva) si am propria-mi viziune sau cel putin asa cum mi s-ar parea mie logic! Ca in realitate principiul este altul decat ceea ce eu am considerat, se datoreaza faptului ca nu lucrez concret in acest domeniu al motoarelor! Si cand spun "nu lucrez", ma refer la faptul ca nu fac parte spre ex dintr-o echipa de dezvoltare(ingineri) al unui motor oarecare, oameni care cunosc doate detaliile/dedesubturile din acesta! De obicei la noi, toti asa zisii "mecanici" (mecanici care de multe ori n-au mai mult de 10clase), dupa ce-au desfacut si ei unul/doua motoare, le-au bagat cateva degete de vaselina in c...deja se cred mari experti in motoare. Sau cum ne place noua romanilor sa ne consideram: experti in fotbal, masini si femei!

Link to comment
Share on other sites

Dar daca motorul este mai nou, evident ca jocul dintre componentele mecanice este mic, deci va trebui sa pui un ulei mai subtire care sa-si "faca loc" prin acel joc mai mic astfel incat sa reduca frecarea si sa asigure racirea acestor componete in acelasi timp...corect? NU

Dupa o exploatare mai indelungata a motorului, rezulta ca acele componente mecanice care necesita gresare, au o anumita uzura, ceea ce inseamna ca jocul dintre aceste componente va fi mai mare decat atunci cand motorul a fost "nou" ==> trebuie un ulei mai vascos, ulei ce va mentine componentele intr-un "oarecare echilibru"! corect?

NU

 

Asa este, iar daca vorbim de un motor care a folosit deja ulei 10W 40 inseamna ca acest joc intre componente a fost marit cumva "fortat" in decursul timpului, iar un ulei 5W sau 0W nu stiu cat bine va face.

 

Oricum, sfatul meu este sa nu mai foloseasca 10W 40. Uleiul potrivit il poate afla dupa verificari (2 revizii maxim).

Link to comment
Share on other sites

Pai e generica treaba cu nr de KM bineinteles! Dar daca motorul este mai nou, evident ca jocul dintre componentele mecanice este mic, deci va trebui sa pui un ulei mai subtire care sa-si "faca loc" prin acel joc mai mic astfel incat sa reduca frecarea si sa asigure racirea acestor componete in acelasi timp...corect? Dupa o exploatare mai indelungata a motorului, rezulta ca acele componente mecanice care necesita gresare, au o anumita uzura, ceea ce inseamna ca jocul dintre aceste componente va fi mai mare decat atunci cand motorul a fost "nou" ==> trebuie un ulei mai vascos, ulei ce va mentine componentele intr-un "oarecare echilibru"! corect?

 

Legat de 0W, 5W, 10W, da.. ai dreptate, este pe invers de cum le-am prezentat eu anterior! Greseala mea!

 

vai, vai....

 

Nu trebuie sa te ambalezi. Ce ai spus tu acolo (cu exceptia greselii recunoscute) este corect din punct de vedere strict teoretic, insa in cazurile concrete lucrurile nu stau chiar asa. 0W 5W 10W sunt niste CLASE de vascozitate, care au anumite marje de valori.

 

Uleiurile sunt niste produse mult mai complexe, care au ca si caracteristici printre altele si indicele de vascozitate (foarte important, arata evolutia vascozitatii odata cu temperatura), vascozitatea cinematica la 40 grade Celsius si la 100 grade Celsius (foarte importante, daca compari 0W 40 cu 5W 40 vei vedea niste diferente insemnate), etc. O privire pe Wikipedia este foarte utila.

 

Ca exemplu, un ulei 5W 30 este mai subtire decat un ulei 5W 40 atat la cald, cat si la rece (nu vreau sa fac publicitate si nu comunic sursa, dar este publica), desi teoretic ar trebui sa fie mai subtire doar la rece.

Link to comment
Share on other sites

Asa este, iar daca vorbim de un motor care a folosit deja ulei 10W 40 inseamna ca acest joc intre componente a fost marit cumva "fortat" in decursul timpului, iar un ulei 5W sau 0W nu stiu cat bine va face.

 

 

Este normal si logic ca daca deja folosesti un ulei mai gros(40), nu are nici un rost sa pui dupa unul mai subtire(30)! Oricum eu n-am adus deloc in discutie treaba asta! Dar la fel de logic mi se pare ca atunci cand masina este noua, sa incepi cu un ulei subtire si nu cu unul gros care-ti va provoca la final un joc mai mare intre componente!

 

 

Nu trebuie sa te ambalezi. Ce ai spus tu acolo (cu exceptia greselii recunoscute) este corect din punct de vedere strict teoretic, insa in cazurile concrete lucrurile nu stau chiar asa. 0W 5W 10W sunt niste CLASE de vascozitate, care au anumite marje de valori.

 

Uleiurile sunt niste produse mult mai complexe, care au ca si caracteristici printre altele si indicele de vascozitate (foarte important, arata evolutia vascozitatii odata cu temperatura), vascozitatea cinematica la 40 grade Celsius si la 100 grade Celsius (foarte importante, daca compari 0W 40 cu 5W 40 vei vedea niste diferente insemnate), etc. O privire pe Wikipedia este foarte utila.

 

 

Ma ambalez cand vad ca sunt luat peste picior cu raspunsuri arogante sau ironice! Chiar daca spun ceva gresit, n-am nimic impotriva a fi corectat si de a-mi recunoaste greselile(ceea ce am si facut de altfel), avand pretentia doar sa mi se raspunda intr-un mod "normal"(fara ipocrizii, gen: vai vai..., "vai de capul tau, fraiere").

 

Legat de ce ai zis mai sus, chiar nu vreau sa intru in alte detalii care oricum ma depasesc, avand in vedere ca nu am de a face cu acest domeniu!

 

Ca exemplu, un ulei 5W 30 este mai subtire decat un ulei 5W 40 atat la cald, cat si la rece (nu vreau sa fac publicitate si nu comunic sursa, dar este publica), desi teoretic ar trebui sa fie mai subtire doar la rece.

 

Eu cred ca 5W30(teoretic cel putin) are acelasi nivel de vascozitate la rece si doar o vascozitate mai mica(mai subtire) la cald in comparatie cu acest 5W40!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@Doky

Care sunt service-urle autorizate recomandate?

 

Oradea: Grup West (dealer BMW)

Cidan (reprezentant AD Garage)

Top Haus, asta in functie de preferintele si recomandarile fiecaruia. Specialisti in domeniu au fiecare :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.