Jump to content

Turbo pe 535i e34 sau 735i e32


ionutz_ng

Recommended Posts

nu mai crede tot ce baga astia pe net.i ai desfacut tu motorul sa vezi ce interne are?

 

daca ar fi asa simplu toata lumea ar umbla cu benzinare turbo in stanga si n dreapta

 

m am documentat si eu destul pe subiect pentru o idee de a mea

 

si puteti vorbi cu @andreiwtw si @ss cipri,primul a avut pe m50 turbo,iar al doilea are in prezent pe m3 e46

Edited by Sly
Link to comment
Share on other sites

din pacate are 130 de pagini!

http://e30tech.com/forum/showthread.php?t=71901

urs cu interne stock, motor 2.5 M52, 430CP! si nu e mare inginerie. cu interne schimbate si alt turbo vorbim de alta putere deja..

 

foarte misto proiectul dar in final a inchis subiectul.

 

ca tot se vorbea de cai si interne ,cum ca tine una si alta.. tot de pe site-ul ala ,piese schimbate

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll125/grudgerider156/0203091745.jpg

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll125/grudgerider156/0304092123.jpg

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll125/grudgerider156/0212091111b.jpg

 

rezultat

 

http://www.youtube.com/watch?v=CiI-dFwMDe4&feature=youtube_gdata_player

 

dar in final.

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll125/grudgerider156/4d9761dd.jpg

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll125/grudgerider156/41e42b7b.jpg

 

si si-a luat alta

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll125/grudgerider156/58ba6bac.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu i-am facut chip,in schimb i-am facut o proba 0-200km/h pe autostrada cu esp dezactivat.Mi-a scos 6,6 sec 0-100km/h,de-a dreptul impresionant.Ceea ce ramane enervant este treapta 1 extreem de luuunga.Tine pana aproape de 80 km/h.Asta e si motivul pt care plecarea de pe loc este atat de putin brutala.Am avut phaeton 5.0 tdi care avea cuplu 750Nm dar prima treapta deja se termina la 40 km/h.Si era incomparabil mai brutala la plecarea de pe loc chiar daca 0-100 avea "doar" in 8 secunde.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Probabil asta e si feeling de limuzina, face treaba fara sa-ti dai seamna.

Nu stiu ce sa zic.Ma gandesc la a schimba diferentialul cu unul de 728i si la un chip.Acesta din urma nu neaparat pt cresterea bruta a puterii/cuplului cat pt modificarea hartii cu ceva cuplu mai viguros de jos.Este cunoscuta problema motoarelor de 4.4l fara vanos (si a celorlate v8-uri fara vanos) ca au nevoie de ceva ture pt a-si face simtita puterea.

Link to comment
Share on other sites

Sunt anumite lucruri care ne fac sa iubim sau nu o masina.Din experienta mea,analizand am ajuns la concluzia ca absolut indispensabile sunt : 1.Raspuns bun la apasarea pedalei 2.Directie usoara 3.Sistem de muzica bun.+-4.Suspensie confortabila.Dar primele 3 chiar sunt obligatorii.Culmea e ca de aia m-am indragostit atat de tare de un amarat de citroen c5 din 2007cu doar 109cp.La cei 109 cp avea treapta 1 atat de scurta incat chiar reusea sa ma bage in scaun.Scaun care era extrem de conforabil (clar peste e38),d asemenea directia moale audio bunicel suspensia de citroen o cam stie toata lumea...
Link to comment
Share on other sites

Am facut 4 incercari si asta e cel mai bun timp.In celelalte incercari mi a scos cam 7 sec in cap.Nu stiu daca cumva masina este deja remapata dar cred sincer ca NU dupa cat de greu mi se pare ca raspunde de jos.O masina remapata are curba de cuplu mai dreapta trage tare de jos.Va asigur ca nu am facut la vale sau chestii de genul asta.Eram pe A1 drum drept de la podul spre Bolintin spre Bucuresti.Cred ca f mult a contat esp ul dezactivat.Cu esp on nu prea coboara sub 7.3-7.4sec.
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca e remapata, la automata cuplul nu v-a pleca niciodata de jos. Se distruge cutia. Cuplul in simti cand schimba din 2 in 3. Vorbeste cu George si-ti explica el cum e treaba cu automata si softul.

Pai si la mercedes de ce smuceste ca nebuna (v8-urile si chiar v6)?Au alt fel de cutie automata?Am inteles ca si audi A8 modelul anilor 90 are aceeasi cutie automata (ZF su nu mai stiu cum oricum identica) si la fel ca bmw nu are smucitura la plecare.A8 4.2 benzina de 300cp ma refer...

Link to comment
Share on other sites

Dovada cea mai clara pt care cred ca nu cutia automata limiteaza cuplul ci prima treapta e prea lunga este urm : cu dsc ul dezactivat plecand cu pedala la fund de pe loc nu prea rupe aderenta in D.In schimb acelasi lucru daca il fac in R va determina un burn out de toata frumusetea.Cauza?Treapta de reverse este mai "scurta" decat prima treapta de D.
Link to comment
Share on other sites

Dovada cea mai clara pt care cred ca nu cutia automata limiteaza cuplul ci prima treapta e prea lunga este urm : cu dsc ul dezactivat plecand cu pedala la fund de pe loc nu prea rupe aderenta in D.In schimb acelasi lucru daca il fac in R va determina un burn out de toata frumusetea.Cauza?Treapta de reverse este mai "scurta" decat prima treapta de D.

Bine, mai e si efectul greutatii mai mari pe fata din cauza motorului care face spatele mai usor si drept urmare derapeaza mult mai repede in R decat in D. Cand e in D toata greutatea masinii se balanseaza pe spate si ai forta de frecare mai mare deci derapeaza mai putin. Daca faci burnout nu se mai aplica pt ca e nevoie de ruperea de aderenta initiala dupa care balans nu mai exista..

 

Gresesc cu logica mea?

 

Edit: nu contest ca R e mai scurt ca treapta 1, chiar nu stiu cifrele :)

Edited by Tudor NTD
Link to comment
Share on other sites

Si a mea e mai voioasa in R. Pe D te rogi de ea :(

Ce masina ai?Tot 740i?

 

Bine, mai e si efectul greutatii mai mari pe fata din cauza motorului care face spatele mai usor si drept urmare derapeaza mult mai repede in R decat in D. Cand e in D toata greutatea masinii se balanseaza pe spate si ai forta de frecare mai mare deci derapeaza mai putin. Daca faci burnout nu se mai aplica pt ca e nevoie de ruperea de aderenta initiala dupa care balans nu mai exista..

 

Gresesc cu logica mea?

 

Edit: nu contest ca R e mai scurt ca treapta 1, chiar nu stiu cifrele :)

Perfecta dreptate si logica!De aia nici nu prea se fac masini cu mai mult de 200 cp tractiune fata,ci sunt fie spate fie tractiune integrala.Pana sa intre in burn out-ul, cred ca exista un f scurt moment de "dezechilibrare" in care greutatea masinii se transfera putin si se "usureaza" puntea cu tractiunea, in cazul de fata puntea spate.

Probabil ca daca as fi avut exact aceeasi putere,cuplu,cutie,etc,dar as fi avut tractiunea pe fata,ar fi facut burn out la plecare chiar si cu treapta asta 1 atat de lunga!

Edited by ionutz_ng
Link to comment
Share on other sites

R are alt raport decat treapta I

 

 

 

e38 740i nu are limitare de cuplu in treptele inferioare ca nu a fost nevoie.

alea cu cu motor m62TU aveau curba de cuplu mai buna si cuplu ceva mai mare+ steptronic care era idee maii rapide, scoteau cam 7 sec, desi nu prea exista date oficiale clare, modelele mai vechi cu M62 clasic si cutie automata simpla peste 7

e si greu sa gasesti date oficiale, ca se schimba si greutatea considerabil in functie de optiuni.putea varia si cu 150 de kg lejer...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@DOMI Ai perfecta dreptate cu greutatea.

Azi noapte m-a enervat cumplit masina.Ajuns pe o strada unde trebuia sa intorc,din comoditate sa nu mai fac clasica intoarcere din 3 miscari, am zis,hai sa dau stanga maxim de volan ,decuplez esp-ul si daca o calc odata la fund va intoarce pe loc,in drift.Da,in conditiile in care as fi fost cu vechiul meu E420 sau chiar si cu amarata de 318i manual,o duceam la un 4000 de ture si cand cuplam antaia ma trezeam ca intoarce pe loc,dandu-se de fund.Nu a fost insa si cazul 740i-ului care desi poate accelera de la 0-100 in sub 7 sec,este atat de lesinat la plecarea de pe loc incat tot ce poti sa faci intr-o tentativa de drift este sa lovesti masinile de pe partea opusa a drumului.Masina mea cea cu 0-100 de bolid si cu 0-30km/h ca de 316i. :angry: E420-ul ala era atat de smucit la plecarea de pe loc incat rupea aderenta in prima clipa.Chiar nu inteleg ce are 7-le de este in halul asta de lesinat la plecare (pana in 2000 de ture mai exact).

Edited by ionutz_ng
Link to comment
Share on other sites

Ce masina ai?Tot 740i?

 

 

Acum am vazut intrbarea. Am 730 (M60B30). Oricum se manifesta la fel. La mine in plus nu poate fi vorba de sub 4000 rpm daca vreau sa traga. Trebuie s-o tin in turatie permanent. Daca e sub 4000 zici ca e mortaciune :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Acum am vazut intrbarea. Am 730 (M60B30). Oricum se manifesta la fel. La mine in plus nu poate fi vorba de sub 4000 rpm daca vreau sa traga. Trebuie s-o tin in turatie permanent. Daca e sub 4000 zici ca e mortaciune :sorcerer:

Incearca sa-i faci un 0-100 cu plecare de pe loc de la ralanti.Apesi cronometrul odata cu pedala si cand atinge 100 apesi dinnou cronometrul.Ar fi bine sa faci si cu dsc(sau asc) on si cu el off.Ideea e daca se coreleaza sau nu timpul de la 0-100 cu senzatia de la plecare.730i-ul tau ar trebui sa aiba suta pe la vreo 9 sec (+- 0.5 sec).Daca vei avea suta insa pe la vreo 11-12 sec atunci sa nu te miri de ce pleaca de jos asa de greu pt ca inseamna ca nu are caii necesari oricum.

In cazul meu, sunt surpins din cauza ca un mercedes e420 care avea suta tot cam la fel ca 740i, ca si senzatie era muuult mai smucit la plecare.Poate tine de spring boosterul ala.Mercedesul era o masina de care prietenei mele ii era frica sa o conduca,trebuia sa ai ceva finete la atingerea pedalei sa nu te duci cu ea "in balarii".Prin comparatie 740i chiar treb sa apesi enervant de mult (pt mine) pedala sa plece si sa o apesi si mai mult ca sa plece si mai tare.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa distrugi cutia, mai faci asa, o turezi si cuplezi.

Masina cred ca face foarte bine pentru ce a fost conceput.

Poate mai bine o vazni si iti iei un Mercedes, daca iti place mai mult.

O masina care sa arate si sa aiba interiorul de bmw e38 dar sa fie tehnic ca un mercedes nu se poate?:) Eu asa as vrea...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.