Jump to content

E46 M3 SMG nu porneste


Recommended Posts

S-a intamplat prima oara inainte de Craciun, destul de frig....pus contact, tot bordul aprins, dau la cheie, se aude un tzac mic si atat.

 

Incerc de mai multe ori, fara rezultat. Bateria e Varta, are 2 ani, 70ah, 640cca, pe bord arata 12,2v

 

ii dau curent de la alta masina, nimic

 

scot releele si sigurantele pe rand,le pun inapoi, tot nimic

 

Resincronizez cheia, nimic

 

dupa 3 zile scot minus de la baterie. decis sa o las fara curent, ca sa nu mai consume si ce mai are pana ma intorc la ea dupa sarbatori cu platforma ca sa o duc la baicului la service-ul de electromotoare

 

uit geamul deschis, pun borna inapoi ca sa il ridic si mai fac o incercare, bingo, a pornit!

 

a mers fara probleme pana ieri dimineata, cand a facut la fel, diferenta e ca acum am refacut pasii cu bateria si degeaba

 

bateria arata 12v fix

 

 

idei?

Link to comment
Share on other sites

bateria arata 12v fix

cam putin :scratchchin:

 

Ma gandesc ca la M3 iti trebuie o bateria buna, de minim 80Ah.

e benzinar, totusi, chiar daca e M3, nu consuma ca un Diesel la pornire

 

ma gandesc la puntea redresoare de la alternator, care nu ar permite o incarcare completa a bateriei masinii (mai ales daca drumurile sunt mai scurte si consumatorii destui), iar ECU, daca nu are voltajul necesar, nu ar permite pornirea motorului ... e doar o presupunere, pe baza a ceea ce am mai intalnit in diverse discutii (M3 nu am avut) :pardon:

Link to comment
Share on other sites

alternatorul nu il suspectez intrucat ar trebui sa se aprinda becul, iar mai mult decat atat, arata ca incarca 14,2V cand e pornita, stiu de data trecuta de cand am patit-o, am mers cateva zile cu hidden function 9 in bord.

 

O sa incerc cu o baterie mai mare, desi nu as da banii pe una daca nu sunt sigur ca ea e de vina. S-a mai intamplat acum un an, cand o borna nu a fost pusa bine si cand dadeam la cheie murea tot bordul, dar acum nu da semne de oboseala nici la geamuri, nici faruri, nimic.

 

Am pus bateria pe 320 si a pornit fara sa stea pe ganduri, dar na, sa zicem ca ala e 2.0, asta e 3.2

 

Nu stiu cum sa verific electromotorul, poate are "pete" unde nu se ating periile

Link to comment
Share on other sites

Chiar promovam prostia ?

 

A gasit tu pe undeva scris ca are electromotorul nou?

 

Ai idee de la ce tensiune incepe sa functioneze elctronica motorului?

 

Stii cumva legatura intre tensiunea nominala a bateriei si rezistenta ei interna?

 

Stii cu ce aparat de masura a masurat el acea tensiune? Si in ce punct? Ce clasa de precizie? Daca a masurat in bord ai idee cat e posibila eroarea?

 

Si da poate fi si de la carbuni.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu vad sa fi lezat pe nimeni. Am pus o intrebare omeneasca. Sa gresesti e OK, sa insisti cu asta fara o baza mi se pare prostie.

 

La o baterie CCA-ul nu e esential. Valoarea data de producator este doar cand bateria este noua. Apoi scade treptat.

El este o functie a tensiunii generate de baterie, intrucat aceasta tensiune determina nivelul de incarcare al acesteia.

 

Cum imi oferi mie un curent de 640A pentru 10 secunde, cand bateria este cu electrolitul sub densitatea optima ?

Link to comment
Share on other sites

Cum imi oferi mie un curent de 640A pentru 10 secunde, cand bateria este cu electrolitul sub densitatea optima ?

 

Vezi ca respectivul curent este curentul maxim care poate fi livrat in anumite conditii.

 

In realitate, curentul consumat cand electromotorul invarte este mai mic. Nu pornesti zilnic cu 640A... :rolleyes:

 

Si 10 secunde? La o pornire normala? Poate la Roman Diesel.

Link to comment
Share on other sites

Domnule Bala,

 

Acel CCA trebuie furnizat timp de 15 secunde la temperatura de 0 grade Celsius, fara ca tensiunea din baterie sa scada. Nu trebuie sa fie nimic. Asta este cerinta unui standard.

 

Este un fel de a spune maxim. Maxim in limbaj ingineresc, se refera la o perioada scurta, tranzistorie. Un impuls.

 

Doi la mana, necunoscand M3-ul va scapa din vedere ca pompa SMG trebuie sa creeze o presiune de 80 bar la pornire, cu o pompa electrica.

 

Electromotorul in general are nevoie de aproximativ 320A pe o perioada scurta. Aici mai adaugam pompa de benzina (aproximativ 10A) si alti consumatori esentiali pornirii. Sa iau in calcul si consumul pompei SMG ?

Edited by Scufi
Link to comment
Share on other sites

Si eu ce am zis?

 

Curentul ala si nici durata respectivului consum nu se ating la o pornire normala. Standardul se refera la conditii de laborator nu la o exploatare normala.

 

Si tot nu vad de ce sustii ca nu pot fi SI carbunii de vina?

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit-o cu un E34 la fel cum zici si tu. Se auzea un tzac scurt si atat. La mine s-a intamplat dupa ce am avut o problema cu un furtun de aer care iesise, a tras prea mult aer, nu mai vroia sa porneasca si am tot dat la automat. Fiindca am dat prea mult, obosisem electromotorul. A doua zi a mers.

 

Acum, la tine problema pare sa fie mai grava. Pe mine ma duce imediat cu gandul la electromotor, dar e posibil sa fie si altceva.

 

Ca sa nu te apuci sa dai bani sa schimbi piese pe nevazute, eu zic intai sa incerci cu alta baterie (mare, sa fii sigur ca e suficienta). Apoi s-o pui pe tester sa vezi daca nu o fi un senzor, ceva care ii spune ECU-ului nici sa nu incerce sa porneasca motorul. Si abia apoi sa repari electromotorul (cel mai probabil vinovat).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.