Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Seria 5 E60 - 245/45 R 18


Alpina

Recommended Posts

ai pachet M pe masina? nu stiu de ce eu am impresia ca nu toate E60 urile sunt la fel unele sunt mai inguste si altele mai late ( la caroserie ma refer ) este vreo diferenta intre anii de fabricatie? adica intre un E60 fabricat un 2004 si unul in 2006 ?

185193[/snapback]

Nu este nici o diferenta!

Cele de culoare neagra par mai mici dar e din cauza culorii!

Link to comment
Share on other sites

Se numeste mai mult decat compromis, depasesti cu mai bine de 50mm talonul din manual. Daca si cu alea o sa ai probleme la gropi, iti trebuie suv. E posibil daca treci de la un talon foarte mic, la alea, sa ti se para masina putin barca la curba bruste.

184945[/snapback]

 

Am citit cu atentie ce mi-ai scris tu ...si cred ca pe unul dintre noi ne tradeaza matematica :) ....dar daca ai tu dreptate????.......mie mi-a iesit din calcul ca talonul ("bucata de anvelopa dintre janta si asfalt") este chiar mai mica decat la gumele pe 16 dar datorita faptului ca in varianta compromis janta este pe 17 atunci masina se ridica fata de drum, dupa cum reiese din calculele de mai jos

 

1 Varianta manual ( 225/55 R16)

 

a) 16 x 25,4 mm = 406,4 mm / 2 (ca sa aflam raza jantei) = 203,2 mm

:) 225 x 0,55 (adica 55% din latimea anvelopei) = 123,75 mm

=> a) + :) = 326,75 mm

 

 

2. Varianta de compromis (235/50 R17)

 

a) 17 x 25,4 mm = 431,8 mm/ 2 = 215,9 mm

:) 235 x 0,5 = 117,5 mm

=> a) + :) = 333,40 mm

 

In concluzie : 333,4 mm - 326,75 mm = 6,65 mm (asta este distanta cu care creste garda la sol fata de manual si tot din calcule vezi ca talonul s-a micsorat fata de manual 123, 75 mm - 117,5 mm = 6,25 mm

 

De unde ai scos-o ca talonul creste cu 50 mm :blink:

Link to comment
Share on other sites

A fost un "0" in plus, acum am observat. 50mm ar fi insemnat cauciucuri de tractor, ma refeream la 5mm.

 

Iar cu matematica:

Am citit cu atentie ce mi-ai scris tu ...

185793[/snapback]

In primul rand, cand zic "comparat cu talonul din manual", ma refer la aceeasi marime de janta. Mai exact, in cazul nostru:

Anvelope 235/50 R17..

184808[/snapback]

asadar, janta de 17". Nu cred ca zic "comparat cu talonul din manual", tu vorbesti de janta de 17", iar eu din manual ma refer la alta marime sau chiar roata de rezerva.

In continuare, in manual avem:

245/45 R17 = talon de 110.25mm

si

225/50 R17 = talon de 112.50mm

Daca facem comparatie cu ce dimensiune vrei tu:

235/50 R17 = talon de 117.50mm

Prin urmare, avem diferenta de 7.25mm (mai mare de 5), respectiv 5mm.

 

In al 2-lea rand, prin confort mi-as face probleme mai intai cat de mare e talonul, deci calculul care include raza jantei ca sa vezi cu cat se ridica masina e util doar daca ai de tracut peste caramizi/pietre de pe drum. Iar implicit marind talonul, ridici si masina (pe aceeasi janta, desigur).

Link to comment
Share on other sites

Chas3....te rog sa ma ierti daca am fost deplasat...vad ca te-ai atacat si nu asta era ideea. Am lansat un topic si am cerut ajutor.....si nu vreau sa fiu taran. Era un calcul matematic si m-am gandit ca poate gresesc eu la felul in care fac calculul si am pus problema sub forma unei glume :blink:

 

Hai sa-ti spun cum sta treaba cu cei X mm. Dupa ca am pus pachetul M garada la sol a coborat cu aprox 25 mm fata de cum era initial in conditiile in care acum pe masina am 225/55 R16. Iar "compromisul" imi ridica masina cu 6,25 mm si io cred ca acesti mm ma ajuta sa nu dau cu barile de pamant si nu dauneaza cu nimic...daca toate cele 4 roti sunt echipate la fel cred ca nu o sa am probleme cu abs, vitezometrul si alte alea (cel putin asa spunea cineva mai sus.....poate sa fie ceva rau in treaba asta, adica sa am surprize ulterior?

Link to comment
Share on other sites

Chas3....te rog sa ma ierti daca am fost deplasat...vad ca te-ai atacat si nu asta era ideea.

185930[/snapback]

Nu m-am atacat, dar la cat calcul ai postat tu, trebuia sa postez si eu un calcul ceva :blink:

daca tot bagasem "0" ala de se facusera cm din mm.

 

Daca toate rotile sunt la fel, chiar daca sunt mai mari/mici decat in manual ca raza/diametru, nu ai nici o problema cu ABS/DSC. Am umblat toata vara cu roti diferite. LE: diferite fata de manual, nu intre ele (pe scurt, sa incapa si sa se invarta la fel).

Si la mine era destul de joasa; bari nu am lovit, dar am julit scutul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.