Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

La asta ma gandeam si eu, luni cand ma duc pe la ei o sa ii pun sa verifice daca sunt aliniate rolele si fuliile din fata pentru ca si azi dimineata la rece am avut greierasi prin fata motorului. Iar la faza cu mirosul de gaze, au lucrat de 2 ori deja in partea turbinei si tot miroase, deci ceva garnitura, colier sau furtun nu e ok pe acolo.
Link to comment
Share on other sites

Eu aveam chitaieli sin cauza curelei de ac care nu era originala , la sfatul mecanicului am comandat originala , diferenta majora intre ele e ca cea orig e f moale si maleabila pe cand cealalta parca e din plastic dur desi e gates . La

Mine asta a fost problema pt ca schimbasem rolele si tot chitaia .

Link to comment
Share on other sites

Cureaua si orice e pe partea de accesorii nu au fost schimbate. Cureaua este originala BMW, iar inainte de munca aceasta in service nu se auzea nimic din fata. Eu banuiesc ca alinierea rolelor nu s-a facut corect la remontare. Oricum o sa ii pun sa verifice totate rolele inclusiv alinierea lor si probabil am sa schimb cureaua (alta posibilitate e sa fi fost contaminata cu motorina sau antigel). Am facut si o mica filmare azi dimineata si o sa o pun imediat ce mi-o incarca youtube. :)
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/167174-x1-23d-n47-vs-n47s/page__view__findpost__p__2288604

 

Poze cu motoarele, cel vechi si cel "nou". Dupa ce am sa imi recuperez toate piesele lasate prin service pe la ei am sa fac poze la tot ce pot (daca reusesc sa dezasamblez motorul) si daca vor fi doritori mecanici sau pasionati din Cluj sa desfaca motorul vechi ca sa putem analiza in detaliu ce s-a intamplat cu al meu ca sa ne facem o idee de ce crapa si ce crapa mai exact in el. :D

Link to comment
Share on other sites

Am gasit si problema scaparii gazelor in compartimentul motor, piesa nr. 8 de aici http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FW11-EUR-05-2011-F10-BMW-520d&diagId=11_4090 (un surub) a ruginit si s-a mancat filetul cica de la temperaturile foarte mari ce sunt in zona in momentul regenerarii DPF.

 

Iar cu greierasii din fata s-a rezolvat cu inlocuirea curelei de accesorii (a fost contaminata cu antigel si de acolo scartaitul la rece).

 

Tot odata am schimbat si discurile si placutele pe fata.

 

Mai am de luat piesa http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FW11-EUR-01_2009_F10_BMW_520d&diagId=13_1392#13718512014 , are ceva cleme rupte si ea sta sustinuta doar in partea de jos. (clemele erau rupte de dinainte dar nu am bagat de seama)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

la mine de ceva timp vibreaza cred capacul pe la 1400 rpm si face o galagie deranjanta 1 secunda ,intra ceva in rezonanta si nu imi dau seama ce e ... am avut rupt un piciorus de cauciuc , l-am schimbat cu unul nou ,dar tot asa face..de la ce ar mai putea zdrangani pe acolo ?!...

 

La mine la fel face, cel mai des parca la rece, dar nu are legatura cu temp mitorului si mai mult cu temp de afara.

Cred ca ceva pe de sub masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Pana la urma ce varianta ai ales, cred ca in cazul tau a fost vorba de mana de lucru necalificata, suruburile de la biela se strang intr-un anumit fel, cine a umblat nu a respectat schema, posibil sa crape si la restul bielelor pe viitor

 

 

Dupa multe cautari si incercari, am cumparat un motor SH. Am cu el pana acum app 35.000 de km fara nicio problema.

Link to comment
Share on other sites

la mine de ceva timp vibreaza cred capacul pe la 1400 rpm si face o galagie deranjanta 1 secunda ,intra ceva in rezonanta si nu imi dau seama ce e ... am avut rupt un piciorus de cauciuc , l-am schimbat cu unul nou ,dar tot asa face..de la ce ar mai putea zdrangani pe acolo ?!...

 

 

Ma amuza....deoarece mi-a scos niste fire albe problema asta, la rece se auzea cel mai tare sau cand luai o curba de pe loc iarasi intra in rezonanta.

Este vorba de capacul de la filtrul de aer...sunt sigur pentru ca dupa ce am aplicat solutia care mi-a spuso cineva a disparut complet acel sunet.

 

Aveti 2 solutii:

 

1.Sa lipiti capacul de la filtru de aer in partea de jos sa nu se mai miste ca sa nu mai vibreze

2.Sa luati un soricel si incercati sa prindeti furtunul care intra in filtru de aer de ceva, eu am gasit acolo o "gaura"de caroserie si nu se mai clinteste dupa ce l-am strans. Inainte se misca cu mana, iar cu motorul pornit avea o vibratie, cum il atingeam cu degetul disparea vibratia respectiva. Am facut si niste filmari in alte topicuri.

 

Ambele solutii mi le-au oferit colegi de pe forum! Dupa ce faceti asta reveniti cu niste pareri!

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut! O intrebare am si eu, la N47 se poate suda chiulasa? Masina este un BMW F10 2010 184cp motor N47d20c, 284000km. Pierde antigel de cand am luat masina din Germania adica de la 192000 km cam 1L antigel la 10000km. Am schimbat racitorul de gaze cand am schimbat distributia crezand ca rezolv problema dar degeaba. Am fost in 2 service-uri si ambele mi-au zis ca sa merg asa pentru ca pierderea este mica si nu isi dau seama pe unde pierde. Acum o luna m-a lasat masina la munte unde a pierdut deodata antigelul. La service au gasit un stut de plastic de langa _chiulasa_ fisurat de sus pana jos. L-am schimbat crezand ca aia era "buba". Am mai mers o saptamana si iar am gasit antigel sub masina. Am fost iarasi la service si au vazut ca am pierderi pe la pompa de apa. Am schimbat si pompa si imediat dupa ce am facut un drum de 100 de km, am gasit balta sub masina, acum da afara antigelul pe la vasul de expansiune deoarece face presiune instalatia. Din ce am mai auzit, niciuna nu a avut problema cu garnitura, ci cu chiulasa. chiulasa are fisura, baga antigelul in cap la piston, iar presiunea de la piston o baga in instalatie.

Zilele acestea o sa dea jos chiulasa si Sper sa fie chiulasa si nu blocul motor.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil ai pierdut antigel si tot ai adaugat antigel cand motorul era f cald si in acest caz chiulasa fiind din aluminiu se deformeaza sau formeaza microfisuri. Foarte rar se intampla sa cedeze blocul motor acesta fiind din fonta. Chiulasele se repara dar eu personal nu recomand ci mai degraba achizitionarea unei chiulase sh bune plus garnitura de nou de chiulasa. Cand vei demonta motorul o sa gasesti calamina in capul unuia sau mai multor pistoane si acolo este si buba
Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil ai pierdut antigel si tot ai adaugat antigel cand motorul era f cald si in acest caz chiulasa fiind din aluminiu se deformeaza sau formeaza microfisuri. Foarte rar se intampla sa cedeze blocul motor acesta fiind din fonta. Chiulasele se repara dar eu personal nu recomand ci mai degraba achizitionarea unei chiulase sh bune plus garnitura de nou de chiulasa. Cand vei demonta motorul o sa gasesti calamina in capul unuia sau mai multor pistoane si acolo este si buba

 

Multumesc pentru raspuns. Nu am completat antigel cu motorul cald. In general am completat dimineata cu motorul rece. Astept sa vad maine chiulasa cum se prezinta. Aceste fisuri pot sa fie si din cauza ca masina a fost resoftata? Mentionez ca am avut pierderea mica de antigel si inainte de resoftare. Am mers cu resoftare 60000km. O sa revin cu detalii, una peste alta mi-a lasat un gust amar bmw-ul si in special n47. Stiu ca masina a avut km multi cand am luat-o dar la 280000 sa crape chiulasa. Un vecin tot cu F10 n47 la 180000 a schimbat pompa de inalta(a facut span) cu conducte si injectoare...

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Nu am completat antigel cu motorul cald. In general am completat dimineata cu motorul rece. Astept sa vad maine chiulasa cum se prezinta. Aceste fisuri pot sa fie si din cauza ca masina a fost resoftata? Mentionez ca am avut pierderea mica de antigel si inainte de resoftare. Am mers cu resoftare 60000km. O sa revin cu detalii, una peste alta mi-a lasat un gust amar bmw-ul si in special n47. Stiu ca masina a avut km multi cand am luat-o dar la 280000 sa crape chiulasa. Un vecin tot cu F10 n47 la 180000 a schimbat pompa de inalta(a facut span) cu conducte si injectoare...

Nu prea are treaba cu resoftarea... la o resoftare facuta prost cu parametri prea mari de injectie mai degraba cedeaza un piston decat chiulasa . oricum daca chiulasa este ciupita sau deformata nu vei gasi antigel sub ea decat daca din cauza presiuni prea mari din instaltie scoate antigelul pe la supapa vasului de expasiune. Daca tot gasesti antigel sub ea cel mai probabil este din alta parte. exista o solutie speciala care se adauga in antigel si face reactie daca exxista gaze de èvacuare in sistemul de racire. Alta modalitate antica este introducerea returului mic intr un fac borcan cu apa transparent daca pe furtun vin bule multe de aer este compresie din capul pistonului. n47 asta are o groaza de probleme dar chiulasa nu am auzit sa fie una din ele, la tine cred ca pur si simplu a cedat din cauza pierderi de antigel vara si odata cu asta o racire defectuoasa a chiulasei. gandestete ca este aluminiu presat pe fonta orice soc termic este preluat mult mai repede de componenta de aluminiu la care se adauga si compresia f mare. pe viitor indiferent ce masina vei avea nu ignora niciodaa sistemul de racire si nu il lasa fara antigel suficient sau cu pierderi constante.

Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu fie adevarat ... dar eu am vazut 2 motoare n47 cu blocul fisurat intre pistoane. Asa ca maine iti urez sa ai bafta sa nu fie asta.

 

Si eu sper sa nu fie blocul fisurat. Nu au avut timp astazi sa desfaca motorul, cum aflu care e problema o sa o postez aici, poate mai ajuta si pe altii.

Edited by Ionut Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Si eu sper sa nu fie blocul fisurat. Nu au avut timp astazi sa desfaca motorul, cum aflu care e problema o sa o postez aici poate mai ajuta si pe altii.

niste poze are ajuta cu chiulasa demontata si cu blocul motor. n47 are blocul de aluminiu?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Din pacate am avut dreptate ... trist pt motorul asta sa aibe astfel de probleme. Nu-ti ramane decat sa pui alt motor. Bafta in continuare si nervi de otel.

 

Am citit cateva posturi pe forum, cu baieti care au facut blocul motor in Ozun,Covasna. Se poate suda si honui blocul la N47? Era cineva cu un seria 1 si n47 care avea problema la blocul motor si zicea ca intreaba la cei din Ozun. Am gasit doar bloc motor sh dar imi este teama sa nu fie aceeasi serie ca al meu si sa apara fisuri la el. Am vazut ca bmw a schimbat 3 serii de bloc motor la n47 din 2010 pana astazi: 11112234436, 11112285308, 11112359840. .

Link to comment
Share on other sites

Am intalnit si eu un bloc fisurat la N47. Credeam ca glumeste omul. Din pacate, avea dreptate.

A incercat si el cu alt bloc sh, l-au montat mecanicii, a mers o vreme apoi a crapat si ala.

In final a pus un motor complet si de atunci nu mai are probleme.

 

Si da, blocul la N47 e din aluminiu. Doar la M47 era din fonta.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.