Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

Ce conteaza cum a reparat pompa? E problema lui. Si eu mi-am pus problema dar n-avea rost sa intreb. Bravo lui ca a rezolvat.

Merita Bala sa dai 15 mil daca a reparat-o? Tu ce zici?

 

Poi stai asa ca nu am inteles!? nu mai are voie omul sa intrebe cum a reparat o piesa defacta? atunci ce sens are forumul asta?

 

Zic si eu, mi-am rezolvat problema lantului care nu se va rupe niciodata si presiune de ulei o sa am perfecta tot timpul, bine ca am rezolvat! (problema era a mea, asa ca face-ti pasi ca nu va zic nimic)

Link to comment
Share on other sites

VUV - conteaza.

 

Daca bagi un kit de reparatie de 12 mil, nu merita reparatia.

 

Daca lucrezi la ea si nu esti sigur de solutia aleasa, nu merita merita reparatia.

 

Daca manopera te costa 5 mil si nu functioneaza ca noua, nu merita reparatia.

 

etc.

 

NU mai trage TU concluziile in locul altora. Lasa-i pe ei sa o faca.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am o problema la un 120D 120Kw, motorul se supraincazeste, am avut o problema cu el cand a crapat termostatul mic de la EGR si de atunci cand am mai mers prin aglomeratie a mai aprins becul. Care ar fi cauza, poate fi termostatul mare?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ieri mi-am facut rutina periodica la masina mea adica schimbul de ulei si filtre, verificari scurgeri si cu ocazia asta am schimbat si uleiul in diferential, spre surprinderea mea uleiul vechi era impecabil si cred ca nu se impunea schimbat atat de devreme insa e ok acum, stau linistit.

 

Insa ce am observat, schimband filtrul de combustibil respectiv dat jos scutul ala de plastic, ulei, scurgeri de ulei in zona cutiei de viteze. Uleiul insa era mult acumulat pe busonul de jos insa venea de undeva de sus. Ma tem acum ca nu prea mai e mult ulei in cutie sa unga ce trebuie insa nu-mi dau seama pe unde anume se pierde. Din cate am vazut pare din zona parghiei catre schimbatorul de viteze, p-acolo mi-e ca sunt ceva garnituri care s-au uzat, desi suspect la doar 120000km. Sa avem consumabile si acolo? :(

 

Astept sfaturile voastre, eventual cu coduri de piese sa stiu ce sa cumpar.

Astea sunt pozele... Eram in groapa si E72-ul meu nu prea face minuni. Mii de multumiri!

post-7953-0-98002600-1380004222_thumb.jpg

post-7953-0-69736200-1380004233_thumb.jpg

post-7953-0-72420600-1380004240_thumb.jpg

post-7953-0-82226100-1380004279_thumb.jpg

post-7953-0-32014200-1380004288_thumb.jpg

post-7953-0-42262400-1380004293_thumb.jpg

post-7953-0-35100800-1380004302_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cred ca vei putea vedea exact ce se intampla doar dupa ce speli bine cutia cu pensula si diluant sau benzina. Apoi sa urmaresti pe unde se prelinge.

Nu mai sunt consumabile pe-acolo. Doar daca nu a cedat vreun oring sau simering.

Link to comment
Share on other sites

Insa ce am observat, schimband filtrul de combustibil respectiv dat jos scutul ala de plastic, ulei, scurgeri de ulei in zona cutiei de viteze. Uleiul insa era mult acumulat pe busonul de jos insa venea de undeva de sus. Ma tem acum ca nu prea mai e mult ulei in cutie sa unga ce trebuie insa nu-mi dau seama pe unde anume se pierde. Din cate am vazut pare din zona parghiei catre schimbatorul de viteze, p-acolo mi-e ca sunt ceva garnituri care s-au uzat, desi suspect la doar 120000km. Sa avem consumabile si acolo? :(

 

Aceiasi problema am avut-o si eu. Mi-e mi s-a dus garnitura aia pe la 70 de mii. Cred ca avem aceiasi cutie de viteze.

 

Costa garnitura vreo 30 de lei si manopera 5 mil. Sau pe acolo.

 

Am schimbat-o sa fiu linistit.

Link to comment
Share on other sites

Cosmin, ax cu came am schimbat si eu la VAG..pe la 200.000 KM, insa foloseam deja de la 120.000, 5W40 Castrol.

Nu cred ca totusi este o problema de ulei, ci mai degraba un defect de ungere + cantitatea mica de ulei ce intra in ele. (mie imi intra 3.8 L la un motor de 1.9 TDI).

De exemplu la Seat, 1.6 TDI CR, imi intra 4.5 L..deci, inclin sa cred ca totusi uleiul nu este cauza principala la VAG.

 

Cat privesc reviziile la BMW, ma gandesc sa nu stau 30.000 km insa nici sa le fac la 15.000 KM ci pe undeva la 20.000.

Din cate stiu (imi povesteau aia din reprezentante), 5W40 este mai subtire decat 5W30 si ar asigura o buna ungere pe anotimpul rece.

Totusi o sa le zic sa trec pe 5W40, cand o sa schimb uleiul la revizie.

Edited by claudiusnc
Link to comment
Share on other sites

 

Cat privesc reviziile la BMW, ma gandesc sa nu stau 30.000 km insa nici sa le fac la 15.000 KM ci pe undeva la 20.000.

Din cate stiu (imi povesteau aia din reprezentante), 5W40 este mai subtire decat 5W30 si ar asigura o buna ungere pe anotimpul rece.

Totusi o sa le zic sa trec pe 5W40, cand o sa schimb uleiul la revizie.

 

Claudiu, acelasi ulei s-a folosit si la M47 si nu am avut nici o problema. La ala nu am dpf. Am tot studiat, se pare ca in timpul procedurilor de regenare a dpf-ului, proceduri mai dese la noi decat afara date fiind conditiile de trafic, motorina in surplus trece, ma rog o mica parte din ea, prin segmentul de ungere, in baia de ulei, "spaland" practic uleiul. Asa imi explic si consumul 0 ZERO de ulei la N47. Si tot asa imi explic de ce miroase a motorina ca la balamuc uleiul la motorul asta.

Anul trecut, dupa ce am inlocuit distributia, am parcurs 4.000 km intr-un "concediu" de decembrie. Numai in afara. Dupa 4.000 de km uleiul avea aceeasi culoare cu cea de nou. Dupa doua luni de Bucuresti, cam 1.500 km s-a innegrit si a inceput sa miroasa a motorina.

Acum, regenerarile astea tin si de soft si de capacitatea de absorbtie a dpf-ului. 1(3)16 si 1(3)18 au un tip de dpf, 1(3)(5)20 si 123 alt tip.

Cocluzia mea, din exploatare, este ca la motorul asta uleiul se degradeaza mai repede decat la altele.

De la 128.000 cand am inlocuit distributia pana la 153.000 in prezent am facut trei schimburi. Acum il fac pe al patrulea. Sa vedem ce o mai fi. Va anunt cum evolueaza :)

 

Cosmin, ax cu came am schimbat si eu la VAG..pe la 200.000 KM, insa foloseam deja de la 120.000, 5W40 Castrol.

Nu cred ca totusi este o problema de ulei, ci mai degraba un defect de ungere + cantitatea mica de ulei ce intra in ele. (mie imi intra 3.8 L la un motor de 1.9 TDI).

De exemplu la Seat, 1.6 TDI CR, imi intra 4.5 L..deci, inclin sa cred ca totusi uleiul nu este cauza principala la VAG.

 

Cat privesc reviziile la BMW, ma gandesc sa nu stau 30.000 km insa nici sa le fac la 15.000 KM ci pe undeva la 20.000.

Din cate stiu (imi povesteau aia din reprezentante), 5W40 este mai subtire decat 5W30 si ar asigura o buna ungere pe anotimpul rece.

Totusi o sa le zic sa trec pe 5W40, cand o sa schimb uleiul la revizie.

 

Sfatul meu este sa schimbi uleiul la maxim 15.000 km. Daca faci mult oras, chiar la 10.000 km.

Cat esti in garantie nu cred ca iti vor pune alt ulei ina fara de LL 5W30.

Poti, intre intervalele gratuite de la ei, sa il schimbi tu fara sa resetezi bordul. Nu se va prinde nimeni.

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Alex, este ceea ce mi s-a zis la reprezentanta. Daca m-au indus in eroare sau nu...habar nu am!

Nu intru in detalii ca nu le cunosc si nici nu ma intereseaza prea mult pelicula de ulei de la o norma sau alta. :thumbsup:

 

Dan, interesant ce povestesti. Sa fac revizia mai devreme de 20.000 Km la cat mai gandeam eu s-o fac?

Just in case...

 

LE: deja ai postat! Inteleg...

Cred ca la 15.000 am sa fac schimbul.

Edited by claudiusnc
Link to comment
Share on other sites

Cosmin, nu are treaba cu uleiul. M47-ele meu are 100.000 si se aude la fel ca in prima zi, a mers numai cu BMW LL5w30. La intervalele alea mari de schimb. La N47 la 128.000 am facut distributia, dupa cum v-am mai batut la cap. Nu se auzea rau dar se auzea. Acelasi ulei, ba schimbat chiar si la intervale mai mici.

Ambele masini le-am avut de la 0, au mers cu acelasi ulei, nu are uleiul nici o vina!

 

Stiu ca sunt offtopic, mai bine zi-mi cu motorina! Mol ai spus?

mol evo e sortimentul mai scump

Link to comment
Share on other sites

 

Dan, interesant ce povestesti. Sa fac revizia mai devreme de 20.000 Km la cat mai gandeam eu s-o fac?

Just in case...

 

LE: deja ai postat! Inteleg...

Cred ca la 15.000 am sa fac schimbul.

 

Banuiesc ca ai BSI, sfatul meu este sa mergi al ei cand iti zice bordul sa ti le faca gratuit si intre vizitele la ei, la jumatatea parcursului sa-l schimbi singur fara sa umbli la bord. Eu zic ca e cel mai bine :)

Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este sa schimbi uleiul la maxim 15.000 km. Daca faci mult oras, chiar la 10.000 km.

Cat esti in garantie nu cred ca iti vor pune alt ulei ina fara de LL 5W30.

Poti, intre intervalele gratuite de la ei, sa il schimbi tu fara sa resetezi bordul. Nu se va prinde nimeni.

 

Domnilor, totusi este un motor nou, de generatie noua. Are el hibele lui dar se cam exgereaza cu partea asta cu uleiul.

 

Neamtul nu prea are stres cu intervalele de schimb. Noi, ca popor invatat pe dacii si aro, suntem mai altfel si schimbam uleiul ala si lunar daca am putea. desi intervalul se poate seta si din soft dar asta e o alta poveste...

 

Este aiurea. La fel ca si masinile aduse de dincolo "necirculate in Romania"

 

Un N47 cumparat din Germania, este clar mai forjat decat unul din Romania. Este un motor micut iar pe autostrada se merge mult cu el blana, pe cand in Romania mai greu pt ca nu ai unde. Iar blocaje au si ei si in oras si pe autostrazi...

 

Vad la mine cand merg prin Germania cu masina inchiriata. Ultima data am fost cu un Nissan Qashquai si eram peste 50% din timp cu pedala la podea fara sa conduc isteric ci doar mediu sau usor peste media celorlalti (1.5dci).

 

Nu trageti concluzii doar pe experienta proprie si mai ales pe legende!

Link to comment
Share on other sites

mol evo e sortimentul mai scump

 

Multumesc Myx. Am sa incerc si eu, pana acum am mers numai cu omw maxxd.

 

Domnilor, totusi este un motor nou, de generatie noua. Are el hibele lui dar se cam exgereaza cu partea asta cu uleiul.

 

Neamtul nu prea are stres cu intervalele de schimb. Noi, ca popor invatat pe dacii si aro, suntem mai altfel si schimbam uleiul ala si lunar daca am putea. desi intervalul se poate seta si din soft dar asta e o alta poveste...

 

Este aiurea. La fel ca si masinile aduse de dincolo "necirculate in Romania"

 

Un N47 cumparat din Germania, este clar mai forjat decat unul din Romania. Este un motor micut iar pe autostrada se merge mult cu el blana, pe cand in Romania mai greu pt ca nu ai unde. Iar blocaje au si ei si in oras si pe autostrazi...

 

Vad la mine cand merg prin Germania cu masina inchiriata. Ultima data am fost cu un Nissan Qashquai si eram peste 50% din timp cu pedala la podea fara sa conduc isteric ci doar mediu sau usor peste media celorlalti (1.5dci).

 

Nu trageti concluzii doar pe experienta proprie si mai ales pe legende!

 

Bala, in doua luni de autobahn, dpf-ul nu face regenerari nici cat in 6 de Bucuresti ( Baneasa, Pipera, Crangasi, Militari s.a.m.d. ).

La mersul cu peste 2.500 rpm motorul asta nu scoate aproape nimic si nu incarca dpf-ul. Orasul asta minunat il omoara! Nu e nici o legenda aici.

Edited by Dan Dan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

... se cam exgereaza cu partea asta cu uleiul.

 

Neamtul nu prea are stres cu intervalele de schimb.

Parerea mea (si mi-o voi mentine mereu) e ca uleiul e viata motorului. E sangele. Nici mai mult, nici mai putin. Daca ala e un gunoi, gunoi va ajunge si motorul.

 

Neamtul n-are stres nici macar de distributie, pentru ca dupa ce iese din garantie vinde masina la romani. :)

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea (si mi-o voi mentine mereu) e ca uleiul e viata motorului. E sangele. Nici mai mult, nici mai putin. Daca ala e un gunoi, gunoi va ajunge si motorul.

 

Subscriu si eu.

Si mai am si eu o parere: dpf-ul e o mare tampenie, o gaselnita care incurca rau functionarea motorului. Il am inca, inca merge bine, nu stiu daca il voi da jos sau nu cand ajunge la capat.

Iar asta cu poluarea, praf in ochi. La turatie scoate tot din el. De parca aia cu f17 si cu portavioanle alea cu propulsie nucleara au dpf :)

 

Cosmin, subscriu si la ultima parte :)

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Poate va dati cu parerea si de motorul meu. Imi pare destul de galagios in ultima vreme. De fapt de cand am bagat ulei BMW original (desi are si zile in care e mai silentios)

Nu a fost schimbata distributia si are aproape 180.000. Trebuie sa fac un drum de vreo 3000km si nu vreau sa am surprize.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JQebwTa8SMY

Acesta este sunetul specific unui motor n47 ! Eu am schimbat distributia pentru acelasi sunet care exista si la tine.....si surpriza :) tot la fel suna ! Motorina si drum bun ;)

 

Parerea mea (si mi-o voi mentine mereu) e ca uleiul e viata motorului. E sangele. Nici mai mult, nici mai putin. Daca ala e un gunoi, gunoi va ajunge si motorul.

 

Neamtul n-are stres nici macar de distributie, pentru ca dupa ce iese din garantie vinde masina la romani. :)

Ai dreptate cosmine ! Eu la un an fac schimbul de ulei si nu fac mai mult de 12 mii pe an !!

Link to comment
Share on other sites

Conteaza enorm schimburile de ulei.

 

Cum iti poti explica faptul ca o firma care produce masini recomanda schimbul fluidelor la fiecare 2 ani, asa cum face BMW, iar o alta firma recomanda schimbul fluidelor la 5 ani, de exemplu Toyota?

E clar ca perioadele de servisare cat mai mari au devenit un avantaj in vanzarea unei masini noi.

 

In alta ordine de idei, una e sa schimbi uleiul la 25 000 km in Germania unde se circula destul de bine si motorul respectiv are sub 100 000 km sau in jurul acestei sume si alta este sa schimbi uleiul la 25 000 km cand motorul deja are 250 000 km si circuli prin Romania.

Se adauga faptul ca masina trece prin multe maini si multi nu baga 1 leu in masina respectiva si perioada de servisare este depasita, km se dau inapoi si masina se vinde din nou.

Blocaje sunt si in Germania, dar acolo chiar exista infrastructura.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Normal ca e important schimbul de ulei si calitatea lui. Insa atat producatorul cat si multe alte popoare merg pe recomandari, pe program de service.

 

Noi stim mai bine cum e :rolleyes:

 

Noi vesnic gasim aftermarket mai bun pt ca nu vrem sa platim emblema, noi schimbam mai repede filtrele si uleiul pt ca e o conspiratie care ne strica intentionat masina, in Romania motorul se uzeaza mult mai repede :blink:

 

Ca apoi sudam o teava in loc de DPF se numeste tuning :thumbsup:

 

Ah si da: "motorina la noi e mult mai proasta" :good: Niciodata nu am vazut diferente intre masina alimenatta la noi sau afara. Am schimbat filtrul dupa recomandarea BMW, pe la 70k km si a fost OK. Nicio problema. Nu s-a balbait vreodata.

 

Am schimbat uleiul la 20k km sau pe la 25k km, la maxim 1 an si jumatate. Acum schimb uleiul la 17 mii pt ca am avut termostatul defect o perioada si sa fiu sigur ca nu e uleiul afectat tot mergand rece cu el. Dar nici sa o dam ca un schimb in limitele recomandate strica motorul si diverse alte conspiratii.

 

legat de diferite perioade de servisare e de vina si tehnologia pe baza careia merge motorul. Eu am ales BMW pt ca la motor de 2000, diesel, BMW oferea masina cea mai mare, cu puterea cea mai mare si consumul cel mai mic.

 

Evident ca un motor mai rasarit isi va face uleiul praf mai greu. Idem si un motor in care bagi 5.5l de ulei fata de unul unde intra doar 4l.

 

Ma rog, nu recomand nimanui nimic. Dar si paranoia asta... :no:

Link to comment
Share on other sites

Este simpla chestia. Uleiul este garantat un anumit numar de ore de functionare. In Germania unde se merge mai tot timpul pe autostrada, viteza medie este mai mare, daca nu chiar dubla, decat in Romania. De aici si diferentele de interval de schimb care ar trebui sa fie mai mici in Romania.
Link to comment
Share on other sites

Nu e deloc simpla chestia.

 

La motoarele astea ai implementat algoritm care estimeaza intervalul de schimb. La noi in Romania iese chiar mai mare pt ca mergi inafara localitaitilor cu un consum mai mic (estimarea tine cont mai ales de consumul mediu).

 

Mergi tare prin DE cu N47 (160km/h si peste) sa vezi ca parcurgi 2000 de km si iti scade 3000 din numaratoare.

 

Apoi, motorul este dotat cu senzor de calitate al uleiului. Eu nu stiu sa fi sesizat acest senzor la cineva ca uleiul e dus cand in loc de 15k km, uleiul a fost schimbat la 25k km.

 

P.S. Ore de functionare care sa conteze mult la intretinere si durata de exploatare ai la tractoare si diverse alte utilaje :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.