Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

Normal ca e important schimbul de ulei si calitatea lui. Insa atat producatorul cat si multe alte popoare merg pe recomandari, pe program de service.

 

Noi stim mai bine cum e :rolleyes:

 

Noi vesnic gasim aftermarket mai bun pt ca nu vrem sa platim emblema, noi schimbam mai repede filtrele si uleiul pt ca e o conspiratie care ne strica intentionat masina, in Romania motorul se uzeaza mult mai repede :blink:

 

Ca apoi sudam o teava in loc de DPF se numeste tuning :thumbsup:

 

Ah si da: "motorina la noi e mult mai proasta" :good: Niciodata nu am vazut diferente intre masina alimenatta la noi sau afara. Am schimbat filtrul dupa recomandarea BMW, pe la 70k km si a fost OK. Nicio problema. Nu s-a balbait vreodata.

 

Am schimbat uleiul la 20k km sau pe la 25k km, la maxim 1 an si jumatate. Acum schimb uleiul la 17 mii pt ca am avut termostatul defect o perioada si sa fiu sigur ca nu e uleiul afectat tot mergand rece cu el. Dar nici sa o dam ca un schimb in limitele recomandate strica motorul si diverse alte conspiratii.

 

legat de diferite perioade de servisare e de vina si tehnologia pe baza careia merge motorul. Eu am ales BMW pt ca la motor de 2000, diesel, BMW oferea masina cea mai mare, cu puterea cea mai mare si consumul cel mai mic.

 

Evident ca un motor mai rasarit isi va face uleiul praf mai greu. Idem si un motor in care bagi 5.5l de ulei fata de unul unde intra doar 4l.

 

Ma rog, nu recomand nimanui nimic. Dar si paranoia asta... :no:

 

Bala, nu vreau sa polemizez cu tine. Eu am expus aici experienta mea. Generalizarile sunt periculoase. Eu, de exemplu, am ajuns la 153.000 km fara sa schimb termostatul. Nu am vorbit de nici o conspiratie. Dar a tine un ulei in motor 30.000 km e o nebunie, iarta-ma ca iti spun. E praf la kilometrii aia. E numai motorina cu ceva urme de ulei. Cum iti explici faptul ca nu consuma deloc? Tie iti consuma ulei?

Valimad, printre altele, mi-a testat pompa de motorina acum doua luni. Fac testele astea destul de des, pentru ca "specialistii" de la reprezententa nu stiu si nu pot sa faca "live-data".

Aveam filtru OEM pe masina de 5.000 de km. Mahle made in Germany. Schimbat sub ochii mei. Din 6.200 rpm cat solicita calculatorul pompei de motorina din rezervor, pompa functiona cu 3.500 rpm. Intre timp, asa cum alimentasem de cand am Diesel-uri, bagasem numai omwmaxxd, de la statii cu trafic. Apropo, nici o eroare in bord, nici o eroare stocata de calculatorul de motor. Daca mergeam la reprezenatnta imi luau banii de diagnoza si spuneau ca nu are nimic. Am schimbat din nou filtrul, tot cu unul oem identic. Si, ce sa vezi? 6.200 cu 5.900, nu iti mai spun cum raspundea masina la pedala.

Uleiul cand il schimb intre intervalele specificate de producator, tot cu oem il schimb.

Nu e nici o paranoia aici, grija mare la cafeaua oferita de reprezentante si la intervalele de service specificate de producator :)

Stii ca 30.000 astia s-au introdus o data cu BSI-ul? Crezi ca erau nebuni sa iti dea BSI cu interval mai mic?

Stii ca in state s-au redus intervalele de service? Acolo ii alearga aia prin procese si mai si castiga, de aia.

Dar cred ca sunt offtopic, mea culpa :)

 

Nu e deloc simpla chestia.

 

La motoarele astea ai implementat algoritm care estimeaza intervalul de schimb. La noi in Romania iese chiar mai mare pt ca mergi inafara localitaitilor cu un consum mai mic (estimarea tine cont mai ales de consumul mediu).

 

Mergi tare prin DE cu N47 (160km/h si peste) sa vezi ca parcurgi 2000 de km si iti scade 3000 din numaratoare.

 

Apoi, motorul este dotat cu senzor de calitate al uleiului. Eu nu stiu sa fi sesizat acest senzor la cineva ca uleiul e dus cand in loc de 15k km, uleiul a fost schimbat la 25k km.

 

P.S. Ore de functionare care sa conteze mult la intretinere si durata de exploatare ai la tractoare si diverse alte utilaje :sorcerer:

 

Nu exista senzor de calitate a uleiului la motorul meu! Mie dupa parcursuri lungi, pe baza aceluiasi algoritm dupa care calculeaza consumul si viteza, mi-a aratat si 38.000 interval de schimb ulei.

Link to comment
Share on other sites

Aveam filtru OEM pe masina de 5.000 de km. Mahle made in Germany.

 

Daca e Mahle, nu e original. Dar ma rog...ma opresc aici.

 

P.S. Nici dupa schimbul de filtru la 70k km nu am vazut diferente inainte/dupa. Ma rog, o fi a mea mai "robusta"

Link to comment
Share on other sites

Daca e Mahle, nu e original. Dar ma rog...ma opresc aici.

 

P.S. Nici dupa schimbul de filtru la 70k km nu am vazut diferente ininte/dupa. Ma rog, o fi a mea mai "robusta"

 

Este in cutie BMW si scrie MAHLE pe el si este original. BMW nu produce filtre. Chiar te rog sa te opresti, inseamna ca nu ai vazut unul niciodata live :)

Vezi cafeaua aia, bauta din spatele geamului in care te uiti la masina, la distanta fiind ?

Am bagat si eu o gluma, in stilul bmwclub :)

Link to comment
Share on other sites

BMW nu produce multe.

 

Succes la inlocuit filtre de motorina la 5000km. Poate mai bine inlocuiai pompa de motorina. Si-o fi trait viata...

 

P.S. Pentru glume exista alte topice. Voi face curat sici cand voi avea ceva timp.

 

13327811227 kraftstofffilterpatrone, codul este scris si pe el, cand te mai duci la reprezentanta le ceri codul asta si te uiti la ce scrie pe el :)

De obicei il schimb la 15.000 dar uite ca se poate intampla. Am vrut sa schimb pompa, dar baietii de acolo nu m-au lasat sa dau 320 euro + TVA :)

E un service de aici de pe forum, eficient service parca se numeste.

Daca mergeam la reprezentanta...

 

Si nu te mai supara!

Ti-am mai spus ca ati facut o treaba minunata cu topicul asta!

Link to comment
Share on other sites

@Bala

Ai lasat sa se inteleaga intr-un post anterior ca motoarele forjate din DE sunt praf, sau ceva de acest gen, greu de crezut, fiindca aceleasi motoare mai merg inca cateva sute de mii de km in romanica fara nici o problema(app, nu toata lumea are bani de masina noua)

Sa inteleg ca tu ai masina de noua?

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca tu ai masina de noua?

 

Da.

 

Nu am zis ca motoarele X sau Y sunt mai batute de soarta ca altele. Chiar dimpotriva.

 

Sa ma exprim altfel:

 

producatorul cand face un motor il face pentru multe, foarte multe piete/tari. Ajung motoarele si in africa si dupa cercul polar. Si in trafic aglomerat cat si doar pe drum drept.

 

A fost proiectat sa reziste in TOATE aceste conditii si ar TREBUI sa reziste un anumit numar de km daca este exploatat conform cerintelor LOR. Daca nu rezsita, il repari. Daca nu rezista si il repari prea des => masina e una proasta si urmatoarea va fi alta marca.

 

Mi se pare exces de zel sa consideri ca in Romania motorul este mai fortat, regimul sau de functionare fiind unul dificil. Si il alte tari este dificil. Fie in aceleasi conditii fie il altele (autostrazi la viteze foarte mari) dar peste tot gasesti si conditii grele.

 

Fiecare tara are propria ei clima si conditii. ori motorul este facut sa reziste.

 

Eu merg pe principiul ca daca BMW zice ceva, o iau de buna. Asta pentru ca BMW are cele mai multe date despre motor, date care evident ca nu ajung la noi.

 

eu mi-am luat masina sa ma folosesc de ea. Sa merg cu ea si cand nu mai poate, imi voi lua alta. Dar pana atunci o intretin cum cere manualul, sau eventual mai bine (daca pot) insa nu vreau sa o las sa ma conduca ea pe mine (ulei prea des, filtre prea des inlocuite etc.)

 

P.S. Am fost in Australia. Era vara la ei. Vreo 40+ de grade. Oricum, nu mai simtisem asemenea calduri

 

Aveau parcare mare, facuta din beton. Era extrem de incins. Nicio masina nu era la umbra si niciuna nu avea parasolar.

 

Noi nu avem aceleasi calduri. Insa cum da soarele putin, cum punem nspe parasolare (si eu pun) ca sa nu crape X, Y sa o ingrijim etc. De asta zic ca avem uneori tendinta de a exagera.

Link to comment
Share on other sites

E90-ul meu are dublu km decat ai tu(parca ziceai ca ai -n jur de 90k km) a mea are 200k km, 150k km in DE, 50k km in ro+europa, de fiecare data cand ies in europa la drumuri mai lungi fac cate o verificare si daca mecanicul spune sa schimb ceva o fac, deocamdata am primit doar raspunsuri ca masina e in perfecta stare, N47 functioneaza inca impecabil si acum

Am schimbat doar o rola si o curea, in rest filtre, ulei si placute de frana(urmeaza discurile data viitoare), uni dintre colegi de pe forum au facut schimburi de distributie, mai multi au recunoscut ca masina se comporta la fel(care au avut curaj sa recunoasca), masina mea e condusa de 3 soferi(fiul, sotia si eu cand am ocazia), nici unul nu isi bate joc de ea insa, urmatoarea masina o sa fie tot o masina second, si tot un diesel de la BMW, poate tot un N47, sau poate o sa optez pentru un 3.0d

Nu am exagerat cu nimic, iar faptul ca schimb uleiul si filtrele la 15 mii nu cred ca e o exagerare

App de calduri, de ceva ani traiesc in una din cele mai calde zone locuite de pe glob unde si acuma sunt temperaturi de 40 de grade, cand masina nu e sub copertina nu poti sa intri in masina, si credema caldura afecteaza mai mult ca frigul o masina, doar cele premium europene rezista pe aici, in rest doar cele asiatice si americane

Scuze pentru offtopic

Link to comment
Share on other sites

Apropo de algoritm, la mine imi arata ca mai am pana la revizie 15.000 km, desi pe bord am decat 9800.

Interesant este ca atunci cand am luat-o imi arata ca mai am 22000 km pana la revizie, apoi a scazut pana la 15.000, desi eu am facut decat 3800 km cu ea pana acum.

Imi da cu virgula...or something... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Apropo de algoritm, la mine imi arata ca mai am pana la revizie 15.000 km, desi pe bord am decat 9800.

Interesant este ca atunci cand am luat-o imi arata ca mai am 22000 km pana la revizie, apoi a scazut pana la 15.000, desi eu am facut decat 3800 km cu ea pana acum.

Imi da cu virgula...or something... :unsure:

 

Claudiu, asa cum calculeaza consumul mediu, viteza medie, autonomia, asa calculeaza si intervalul de service. Algoritmul mie imi pare identic cu cel de la autonomie. Sau oricum, pe acolo. Procentele si perioada cu care se face actualizarea variaza. Ce este clar insa, la e8x si e9x, pana la f-uri, nu a existat senzor de calitate pentru ulei. Nu stiu acum daca exista.

Link to comment
Share on other sites

Da.

 

Nu am zis ca motoarele X sau Y sunt mai batute de soarta ca altele. Chiar dimpotriva.

 

Sa ma exprim altfel:

 

producatorul cand face un motor il face pentru multe, foarte multe piete/tari. Ajung motoarele si in africa si dupa cercul polar. Si in trafic aglomerat cat si doar pe drum drept.

 

A fost proiectat sa reziste in TOATE aceste conditii si ar TREBUI sa reziste un anumit numar de km daca este exploatat conform cerintelor LOR. Daca nu rezsita, il repari. Daca nu rezista si il repari prea des => masina e una proasta si urmatoarea va fi alta marca.

 

 

specificatiile se mai schimba in timp, cand procesele se aduna.... uite acu de curand vag a inlocuit indicatiile de service la cutiile DSG de la lifetime la 3 ani :) ..+ un catamai recall-ul..

Si nu pamaplaii de europeni au marait, ca astia au bani, ci americanii si chinezii. care s-au saturat de masini retinute in service...

 

 

acu.. la n47, ca nu se vinde decat in europa .. ca in rest nimeni nu cumpara diesel... asa o sa moara...

dar ca idee intelegi... nu tot ce zice producatorul e sfant... au si ei niste calcule de risc si cata vreme in garantie merg...

Iti garantez ca daca se vindea ceva n47 prin state sigur era recall macar la primele serii de mult...

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum s-a ajuns la ideea ca in romania motoarele sunt mai forjate si in consecinta scade intervalul de servisare. Eu il schimb la maxim 15 pentru ca asa imi dicteaza bunul simt "mecanicesc". Si nu mai stiu unde vazusem ca mai nou s-a trecut oficial la intervale de 15000.

 

La mine n-a fost un moft sau zgarcenie faptul ca am trecut pe ulei aftermarket. Am urechea antrenata multi ani printre motoare si stiu sa fac diferenta intre 50 si 60dB sau diferite zgomote suspecte la un motor.

Iar cand aud ce silentios e acum cu uleiul aftermarket, in contrast cu croncaneala dupa 3-4 ore de functionare cu ulei OEM (pentru care apropo, tot in spiritul perfectiunii l-am luat din reprezentanta dn Germania), nu ma mai satisface motivul ca "asa recomanda specialistii bmw".

 

Sa vina sa le explic eu cate se puteau imbunatati chiar si la motor, cu un minim de efort.

Specialisti, my ass. Traim intr-o societate de consum, unde troneaza marketingul, nu legendara fiabilitate a motoarelor bavareze de avion.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

uite acu de curand vag a inlocuit indicatiile de service la cutiile DSG de la lifetime la 3 ani :) ..+ un catamai recall-ul..

 

OT: PT DSG-uri au cerut de cand lumea si pamantul service la 60000km sau 4 ani. Recall-uri s-au facut pentru hub-ul de ambreiaje si bloc de valve, dar intervalul service nu s-a schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Ah si da: "motorina la noi e mult mai proasta" :good: Niciodata nu am vazut diferente intre masina alimenatta la noi sau afara. Am schimbat filtrul dupa recomandarea BMW, pe la 70k km si a fost OK. Nicio problema. Nu s-a balbait vreodata.

Probabil conduci destul de linistit, altfel ti-ai fi dat seama.

 

 

Dar nici sa o dam ca un schimb in limitele recomandate strica motorul si diverse alte conspiratii.

 

legat de diferite perioade de servisare e de vina si tehnologia pe baza careia merge motorul. Eu am ales BMW pt ca la motor de 2000, diesel, BMW oferea masina cea mai mare, cu puterea cea mai mare si consumul cel mai mic.

 

Evident ca un motor mai rasarit isi va face uleiul praf mai greu. Idem si un motor in care bagi 5.5l de ulei fata de unul unde intra doar 4l.

 

Ma rog, nu recomand nimanui nimic. Dar si paranoia asta... :no:

 

Avand in vedere ca exista suficiente cazuri de motoare cu sludge care practic sunt distruse tocmai pentru ca nu s-a schimbat uleiul la timp sau pentru ca s-a folosit ulei prost, e clar ca e de mare importanta schimbarea uleiului.

Sigur ca pe tine nu te intereseaza pentru ca ai luat masina noua si nu o vei tine probabil peste 200 000 km.

Insa cel care cumpara o masina de 250-300 000 km si apoi schimba uleiul la 25 000 km probabil va avea, in cel mai fericit caz, batai de tacheti.

Nu e deloc paranoia.

 

Plus ca, la N47 de exemplu, avand in vedere ce bun s-a dovedit sa fie, nici macar nu ar fi indraznit sa-l vanda pe continentul american pentru ca s-ar fi umplut de procese.

 

In orice caz, marketing-ul ocupa un rol important in stabilirea acestor intervale de service.

Altfel cum iti explici ca ZF spune ca uleiul dintr-o cutie 6hp trebuie schimbat la 160 000 km sau 10 ani, iar BMW spune ca e lifetime?

Din moment ce ZF produce cutia pentru BMW, e simplu sa tragem concluzia ca cei de la ZF stiu mai bine.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

In orice caz, marketing-ul ocupa un rol important in stabilirea acestor intervale de service.

Altfel cum iti explici ca ZF spune ca uleiul dintr-o cutie 6hp trebuie schimbat la 160 000 km sau 10 ani, iar BMW spune ca e lifetime?

Din moment ce ZF produce cutia pentru BMW, e simplu sa tragem concluzia ca cei de la ZF stiu mai bine.

 

Pai e lifetime, unde lifetime e durata de viata a cutiei. :-)))

Link to comment
Share on other sites

Bullshit! A mea are 6 ani si 120000km. Am schimbat uleiul vineri, am spalat bine cutia, intr-adevar pe la simeringul ala curge insa nu exagerat. Am scos cam 1.4litri de ulei din cutie si au intrat cam 1.45l deci sa zic ca am pierdut 50ml pe-acolo. Dupa schimb, si clar nu e placebo cutia schimba mult mai bine, mai usor. Mai ales in viteza 1 intra cu mai mare usurinta. Exista uzura a uleiului, indiferent ce zice BMW.
Link to comment
Share on other sites

Nu Cosmin. Am pus asa ceva. De altfel am si in motor de doua schimburi Titan GT1 Pro Flex 5w-30 si momentan sunt f. ok. http://www.opieoils.co.uk/images/VARIANT/large/1215.jpg

Sper ca nu ai pus in motor uleiul din poza, sper. :bye:. Eu nu inteleg nebunia asta cu uleiuri miraculoase. Uleiul daca nu e falsificat este bun oricare. Daca respecta normele si nu il uiti prin motor isi face treaba (unge). In cazul lui n47 altele sunt problemele si ele nu pornesc de la ungere.

Daca va zic ca un prieten a lasat un peugeut de marfa 80000 de km cu acelasi ulei nu a patit nimic ce o sa spuneti? Celalte motorizari care schimba acelasi ulei la 30000 de km de ce nu le cedeaza lantul?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Ai uitat sa specifici ca Peugeotu ala avea distributie pe curea. Gogosaru ala ar merita sa-l lase masina in Sahara.

 

Oricum e irelevant.

Stiu si eu Mitzubishi Pajero in garantie al carui proprietar a avut cu totul alte prioritati decat reviziile la masina, dupa achizitionarea acesteia a facut primul schimb la 60.000 si motorul inca parea in regula. Cu ocazia asta a pierdut si garantia.

 

Al doilea schimb urma dupa aceeasi reteta daca nu ar fi inceput motorul sa bata. Cuzinetii praf, arborele la fel. Alte daune n-a mai stat nimeni sa constate. S-a montat alt motor si gata.

 

Asa ca asta cu "motorul rezista" e relativ.

Link to comment
Share on other sites

Fulie vilbrochen post-52579-0-88380300-1381573278_thumb.jpg.

 

"S-a dezlipit" gulerul din partea din spate si freca pe bloc.post-52579-0-71806800-1381573287_thumb.jpg, zgomot numai la ralanti,la rece,

 

cateodata si la cald ( harsait ritmic)

 

Dupa demontare, gulerul a iesit de pe corpul fuliei,cu un oarecare efort ( la mana)rolleyes.gif

 

post-52579-0-42023800-1381573296_thumb.jpg post-52579-0-99626300-1381573315_thumb.jpg post-52579-0-77848800-1381573323_thumb.jpg

 

 

 

 

 

post-52579-0-04384300-1381573339_thumb.jpg

 

 

Piese inlocuite: fulie,rola intinzator,rola ghidaj,curea,pret total fara manopera 2500ron.

 

Cine "face" fuliile pentru BMW??,pe ma-sa de idiot..mad.gif

 

Pe toate piesele demontate ,exista stanta cu data fabricatiei, 10 (2010) ,cat si cea bmw.

Edited by sbircris
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.