Jump to content

bate rau cardanul !


Recommended Posts

Salutare tuturor! sunt nou pe aici si am mare nevoie de ajutor!!!

Detin un bmw e 36 316i m43b16 si de curand m-am hotarat sa ii schimb puntea spate cu una cu disc-uri,asa am si facut,am cumparat o punte completa si am inlocuit-o. Acum am o mare problema ,bate rau cardanul(mentionez ca,cardanul e cel de pe masina mea si nu a fost desfacut decat de la grup),ce as putea sa fac sa scap de aceasta bataie ca imi dezmembreaza masina? grupul de pe puntea mea avea raport 3,38 si acesta are 3,45,oare trebuia sa iau si cardanul de pe masina donatoare? Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Chiar nu ma poate ajuta nimeni,astazi am schimbat si ultima pozitie la cardan si a aprut o mica imbunatatire dar am pus si partea din spate de cardan de la masina donatoare si se pare ca tot trepideaza dar dupa 2000 de ture.

O alta problema descoperita azi este ca imi trepideaza motorul si cutia la relanti cat si in mers,am verificat supori motor,tampoane cutie,rulment intermediar ,flanse ,toate sunt ok,chiar nu stiu de unde a parut aceasta problema tinand cont ca masina mergea foarte bine inainte sa schimb puntea. Sper sa ma poata ajuta cineva ca eu chiar nu mai am nici o idee.....

Link to comment
Share on other sites

Vibratia se schimba atunci cand depasesti 2000 de ture? Sau e mai mare cu cat creste viteza? Daca se intensifica in functie de turatia motorului nu de la cardan e problema, el se invarte la fel de repede indiferent ca esti cu a 2-a la 5000 de ture sau cu a 5-a la 2000.
Link to comment
Share on other sites

Vibratia se schimba atunci cand depasesti 2000 de ture? Sau e mai mare cu cat creste viteza? Daca se intensifica in functie de turatia motorului nu de la cardan e problema, el se invarte la fel de repede indiferent ca esti cu a 2-a la 5000 de ture sau cu a 5-a la 2000.

Raportul de demultiplicare nu functioneaza astfel.

 

Rotatia cardanului creste sau scade odata cu turatia motorului.

Link to comment
Share on other sites

Poate nu intelegeti exprimarea:

 

Viteza cu care se invarte cardanul creste sau scade odata cu viteza masinii; spre exemplu la 100 km la ora cardanul se invarte odata cu rotile chiar daca motorul este la ralanti, scos din viteza sau la 3000rpm. Daca el spune ca vibratiile se amplifica la cresterea turatiei motorului si nu a vitezei de deplasare problema este de la motor/cutie nu de la cardan/grup.

 

@Ciupanezu: putina atentie ca nu este asa, cardanul are acelas raport de demultiplicare comparativ cu rotile masinii(viteza), fata de turatia motorului raportul se schimba in functie de treapta de viteza :thumbsup:

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Astazi m-am invartit iar pe langa masina si am verificat iar tampoane,flansa,rulment,toate sunt ok,masina face la fel pornesc,icepe sa trepideze,plec de pe loc trepideaza pana la 1300 d ture,dupa merge ok,de la 2000 d ture vibreaza iar si din cate am observat daca las masina pe liber in mers parca nu ar mai vibra ci se simte cand ajunge la 1300 si pana scade la relanti, deci ce altceva ar putea fi,ma gandesc ca tot am scimbat cardane si rulmenti degeaba, sper sa ma poata ajuta cineva ca simt ca o iau razna cu masina asta...
Link to comment
Share on other sites

Poate nu intelegeti exprimarea:

 

Viteza cu care se invarte cardanul creste sau scade odata cu viteza masinii; spre exemplu la 100 km la ora cardanul se invarte odata cu rotile chiar daca motorul este la ralanti, scos din viteza sau la 3000rpm. Daca el spune ca vibratiile se amplifica la cresterea turatiei motorului si nu a vitezei de deplasare problema este de la motor/cutie nu de la cardan/grup.

 

@Ciupanezu: putina atentie ca nu este asa, cardanul are acelas raport de demultiplicare comparativ cu rotile masinii(viteza), fata de turatia motorului raportul se schimba in functie de treapta de viteza :thumbsup:

 

Din pacate, nu este asa.

In sarcina, daca turatia creste, creste si viteza. Asa ca nu ai cum sa-ti dai seama prin ceea ce spui tu daca ai problema la cardan sau la cutie sau la motor.

Pe de alta parte, daca inainte sa schimbe puntea nu avea vibratii, iar dupa schimbare are, cel mai probabil ceva nu este strans corespunzator.

Vibratiile se pot localiza foarte usor daca sunt din spatele masinii, din evacuare sau de la motor.

 

@vio_bz: Inainte iti batea cardanul?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Din pacate, nu este asa.

In sarcina, daca turatia creste, creste si viteza. Asa ca nu ai cum sa-ti dai seama prin ceea ce spui tu daca ai problema la cardan sau la cutie sau la motor.

Pe de alta parte, daca inainte sa schimbe puntea nu avea vibratii, iar dupa schimbare are, cel mai probabil ceva nu este strans corespunzator.

Vibratiile se pot localiza foarte usor daca sunt din spatele masinii, din evacuare sau de la motor.

 

@vio_bz: Inainte iti batea cardanul?

Nu,masina mergea perfect,dar problema acum e ,de ce trepideaza la turatia aia mica dupa isi revine si dupa 2000 d ture iar o apuca si ea trepideaza si pe liber ,la relanti cand ,cardanul nu se invarte,asta ma baga pe mine in ceata.... app daca are cineva mai multe idei dati-mi un apel si va sun eu 0765908581 - vio. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o problema cardanul/grupul daca face la fel si pe loc, la ralanti; verifica tamoane motor/cv, poate nu este vreunul strans s-au stau intr-o pozitie fortata care sa nu le permita miscarea din pricina cardanului. Poate sa fie si de la evacuare, la mine se simtea ceva de genul de la un scut termic indoit care atingea in evacuare.

 

@Ciupa: poate intelegi pana la urma la ce ma refer(valorile sunt doar pt exemplificare):

La 100km, masina o scot pe liber, cardanul se invarte cu 50 rotatii pe secunda, apoi o bag in treapta a 3-a, motorul se tureaza la 5000 RPM si cardanul se invarte tot cu 50 de rotatii, apoi bag in a 5-a si motorul sta turat la 3000 RPM. Daca viteza masinii este constanta cardanul se invarte cu aceeas viteza; din ceea ce spui tu rezulta ca schimb vitezele in grupul de transfer nu in cutia de viteze.

Link to comment
Share on other sites

Stiu foarte bine ce inseamna raportul de demultiplicare.

Cu alte cuvinte, daca un diferential are raport 3.45, asta inseamna ca la 3.45 rotatii ale cardanului, rotile (planetarele) vor face o rotatie.

 

Din ceea ce spui tu, frana de motor n-ar avea cum sa existe. :)

 

Daca mergi cu 100 km/h si esti in treapta a 5-a, iar apoi retrogradezi in a 3-a, ce se intampla?

Nu cumva creste turatia motorului si viteza incepe sa scada?

Viteza nu incepe sa scada tocmai pentru ca si cardanul isi schimva viteza la schimbarea treptelor?

In cazul unei masini cu o singure punte motoare, cuplul si turatia sunt transformate de doua ori pana sa ajunga la roti.

Prima oara se transforma prin treapta de viteza cuplata, iar a doua oara prin diferential.

 

In exemplul dat de tine, cuplul si turatia s-ar transforma doar o data, in diferential. Ceea ce este fals.

Tu ai zis:

Daca viteza masinii este constanta cardanul se invarte cu aceeas viteza; din ceea ce spui tu rezulta ca schimb vitezele in grupul de transfer nu in cutia de viteze.

 

Corect ar fi:

 

Daca viteza masinii este constanta, cardanul isi pastreaza viteza atata timp cat ramane in aceeasi treapta de viteza.

La schimbarea treptei de viteza, viteza cardanului se schimba.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu ma retrag, sa isi dea si altii cu parerea, ce spui tu e profund gresit, parerea mea.

 

Daca merg cu a 5-a la 100 la ora constant la 2000rpm si schimb intr-a 3-a si o tin constant la 5000 rpm, viteza masinii ramanand tot de 100km/h cardanul are fix aceeasi viteza. Daca rotile se invart la fel (raportul de demultiplicare e constant) cum dracu sa se modifice viteza de rotatie a cardanului in functie de treapta de viteza mai Ciupa?

Raportul diferentialului este tot ala, indiferent de treapta de viteza.

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

 

 

Daca merg cu a 5-a la 100 la ora constant la 2000rpm si schimb intr-a 3-a si o tin constant la 5000 rpm, viteza masinii ramanand tot de 100km/h cardanul are fix aceeasi viteza.

 

de acord cu tine. sustin ideea.

 

nu stiu care Ferrari avea un cardan intre motor si cutia de viteze... aici se justifica polemica (avea aceeasi viteza ca si motorul).

dar cum a spus CIUPA mai sus :vorbim aceeasi limba dar intelegem diferit

Link to comment
Share on other sites

Din ce-am inteles eu, DYC88 vrea sa spuna -cu alte cuvinte- ca rotatiile cardanului depinde de rotatiile rotilor, implicit viteza de deplasare, nu de raportul cutiei si turatia motorului....ceea ce este perfect adevarat, parerea mea.

Toate sunt in legatura.

Nu se poate raporta cardanul doar la rotatiile rotilor din moment ce cardanul este chiar legatura dintre cutie si diferential.

Ma rog, discutia a deviat oricum.

Link to comment
Share on other sites

salutare, deci pana la urma cam de unde ar fi problema mea,ca am fost si la service si fiecare isi da cu presupusul... in sfarsit,astazi am facut proba bine si trepidatiile apar in mers doar cand e masina in viteza,pe liber merge lin indiferent de viteza, dar se pare ca acum a inceput si rulmentul de presiune sa faca galagie,deci sambata sunt la service la un prieten si jos cutia,acum daca tot umblu la ambreiaj as putea verifica si volanta,dar nu stiu daca se poate verifica sau cum, ma poate ajuta cineva?
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa te intreb, ai verificat si tu in vreun fel starea puntii atunci cand ai luat-o? esti sigur ca totul a fost ok?

 

Sa nu cumva sa ibe probleme grupul sau planetarele sau vreun rulment ceva, de aici si vibratia.

 

O alta intrebare: ai urcat masina pe un elevator ceva si s-o pornesti sa vezi daca mai vibreaza si unde vibreaza?

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.