Jump to content

e46 318d problema pornire motor usor cald


Onnix

Recommended Posts

Salutare.

 

De cateva zile ma confrunt cu o problema legata de pornire. Masina porneste bine la prima cheie dimineata dar si atunci cand motorul este cald. Problemele legate de pornire apar atunci cand motorul este usor cald; indicatorul de la apa este aproape de iesirea din zona albastra, dar inca pe albastru. Masina porneste si atunci, dar invarte ceva mai mult si iese mult fum alb dupa pornire. Masina a fost pusa pe tester si nu are nicio eroare la motor, toate bujiile functioneaza. Banuiesc ca siguranta de 100A de la bujii este functionala ca si releul acestora, altfel apareau la diagnoza. Motorul este M47 non commonrail.

Orice parere este binevenita!

Link to comment
Share on other sites

Pe forumurile din strainatate, singura referire si o posibila rezolvare la aceasta problema am gasit-o cum ca ar fi CAM sensor, dar nu stiu unde se afla acesta la motorul 1951cc.

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1786953

 

Nu este acela de langa busonul de ulei?

 

Acum am vazut ca nu ai asa ceva

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

si eu zic ca numa din ceva senzori poate fi

 

Erori nu sunt pe tester asa ca este mai dificil sa descopar buba. Suspectez piesa 11 de aici. http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=11_2091&hg=11&fg=15 Este senzorul legat de temperatura. Am sa-l schimb la urmatoarea revizie pt ca nu costa cine stie ce (16$). Nu cred ca il pot schimba acum fara sa pierd ulei pe la el.

Link to comment
Share on other sites

Pai pe acolo ar curge antigel nu ulei, nu cred ca de acolo se trage problema ta

 

Daca senzorul este defect, poate transmite date eronate calculatorului ... stiu eu, cum ca motorul este mai cald decat este defapt si calculatorul sa nu mai actioneze bujiile... nu stiu ce sa zic, este doar o banuiala dar am sa-l schimb oricum pt ca nu costa cine stie ce. Daca stau si nu fac nimic, asteptand rezolvari/sugestii pe forum, nu rezolv nimic. Am sa incerc zilele acestea sa schimb releul de la bujii cu unul nou oem. Daca se comporta la fel, elimin varianta asta si il pot returna.

Link to comment
Share on other sites

releul si bujiile nu sunt sigur,la mine functioneaza perfect amandoua si tot am problema aia cu zona albastra cateodata

Banuiesc ca sunt ok dar am zis totusi sa incerc cu unul nou (poate nu porneste de fiecare data). Cum am scris mai sus, nu am nicio eroare legata de motor pe masina; singura eroare prezenta este de la incalzirea auxiliara, dar nu prea vad cum aceasta ar putea influenta in vreun fel pornirea.

Link to comment
Share on other sites

Astazi de dimineata, inainte de prima pornire m-am hotarat sa intru in meniul secret si sa vad tensiunea bateriei dupa o noapte de repaus si surpriza, bateria nu avea decat 11.8v, asa ca, am cumparat o baterie noua Bosch S5 12V 85Ah 800A si spre surprinderea mea, toate problemele legate de pornire se pare ca au disparut. Porneste "la sfert" indiferent de temperatura sau de durata de stationare.

Alternatorul stiam sigur ca incarca bine (14,1-14,2) iar bateria de pe masina o consideram inca buna deoarece nu are decat putin peste 2 ani si este Varta Silver Dynamic F18 de 85Ah... ce sa zic, sunt dezamagit total de acest brand. Bateria invartea destul de mult dar se pare ca nu o facea prea bine, poate nu mai retinea curent cum trebuie, poate inainte s-o cumpar a stat vreo 2 ani in vreun depozit... cine stie. Am citit pe multe forumuri de afara, ca electronica poate fi data peste cap daca nu are curentul necesar la pornire si nu numai.

 

Asadar, daca masina va porneste bine dimineata, porneste bine cand motorul e cald, iar dupa ce opriti motorul si trece un timp cam intre o jumatate de ora si 4-5 ore, porneste dar foarte greu, in sensul ca invarte electromotorul dar nu o ia, iar in momentul in care porneste scoate un nor de fum albicios (asta cred ca pentru ca se ineaca cu combustibil), pe tester nu va apare nicio eroare si pompa de injectie este in parametrii, atunci merita sa incercati cu o alta baterie noua sau una care stiti ca este 100% buna. La mine asta a fost rezolvarea si sper sa va fie si voua de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca aud o rezolvare, si la mine bateria in decembrie a facut 2 ani dar parca nu imi vine sa cred ca e de la asta, banuiesc ca ar porni mai greu si la -20 grade daca nu ar avea suficient curent( e doar o parare). O sa incerc si eu sa vad daca merge si la mine treaba asta. In caz ca iti revine problema in 1-2 saptamani sa ne anunti. Mulumim. O seara cat mai buna
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca aud o rezolvare, si la mine bateria in decembrie a facut 2 ani dar parca nu imi vine sa cred ca e de la asta, banuiesc ca ar porni mai greu si la -20 grade daca nu ar avea suficient curent( e doar o parare). O sa incerc si eu sa vad daca merge si la mine treaba asta. In caz ca iti revine problema in 1-2 saptamani sa ne anunti. Mulumim. O seara cat mai buna

 

Va anunt daca intervine ceva. Sunt in a doua zi fara incidente. Singurul lucru pe care l-am schimbat a fost bateria.

Link to comment
Share on other sites

Acum cat iti arata? Sa inteleg ca tie dupa 2-3h iti arata 11.8?

 

Dupa o noapte de stationat aveam 11.8V la baterie. Cand porneam masina dimineata, clipeau luminile de la dsc. Acum imi arata 12.5V dupa o noapte de stationat.

 

parca tot nu are logica chestia asta

Am schimbat bateria dupa ce am citit pe un alt forum bmw romanesc despre patania unui baiat care avea masina la fel ca a mea, aceleasi simptome. Rezolvarea in cazul lui a fost o baterie noua ... la fel si in cazul meu. Deasemenea am citit pe multe forumuri de afara cum ca tensiunea mica poate provoca tot felul de simptome la calculatorul masinii. Aceasta este ziua 3 fara incidente de pornire.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Dupa o noapte de stationat aveam 11.8V la baterie. Cand porneam masina dimineata, clipeau luminile de la dsc. Acum imi arata 12.5V dupa o noapte de stationat.

 

 

Am schimbat bateria dupa ce am citit pe un alt forum bmw romanesc despre patania unui baiat care avea masina la fel ca a mea, aceleasi simptome. Rezolvarea in cazul lui a fost o baterie noua ... la fel si in cazul meu. Deasemenea am citit pe multe forumuri de afara cum ca tensiunea mica poate provoca tot felul de simptome la calculatorul masinii. Aceasta este ziua 3 fara incidente de pornire.

 

Aceeasi problema o am si eu : eu tot 11.8 am dupa 1 zi de stationare si exact aceeasi baterie pe care o aveai si tu Varta Silver Dynamic F18 de 85Ah (esti in Buc ca as face o proba sa vad daca si de la mine este tot de la baterie?)

Link to comment
Share on other sites

Update:

Astazi de dimineata nu a mai pornit masina deloc :)) ... nici clanc nu a mai facut! Asa ca, pornita impinsa, service, electromotor dat jos, constatat ca toti cei 4 carbuni erau dusi, cumparat carbuni + bucse, reparat electromotor, montat si totul merge perfect. Carbuni + bucse 50 lei, reparatie electromotor 50 lei, demontat-montat service 70 lei. Nu am apucat sa verific inca cum mai e cu pornirea dupa cateva ore de stationare, dar va tin la curent. Probabil ca bateria cea noua, reusea sa mai "stoarca" ceva viata din electromotor. Sper sa fie totul ok acum.

Link to comment
Share on other sites

Update:

Au trecut 5 zile de la schimbarea carbunilor in electromotor si masina nu a mai avut absolut nicio problema cu pornirea la cald sau de orice alt fel. Pornire numai la "sfert".

 

la fel am avut si eu ceva simtome de genu cand era motorul caldut tinem putin mai mult la prima cheie si pana la urma sa lasat si cu suntet ciudat atunci cand electromotorul invartea la prima cheie

Am dat jos electromotorul jos am schimbat bucsele care erau duse impreuna cu bendixul + curatat perii si uns tot pe acolo ca nou

Efectul: porneste numa la sfert si nici nu mai cunosti masina cand dai la cheie, asa radical sa schimbat sunetul electromotorului....zici ca e noua

 

concluzia:

poate face astfel de figuri cu pornirea si de la electromotor chiar daca acesta nu da semne de uzura mecanica cum a dat in cele din urma la mine

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.