Jump to content

BMW 520d e60


iustin s

Recommended Posts

Buna seara, salutare tuturor. In primul rand vreau sa-mi cer scuze daca gresesc aria la care adaug subiectul, sunt la prima postare pe bmwclub.ro, momentan in calitate de potential propietar al unui 520d.:). Am cateva nelamuriri pe care sper sa ma ajutati sa le inlatur. Momentan, detin un Touareg (2.5 tdi). Din cauza taxelor din ce in ce mai mari si a consumului mare (10 l/100km-defapt consumul nu este mare la performantele pe care le ofera, insa motorina este prea scumpa) am hotarat sa trec pe un BMW 520d, la un consum, sper eu mai mic - ma astept undeva la 5-6l/100km, sper sa-mi puteti confirma acest consum :-S, la un impozit seminificativ mai mic, si, sper eu si la costurile pieselor mai ieftine(compar, de exemplu un set de placute de frana care au costat vreo 1000 ron la Touareg cu unele la 500/600 la BMW). Ma puteti ajuta cu mai multe informatii in ceea ce priveste costurile de intretinere, fiabilitatea acestui motor si a seriei 5, in general (daca sunt probleme des intalnite/majore), si daca merita trecerea de la un SUV la aceasta masina pentru niste costuri de intretinere semnificativ (daca sunt semnificativ mai mici) ? Va multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

Salut, felicitari pentru achizitie. Uite mai jos materiale de citit:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/23446-seria-5-e60-2003-2009/

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/112178-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/

 

Se pare ca motorul N47 prezent pe 520d are probleme cu distributia dar nu e o generalitate. Referitor la intretinere cred ca va fi ceva mai ieftina la E60 dar nu sunt un cunoscator al Touareg-ului ca sa fiu sigur. Consumul de 5-6L/100km o sa il poti realiza doar extraurban, din cate stiu in oras consuma peste 10L/100km dar asta iti pot confirma posesorii de 520D. Da mai multe detalii despre masina precum an fabricatie, kilometrii, dotari etc...

Link to comment
Share on other sites

Unde iti consuma tie 10L touaregu? Banuiesc , ca nu in oras te referi... 5-6L nu o sa ai nici cu 520d, in oras (poate extraurban), deci eu zic sa te uiti la alte masini, gen corsa, polo, daca vrei consum de 5-6L ...

Ca intretinere, nu cred ca o sa fie mai ieftin de intretinut decat touaregul..

Edited by mdln
Link to comment
Share on other sites

Salut, felicitari pentru achizitie. Uite mai jos materiale de citit:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/23446-seria-5-e60-2003-2009/

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/112178-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/

 

Se pare ca motorul N47 prezent pe 520d are probleme cu distributia dar nu e o generalitate. Referitor la intretinere cred ca va fi ceva mai ieftina la E60 dar nu sunt un cunoscator al Touareg-ului ca sa fiu sigur. Consumul de 5-6L/100km o sa il poti realiza doar extraurban, din cate stiu in oras consuma peste 10L/100km dar asta iti pot confirma posesorii de 520D. Da mai multe detalii despre masina precum an fabricatie, kilometrii, dotari etc...

 

 

Inca nu sunt posesor (am scris in primul post potential posesor :D), dar este cam singura masina de pe lista. Touaregu' consuma 10 mixt, cu un mers normal cu foarte putine accelerari bruste- daca fac un efort scot si 7.5 extraurban. Consumul de 5-6 la 520d, la care ma asteptam eu este prea mic? In conditiile unui mers normal, 90% extraurban.

 

Unde iti consuma tie 10L touaregu? Banuiesc , ca nu in oras te referi... 5-6L nu o sa ai nici cu 520d, in oras (poate extraurban), deci eu zic sa te uiti la alte masini, gen corsa, polo, daca vrei consum de 5-6L ...

Ca intretinere, nu cred ca o sa fie mai ieftin de intretinut decat touaregul..

 

 

Vorbeam de 5-6 mixt in conditiile unui mers 90% extraurban, conditii in care touaregu' ia 10 acum. Ma gandeam ca diferenta de o tona in minus si motorul mai mic ar trebui sa aiba un cuvant de spus in economia la combustibil.

Link to comment
Share on other sites

Inca nu sunt posesor (am scris in primul post potential posesor :D), dar este cam singura masina de pe lista. Touaregu' consuma 10 mixt, cu un mers normal cu foarte putine accelerari bruste- daca fac un efort scot si 7.5 extraurban. Consumul de 5-6 la 520d, la care ma asteptam eu este prea mic? In conditiile unui mers normal, 90% extraurban.

 

 

 

 

Vorbeam de 5-6 mixt in conditiile unui mers 90% extraurban, conditii in care touaregu' ia 10 acum. Ma gandeam ca diferenta de o tona in minus si motorul mai mic ar trebui sa aiba un cuvant de spus in economia la combustibil.

 

Cate kg are Touareg-ul? 2500? Nu-mi imaginam ca e chiar atat de greu.

Link to comment
Share on other sites

Buna seara, salutare tuturor. In primul rand vreau sa-mi cer scuze daca gresesc aria la care adaug subiectul, sunt la prima postare pe bmwclub.ro, momentan in calitate de potential propietar al unui 520d.:). Am cateva nelamuriri pe care sper sa ma ajutati sa le inlatur. Momentan, detin un Touareg (2.5 tdi). Din cauza taxelor din ce in ce mai mari si a consumului mare (10 l/100km-defapt consumul nu este mare la performantele pe care le ofera, insa motorina este prea scumpa) am hotarat sa trec pe un BMW 520d, la un consum, sper eu mai mic - ma astept undeva la 5-6l/100km, sper sa-mi puteti confirma acest consum :-S, la un impozit seminificativ mai mic, si, sper eu si la costurile pieselor mai ieftine(compar, de exemplu un set de placute de frana care au costat vreo 1000 ron la Touareg cu unele la 500/600 la BMW). Ma puteti ajuta cu mai multe informatii in ceea ce priveste costurile de intretinere, fiabilitatea acestui motor si a seriei 5, in general (daca sunt probleme des intalnite/majore), si daca merita trecerea de la un SUV la aceasta masina pentru niste costuri de intretinere semnificativ (daca sunt semnificativ mai mici) ? Va multumesc anticipat!

 

sal, eu am 318 d cu acelasi motor n47 cu care este echipat e60. la mers 90 % extraurban, vei avea fara pb un 6,5. daca nu a fost schimbata distributia , te costa vreo 3500 lei, si trebuie facuta chiar si preventiv. eu am schimbat-o la 160.0000

consumabilele si impozitul vor fi ceva mai ieftine decat la touareg.

in rest, daca nu ai ghinion, si iei o masina buna fara km dati inapoi ;) o sa fie ok

Link to comment
Share on other sites

Cate kg are Touareg-ul? 2500? Nu-mi imaginam ca e chiar atat de greu.

 

 

Da, in jur de 2500.

 

sal, eu am 318 d cu acelasi motor n47 cu care este echipat e60. la mers 90 % extraurban, vei avea fara pb un 6,5. daca nu a fost schimbata distributia , te costa vreo 3500 lei, si trebuie facuta chiar si preventiv. eu am schimbat-o la 160.0000

consumabilele si impozitul vor fi ceva mai ieftine decat la touareg.

in rest, daca nu ai ghinion, si iei o masina buna fara km dati inapoi ;) o sa fie ok

 

 

Dupa vorba aceea "cu cat inveti mai mult cu atat iti dai seama ca stii mai putin"...distributia 3500 lei???!! De exemplu, la touareg este pe lant si nu se schimba, deci cu costul distributiei achit impozitul si imi mai raman bani si pentru 2 anvelope la touareg ;)) . Sincer sa fiu, ma pune putin pe ganduri problema asta.

Link to comment
Share on other sites

 

Dupa vorba aceea "cu cat inveti mai mult cu atat iti dai seama ca stii mai putin"...distributia 3500 lei???!! De exemplu, la touareg este pe lant si nu se schimba, deci cu costul distributiei achit impozitul si imi mai raman bani si pentru 2 anvelope la touareg ;)) . Sincer sa fiu, ma pune putin pe ganduri problema asta.

Cum zice si @ifx. Si la BMW, distributia tot pe lant este, dar are un defect de proiectare din fabrica, si pentru a evita stricaciuni foarte costisitoare, se recomanda schimbarea preventiva a acesteia.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Ca sa fiu sincer, sunt intr-o mare confuzie acum si ma intreb daca merita sa schimb masina actuala, care (sper sa fie si in continuare) este destul de fiabila. In privinta consumului sunt un pic dezamagit, in conditiile in care datele oficiale sunt undeva la 4.7 extraurban, la un 5-6 ma asteptam, dar la mai mult nu :(.
Link to comment
Share on other sites

Acum lasand gluma la o parte, mai bine citesti ce e la postul 2 si pe urma iti faci o parere.

Adevarul e ca s-ar putea sa ai probleme s-ar putea sa nu ai. Si atata timp cat e ca la loto, eu unul cel putin nu pot sa zic sa iei motorizarea aia.

Link to comment
Share on other sites

Ca posesor de n47 e60 in constanta am consum la mers relaxat 8, la mers mai sportiv undeva la peste 10

Extraurban merg foarte mult cu pilotul pus consum intre 5.6 si 6.7 tot asa functie de cum ma grabesc.

La taxe / asigurari etc ... intradevar e mare diferenta. Asigurare pe 1 an 780lei. Impozit parca pe la 150 lei.

Cat despre probleme iti doresc sa nu ai deloc!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu scot consum mixt tot in jur 5.5% cu 520d, la un drum de minim 100-200 de km. Si chiar nu merg "la consum". Am si resoftat-o, ca "sa mearga" daca-i cer.

In oras n-am facut un calcul, dar creste simtitor. Totusi nu cred ca sare de 10.

 

Touareg-ul nu e masina de oras. Cum nici E60-ul. Pentru asta iti iei o masina mica. Si folosesti "animalele" astea pentru drumuri mai lungi.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca si cu Touareg-ul la drum lung scoti un 7%, oricum nu mi se pare mare diferenta de la 6% la 7% tinand cont si de alte avantaje ale SUV-ului. Mai bine iti iei o masina mica de oras si lasi VW de extra-urban, pentru diferenta aia de 1L nu cred ca renteaza, oricum pentru tine asta pare a fi principalul motiv, consumul! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea, daca nu cumva intre timp ti-a pierit cheful de 520D , este ca mai bine iti iei un passat (chiar asta nou). Ca la ala e mai ieftina mentenanta, in comparatie cu e60.

SUV ca plusuri care le vad eu personal : dai peste caini/pisici/borduri/alte vietatzi de pe sosele autohtone fara frica pe care o ai intr-o placinta e60. In unele orase ca de ex Constanta il parchezi pe trotuare fara sa-ti fie frica, ca-i tragi una la bara sau pe dedesubturi. Iarna pe drumurile infundate 5 zile de zapada mai ai o sansa sa aj in alta localitate (fatza de o berlina).

SUV ca minusuri : consumabilele scumpe (cauciucrile, diferite piese) , Casco ... , greu de parcat si trecut cu el pe alei de 2.6m latime.. stabilitatea in curbe e un epitet, in comaparatie cu e60. (Pe Ramnicu Valcea- Pitesti am condus si una si alta si un Q5, nu se compara in vecii vecilor un SUV, oricare ar fi in banii astia, ca dinamica cu ...e60).

E60 520D plusuri : cum spunean mai sus, se tine f bine in curbe ai senzatie de sigurantza la volan, desi e cel mai mic diesel nu te faci de rusine pe depasiri, dotarile sunt f bune in general. Piesele in general sunt mai scumpe ca la VW insa sunt calitative in mare parte. Are f multe dotari ingenioase care poate la prima vedere nu le observi (cel putin asa a fos tin cazul meu) fatza de multe A6 sau passat.

E60 minusuri : pai cam ce s-a scris mai sus...eventual o distributie picata.. Adaug in comp cu Touareg garda...joasa deh de limuzina sport..meniul Idrive la inceput pare f greu si stufos insa realizezi ulterior ca e f simplu si e sigur in folosire.

Or mai fi si alte + sau - , sunt convins insa astea la o prima parere mi se par destul de elocvente.

Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de touareg ( dar de 3000 v6) pot sa-ti spun ca e mare diferenta la consum.

Touaregul meu consuma cel putin 9-10 extraurban si 15-17 intra.

La bmw imparte cele consumul asta la 2

Taxele sunt mult mai mici(impozit de 2500 lei versus 150).

Ca si tine nici eu nu am avut probleme majore cu tuaregul, sper sa fie la fel cu 5. E la fel de adevarat ca siguranta si alte chestii sunt net superioare in suv.

In concluzie, desi imi lipseste uneori ursul, nu regret ca am facut schimbarea...

Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de touareg ( dar de 3000 v6) pot sa-ti spun ca e mare diferenta la consum.

Touaregul meu consuma cel putin 9-10 extraurban si 15-17 intra.

La bmw imparte cele consumul asta la 2

Taxele sunt mult mai mici(impozit de 2500 lei versus 150).

Ca si tine nici eu nu am avut probleme majore cu tuaregul, sper sa fie la fel cu 5. E la fel de adevarat ca siguranta si alte chestii sunt net superioare in suv.

In concluzie, desi imi lipseste uneori ursul, nu regret ca am facut schimbarea...

 

 

Diesel nu? Mi se pare mult. Deja imi iau benzina la consumul ala, tot aia e.

Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 tipuri de motoare pe e60 520d LCI

m47 cu 163 de cai care nu are probleme cu distributia si poti gasi un LCI cu m47 dar mai greu, parca pana prin luna 11.2007 s-au produs.

n47 cu 163 sau 177 de cai la care UNELE masini au probleme cu distributia. Nu s-a facut o statistica clara daca procentul la care s-a rupt distributia este 1-2-5%, cert este ca e o problema. Problema se poate determina auditiv daca stii ce cauti, e un fasait specific de metal pe metal, se aude lantul care harsaie.

pe n47 dupa 2009 problema s-a rezolvat partial si dupa 2011 s-a rezolvat complet. Si se pare ca masinile cu cutie automata sunt mai putin afectate. La fel se pare ca masinile cu functia Start - Stop sunt mai predispuse.

Cam asta e ce am extras eu din cele multe magini citite si pe aici si pe forumuri straine.

Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 tipuri de motoare pe e60 520d LCI

m47 cu 163 de cai care nu are probleme cu distributia si poti gasi un LCI cu m47 dar mai greu, parca pana prin luna 11.2007 s-au produs.

n47 cu 163 sau 177 de cai la care UNELE masini au probleme cu distributia. Nu s-a facut o statistica clara daca procentul la care s-a rupt distributia este 1-2-5%, cert este ca e o problema. Problema se poate determina auditiv daca stii ce cauti, e un fasait specific de metal pe metal, se aude lantul care harsaie.

pe n47 dupa 2009 problema s-a rezolvat partial si dupa 2011 s-a rezolvat complet. Si se pare ca masinile cu cutie automata sunt mai putin afectate. La fel se pare ca masinile cu functia Start - Stop sunt mai predispuse.

Cam asta e ce am extras eu din cele multe magini citite si pe aici si pe forumuri straine.

 

 

Multumesc foarte mult penru clarificare :D. Din putinele pagini cate am citit eu in acel topic (lipsa timpului :( ) nu prea intelesesem mare lucru. Momentan caut un e60, sper sa gasesc cam ce-mi doresc eu. La motoarele de 2.5 nu se pune problema cu distributia, nu? As fi interesat si de 525 insa taxele astea ma cam descurajeaza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.