Jump to content

curatare galerie admisie e46 diesel


botosanibmw

Recommended Posts

ideea e ca ziceai ca sunt OFF topic....sunt chiar ON din cauza ca imi ziceai ca merge procedeul doar la cele metalice.

din contra omul a fiert galeria de plastic deci se poate si la plastic, evident e un plastic tratat si foarte dur.

 

la galeriile de 6 cilindrii, nu stiu materialul.

aici merg pe mana ta. :D

 

deci in concluzie orice tip de motorizare e , se poate face operatiunea.

Edited by dorux
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Va rog nu intrati in polemici. Aici vorbim despre placerea si utilitatea fierberii galeriei si ingredientele necesare, nu ne bagam in materiale constructive.

 

 

mie mi se pare ca e foarte bine unde s`a ajuns.

din cauza ca poate vrea vreun coleg sa faca operatiunea, si cand va constata ca e de plastic sa ramana in dubii si cu teama de a nu o distruge.

Link to comment
Share on other sites

Uite am constatat ca am si un mare avantaj chiar daca am veopt. Galeria nu e atat de lunga ca la elsase si practic pot sa fierb toata galeria de admisie odata. Trebuie o oala la fel de inalta doar putin mai mare in diametru.

Ma duc sa fac focul sa nu ma bage prea tare in noapte operatiunea :sorcerer:

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Uite am constatat ca am si un mare avantaj chiar daca am veopt. Galeria nu e atat de lunga ca la elsase si practic pot sa fierb toata galeria de admisie odata. Trebuie o oala la fel de inalta doar putin mai mare in diametru.

Ma duc sa fac focul sa nu ma bage prea tare in noapte operatiunea :sorcerer:

Salut!Sa stii ca in urma experientei avute cu fiertul galeriei de admisie (care este din plastic)am ajuns la concluzia ca mai bine se fierbe daca este bagat intr-o tava cu dimensiunile de 50cm x 40cm si pe o inaltime de 24cm in acest fel galeria sta la fundul vasului si uleiul care se ridica la suprafata lasa galeria curata,asa cum am facut eu si galeria ramanea putin afara facea ca pe partea care era afara sa se depuna tot jegul ce iesea din galerie.DACA FIRBETI GALERIA SA NU DATI FOCUL PREA TARE SA FIARBA LINISTIT NU LA FOC PUTERNIC. Despre cei care au intrat cu comentarii de care mai de care,va spun sincer ca nu m-au deranjat,din contra m-au amuzat copios.Bafta si mult spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Salut!Sa stii ca in urma experientei avute cu fiertul galeriei de admisie (care este din plastic)am ajuns la concluzia ca mai bine se fierbe daca este bagat intr-o tava cu dimensiunile de 50cm x 40cm si pe o inaltime de 24cm in acest fel galeria sta la fundul vasului si uleiul care se ridica la suprafata lasa galeria curata,asa cum am facut eu si galeria ramanea putin afara facea ca pe partea care era afara sa se depuna tot jegul ce iesea din galerie.DACA FIRBETI GALERIA SA NU DATI FOCUL PREA TARE SA FIARBA LINISTIT NU LA FOC PUTERNIC. Despre cei care au intrat cu comentarii de care mai de care,va spun sincer ca nu m-au deranjat,din contra m-au amuzat copios.Bafta si mult spor la treaba!

cat trebuie sa o fierbem?

stiu ca soda caustica poate strica unele elemente metalice de pe galerie daca este tinuta prea mult

Edited by dragosel_bmw
Link to comment
Share on other sites

cat trebuie sa o fierbem?

stiu ca soda caustica poate strica unele elemente metalice de pe galerie daca este tinuta prea mult

SAlut!Am scris mai devreme ,eu am fiert galeria timp de 3 ore,de atacat nu ataca fierul,stai linistit.Acidul clorhidric ataca fierul ,soda nu.

 

Similea ar vrea sa-si fiarba husele de la scaune. Dar nu vrea sa recunoasca.

AVETI GRIJA....SODA CAUSTICA ATACA DESTUL DE RAU TESATURILE SI TESUTURILE MOI(CARNEA ,PIELEA)+LANA.NU RECOMAND SA SPALATI CU SODA CAUSTICA PRESURILE TEXTILE!!!!

 

macar ai scos sau inlocuit clapetele ?...ca tot cautai clapete pe forum...

Salut!Am scris chiar la inceputul topicului ca se dau toate "ornamentele"jos de pe galerie ,mai putin suruburile de metric 6.

Galeria am cumparat-o de aici de pe forum cu clapetii in stare buna fara scurgeri pe langa tija de fier cu simeringurile bune,fara joc.

Link to comment
Share on other sites

Salut!pentru ce interesati sa-si scoata totate depuneriel din galeria de admisie m-am hotarat sa initiez acest topic.Va voi arata pas cu pas cum am facut de am reusit sa-mi curat galeria de admisie de spui ca este noua.Primul pas,dupa demontarea de pe masina galeria se va "curata"de toate anexele ce sunt prinse pe ia:"Flaps control",garniturile(toate),tija ce comanda "flaps control",convectorii de presiune,practic trebuieste sa ramana galeria fara nimic pe ia(inafara de suruburile de 6 care sunt fixate bine pe galerie.

Apoi se face un focdeasupra punem un vas destul de mare incat sa cuprinda bine galeria de admisie(la mine vasul este ceva mai mic)punem in vas undeva la 20l apa si se pun 2kg soda caustica,aveti grija nu puneti tot o data ,puneti 1kg iar dupa dizolvare restul de 1kg,este bine ca inainte de a pune soda caustica in apa sa bagati in vas galeria sa vedeti daca nu da apa afara din fas ,daca da mai luait din apa ,in principu este bine sa fie apa mai putina cu pana la 10 cm mai jos decat marginea vasului urmand ca dupa ce ati complectat cu totalul de soda ,daca mai ramane loc sa complectati cu apa ,dar sa ramana totusi un loc de rezerva fata de marginea vasului de 5cm deaorece cand incepe fierberea sa nu dea in foc.Daca se intampla sa nu aveti un vas care sa cuprinda galeria o intoarceti din cand in cand.ATENTIE!!!inainte de a incepe treaba sa va echipati cu ochelari de protectie si manusi din cauciuc,soda caustica est foarte coroziva.Dupa vreo trei ore de fierbere se inmoaie toate depunerile si se ridica la suprafata ,este bine sa luati cu ceva aceste depuneri si sa le puneti in alt vas ca sa puteti fierbe incontinuare galeria.Apoi o lasafi sa se raceasca in acel vas in care a fier,nu cumva sa dati direc cu apa rece caci se poate deforma iremediabi.

A dou zi am mers la o spalatorie auto si am rugat baiatul care spla masini sa-i faca o spalatura galeriei dupa ce in prealabil a pulverizat-o cusolutie curat motoru.

Rezultatul a fost peste asteptari foto vorbesc de la sine.La naiba,nu au iesit foto atasez altele...

super idee,doar ca nu ai spus si cum se demonteaza galeria de admisie,eu am demontat tot,inclusiv EGR,am slabit acele 8 suruburi de la galeria de admisie si m-am blocat,nu stiu cum se scoate galeria,te rog sa nu rizi de mine dar nu stiu,te rog lumineaza-ma,multumesc mult. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

super idee,doar ca nu ai spus si cum se demonteaza galeria de admisie,eu am demontat tot,inclusiv EGR,am slabit acele 8 suruburi de la galeria de admisie si m-am blocat,nu stiu cum se scoate galeria,te rog sa nu rizi de mine dar nu stiu,te rog lumineaza-ma,multumesc mult. :thumbsup:

nu mai retin exact cate suruburi sunt,dar sub admisie ai cateva mufe si cateva furtune de vacum.pana nu le desfaci...nu iese galeria!apropo..si mufele de pe injectoare trebuie scoase!iti mai trebuie si maini de pisica :thumbsup: spor la treaba,cureti si senzorul de admisie,verifici bujiile,furtunase sigur ai crapate pe acolo!!

 

nu mai retin exact cate suruburi sunt,dar sub admisie ai cateva mufe si cateva furtune de vacum.pana nu le desfaci...nu iese galeria!apropo..si mufele de pe injectoare trebuie scoase!iti mai trebuie si maini de pisica :thumbsup: spor la treaba,cureti si senzorul de admisie,verifici bujiile,furtunase sigur ai crapate pe acolo!!

si inca ceva,trage un pic de ea ca na,e de ceva timp acolo.o sa fii uimit de ceea ce gasesti acolo!eu am fost la o spalatorie auto,a bagat omul jet cu apa calda si solutie...si acasa cu diluat sau benzina si dispar toti mormolocii :popcorn: :popcorn: !garniturile nu le bagi in benzina sau solutie,e recomandat sa le pui noi,daca nu sunt noi le pui tot pe alea!astupi cu ceva orificiul de la capsula de vacum..!!spor l treaba!hai ma ca nu i kiar asa de greuu!! :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

nu mai retin exact cate suruburi sunt,dar sub admisie ai cateva mufe si cateva furtune de vacum.pana nu le desfaci...nu iese galeria!apropo..si mufele de pe injectoare trebuie scoase!iti mai trebuie si maini de pisica :thumbsup: spor la treaba,cureti si senzorul de admisie,verifici bujiile,furtunase sigur ai crapate pe acolo!!

 

 

si inca ceva,trage un pic de ea ca na,e de ceva timp acolo.o sa fii uimit de ceea ce gasesti acolo!eu am fost la o spalatorie auto,a bagat omul jet cu apa calda si solutie...si acasa cu diluat sau benzina si dispar toti mormolocii :popcorn: :popcorn: !garniturile nu le bagi in benzina sau solutie,e recomandat sa le pui noi,daca nu sunt noi le pui tot pe alea!astupi cu ceva orificiul de la capsula de vacum..!!spor l treaba!hai ma ca nu i kiar asa de greuu!! :popcorn:

stiu ca nu e greu dar nu stiam de acele mufe de sub galerie,multumesc mult. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Salut!MARE ATENTIE!!! In fotografia atasata am incercuit cu rosu acele garnituri,sa fii atent atunci cand dai jos galeria sa nu cada in motor acele garnituri,ele cad foarte usor de pe galerie nu sunt prinse asa de bine,si la mine au cazut la inceput cand am desfacut galeria ,dar am avut noroc si au cazut langa ,nu in motor.post-46628-0-04104600-1360514999_thumb.jpgAm facut un X sa se vada locurile de unde au cazut acele garnituri.Mare atentie!!!Spor la treaba!
Link to comment
Share on other sites

M-am gandit sa mai atasez o data fotografii cu rezultatul operatiunii de curatare.post-46628-0-81358200-1360515669_thumb.jpgCineva spunea aici pe post ca a curatat galeria la spalatorie ,merge curata doar atunci cand depuneriel sunt mici ,dar cand ai asa de mult "carbune" in galeria nu ai ce-i face cu spalatul la turbojet.In galerie se pietrifica acele depuneri si sunt asa de tari ca nu se dau usor jos,leacul lor este fierberea in soda caustica si apa.
Link to comment
Share on other sites

Inainte de operatiune dai jos de la baterie borna (-) apoi dai jos de la injectoare toate firele sunt niste cleme ,le apesi si se dau mufele deoparte acum poti umbla mai usor la galerie Uite iti atasez o fotografie cu galeria,cu rosu am incercuit suruburile care se slabesc dar vor ramane pe galerie,cu albasttru am marcat piulitele care se desfileteaza de tot,se dau jos de pe galerie.Acele suruburi care sunt marcate cu rosu le desfaci si le verifici cu mana daca poti sa le tragi in sus si-n jos cu mana dupa ce le-ai slabit atunci inseamna ca sunt defiletate de tot de pe motor.Apoi bagi mana in spatele galeriei si cauti mufa de la senzorul de presiune de pe galerie apesi pe clema de metal si tragi,iese relativ usor apoi iti trebuieste o cheie de 10 mica sa dai drumul la surubul de la joja (joja este prinsa de galerie)dupa care ridici usor in sus de galerie cu un ochi te uiti la garnituri sa nu cada in motor si cu o mana desfaci mufa de la convectorul de pe galerie care misca tija de la clapeti apoi tai furtunele unde sunt mufate(se scot ffffoarte greu de acea spun sa le tai cu un foarfece cat mai aproape de convector)si oricum recomandat este sa schimbi acum TOATE furtunele de vacuum dar sa ai grija sa aiba diametrul EXACT ca cele originale apoi desfaci mufa de la covectorul ce comanda clapetele de la radiatorul masinii si la fel tai furtuneleacum galeria ar trebui sa iasa post-46628-0-92832600-1360517233_thumb.jpg
Link to comment
Share on other sites

iti multumesc mult pentru acest,sa-i spun tutorial,este foarte util,inca o data multumesc :thumbsup:

Multumesc pentru aprecieri!Am facut acest lucru pentru ai ajuta si pe ceilalti semeni care au o problema cu curatatul galeriei.Vezi cand te apuci de fiert galeria sa -ti protejezi ochii cu ochelari de protectie,si sa tot intorci galeria in vasul in care o fierbi,poti sa-ti faci un pamatuf din sarma pe care sa pui un spalator de sarma si cu ajutorul lui sa dai prin toate gaurile de la galerie,o scoti din vasul in care fierbe si cu ajutorul pamatufului mai razuiesti mizeria de prin galerie,mai ales prin gaurie rotunde de la admisie Daca mai ai nelamuriri intra si scrie pe forum.Bafta!

 

P.S.faci proba la pamatuful pe care ti-l construiesti inainte de a pune galeria la fiert, si vezi ca pamatuful sa intre relativ usor in galerie.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri!Am facut acest lucru pentru ai ajuta si pe ceilalti semeni care au o problema cu curatatul galeriei.Vezi cand te apuci de fiert galeria sa -ti protejezi ochii cu ochelari de protectie,si sa tot intorci galeria in vasul in care o fierbi,poti sa-ti faci un pamatuf din sarma pe care sa pui un spalator de sarma si cu ajutorul lui sa dai prin toate gaurile de la galerie,o scoti din vasul in care fierbe si cu ajutorul pamatufului mai razuiesti mizeria de prin galerie,mai ales prin gaurie rotunde de la admisie Daca mai ai nelamuriri intra si scrie pe forum.Bafta!

 

P.S.faci proba la pamatuful pe care ti-l construiesti inainte de a pune galeria la fiert, si vezi ca pamatuful sa intre relativ usor in galerie.

mai vreau un sfat,daca nu te superi,cum pot verifica doar clapetele de la admisie,fara sa fiu nevoit sa desfac toata admisia,vreau sa scot doar partea superioara,eu doar la vara vin in tara iar aici nu prea am conditii optime pentru fiert admisia,multumesc mult :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Salut!Nu poti sa verifici clapetii fara sa nu dai jos galeria,Toata operatiunea de demontare montare nu dureaza mai mult de o ora jumatate.Si galeria reprezinta "partea superioara"nu ai ce sa cauti la capacul culbutorilor.Bafta!

 

 

P.S.Cand ai spus "partea superioara" te-ai referit cumva la capacele de protectie de la motor???Pai daca vrei sa verifici clapetele doar dand capacele de la motor jos afla ca acest lucru nu este posibil.Galeria jos si aflii starea clapetilor.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Salut!Nu poti sa verifici clapetii fara sa nu dai jos galeria,Toata operatiunea de demontare montare nu dureaza mai mult de o ora jumatate.Si galeria reprezinta "partea superioara"nu ai ce sa cauti la capacul culbutorilor.Bafta!

 

 

P.S.Cand ai spus "partea superioara" te-ai referit cumva la capacele de protectie de la motor???Pai daca vrei sa verifici clapetele doar dand capacele de la motor jos afla ca acest lucru nu este posibil.Galeria jos si aflii starea clapetilor.

ok,acum am inteles,multumesc foarte mult,stima :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.