Jump to content

La farurile de E38 FL oglinda lupei se arde asa cum se intampla la E46 FL ?


Recommended Posts

Este vorba despre un E38 FL, 2001.

 

As vrea sa schimb sticlele farurilor. Le-am cumparat noi. Dar daca tot fac lucrul asta si desfac, as vrea sa-mi fac farurile sa bata ca noi. Adica e clar vorba, pe de o parte, de schimbat becul.

 

Dar as vrea sa stiu daca se arde acea oglinda ce respinge lumina becului inspre lupa. Acea vesnica problema de la E46-facelift. Stie cineva daca se arde ? Nu as vrea sa desfac farul, sa stau cu el desfacut daca vad ca sunt arse, pana comand lupele. Dar, in acelasi timp, acele lupe impreuna cu oglinzile din spatele lor sunt destul de scumpe, si nu le-as cumpara degeaba daca nu e nevoie.

 

Intreb lucrul asta pentru ca, spre bucuria mea, la E38 vine orice componenta a farului separat, nu trebuie cumparat farul cu totul ca la E46.

 

Oare sa nu se uzeze dat fiind ca erau facute pe timpul cand se faceau masini zdravene, nu ca acum ?

 

Mai intrebasem lucrul asta si pe Topicul de Probleme Seria 7, insa nu mi-a raspuns nimeni.

Link to comment
Share on other sites

eu stiu ca la E38 oglinzile proiectoarelor sunt Hella, deci metalice... eventual poti sa le cureti, pot fi doar prafuite asta nu inseamna ca nu pot fi matuite, dar in niciun caz arse sau topite cum e la E46 FL

Da ? Sunt de metal ? Nu am stiut. Masina este facelift, ultimul an de fabricatie, iar farurile sunt BOSCH. In acei ani producandu-se deja E46 de mult timp, am crezut ca ar fi tot din plastic, la fel ca la E46. Stiu ca la E46 NFL erau faruri BOSCH la care nu se prea ardea oglinda lupei...

Iar acea matuire...daca exista...se poate rezolva ? Polisare ? Sau este prea subtire stratul de "oglinda" si s-ar exfolia ?

 

Care e problema la farurile tale? intensitatea luminii este slaba?

Da, intensitatea este mai slaba decat ar trebui. Nu este asa de slaba, de chioara, spre inexistenta, asa cum este la E46 cand se ard rau oglinzile. Dar sigur nu mai este ca altadata cand erau farurile noi. Adica vad cu farurile...dar mai slab decat ar trebui.

Poate fi doar becul motivul ? Becurile existente acum in faruri sunt originale dar au ani buni de functionare. Nu s-au transformat in roz, inca sunt bleu, dar sunt folosite din 2004 cu pauza 1 an sau 2.

Edited by Sherifu'
Link to comment
Share on other sites

[...] iar farurile sunt BOSCH.

atunci oglinzile proiectoarelor sunt metalice

 

Iar acea matuire...daca exista...se poate rezolva ? Polisare ? Sau este prea subtire stratul de "oglinda" si s-ar exfolia ?

daca se impune doar o curatare fina, scapi ieftin... daca trebuie refacuta suprafata de reflexie, se impune o recromare, insa si aici e simplu, pt ca ai oglinzi metalice (se face electroliza directa)

 

Poate fi doar becul motivul ? Becurile existente acum in faruri sunt originale dar au ani buni de functionare. Nu s-au transformat in roz, inca sunt bleu, dar sunt folosite din 2004 cu pauza 1 an sau 2.

nu e de la becuri

Link to comment
Share on other sites

daca se impune doar o curatare fina, scapi ieftin... daca trebuie refacuta suprafata de reflexie, se impune o recromare, insa si aici e simplu, pt ca ai oglinzi metalice (se face electroliza directa)

 

Ok. Mersi frumos. Si ai putea sa-mi spui unde as putea merge pentru electroliza, daca va fi cazul ? Adica cine se ocupa cu asa ceva ? Ce fel de "service-uri" sau ce fel de "intreprinderi" fac asa ceva ?

Link to comment
Share on other sites

Stiam topicul deschis de tine in urma cu mult timp. Chiar postasem si eu atunci cand aveam aceeasi problema la E46. Insa nu mai verificasem topicul respectiv, pentru ca stiam doar de comanda voastra de proiectoare lupe. Nu stiam despre numarul de telefon al tipului din Pantelimon, Bratu. La el probabil te referi cu Mecanica Fina... ?

 

Ma voi apuca de faruri. Sper, totusi, sa nu fie cazul de cromare. N-as prefera sa stau cu ele desfacute, sa fug pana la Bucuresti special pt asta :)

 

Multzam fain ! :cheers:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Intr-un final, dupa lungi taraganeli, mi-am facut curaj si m-am apucat de faruri. Bineinteles, asa cum ma gandeam, erau destul de arse si de matuite oglinzile lupelor. Plus ca ceea ce aveau din fabrica..nu era crom depus prin electroliza...era un soi de vopsea argintie cu aspect de crom care se lua daca frecai cu carpa pentru a sterge arsura. Deci singura solutie a ramas cromarea zdravana. Le-am trimis la Bucuresti intr-un final la un nene care cromeaza. Cand mi-au venit inapoi si le-am vazut...nu eram prea increzator. Erau oglinda, dar de o culoare mai inchisa decat inainte. Un crom gri mai inchis. Insa le-am montat si diferenta e mare. Lumineaza mult mai bine. Am pus si becuri noi, am pus si sticle noi impreuna cu garnituri, am pus nou si deflectorul cel din far... A ramas veche doar carcasa farului, drosser-ul, si oglinda pentru faza lunga. Acum arata ca noi farurile si lumineaza si bine.

O alternativa ar fi fost sa dau 9 milioane pe fiecare lupa impreuna cu oglinda noua, nu vine oglinda separat. Nu stiu cum ar fi luminat cu ele noi. Poate chiar mai bine de-atat. Insa si asa lumineaza foarte bine. Pot sa spun ca acum vad si eu cu farurile.

 

Multzam pentru sfaturi !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.