Jump to content

e46 320d sau 318i


flodeflo

Recommended Posts

Salutare tuturor membrilor,sunt nou pe aici vreau sa imi achizitionez un bmw e46 2000-2004 dar nu ma pot decide ce motorizare 320d sau 318i am inteles ca 320d are probleme cu turbo si injectoare si este destul de costisitor la intretinere desi are un consum bun si 318i are un consum putin mai mare dar este mult mai ieftin la intretinere.Mentionez ca sunt dintr-un orasel din judetul Suceava numit Radauti unde traficul este foarte lejer si am la dispozitie in jur de 5000e
Link to comment
Share on other sites

Kilometri ii poti verifica la dealer-ul tau BMW daca masina are istoric in reprezentanta. Nu am avut 318i insa am avut 318d(motor similar cu cel de pe 320d) si iti spun sincer ca nu costa o avere sa o intretii. Poate ca e ceva mai scump decat 318i dar in niciun caz mult mai scump. Exista piese care pot ceda si sunt scumpe de exemplu turbina dar asta depinde cel mai mult de starea in care cumperi masina. Daca vei lua o masina sanatoasa, intretinuta corespunzator cu piese de calitate atunci sigur te va multumi. Diferenta mare de putere intre cele doua nu e 143cp vs. 150cp parca deci ambele sunt aproximativ la fel de rapide. Pe forum gasesti multe topicuri cu probleme la 320d dar eu zic ca e ceva normal din moment ce modelul asta predomina si nu ar trebui sa te descurajeze. Bafta! Edited by buldy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca faci pana in 15.000km/an si nu vrei sa bagi bani prea multi in intretinerea masinii (dieselul e usor mai pretentios si are turbina deci un potential cost in plus) orienteaza-te catre 318i.

 

Mare atentie si la 318i deoarece tipul acela de motor are un defect de fabrica la intinzatorul lantului de distributie(se uzeaza in timp si trebuie schimbat). Nu costa o avere sa il schimbi ca sa dormi linistit, in schimb trebuie sa te asiguri motorul este in mintile lui, nu are o uzura pronuntata care in primul rand se traduce prin consum ridicat de ulei.

 

Referitor la diesel, avantajul e la cuplul pe care il are la turatii joase dar sunt ceva mai multe piese de schimbat fata de benzina datorita vibratiilor date de motor.

 

Cum zice si buldy, nu e tragedie la intretinere nici diesel, totul se raporteaza la starea masinii, daca a fost ingrijita pana a ajuns la tine sau doar talpalita.

 

Pe scurt, daca nu faci km multi si nu vrei sa te "umfli" in fata amicilor/ amicelor 318i e ok si de obicei au mai putini km la numar fata de diesel.

 

Sa nu ma intelegi gresit, 318i nu e puturos doar ca fiind benzinar trebuie turat bine ca sa benefiziezi de toti caii putere.

 

LE: Indiferent de ce motorizare alegi, asigura-te, in masura posibilitatilor, ca totul functioneaza pe masina, fiecare buton si fiecare lucru sa fie la locul lui. Daca nu e unde trebuie, inseamna ca s-a umblat acolo.

Daca trimurile de la bord si usi/ volanul/ mansonul schimbatorului de viteze sunt imbracate in folie sau arata ca noi, inseamna ca masina e destul de uzata si au fost inlocuite.

Daca ai dubii cu privire la masina, evit-o. E46 e un model foarte popular si daca ai destula rabdare sunt sigur ca o sa iti gasesti o masina corecta.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

da 318i facelift de 143cai are multe probleme!valvatronic, senzori,distributia etc...poti sa intreb mecanicii care fac bmw-uri,si la 320d facelift de 150cai cu turbina ramane de vazut,cum a fost intretinut!de restu injectoare nu sunt probleme nici cu ponpa de injectie,si performantele nu sunt la fel,nici consumul,mai are de mancat 318i sa ajunga 320d,eu am 320d si sunt super multumit de masina,recomand 320d sau 318d facelift,bafta
Link to comment
Share on other sites

da 318i facelift de 143cai are multe probleme!valvatronic, senzori,distributia etc...poti sa intreb mecanicii care fac bmw-uri,si la 320d facelift de 150cai cu turbina ramane de vazut,cum a fost intretinut!de restu injectoare nu sunt probleme nici cu ponpa de injectie,si performantele nu sunt la fel,nici consumul,mai are de mancat 318i sa ajunga 320d,eu am 320d si sunt super multumit de masina,recomand 320d sau 318d facelift,bafta

 

 

ca ai auzit tu mecanicii uite eu nu am avut nici o problema cu el cu valvetronic si senzori si etc in schimb la 320d am auzit si eu multe probleme pe care eu nu pot sa le confirm din auzite doar ca mi-a spus x si y pentru ca nu am avut 320d,incerci sa ii formezi omului o opinie denigrand alta masina pe care nu ai avut-o,si oricum la 320d sunt mult mai multe probleme decat la 318i in special din cauza carburantului de proasta calitate de la noi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tot legat de acest subiect, m-ar interesa si pe mine o informatie.

Un 318i FL cu 170-180k km (sa zicem reali :rolleyes: ), motorul are deja o uzura avansata sau nu inca? Ma refer doar la cele din DE si la care s-au respectat intervalele de service.

Problema cu intinzatorul respectiv, se regaseste si la 316i FL?

Edited by Risti
Link to comment
Share on other sites

Tot legat de acest subiect, m-ar interesa si pe mine o informatie.

Un 318i FL cu 170-180k km (sa zicem reali :rolleyes: ), motorul are deja o uzura avansata sau nu inca? Ma refer doar la cele din DE si la care s-au respectat intervalele de service.

Problema cu intinzatorul respectiv, se regaseste si la 316i FL?

da, dar costa 1.5 mil original atat pt 316i FL cat si pt 318i FL ambele avand motorul N42, asa ca nu e o avere.

Link to comment
Share on other sites

Referitor la intinzator : raspunsul e DA. E acelasi tip de motor, are o cilindree mai mica in schimb, problemele sunt aceleasi.

 

Referitor la uzura, depinde cum a fost condusa, nu exista o regula bulletproof ca pana la un anumit numar de km, motorul e perfect.

 

Parerea mea (si nu trebuie sa tii cont de ea) este ca ar trebui sa fie in regula motorul, la numarul acela de km.

 

Uzura motorului se observa prin consumul ridicat de ulei. Petele de ulei din compartimentul motor nu sunt un semn bun, nici cele de sub masina. Sa verici culoarea antigelului, care nu trebuie sa fie negricioasa ca e semn de garnitura de chiulasa defecta (intra ulei in sistemul de racire).

 

Verifica nivelul si culoarea uleiului, uleiul negricios e semn ca e vechi (la benzinare), ulei curat e semn ca a fost schimbat recent sau completat.

Link to comment
Share on other sites

Salut, iti impartasesc `pataniile` mele si concluzia o tragi singur. Am luat prima oara un bmw 320 ci, gri cu piele rosie. Masina era dotata, piele rosie, trapa, xenon cu spalator, comenzi volan, cd changer, incalzire scaune, jante m pe 17, impecabila. Am cumparat-o din germania, chipurile acolo sunt mai bune masinile. Avea 150.000 de km cand am luat-o, istoric de service (toate la bmw). Am venit cu ea in romania, la 170.000 s-a stricat motorul. Am pus alt motor, reparatia era o avere, motorul care l-au acceptat la rar a fost 2.2 170 de cai. Masina merge foarte bine, am lasat softul ei de 150 de cai, sigur o va duce mult si bine. Ca si consum, in oras 11.4 , in afara 7. Urmatoarea a fost un 316 sedan, masina a avut cutie automata, si a fost pusa una manuala pe ea, km masinii 130.000. Am cumparat-o pt ca avea instalatie gpl, masina merge acceptabil pt cei 105 cai. Consumul mixt pe gpl era 9. La asta am schimbat directia pe fata toata si amortizoare (masina avea jante pe 18). La motor am schimbat garnitura cu probleme de la corpul filtrului de ulei, imi pierdea cam 1 litru la 1000 de km. Acum am un 320d, cel de 136 de cai. Contrar celor spuse aici masina merge impecabil, trage, nu scoate fum. Cu injectoarele nu prea sunt probleme, decat in momentul in care fie are exagerat de multi km fie sistemul de alimentare a fost contaminat si injectoarele s-au blocat. Legat de pompa de injectie, costa 200 de euro reparatie pentru ea, in germania, o trimiti prin posta si o primesti tot prin posta (se strica in general partea electronica). Legat de turbo, ca sa il refaci te costa maxim 1200 de lei. Masina mea, 320d consuma 4.3 afara, 6.5 in oras la stilul meu de condus. Faci economii mari cu dieselul, dar depinde cati km faci. Daca e sa compari cum merge 320d si 316/318, 320d castiga detasat.

Legat de km, daca exista istoric la bmw poti sa iti faci o idee. Sunt multi alti indicatori ai km, gen uzura la discuri de frana, uzura volan, uzura nuca schimbator, uzura pedale. Ca sa nu ai probleme cu ea, cel mai sigur o duci la un service bmw, platesti undeva pana in 400 de lei si ti-o verifica in totalitate.

Eu in locul tau as cumpara fie 320d pt consum, fie 320ci pt aspect, sau 320i sedan daca vrei neaparat benzina si 4 usi.

Link to comment
Share on other sites

Eu am acest tip de motor pe masina(varianta de 1,8 litri-316ti) de mai mult de 2 ani (masina are 180.000 km acum-sunt reali)si iti pot spune si plusuri si minusuri(din experienta proprie):

 

Plusuri

 

-consum mic pentru cilindreea lor/performantele lor(comparand cu motoare pe benzina de aceeasi cilindree)...sistemul dublu vanos+valvetronic este chiar inteligent (ca sa faci o comparatie, eu la un E36 de 1,6 (M43) consumam in medie in Brasov 10-11,5 l/100 km, pe E46 cu motor N42 de 1,8 litri media urbana era 8,7-10,5/100 km....in functie de sezon, etc) consumul extraurban la un mers de pana in 100-110 km este fff mic (sub 6 litri chiar daca faci eforturi)

 

- este placut la condus datorita curbei de cuplu (motorul are cuplu la turatii destul de joase pentru un motor pe benzina-cuplu maxim la 3750 rpm), nu simti nevoia sa il turezi tare cand mergi relaxat si totusi nu ai senzatia de subturat sau lesinat, de unde si consumul mai mic, motorul incepe sa traga de la turatii destul de mici

 

- destul de silentios si rafinat(la ralanti daca asculti in exteriorul masinii ai sa auzi tacanitul motorasului valvetronic), in interior in schimb e fff liniste, in ture se aude destul de frumos(mult mai frumos ca un diesel, clar)

 

-iarna se incalzeste relativ repede si nu tremuri ff mult in masina(asta pt mine conteaza)

 

 

Minusuri

 

- este un motor care necesita o intretinere mai atenta si care de-a lungul timpului a prezentat o serie de defecte(o sa enumar aici cele cu care s-a confruntat masina mea cf istoricului bmw si a ceea ce am schimbat eu, si printre care am observat ca se regasesc defecte reclamate si de multi alti posesori...am trecut costul pieselor si nu si manopera), acum depinde din ce unghi privesti.....multe din cele schimbate mai jos eu le privesc ca si consumabile si nu defecte sau probleme specifice:

 

 

-la 64.000 km(si dupa 4 ani de utilizare au fost inlocuite bobinele de inductie)- in momentul de fata este aprox 120 ron/bobina

-la 131.000 km (si 7 ani) a fost inlocuit motorasul electric al sistemului valvetronic(nu stiu cat costa exact)

-151.000 km(10 ani) -inlocuit infamul intinzator lant+ patinele de plastic(nu imi pare rau ca se prezentau destul de deteriorate)- costa aprox 400 ron piesele, inlocuit garnitura capac culbutori-de aici scurgeri ulei)-aprox 250 ron, inlocuit garnitura baie ulei(aprox 120 ron), toate garniturile si o-ring-urile senzori axe came si solenoizi vanos(nu costa mai mult de 50-60 ron toate), valva PCV si furtune(aprox 400 ron toate)

-161.000 km(10 ani)-operatia de care nu cred ca scapa nici unul.....schimbare simeringuri supape(cauza consumului de ulei)-cu tot cu manopera a fost aprox. 800 ron- de atunci am mai facut 20.000 km si doua schimburi ulei si masina nu mai consuma gram de ulei

-165.000 km(10 ani) schimbat senzor axe came(270 ron cred)

-178.000 km(11,5 ani) -debitmetru(600 ron), garnitura pompa vacuum(15 ron), garnitura corp filtru ulei(30 ron)

-la 180.000 km acum a pregatesc de schimbarea fuliei alternator-face un pic de galagie, in functie de ce tip de alternator este pe masina poate costa de la 170 ron pana la 450 ron(in cazul in care nu se mai gaseste decat "pe original"- ca in cazul meu)

 

Probabil ca vei gasi informatii similare si pentru motoarele diesel si concluzia o vei trage tu dupa ce vei conduce ambele modele si vei stabili si care este scopul masinii (drumuri lungi, economie, etc)

Edited by Eugen B
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut aceeasi dilema si aceleasi temeri referitor la 320d, dar s-a dovedit o motorizare excelenta. Consumul este foarte mic, iar performantele PESTE asteptari.

Pana la urma de ce atata frica cu turbina asta? Nu e ceva iremediabil, dar daca totusi pica, parerea mea este ca merita banii reparatiei. Eu zic ca daca gasesti un 320d in stare buna, sa-l iei fiindca nu o sa regreti.

Am mers si cu 318i, 143cp si pot sa zic ca motorul se aude SUPER frumos pe benzina si trage foarte bine, dar eu m-am gandit si la consum, traumatizat fiind de Ford-ul Mondeo de 1,9 benzina care ma scotea din sarite la consum.

 

Una peste alta indiferent de ce model alegi 320d sau 318i, important este sa fie masina buna.

Poti nimeri un 318 in care sa bagi bani cat pentru 3 turbine pe un diesel 320 si invers. Sunt masini destul de vechi si riscuri chiar exista.

Cand mi-am luat masina nu am mers pe premiza: " dom'ne caut o masina care 5 ani de zile de acum in colo ma astept sa nu bag un leu in ea." Nu! Este o masina rulata care trebuie intretinuta corespunzator. Am vazut masini din anii 80 care merg impecabil tocmai datorita unei intretineri corespunzatoare.

 

+1 320d FL :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Indiferent de motorizarea aleasa, luati in calcul ca pe langa pretul masinii si trecutul pe nume/inmatricularea este de preferat daca nu chiar necesar sa mai ai un 3000de lei pusi deoparte de zile negre.

Sunt masini care care nu se mai fabrica de ceva vreme deci s-ar putea sa fie nevoie de investitii.

 

Asa e la orice masina second,loterie.

 

In general, masinile cat mai oem, fara modificari, care nu ies in evidenta prin jante mari,folii,xenoane in proiectoare sau mai stiu eu ce sunt masini 'cinstite'.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca 318i era un motor simplu aspirat, fara tehnologii "complexe" ti l-as fi recomandat oricand inaintea unui diesel.

Dar in cazul asta nu se aplica chestia ca ,, 320d e turbodiesel si pot pica o gramada. Dupa cum vezi si la 318i pica inevitabil destul ba chiar pica nepermis de mult.

Daca nu ai vreo preferinta de genul ca esti "fan benzina" atunci mergi linistit pe diesel.

Link to comment
Share on other sites

nu stau lucrurile chiar asa...

primul meu bmw a fost un 320d si cred ca am schimbat cam tot pe la el de la turbina injectoare pana la chestii complexe si nu era un motor distrus.

acum are prietena un 318i si pot sa le compar... sincer problemele sunt numeroase si la 318i insa sunt ALTE PRETURI

cat costa un injector de diesel ? si cat sunt toate 4 de benzina?

pana si bucsile se duc mai repede la diesel... din cauza vibratiilor.

la 320d stateam cu zilele prin service si imi era frica sa nu mai dea fum, imi era mai mare rusinea sa-i dau un kick down si sa las fum in spate.

 

intre astea 2 motoare e foarte greu sa alegi, 320d consuma mai putin dar te costa mai mult intrerinerea, 318i consuma mai mult dar e mai usor de intretinut si benzina are avantajele ei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.