Jump to content

DIY demontare/montare aeroterma la e39


Catalin BMW

Recommended Posts

Am zis sa ma fac si eu util pe forum si m-am hotarat sa fac un DIY pt repararea/inlocuirea ventilatorului de clima la e39. Din pacate n-am apucat sa fac poze la demontare insa am sa explic pe scurt cum se demonteaza, apoi explic cu lux de amanunte inclusiv poze montarea tuturor componentelor; chiar daca nu am facut poze la demontare, e foarte simplu sa va dati seama...urmariti pasii montarii tuturor elementelor si va ghidati exact de la coada (invers). Sa incep:

mai intai de toate va pregatiti sculele necesare si inainte de a va apuca de lucru deconectati borna de la baterie. Apoi demontati toate trimurile care se afla pe bord, dupa aceea incepeti cu demontarea imbracamintii stalpilor din fata (plasticele), airbagul pasager, ceasurile, dupa care incepeti cu indepartarea suruburilor de tot felul din imprejurul "coajei" (am sa va arat si care sunt acestea); dupa ce ati terminat cu suruburile, trageti de coaja in sus pana cand se deplaseaza din pozitia ei initiala. Atentie, nu trageti de tot ca mai sunt fire pe sub ea si riscati sa le rupeti. Demontati sufa de la gura de aerisire de pe mijloc, mufa de la antena radio (in cazul in care aveti ecran mare 16:9), mufa de la senzorul care se afla pozitionat pe mijlocul coajei langa parbriz (habar n-am ce rol are senzorul ala), si abia acum trageti de coaja pana cand o scoateti afara. Dupa aceea indepartati buretele care acopera toate componentele bordului. Apoi pe mijloc se afla o carcasa cu doua gauri patrate in interiorul carora se afla doua palete pt inchis/deschis aerul acestea fiind actionate de un motoras cu ajutorul unui ax. Ca sa iasa carcasa aia, trebuie sa desprindeti axul ala de paletele respective; se da motorasul la o parte, apoi in gaura din stanga pe axul paletei se afla un pinten care trebuie apasat cu o surubelnita si se trage axul motorasului inspre exterior. Numai asa se poate scoate carcasa, atentie mare ca se poate rupe imediat axul ala si apoi nu veti mai putea regla aerul pe gurile de aerisire. Odata ce am indepartat carcasa, ajungem in zona motorasului, care si el la randul lui este acoperit de o alta carcasa; aceasta din urma se scoate foarte usor, are 3 cleme, si am ajuns la motoras. Motorasul este prins in 3 suruburi, dupa ce le-ati dessurubat scoateti mufa si trageti de el intr-o parte pt a putea iesi. Apoi vedeti voi ce faceti cu el. Cam asta este toata treaba. Cum se monteaza:

 

sculele post-41315-0-30806300-1360518084_thumb.jpg atatea am eu :D dar defapt va trebuie o surubelnita in cruce una normala, o tubulara de 10 cu prelungitor, cateva torxuri, o cheie sau tubulara de 13 si eventual un patent...cam atat.

 

post-41315-0-88041700-1360518482_thumb.jpg asta este motorasul cu pricina (cine vrea poa' sa-l ia nou) post-41315-0-37830000-1360518552_thumb.jpg cam asa arata bordul demontat (la prima vedere te sperii,pare un calvar,dar nu e chiar asa) post-41315-0-73063500-1360518665_thumb.jpg iar asta este locasul ventilatorului. Se monteaza ventilatorul cu suruburile si se conecteaza mufa (sunt incercuite cu rosu) post-41315-0-86586100-1360518984_thumb.jpg apoi se ia prima carcasa post-41315-0-30390200-1360519081_thumb.jpg si se monteaza post-41315-0-96408700-1360519148_thumb.jpg sunt incercuite clemele de fixare.

Link to comment
Share on other sites

Dupa aceea, se ia carcasa cu gauri de care am vorbit mai sus, post-41315-0-58231500-1360519426_thumb.jpg (se vede gaura pt axul motorasului langa degetul meu) se fixeaza pe pozitie, apoi se monteaza axul care trebuie sa intre in celalalt ax al paletelor de pe carcasa post-41315-0-87876400-1360519576_thumb.jpg si dupa fixarea axului, se monteaza motorasul post-41315-0-95919000-1360519685_thumb.jpg (sunt incercuite cu rosu fixarea motorasului si fixarea axului). Dupa ce am terminat cu astea, pozitionam buretele post-41315-0-22425600-1360519823_thumb.jpg si trecem la pozitionat coaja. Asa cum v-am spus si inainte pe coaja se afla antena radioului (cel putin asa cred eu ca este :pardon: ) incercuit cu rosu, si firul cu mufa care se duce spre senzorul ala care habar n-am ce-o fi (cu verde) post-41315-0-93877800-1360520066_thumb.jpg ; ele se leaga la aceste fire post-41315-0-89979900-1360520175_thumb.jpg. Luam coaja si-o punem pe masina si incercam s-o fixam cat mai bine cu putintapost-41315-0-14885000-1360520351_thumb.jpg si legam mufele de care tocmai am vorbit.
Link to comment
Share on other sites

Apoi se monteaza sufa la sistemul gurii de aerisire post-41315-0-38255800-1360520713_thumb.jpg (inelul acela verde se baga pe parghia aia neagra, apoi se fixeaza capatul ala rosu pe gura de aerisire,apoi vine o siguranta din tabla peste capatul ala rosu); dupa ce ati montat sufa, fixati-o pe tubulatura de pe coaja si invartiti de rotita pt a va asigura ca totul functioneaza cum trebuie. Acum se trece la montat, surubele suruburi,surubite, suruboaie de tot felul :wacko: post-41315-0-62308300-1360521086_thumb.jpg in laterale (cheia de 13), post-41315-0-07521600-1360521172_thumb.jpg langa locasul ceasurilor, post-41315-0-61016400-1360521299_thumb.jpg pe interior, post-41315-0-39058600-1360521482_thumb.jpg la baza torpedoului (dedesubt in dreapta) post-41315-0-93364000-1360521539_thumb.jpg pe exterior si-n laterale. Se trag firele prin locasurile corespunzatoare post-41315-0-49204300-1360521679_thumb.jpg apoi se ia panoul cu ceasuri post-41315-0-85836900-1360521749_thumb.jpg si se leaga mufele post-41315-0-30581400-1360521804_thumb.jpg (se respecta culorile).
Link to comment
Share on other sites

Se fixeaza ceasurile cu doua torxuri post-41315-0-88007400-1360521984_thumb.jpg apoi se ia rama post-41315-0-33831300-1360522045_thumb.jpg si se leaga mufele la blocurile de luminipost-41315-0-54507600-1360522122_thumb.jpg dupa care se fixeaza cu ajutorul suruburilor post-41315-0-12701600-1360522194_thumb.jpg . Odata terminat montajul coajei se trece la montatul airbagului post-41315-0-55225600-1360522317_thumb.jpg , insa nu uitati ca inainte de a fixa airbagul sa fixati bara de sustinere a capacului airbagului post-41315-0-82364300-1360522515_thumb.jpg post-41315-0-30629600-1360522563_thumb.jpg si apoi fixati si montati airbagul

post-41315-0-42839300-1360522628_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Asa trebuie sa arate airbagul montat post-41315-0-41234900-1360522800_thumb.jpg . Dupa asta urmeaza montarea imbracamintii stalpilor post-41315-0-62487800-1360522892_thumb.jpg , atentie pt cine are airbaguri pe stalpi sa nu dezlipiti/rupeti ceva post-41315-0-65771800-1360523052_thumb.jpg (airbag-ul este cel indicat cu sageata, infasurat de sus pana jos). Montati stalpii post-41315-0-05788700-1360523166_thumb.jpg ,conectati borna la baterie post-41315-0-36815100-1360523279_thumb.jpg eeeeeeet post-41315-0-03885400-1360523328_thumb.jpg VOILAAAAAAAA!!!! :yahoo:

 

P.S. Nu uitati si de trimuri.:D

post-41315-0-16718000-1360523200_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Foarte interesant ! Felicitari !

Ai idee, reglajul caldurii (rotita cu albastru/rosu) de la grilele din spatele consolei centrale (pt bancheta) e legat prin cablu Bowden (sufa) de reglajul central din fata (tot o rotita cu albastru/rosu)? La mine in spate vine tot timpul aer rece.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Foarte interesant ! Felicitari !

Ai idee, reglajul caldurii (rotita cu albastru/rosu) de la grilele din spatele consolei centrale (pt bancheta) e legat prin cablu Bowden (sufa) de reglajul central din fata (tot o rotita cu albastru/rosu)? La mine in spate vine tot timpul aer rece.

Multumesc

 

 

Nu, e independent, am probat chestia asta....deci daca vreau rece in fata si cald in spate se poate, si vice-versa. Cred ca la tine e desprins cablul de pe rotita sau den capatul celalalt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte bine explicat am urmarit pas cu pas ce ai facut tu si vreau sa iti mulumesc personal pentru ca ai postat si pentru altii.

Am sa ma apuc si eu saptaman asta care vine, am aceeasi problema ca si tine sper sa imi iasa bine :thumbsup:

 

O singura intrebare am pentru tine!

Crezi ca inainte de toate, ar fi necesar sa verific reostatul ventilatorului sau piesa cu tepi cum ii mai spun unii, ca sa fiu sigur ca e ventilatorul?

Sigurantele le-am verificat si sunt in regula.

 

Explica-mi si mie ce face reostatul ventilatorului si unde se gaseste ca nu ma pricep! Miar prinde bine o poza cu el!

 

Parerea ta este ca trebuie sa schimb direct ventilatorul fara sa mai stau pe ganduri sa ma mai gandesc daca ar putea sa fie din alta parte problema?

 

Multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant ! Felicitari !

Ai idee, reglajul caldurii (rotita cu albastru/rosu) de la grilele din spatele consolei centrale (pt bancheta) e legat prin cablu Bowden (sufa) de reglajul central din fata (tot o rotita cu albastru/rosu)? La mine in spate vine tot timpul aer rece.

Multumesc

din ce an e masina ta?

Link to comment
Share on other sites

Salut!!

Am demontat si eu bordul exact cum ai mentionat in imagini am schimbat motroul ventilatorului, acum daca o sa il montez inapoi si constat ca tot asa o sa faca ce e de facut?

Am verificat toate sigurantele sunt in regula, acum nu gasesc Reostatul Ventilatorului unde se afla acesta ca sa il verific sau ce se face la aceta?!

Intreb ca nu vreau sa ma trezesc ca montez tot si tot asa o sa faca.

Am luat motor nou, cel vechi l-am facut, bucsele erau bune, rulmentii deasemenea, l-am probat functioneaza, era gripat mergea foarte greu si l-am uns!

 

Daca montez numai motorul ventilatorului si nimic altceva si conectez bateria pentru o proba, se poate intampla ceva imi va da vreo eroare in bord dupa ce voi monta tot?

 

Multumesc frumos?

Link to comment
Share on other sites

Foarte bine explicat am urmarit pas cu pas ce ai facut tu si vreau sa iti mulumesc personal pentru ca ai postat si pentru altii.

Am sa ma apuc si eu saptaman asta care vine, am aceeasi problema ca si tine sper sa imi iasa bine :thumbsup:

 

O singura intrebare am pentru tine!

Crezi ca inainte de toate, ar fi necesar sa verific reostatul ventilatorului sau piesa cu tepi cum ii mai spun unii, ca sa fiu sigur ca e ventilatorul?

Sigurantele le-am verificat si sunt in regula.

 

Explica-mi si mie ce face reostatul ventilatorului si unde se gaseste ca nu ma pricep! Miar prinde bine o poza cu el!

 

Parerea ta este ca trebuie sa schimb direct ventilatorul fara sa mai stau pe ganduri sa ma mai gandesc daca ar putea sa fie din alta parte problema?

 

Multumesc frumos!

 

Depinde ce simptome ai la ventilator...e posibil sa fie si din cauza pesei cu tepi, la mine -cum ti-am mai scris si pe celalalt topic- chiar acum doua zile mi s-a ars si a trebuit s-o schimb. Piesa cu tepi are rolul de a regla treptele de viteza ale aerotermei (ventilatorului), daca mai are si alte roluri cine cunoaste mai bine poate sa explice. Piesa asta se afla pe partea pasagerului undeva in stanga dedesubt. Pt a avea acces la ea, trebuie demontata carcasa de sub torpedo, si ornamentul ala invelit in textil de pe marginea tunelului median.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Buna seara,azi am avut aceleasi probleme cu aeroterma,nu mai functiona(bmw e39).Nu mai intru in detalii,am cumparat aeroterma,am desfacut bordul,etc.Am verificat aeroterma pe direct la +12 V,functiona,in schimb pe circuitul de alimentare al aerotermei nu aveam tensiunea de lucru.Mergind pe fir inapoi,problema era la piesa cu "tepi",mai prĂŠcis la mufa de alimentare a acestei piese,praf ,mizerie etc.Spray pentru curatat discurile de frina si functioneaza impecabil.Ce vreau sa subliniez este ca in functie de viteza de rotire a aerotermei,aceasta va fi alimentata cu tensiuni diferite,parerea mea fiind aceea ca piesa cu tepi este o rezistent in trepte,accesul la acea piesa fiind foarte simplu,cca 3 min.

O seara buna!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.