Jump to content

Cutie viteze E34 !


Recommended Posts

Salutare oameni buni,

 

 

de cateva zile mi-am bagat masina intr-o sesiune de verificari si maine sau poimaine asi vrea sa verific cutia de viteze. Are un "tacanit" cand schimb vitezele "la rece" ( cu motorul oprit) desi calc ambreiajul. E un sunet metalic sau cel putin asa mi se pare mie.

 

pe unde pot sa verific nivelul uleiului ?? ce ulei imi trebuie in cazul in care nu mai am ulei si trebuie sa il schimb ???cat ulei trebuie pus ???

 

Multumesc !!!

Link to comment
Share on other sites

La rece e normal sa se auda asa....adica cu motorul oprit...inseamna ca acei catzei sunt ok si nu au colturile rotunjite sa-ti scape maneta de viteze dintr-o treapta in alta :blink: ..ma refer la cautatorul de viteze...la mana iti da impresia ca inainte de a intra intr-o viteza sau cand o scoti agatza putin, adica dai de o opunere a schimbatorului de viteze in cursa lui? mai degraba fa-ti probleme daca cu maneta intr-o viteza oarecare, aceasta se misca stanga-dreapta ..adica daca ai joc in bucsele de la maneta(sunt 2 bucati...eu le-am facut din bronz pe e28...la e34 sunt la fel...una e imediat sub cautator...alta trebuie sa dai axul cardanic jos sa ai acces la bucsa aia..succes si tine-ne la curent cu mersul verificarilor :) Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

La rece e normal sa se auda asa....adica cu motorul oprit...inseamna ca acei catzei sunt ok si nu au colturile rotunjite sa-ti scape maneta de viteze dintr-o treapta in alta :) ..ma refer la cautatorul de viteze...la mana iti da impresia ca inainte de a intra intr-o viteza sau cand o scoti agatza putin, adica dai de o opunere a schimbatorului de viteze in cursa lui? mai degraba fa-ti probleme daca cu maneta intr-o viteza oarecare, aceasta se misca stanga-dreapta ..adica daca ai joc in bucsele de la maneta(sunt 2 bucati...eu le-am facut din bronz pe e28...la e34 sunt la fel...una e imediat sub cautator...alta trebuie sa dai axul cardanic jos sa ai acces la bucsa aia..succes si tine-ne la curent cu mersul verificarilor :)

184175[/snapback]

 

 

Salut,

 

la rece dupa cum am spus, se aude un clantanit, aparent normal dupa cum imi zici tu.

in viteza 1 , imi opune rezistenta , nu mereu, intra pana la urma dar tre sa fortez putin.

imi cam "flencane" schimbatorul, se misca stanga - dreapta cand e in viteza, am incercat chestia asta astazi si e cum ai zis tu. O sa trec si bucsele astea pe lista de reparatii si cand o sa am 1-2 zile libere o sa ma apuc de treaba.

 

 

Am descoperit :

- 1 pivot, stanga cel inferior( cam dus) ( o sa il cumpar sapt viitoare )

- 2 bieletele fata, aveau garniturile de cauciuc "coapte" ( le-am cumparat pe toate 4 fata-spate si urmeaza sa le schimb sambata).(DACA SCHIMB SINGUR BIELETELE TREBUIE SA FAC DIRECTIA DUPA ???, IMI AFECTEAZA MERSUL MASINII DACA NU FAC DIRECTIA ??? )

 

astea le-am descoperit zilele trecute cand am reusit sa pun masina pe o rampa. sambata o urc iar si o sa mai verific una alta, desi sper sa nu mai gasesc nimic stricat.

 

 

Multa bafta !!! :blink:

Edited by dvz
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca o bucsa se poate face/demonta,/confectiona/schimba prin demontarea bratului dintre maneta si cutie...cealalta bucsa necesita demontarea axului cardanic (pentru ca altfel nu ai acces acolo)..deci, daca nu ai motiv sa dai axul cardanic jos, limiteaza-te numai la o singura bucsa...ca-l poti descentra si apoi poti avea vibratii in transmisie :blink: Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca o bucsa se poate face/demonta,/confectiona/schimba prin demontarea bratului dintre maneta si cutie...cealalta bucsa necesita demontarea axului cardanic (pentru ca altfel nu ai acces acolo)..deci, daca nu ai motiv sa dai axul cardanic jos, limiteaza-te numai la o singura bucsa...ca-l poti descentra si apoi poti avea vibratii in transmisie :)

187936[/snapback]

 

 

 

Salutare,

 

Doamne fereste, asta mi-ar mai trebui acum.

 

 

ALTA INTREBARE: e normal ca ventilatorul de la radiator sa mearga non-stop ???la fostele masini, acesta ( ventilatorul ), pornea dor cand lichidul de racire din radiator se incalzea prea tare( adica motorul se incingea :) ).

 

 

multumesc pentru raspunsuri !!!

 

multa bafta :blink:

Link to comment
Share on other sites

ALTA INTREBARE: e normal ca ventilatorul de la radiator sa mearga non-stop ???la fostele masini, acesta ( ventilatorul ), pornea dor cand lichidul de racire din radiator se incalzea prea tare( adica motorul se incingea  :blink: ).

Da, e normal sa mearga non-stop. La alte masini e electroventilator, aici e cu vascocuplaj, se invarte cu viteza mai mare cand temperatura motorului e mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Da, e normal sa mearga non-stop. La alte masini e electroventilator, aici e cu vascocuplaj, se invarte cu viteza mai mare cand temperatura motorului e mai mare.

190470[/snapback]

 

 

ok, merci mult pentru raspuns.

 

multa bafta :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ce intelegi prin non-stop? si la care ventilator te refereai? pt ca e34 cu AC ai si ventilotorul cu vascocuplu...si electroventilator in partea din fata. electroventilator activat de un senzor de temperatura din corpul radiatorului motorului...

191724[/snapback]

 

 

Salut,

 

pai ventilatorul din fata( cel din spatele radiatorului) merge non stop, adica de cand pornesc motorul si pana il opresc.

masina nu are AC. ( am ventilatie la manivela, prin deschiderea geamurillor ) :blink:

 

O sa fac niste poze cu motorul pt ca am vre-o 2 fire care par sa nu fie la locul lor acolo, adica din fabrica ( probabil ca sunt modificari facute de fostul propietar).

Deasemenea o sa fac poze( toto cu motorul ) referitor la problemele legate de GPL.

 

multumesc !!!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Pai ala e cuplat printr-un cuplaj semielastic de tip vascocuplu...cand motorul e rece, lasa ventilatorul sa mearga cam cum vrea el...cand se incalzeste, niste pistonase cu ulei se dilata si prind ventilatorul mai rigid de axul sau, fortandu-l sa se invarta cu o viteza din ce in ce mai mare, mai apropiata de viteza axului.....

Probleme la gpl? exprima-te..ca eu nu am avut probleme la E28.... :blink:

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.