Jump to content

Service-urile auto obligate sa accepte prezenta proprietarilor pe durata reparatiilor


claudiuBWR

  

123 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Din moment ce un mecanic are 1200-1500 lei, ar fi culmea sa fie cinstit.

WTF?!

Cu alte cuvinte, angajatii cu salarii mici fura din principiu, nu?

L.E. scuze, ti-am dat reply fara sa citesc ce au zis colegii referitor la postarea ta.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Daca sunt niste camere destul de proaste, chiar n-ai cum sa vezi mare lucru.

 

Modalitati de furt intotdeauna vor ramane.

 

Exista o singura varianta de a elimina, in cea mai mare parte, furturile.

Daca mecanicii din reprezentante ar avea salarii decente, probabil n-ar mai fura chiar atat de mult.

Din moment ce un mecanic are 1200-1500 lei, ar fi culmea sa fie cinstit.

Hmm deci parerea ta e ca automat daca are salariu mic trebuie sa fie necinstit sau nu am inteles eu bine?

Link to comment
Share on other sites

Ati inteles afirmatia mea total gresit.

 

Eu nu le caut alora scuze.

 

Normal ca poti spune: "Daca nu-i place cu cat e platit, sa se duca sa lucreze in alta parte, in alt domeniu."

 

@Similea: Nu prea e asa.

Mecanica e o munca destul de grea din punct de vedere fizic si cam murdara si e platita prost.

Cand castigi putin, iar foamea e mare, sunt mult mai mari sanse ca natura umana sa intervina.

 

unu' necinstit ramane furacios si la 12 mii pe luna si la 12 lei.

si invers.

 

Pe acelasi criteriu, de ce au procurorii si judecatorii salarii foarte mari? Nu tocmai ca sa nu fie usor de influentat?

Cand castigi 1200 lei pe luna, salariul respectiv iti permite doar sa existi. Orice altceva e un lux.

Eu nu vorbesc aici de moralitate, de cinste si principii ci de cum merge viata.

 

Sunt mai mari sanse ca un om platit prost sa fure daca are ocazia decat unul bine platit.

 

Cei de la reprezentante stiu asta si ii doare-n cur.

Atata timp cat nu se fura de la ei, putin le pasa.

 

Daca cei care sunt patronii reprezentantele ar vrea calitate maxima si clienti intotdeauna multumiti, si-ar plati mecanicii mult mai bine si ar face o selectie ca lume pe criterii de experienta si performanta.

 

 

Dupa parerea mea, e unul din putinele proiecte de lege care ar merita sa se adopte,poate singura lege cat de cat buna, din ultimii ani.

La reactii de genul asta s-au gandit si ei cand au adoptat-o.

E pe modelul Tara arde si baba se piaptana.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ce legatura are cu piepinatura babei si cu arsul tarii??? eu vad un lucru normal si firesc sa ma uit cum lucreaza un mecanic la masina mea. Crede-ma,am vazut vrute si nevrute,piese noi aruncate in bascalie, lovituri cu ciocanul exact acolo unde nu era cazul, reparatii defectuoase sau facute de mantuiala, amanari peste amanari "da nene,acum ti-o bag pe rampa!" si daca venea altul cu pile asteptai mult si bine sa-ti faca masina,ca sa nu mai vorbesc de deja celebra "atarnatura" sau tragerea de timp (de-alde 10 minute pana sa iei o surubelnita dintr-un sertar, sau minim un sfert de ora pana ce aduci o piesa de la magazie).
Link to comment
Share on other sites

Ce legatura are cu piepinatura babei si cu arsul tarii??? eu vad un lucru normal si firesc sa ma uit cum lucreaza un mecanic la masina mea. Crede-ma,am vazut vrute si nevrute,piese noi aruncate in bascalie, lovituri cu ciocanul exact acolo unde nu era cazul, reparatii defectuoase sau facute de mantuiala, amanari peste amanari "da nene,acum ti-o bag pe rampa!" si daca venea altul cu pile asteptai mult si bine sa-ti faca masina,ca sa nu mai vorbesc de deja celebra "atarnatura" sau tragerea de timp (de-alde 10 minute pana sa iei o surubelnita dintr-un sertar, sau minim un sfert de ora pana ce aduci o piesa de la magazie).

 

pe aia oricum nu-i rezolva cu o camera,.......eventual cu un sut in cur..

 

toata treaba e facuta cu un scop: dispar aia mici, raman aia mari.

 

si-asa sunt prea multi .

Link to comment
Share on other sites

Ce legatura are cu piepinatura babei si cu arsul tarii??? eu vad un lucru normal si firesc sa ma uit cum lucreaza un mecanic la masina mea. Crede-ma,am vazut vrute si nevrute,piese noi aruncate in bascalie, lovituri cu ciocanul exact acolo unde nu era cazul, reparatii defectuoase sau facute de mantuiala, amanari peste amanari "da nene,acum ti-o bag pe rampa!" si daca venea altul cu pile asteptai mult si bine sa-ti faca masina,ca sa nu mai vorbesc de deja celebra "atarnatura" sau tragerea de timp (de-alde 10 minute pana sa iei o surubelnita dintr-un sertar, sau minim un sfert de ora pana ce aduci o piesa de la magazie).

 

Iti explic imediat.

 

Sa o luam cu partea de service, ca la asta ma pricep cel mai bine.

 

Serviciile din service sunt slabe calitativ din multe motive.

In primul rand, nu exista o pregatire teoretica in acest domeniu.

Pana si cei care termina Autovehicule rutiere la Politehnica nu au mare legatura cu fenomenul. Iar de scolile profesionale vorbim degeaba, oricum nici n-au mai existat o perioada, iar cand au existat oricum se chiulea in prostie. Existau pentru cei care nu erau in stare sa intre la liceu, nu pentru cei care le-ar fi ales pe motive de vocatie.

In al doilea rand, oamenii vor sa-si repare masinile pe nimic. Prin urmare, nu prea ai cum sa-ti platesti bine mecanicii, deci un mecanic angajat la un service nu va ramane foarte multa vreme mecanic. Ori isi deschide un singur atelier, lucru rar in ziua de azi, ori isi va cauta alt domeniu de activitate.

De aici se poate trage o singura concluzie, si anume ca este un cerc vicios.

Oamenii vor servicii de calitate la preturi de nimic, mecanicii sunt in general prost pregatiti, iar patronii de service-uri vor sa faca bani pentru ca te costa mult mai mult sa-ti deschizi un service, mai ales o reprezentanta, fata de cat ar costa sa-ti deschizi un magazin sau un alt business.

 

Iar la partea cu baba care se piaptana, gandeste-te si tu ce saracie e in tara asta.

Servicii medicale varza, nivel de trai foarte scazut, somaj, nu producem nimic, cam traim pe datorie.

Extrem de multi oameni au credite pe care nu le pot achita, situatia nu e deloc roz.

Sigur ca o lege de genul asta e un lucru bun, dar nu in acest moment. Asta arata si cat de ancorati in realitate sunt cei de la guvernare.

 

Iar daca ai suficienta inteligenta incat sa privesti dincolo de aparente, asta e o lege facuta prin lobby-uri din partea oamenilor foarte bogati care detin reprezentante.

Probabil sunt foarte deranjati de faptul ca o gramada de service-uri mai mici le mananca din felia lor de cascaval.

Acum cativa ani au crescut enorm taxele pentru autorizarile RAR. Practic i-au ucis pe aia cu service multimarca. Cine putea castiga din asta? REPREZENTANTELE. Ei n-au de ce sa plateasca niste sume mari pentru ca repara o singura marca sau doua, maxim 3. Oricum la nivelul lor e vorba de sume derizorii.

Acum o baga pe asta cu camerele, iar daca vrei sa-ti pui un sistem d-asta probabil vor baga vreo metodologie de urmat. Vine RAR-ul, nu ai si dai bani, scapi si castiga RAR-ul, o spaga in plus.

Cresc per total costurile service-urilor mici autorizate, mai dau faliment din ele. Deci de aici castiga reprezentantele.

Daca voi credeti ca legea asta e pentru apararea drepturilor cetatenilor de rand, sunteti foarte naivi.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Iti explic imediat.

 

Sa o luam cu partea de service, ca la asta ma pricep cel mai bine.

 

Serviciile din service sunt slabe calitativ din multe motive.

In primul rand, nu exista o pregatire teoretica in acest domeniu.

Pana si cei care termina Autovehicule rutiere la Politehnica nu au mare legatura cu fenomenul. Iar de scolile profesionale vorbim degeaba, oricum nici n-au mai existat o perioada, iar cand au existat oricum se chiulea in prostie. Existau pentru cei care nu erau in stare sa intre la liceu, nu pentru cei care le-ar fi ales pe motive de vocatie.

In al doilea rand, oamenii vor sa-si repare masinile pe nimic. Prin urmare, nu prea ai cum sa-ti platesti bine mecanicii, deci un mecanic angajat la un service nu va ramane foarte multa vreme mecanic. Ori isi deschide un singur atelier, lucru rar in ziua de azi, ori isi va cauta alt domeniu de activitate.

De aici se poate trage o singura concluzie, si anume ca este un cerc vicios.

Oamenii vor servicii de calitate la preturi de nimic, mecanicii sunt in general prost pregatiti, iar patronii de service-uri vor sa faca bani pentru ca te costa mult mai mult sa-ti deschizi un service, mai ales o reprezentanta, fata de cat ar costa sa-ti deschizi un magazin sau un alt business.

 

Iar la partea cu baba care se piaptana, gandeste-te si tu ce saracie e in tara asta.

Servicii medicale varza, nivel de trai foarte scazut, somaj, nu producem nimic, cam traim pe datorie.

Extrem de multi oameni au credite pe care nu le pot achita, situatia nu e deloc roz.

Sigur ca o lege de genul asta e un lucru bun, dar nu in acest moment. Asta arata si cat de ancorati in realitate sunt cei de la guvernare.

 

Iar daca ai suficienta inteligenta incat sa privesti dincolo de aparente, asta e o lege facuta prin lobby-uri din partea oamenilor foarte bogati care detin reprezentante.

Probabil sunt foarte deranjati de faptul ca o gramada de service-uri mai mici le mananca din felia lor de cascaval.

Acum cativa ani au crescut enorm taxele pentru autorizarile RAR. Practic i-au ucis pe aia cu service multimarca. Cine putea castiga din asta? REPREZENTANTELE. Ei n-au de ce sa plateasca niste sume mari pentru ca repara o singura marca sau doua, maxim 3. Oricum la nivelul lor e vorba de sume derizorii.

Acum o baga pe asta cu camerele, iar daca vrei sa-ti pui un sistem d-asta probabil vor baga vreo metodologie de urmat. Vine RAR-ul, nu ai si dai bani, scapi si castiga RAR-ul, o spaga in plus.

Cresc per total costurile service-urilor mici autorizate, mai dau faliment din ele. Deci de aici castiga reprezentantele.

Daca voi credeti ca legea asta e pentru apararea drepturilor cetatenilor de rand, sunteti foarte naivi.

 

 

Pai chiar este un cerc vicios, intr-adevar omul vrea sa-si repare masina cu costuri cat mai mici, dar de ce? hai sa ne uitam si la piese si pretul lor in unele cazuri exagerat de mari (uneori umflate prea a nesimtire); + ca mai sunt si alde nea patronasii astia care dupa doua-trei luni de munca de mecanic fara cunostintele si pregatirile necesare, hop isi deschide service in garaj, hop se fac patronei peste noapte...si-atunci nu-i normal sa dea o lege de genul asta sa vad si eu cum lucreaza? pt ca si-asa service-urile de colt de strada au reputatia pe care o au...

 

 

P.S. Si sa stii ca eu chiar n-am chiulit de la scoala si chiar m-am dus si la orele de teorie si la cele de practica,:D si am intrat la profesionala nu din cauza ca n-am putut intra la liceu, ci din cauza ca mi-a placut domeniul auto, iar la profesionala se invata mult mai multe decat in liceu :wink: ; binenteles ca apoi mi-am continuat si liceul la seral tot pe acelasi domeniu.

Aa, si acum 15 ani chiar se dadea silinta pt a se invata cat decat, pacat ca erau vremurile in care tehnologia nu era punctul forte al acestui domeniu. Acum materia este mult mai diversificata fata de atunci deci ar fi foarte multe de invatat si de practicat, dar din pacate nu se fac aceste lucruri.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Pai chiar este un cerc vicios, intr-adevar omul vrea sa-si repare masina cu costuri cat mai mici, dar de ce? hai sa ne uitam si la piese si pretul lor in unele cazuri exagerat de mari (uneori umflate prea a nesimtire); + ca mai sunt si alde nea patronasii astia care dupa doua-trei luni de munca de mecanic fara cunostintele si pregatirile necesare, hop isi deschide service in garaj, hop se fac patronei peste noapte...si-atunci nu-i normal sa dea o lege de genul asta sa vad si eu cum lucreaza? pt ca si-asa service-urile de colt de strada au reputatia pe care o au...

 

 

 

 

eu zic ca ii loveste un pic mai mult pe aia de la reprezentanteunde nu avaei access la masina si unde un schimb de ulei se face 50-50% ulei nou+ cel vechi, unde se fura consumabile in draci ( bine a mai scazut oferta de furaciuni in ultimul timp )

acu' vreo 4 luni si ceva cand ridicam niste piese de la un importator , au intrat 2 baieti de la un deal-er BMW care au cumparat 10 filtre de polen aftermarket

ce crezi ca faceau cu ele?

Link to comment
Share on other sites

@Claudiu: Stii si tu ca aia vor fura in continuare.

Ce naiba, stii si tu ca la reprezentante au deja camere si sali de asteptare de unde poti vedea hala, asa ca ei sunt acoperiti.

 

@Catalin BMW:

 

Nu e chiar asa.

Sa repari un BMW ieftin si bine nu prea merge.

 

Pe aia cu service in garaj nu-i afecteaza legea asta pentru ca ei sunt in general neautorizati.

Cei afectati sunt patronii de service-uri medii si mari, mai putin reprezentante.

 

Esti naiv din pacate.

Unde ai vazut tu un mecanic care dupa 2-3 luni de munca sa-si deschida propriul service?

Plus ca una e sa fii mecanic si alta e sa fii patron.

Iti trebuie cu totul alte calitati. Sa fii patron sau "patronel", asa cum spui tu, nu e deloc la indemana oricui.

Iar cel care are un garaj in care repara chiar el, fara ajutoare, nu e patron. E doar un mecanic pe cont propriu.

 

OK, sa zicem ca te cred. In ce domeniu lucrezi acum?

Ce naiba se invata, ca aia tot pe motoare de Dacia si tractor fac practica, lucruri care deja sunt irelevante in ziua de azi.

 

La noi nu exista respect fata de profesia de mecanic auto, asa ca foarte putini chiar au vrut sa devina mecanici. Cei mai multi au ales meseria asta dintr-un accident.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu vad doua parti:

 

Partea rea 1: la mecanica toti se pricep. Cu un TIS si cateva pdf-uri, toti sunt mecanici si vor comenta de cum lucreaza mecanicii la masina. Va fi un stres maxim pentru un angajat service chiar daca omul e cinstit si meserias.

Nu cred ca ar vrea nimeni sa fie intrebat din minut in minut cate ceva....

 

Partea rea 2: din moment ce unii vor sta langa masina iar altii nu, problema furturilor de pe masini nu se va rezolva. La reparatii mai mari, se va putea fura linistit.

 

Partea rea 3: la serviceurile corecte oricum poti sta sa vezi lucrarea. LA BMW poti sta linistit si sa sa vezi tot. Piesele le primesti la final inclusiv filtre (nu stiu daca toate dar eu am mai primit si filtre). Deci nu schimba mare lucru.

 

Partea buna: nu vad o parte buna.

 

P.S. Mi-a placut la maxim comparatia judecatori salarii mari pt dreptate iar mecanicii cu salarii mici tentati sa fure. Poate o solutie ar fi ca mecanicii in loc de salopete sa poarte niste robe si sa raspunda doar in fata Consiliului Suprem al Mecanicilor :)

Link to comment
Share on other sites

Oricum nu le vor permite sa stea langa mecanic in reprezentanta, legea nu spune asta.

N-ai de unde sa stii ca filtrele / piesele pe care le-ai primit sunt chiar de pe masina ta.

Baietii strang piese la greu tocmai pentru clientii mai atenti care vor sa se convinga. Sistemul e foarte bine gandit.

 

Nu am comparat cele doua meserii, m-am referit doar la principiul de baza.

Un salariat bine platit la privat e mai performant.

Un salariat bine platit nu vrea sa-si piarda locul de munca.

Iar unul prost platit va avea mai multe motive sa fure.

 

Ce aveti draga cu teoria conspiratiei, doua lcd-uri si 2 camere mai de doamne ajuta te duc maxim intr-o mie.

Foarte bine frate, asa e civilizat.

 

Tu esti un om destept, ia gandeste-te mai bine.

In primul rand, nu poti pune 2 camere daca ai 10 posturi de lucru, de exemplu.

Ar trebui minim o camera / post de lucru.

 

Iar daca pun, asa cum au obiceiul, un anumit tip de sistem agreat de RAR pe care trebuie sa-l autorizeze ei cu 1000 de conditii aberante, se poate ajunge la o suma aberanta.

In Romania niciodata nu e atat de simplu, trebuie sa te lovesti de niste birocratie.

Nu cred ca se va face chestia asta gen: "Montati voi niste camere si e bine asa!"

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.