Jump to content

Service-urile auto obligate sa accepte prezenta proprietarilor pe durata reparatiilor


claudiuBWR

  

123 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu vad nimic depasit in a sta langa mecanic sau sa te uiti la el cum lucreaza. Doar nu o face in curul gol...

 

Chiar si la reprezentanta daca stau dupa masina, ma duc si ma uit la ei cum lucreaza pentru ca sunt curios.

 

De multe ori stiam ca trebuie facut ceva anume la ea, am cautat eu sa vad cum se face insa am decis ca e mai bine sa merg la service. Acolo nu am vrut decat sa ma uit sa vad daca intelesem binedin ce citisem.

 

Daca nu am timp, o las fara probleme la service si o iau cand e gata lucrarea.

 

Asta cu degradant este o prostie. Te poti uita la ei si printr-un geam. NU stai sa-i suflii in ceafa iar motivele pot fi si cele de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Nu vad nimic depasit in a sta langa mecanic sau sa te uiti la el cum lucreaza. Doar nu o face in curul gol...

 

Chiar si la reprezentanta daca stau dupa masina, ma duc si ma uit la ei cum lucreaza pentru ca sunt curios.

 

De multe ori stiam ca trebuie facut ceva anume la ea, am cautat eu sa vad cum se face insa am decis ca e mai bine sa merg la service. Acolo nu am vrut decat sa ma uit sa vad daca intelesem binedin ce citisem.

 

Daca nu am timp, o las fara probleme la service si o iau cand e gata lucrarea.

 

Asta cu degradant este o prostie. Te poti uita la ei si printr-un geam. NU stai sa-i suflii in ceafa iar motivele pot fi si cele de mai sus.

 

Am preferat ieri sa nu mai comentez insa baietii nu m-au inteles de la inceput(e adevarat insa ca nici eu nu am fost prea clar, grabindu-ma sa postez inainte de-a ma lasa bateria). Spune-am ca aveam posibilitatea sa vad lucrarea pe monitor din locul pt oaspeti insa, vazand ca sunt bine venit si in service la o oarecare distanta de masina, am preferat sa mai stau si pe acolo. Astfel am mai invatat cateva lucruri referitoare la masina mea.....imi place sa stiu cat mai mult. Nici macar o clipa nu mi-a trecut prin cap sa stau acolo pt a nu ma fura.....Doamne Fereste.

Link to comment
Share on other sites

intr-o societate normala, civilizata, e de extrem prost gust sa vrei sa stai sa pazesti mecanicul. spun "sa vrei" pentru ca de putut nu se poate, nu e voie asa ceva. aici societatea e deformata, oamenii daca nu circula, nu au alte experiente, sa vada cum trebuie a fie, nu au repere, lucruri anormale par normale.
Link to comment
Share on other sites

Ce texte...

 

Parca mecanicii sunt niste poeti. Daca stai langa ei nu mai sunt inspirati. Sunt inhibati si nu iau deciziile optime din multimea de alegeri pe care le pot face cand schimba niste placute.

 

:pinch:

 

Exagerati grav. Omul poate e curios de lucrare, nu de mecanic. Si apoi exista la multe serviceuri spatii unde poti sta si sa urmaresti de la distanta.

 

Acum mecanicii mai au si trac ca actorii.

 

Hai sa nu o dam in SF-uri. Exista si cale de mijloc. Nu trebuie sa-l tii de cheie dar nici sa spui ca nu poate sa-si fac atreaba cum trebuie...

Link to comment
Share on other sites

Ce texte...

 

Parca mecanicii sunt niste poeti. Daca stai langa ei nu mai sunt inspirati. Sunt inhibati si nu iau deciziile optime din multimea de alegeri pe care le pot face cand schimba niste placute.

 

:pinch:

 

Exagerati grav. Omul poate e curios de lucrare, nu de mecanic. Si apoi exista la multe serviceuri spatii unde poti sta si sa urmaresti de la distanta.

 

Acum mecanicii mai au si trac ca actorii.

 

Hai sa nu o dam in SF-uri. Exista si cale de mijloc. Nu trebuie sa-l tii de cheie dar nici sa spui ca nu poate sa-si fac atreaba cum trebuie...

Nu e vorba de asta.

Un mecanic auto trebuie sa fie respectat ca orice alt om care-si exercita profesia. Nimeni nu-si poate face meseria corect daca cineva il tine de vorba.

Iar cand cineva il si invata cum sa-si faca meseria desi nu are habar, te cam iau nervii, desi ar fi de prost gust sa arati acest lucru.

De fiecare data cand mai vine cate unul care-mi spune ca a citit el pe forum care ar fi problema si incearca sa-mi arate ce sa fac nu stiu daca sa ma ia rasul sau sa ma enervez. Daca tu poti sa inveti pe cineva meserie, de ce te mai duci la el sa-ti faca ceva la masina?

Daca stii deja ce are masina, de ce te mai duci cu masina la service?

Unii dintre cei de pe forumuri au o gramada de scule in portbagaj, te invata ce sa faci si cum sa faci, fac ei constatarea pentru tine, dar totusi vin la service? Care e logica?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Deranjeaza pentru ca majoritatea nu recunosc daca au dat-o in bara, incearca sa-si acopere cumva greseala, pana pleaca omul din service... dupaia nu mai conteaza, ca oricum nu se da bon fiscal sau vreo garantie.

 

Vorbesc la modul general aici, asa cum se intampla in 99% din serviceurile romanesti (nu am facut referire la vreun service/mecanic anume).

Link to comment
Share on other sites

Pai clientul vine la tine, nu te duci tu la el.

Nu trebuie sa-i castigi increderea daca deja a venit la tine.

Daca a venit la tine la atelier, se presupune ca are incredere. Daca nu are, sa se duca in alta parte unde are incredere.

Iti asumi riscul prima data si daca nu esti multumit, nu te mai intorci.

Dar sa ma tratezi ca pe un infractor din start nu e deloc corect si, cel putin pe mine, (ma) jigneste.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e la altii, dar la mecanicul la care merg eu, IF 63 BMW, e o placere sa ma duc. Ii place sa-mi arate, sa-mi expplice, mai vorbim de una, da alta, nu neaparat de masini si in timpul asta el lucreaza fara sa fie distras sau deranjat, dimpotriva. Asa trece timpul si mai repede ptr amandoi, nici nu-mi dau seama cand trec 3-4 ore. Dar, bine zice versace. Felurite fantezii !
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dar sa ma tratezi ca pe un infractor din start nu e deloc corect si, cel putin pe mine, (ma) jigneste.

e stare generala a natiunii, ca vorbim aici de mecani e pentru ca suntem pe forum auto. Nici la motoreta cand ma duc sa fac revizie nu o las singura si il stiu pe mecanic, el pe mine, dar mai sunt si altii prin jur care se pot urca pe ea, ambbala aiurea, etc. La fel si cu masina. De sa ma risc sa se urce un grasan, gen client (no offence la comitet) si sa-mi futa plasa de sub scaunul pasagerului, sau sa stea cu curul pe marginea portbagajului cat mecanicul scimba farul, de ex. D-aia vreau sa stau langa mecanic pentru ca sunt roman si sunt altii mai romani ca mine.

Link to comment
Share on other sites

Eu am un garaj mic unde 2 mecanici executa diverse reparatii ( de la set motor pana la schimbat placute). La inceput toti clienti au stat langa masina si sunt multi care inca stau si nu deranjeaza pentru ca am instalat o canapea si rugamintea este sa nu puna 1 mil de intrebari. Cand stam la barfa stam la barfa cand se executa o lucrare mai serioasa ce necesita atentie sunt rugati sa faca putina liniste. Nu am avut nici unu care sa vrea sa stranga el suruburi sau sa verifice cuplu de strangere.

Cu 2 clienti ce detin masini mai multe ne am imprietenit si chiar avem chei de rezerva de la 2 din masinile lor astfel incat cand au ceva de reparat doar sa ne ducem sa luam masina de unde este. Asta e clar o exceptie... Cand se face un set motor care dureaza 2 zile nu prea are chef clientul sa stea atata timp. Rezista el 2 3 4 ore dupa renunta. PAna acum nu am avut nici unu care sa vina la 8 dimineata si sa plece la 8 seara timp de 3 zile.

Pana acum mecanici nu au stricat nimic pentru se misca f incet ( fiecare om cu stilul lui) si sunt f atenti. Se poate intampla in schimb sa cedeze un filet, sa crape o galerie de admisie din plastic la stangere ( vechime si ulei), un furtun, un colier si aici trebuie sa ii explici clientului situatia. Mecanici le explica de la inceput ca e o masina veche si ca sunt elemente de plastic si caucic care se pot deteriora la demontare.

Faza e ca nu lucrez complet autorizat asfel incat nu pot avea pretentia sa fiu tratat de clienti asemenea unui service autorizat ce ofera garantie legala prin firma. Acolo e o firma care poate fii trasa la raspundere la mine se presupune ca pot inchide usile la garaj si sa dispar si el sa ramana cu paguba. Din pacate acum 2 luni am avut un astfel de caz in care un prieten "a facut" un set motor la un opel vectra 1.6 16v la un garaj de cartier cu toate piesele cumparate de el. A lasat masina 3 zile timp in care doar i au desfacut si remontat chiulasa. Rezultatul era un godin pe ulei , masina consuma 2 litri de ulei la 100 km. Am desfacut motorul i am aratat supape neslefuite, semeringuri de fabrica, cuzineti de fabrica....omul s a dus la garajul unde executase lucrarea. Domni inchisesera. Dupa un timp l a gasit pe unul din ei... care bineinteles a dat vina pe celalt care supriza intre timp murise intr un accident de ATV. Pe sistemul prinde orbul scoatei ochii

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai vezi tu iulian, faptul ca nu impartasesti experiente de orice fel cu noi, nu e chiar ok. Adica un fel de partinere si acceptare a greselilor. Ca serviciul e public aici pe forum si nu e vreo forma ascunsa de afacere, cere o transparenta si din partea celor care beneficiaza. Nu e vorba de un anume mecanic, toti au avut reclamatii aici de cand au biznisurile pe forum. Parerea mea.

Cei mai multi clienti nu fac review-uri.

Review-uri pozitive pentru ca n-au timp si review-uri negative pentru ca nu vor sa-si faca dusmani, n-au chef de scandal.

Nu exista oameni care sa nu greseasca. Ceea ce eu consider ca fiind inacceptabil sunt lucrurile facute cu intentie. Furturi, tepe, piese neschimbate, dar pe care se incaseaza manopera, piese schimbate aiurea, dar pentru care nu se asuma responsabilitatea, garantii neacoperite. Astea sunt lucruri de neiertat.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

cine sta langa mecanici a patit cel putin o data o faza nasoala . Asa ca nu stiu cat e mit , urban legends , psihoza sau alte balarii . Ultima intamplare neplacuta a fost la un service unde am schimbat uleiul la E90 si nu mi-au inchis capacul la ulei , trebuia rasucit , statea intredeschis si evident ca m-a umplut de ulei si fum si panica la prima curba . Nu am mai calcat acolo desi patronul s-a scuzat in mii de feluri si mi-a oferit diverse avantaje . Sau ar mai fi si alte aventuri dar nu merita mentionate . Asa ca Dorel exista peste tot sau se reincarneaza in orice mecanic din cand in cand , depinde cum nimeresti fazele lunii si patrarul cometei .Si asta cu la service de cartier iti asumi orice risc nu e chiar asa . Mie-mi pare ca riscul si-l asuma respectivul mecanic si raspunderea e de partea lui mult mai mult .Dar evident trebuie sa-ti pazesti tu spatele ca tu iti porti familia in masina . Ca e o tara saraca unde se bucura lumea la preturi mai mici cu 10-15 ron in alta parte e alta discutie si asta e situatia , nu se va schimba .Pt mine e simplu , daca nu pot lasa masina undeva si sa am incredere sau sa nu pisez la cap respectivul mecanic ,nu am ce calca . Evident la prima vizita are asistenta . Plus ca mai exista situatiile in care pur si simplu e neatent , mai scapa o cheie pe tabla , mai zgarie ceva , mai rupe un buton , mai baga o mana plina de ulei pe volan, are nu stiu ce capse pe pantaloni si se intinde pe masina ca la plaja . Pai plm astea intra la neprevazut sau unde . E cel mai bine sa mergi la un service care iti respecta minimele cerinte . Nu are rost pt un anume pret sa accepti ceva rahat ...
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

am mai spus exista explicatii/scuze/ motive pentru cei care isi pazesc masina in service. eu va spun doar ca e de prost gust, e ceva de periferie, tine de tara in care traim si de gradul nostru de educatie ca popor. eu ma pricep foarte bine la mecanica, am alegat la curse in studentie, am avut si motor si masina de cand ma stiu, mi le reparam singur, dar facut totul bucati, milioane de piese, pana la ultima saiba. primul bmw l-am avut in 1990 si din cauza unui bou care mi-a dat un ulei de zicea ca e castrol am calat motorul - s-au infundat orificiile de ungere din arbore sub cuzineti. am topit motorul pe frontiera langa nadlac. nu erau mecanici de bmw la ora aia. l-am desfacut piesa cu piesa l-am refacut si a mers mult si bine dupa aia, am pus piese noi. arborele l-am alezat. nu conteaza cat de bun e mecanicul, orice si oricum ar face am impresia ca eu as face mai bine, ala e un bou, nu se pricepe, da rosol...etc. si de aceea nu stau langa ei. pe de alta parte, o masina e o unealta in ultima instanta, n-o sa-mi omor timpul sa-l pazesc pe unul ce-mi ascute sapa. daca nu o face bine ii dau cu ea in cap la urma.

oricum, repet, tine de gradul de civilizatie, e manelism curat sa pazesti mecanicul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca vorbim aici de un lant al slabiciunilor. clientul nu are incredere in mecanic, mecanicul nu se simte confortabil supravegheat de client. de unde incepem sa schimbam ceva?

 

Eu am activat, mai demult, intr-un domeniu care implica operatiuni de service. Aveam un mecanic FOARTE bun, in care au fost investiti multi bani pentru training in tara si in strainatate, la firmele producatoare pe care le reprezentam. El venea de la acele traininguri si apoi le arata colegilor lui (aveam 3 mecanici in total) ce si cum.

 

Am avut destule probleme cu clientii pe partea de service. S-a ajuns pana la reclamatii la OPC din partea clientilor persoane fizice (destul de putini) sau amenintari de dare in judecata din partea persoanelor juridice. OPC-ul ne-a investigat de cateva ori dar nu am primit nicio sanctiune, nimic. Din punct de vedere legal si moral, noi facuseram tot ce se putea face. Am fost de acord chiar si sa refacem anumite lucrari, chiar daca acele utilaje era prezentate in service cu defecte care nu aveau nici cea mai mica legatura cu defectul initial.

 

Cu timpul, lucrurile s-au schimbat, in sensul ca am inceput sa nu mai fim de acord deloc cu reparatii incomplete si refuzam clienti, asta in cazul persoanelor juridice, iar in cazul persoanelor fizice intocmeam un act aditional devizului estimativ de lucrare, act in care se stipula:

1. clientul declara pe proprie rapundere ca nu este de acord cu inlocuirea tuturor reperelor trecute pe deviz, fiind constiient ca acest lucru va face ca lucrarea efectuata de noi sa nu fie acoperita de garantie.

2. ne rezervam dreptul sa inlocuim si alte repere, neprevazute in devizul estimativ initial, pana la o valoare de 15% din valoarea devizului, fara acordul explicit al clientului.

 

La inceput am pierdut cativa clienti, majoritatea persoane fizice, dar cu timpul s-au intors la noi, din diferite motive, dupa cum urmeaza:

 

1. In cazul unei reintrari in service, in perioada de garantie, al unui utilaj care deja fusese reparat la noi, defectul de constata pe loc, daca era posibil, sau se facea programare pe o data ulterioara si defectul se constata doar de fata cu clientul sau reprezentant al acestuia, acest lucru nelasand loc de interpretari sau insinuari din partea clientilor.

2. in cazul unui utilaj nou, in perioada de garantie, constatarea se facea ca mai sus.

3. prin 2006 sau 2007, de la centru judetean de service, am devenit centru zonal de service, adica un punct de lucru in care s-au investit cei mai multi bani pe partea de service din judetul Cluj si judetele limitrofe.

4. cu timpul, clientii au inceput sa ne recomande altor firme, atat private, cat si de stat, ceea ce a fost un foarte mare pas inainte, sa nu mai trebuiasca sa iti lauzi singur marfa si serviciile pe care le prestezi.

5. chiar daca eram centru zonal de service, am incercat sa stimulam clientii cu preturi foarte competitive pe partea de manopera (pentru persoane fizice) si termene foarte bune de plata (pentru persoane juridice). pe partea de preturi pentru piese de schimb, accesorii si/sau consumabile, din pacate nu prea am putut face mare lucru, lucrand dupa o lista de preturi centralizata, pe toata tara, de la Bucuresti. Aveam dreptul de a modifica pretul in sus sau in jos, fata de lista de preturi, cu 5%.

6. facturarea manoperei se facea tot timpul dupa normativul cu unitati de timp pentru lucrarea care a avut loc.

etc,

 

Am activat in domeniul respectiv vreo 6 ani si, din punctul meu de vedere, ideea e urmatoarea.

Personalul de service trebuie sa fie motivat financiar, trebuie instruit constant, trebuie sa aiba acces la documentatie tehnica de ultima ora si la scule performante care sa ii usureze munca si sa il faca (mai) productiv, trebuie sa aiba conditii bune de munca in ceea ce priveste spatiul in care activeaza. Daca aceste conditii sunt indeplinite, clientul va fi multumit.

Nu il intereseaza direct pe client daca mecanicul foloseste cleste Knipex sau nu, dar acest aspect il intereseaza pe mecanic. Si daca mecanicul este multumit de ceea ce face si de conditiile care i se ofera, atunci asa va fi si clientul.

 

P.S. In afara de probleme de garantie, clientul niciodata nu a pus piciorul in service. Nici macar nu il vedea pe mecanic. Se faceau acte de predare - primire in service, in care se completa, cat mai corect si complet posibil, defectiunea, asa cum era ea descrisa de catre client.

 

Pe scurt, clientul trebuie educat. Dar nu il poti educa pe el fara sa incepi cu tine.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

mvpaul:

eu nu am incredere in niciun mecanic, nici profesional nici ca om dar mi se pare sub demnitatea mea si a lui sa-l pazesc.

 

Frumos spus insa sunt situatii in viata cand trebuie sa renunti la demnitate si chiar sa te dezbraci de caracter pt a nu fi inselat, furat, pt a-ti proteja apropiatii si chiar pe tine ca om. Pt a nu devia de la subiectul acestui topic, o mare parte din mecanici au un caracter dubios si astfel te face sa fi mereu in garda pana pleci rasufland usurat ca ai scapat de acolo. Asta este realitatea.....inca.

Link to comment
Share on other sites

Cand aud asta cu demnitatea...

 

Ce face mecanicul ala? Lucreaza in curul gol? Face o meserie rusinoasa ? Curata WC-uri?

 

Lucreaza la o masina pe bani asta fiindu-i meseria. Sunt multe motive pentru care vrei sa te uiti la el si care nu au legatura cu el ci cu masina, cu timpul. Stai poate de curiozitate...

 

Cred ca ne lipsteste statuia mecanicului roman. Una asa mare, cu un om intr-o groapa. Plin de ulei si cu o cheie in mana. La 1 dec venim cu coroane iar la 1 mai spunem poezii tinandu-ne de mana.

Link to comment
Share on other sites

frate eu nu pot sa va torn in cap cu palnia. toate iau timp. o sa invatati si voi in timp si va lamuriti. nu e nimic personal va spun numai ca e gresit sa stai langa mecanic, dovada ca prin alte parti e si interzis, nu exista asa ceva. aici in ro totul e aproximativ, la mica intelegere. v-am mai zis, nu exista repere si standarde, din nestiinta, aici suntem acum.

va aduceti aminte, prin toate westernurile, toti cowboii jegosi sau amaratii, se adresau unii altora cu "sir" iar curvelor cu "ma'm"(doamna). aici respectul fata de sine e zero, de acolo si respectul fata de oricine e la fel. oricine cu oricine e "ba". are legatura cu problema in discutie.

Edited by fbdcnt
Link to comment
Share on other sites

e interzis sa-i suflii in ceafa si e o masura de protectie pentru tine sa nu cada masina pe tine sau sa-ti sara chestii in fata. Asta zice si legea / protectia muncii.

 

Dar sa te uiti la el dintr-un colt al camerei, printr-un geam sau pe un monitor nu este deloc aiurea pentru ca te uiti la masina ta nu la el.

 

Ca unii sunt paranoici si stau langa cazan ca sa nu i-l strice e alta poveste.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Eu stau langa mecanic pentru ca imi place foarte mult acesta meserie si asa o invat cel mai bine.Asa am invatat cum sa imi fac singur revizia,sa imi inlocuiesc discurile de frana,placutele,termostatele,fulia vibrochen.

Acum doar il intreb ce am de facut si ma lasa sa lucrez singur intre timp el face alta masina sau se relaxeaza in fuctie de situatie.

Link to comment
Share on other sites

Spre exemplu, la acest service, exista o domnisoara foarte hotarata avand cunostine ample despre mecanica si piese care la fiecare sfert de ora merge in celalalta parte a service-ului unde verifica in ce stadiu este masina, daca sunt probleme, culege informatii de la client si de la sef apoi le transmite mecanicului si invers. Mecanicul nu face un pas fara ca ea sa fie informata.

 

Astea sunt S.F-uri.

Ar fi culmea ca o femeie fara vreo pregatire sa verifice mecanicii intr-un service.

Asta cu "nu face un pas fara ca ea sa fie informata" e un fel de insulta pentru mecanicii respectivi.

Tind sa cred ca este o exagerare de-a ta sau o perceptie eronata.

 

Cred ca ne lipsteste statuia mecanicului roman. Una asa mare, cu un om intr-o groapa. Plin de ulei si cu o cheie in mana. La 1 dec venim cu coroane iar la 1 mai spunem poezii tinandu-ne de mana.

 

Ceea ce lipseste este respectul pentru cei din jur si respectul de sine.

Nu e nevoie de statui ci de respect.

Orice meserie trebuie respectata atata timp cat cineva si-o exercita intr-un mod laudabil.

Doar la noi exista mentalitatea asta de lipsa de respect pentru cei care nu lucreaza la birou.

Pana la urma, care-i smecheria daca lucrezi la birou pe 1200 Ron?

Noi romanii trebuie sa ne lasam de figuri si basini inutile.

O tara plina de licentiati, de absolventi de 2-3 facultati + masterele aferente, dar analfabetismul e in floare.

Intre unu' d-asta care lucreaza la birou pe 1200-1500 lei si unu' care lucreaza in service nu exista vreo diferenta in afara de haine.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce lipseste este respectul pentru cei din jur si respectul de sine.

Nu e nevoie de statui ci de respect.

Orice meserie trebuie respectata atata timp cat cineva si-o exercita intr-un mod laudabil.

Doar la noi exista mentalitatea asta de lipsa de respect pentru cei care nu lucreaza la birou.

Pana la urma, care-i smecheria daca lucrezi la birou pe 1200 Ron?

Noi romanii trebuie sa ne lasam de figuri si basini inutile.

O tara plina de licentiati, de absolventi de 2-3 facultati + masterele aferente, dar analfabetismul e in floare.

Intre unu' d-asta care lucreaza la birou pe 1200-1500 lei si unu' care lucreaza in service nu exista vreo diferenta in afara de haine.

 

Ha? Ce treaba munca de birou cu mecanicul si cu venitul ? :unsure:

 

Unde e lipsa de respect pentru un mecanic, categorie profesionala, categorie de venituri daca te uiti printr-un geam la MASINA TA cum este reparata? Sau pe o camera ?

 

Pana la urma te uiti daca esti lasat. Nimeni nu iti sparge usa si sta langa tine cu forta. Daca are spatiu si sta acolo nu are legatura cu respectul.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.