Jump to content

Service-urile auto obligate sa accepte prezenta proprietarilor pe durata reparatiilor


claudiuBWR

  

123 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cat despre furturile astea de pe masina, la cate masini intra intr-o reprezentanta zilnic, eu sunt sigur ca nu se fura de pe toate.

Uneori furi, uneori nu. Conteaza si a cui e masina, cat de foame iti e in ziua respectiva, despre ce piese e vorba si ce comenzi ai.

Link to comment
Share on other sites

Cat despre furturile astea de pe masina, la cate masini intra intr-o reprezentanta zilnic, eu sunt sigur ca nu se fura de pe toate.

Uneori furi, uneori nu. Conteaza si a cui e masina, cat de foame iti e in ziua respectiva, despre ce piese e vorba si ce comenzi ai.

 

 

pai nu se fura de la toate in mod egal

dar 1 litru de ulei de la una , 2 de la alta , faci de un bax/zi

Link to comment
Share on other sites

Am citit linkul acum Claudiu.

Lege pt asta? Ha?!

 

 

Mai interesanta e partea cu suspendarea licentei, asa cum scrie in link. Daca te iei dupa ziarist, la al doilea control de la RAR (in urma sesiaarilor) intr-un an iti suspenda licenta automat. Pai de ce sa-l mai faca, daca tot suspenda...

 

Nu e logic. Repet, stirea nu e plauzibila

Link to comment
Share on other sites

Am citit linkul acum Claudiu.

Lege pt asta? Ha?!

 

 

Mai interesanta e partea cu suspendarea licentei, asa cum scrie in link. Daca te iei dupa ziarist, la al doilea control de la RAR (in urma sesiaarilor) intr-un an iti suspenda licenta automat. Pai de ce sa-l mai faca, daca tot suspenda...

 

Nu e logic. Repet, stirea nu e plauzibila

pai asa este si acum la statiile ITP

2 nereguli constatate de inspectorul RAR in 6 luni= pa 3 luni de facut ITP la a 3-ia pa 6 luni si la a 4-a pa licenta

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

A vazut cineva proiectul ala de lege? Wtf, cum sa dai o lege pt asa ceva. OG, HG, ce dracu o fi?

Mie mi se pare un bluf.

 

De unde stirea asta?

 

Pai n-auzi ca s-a prins el mare PSD-ist Iancu Iulian cand l-a pacalit un service la schimbarea unei piese. Pe sistemul am visat azi-noapte.

 

Imbecilii astia nu sunt in stare sa schimbe ceva decat daca simt pe propria piele.

Link to comment
Share on other sites

Asta e varful iceberg-ului.

 

Sa-ti dau un exemplu foarte recent.

 

Tata are un Fiat Bravo 1.9jtd din 2009.

I-a picat valva EGR. La Fiat, la fel ca la VW, EGR-ul e electric, nu pe vacuum ca la BMW.

Daca pica, in general trebuie schimbat. Uneori se poate doar curata.

13 milioane vor pe unul nou la Fiat.

Tata s-a dus la ei pentru ca eu n-am tester de Fiat, asa ca se duce la ei pentru constatari.

I-au zis ca daca nu vrea sa plateasca 13 milioane, are un baiat din service o valva buna pe "60 de sute" a.k.a 600 Ron. :laugh:

 

Eu i-am cumparat una pe Pierburg (noua) la 550 lei si i-am schimbat-o eu.

Acum intrebarea logica e: De unde avea angajatul ala o valva EGR sh? I-a adus-o Zana Maseluta? Din asigurari?

 

Cel mai probabil i-au schimbat vreunuia degeaba valva, i-au zis ca e nasol, ca bubuie motorul daca nu o schimba.

Au luat-o pe a lui care era buna, i-au dat cu carb cleaner.

Si uite asa faci 600 lei din nimic. E furt? Normal. Ai cum sa te prinzi? Normal ca nu.

 

hai bre ciupa, ce intrebare e asta? zici ca suntem in germania si nu in patagonia.

Toti furam. :sorcerer:

Pai eu asta nu inteleg din atitudinea celor care au postat.

 

Ma rog, nu chiar toti, dar majoritatea.

 

am si eu nevoie de o pompa de apa, ma rezolvi?

Eu n-am treaba cu reprezentantele.

 

Hmmm. Ciudat. Pai asa il scot f usor pe x sau y de piata.

Treaba lor...

Incepi sa intelegi.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Si uite asa faci 600 lei din nimic. E furt? Normal. Ai cum sa te prinzi? Normal ca nu.

 

Pai asta spuneam si eu: te vor fura subtil ca si inainte.

 

Nu te fura ca iti demonteaza turbina buna si iti pun alta defecta ci "o fac defecta" si ti-o schimba cu zambetul pe buze.

 

Pe mine au vrut sa ma incalte cu o alta baterie. 14 mil. Masina avea 4 ani si nu s-a balbait nici macar odata la pornire.

 

Asa ceva nu eviti punand camere...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Asa ceva nu eviti punand camere...

 

 

in mare parte da, da la ulei o sa fie mai greu, ca poti sa numerti cate bidoane de 1 litru toarna in motor

ca nu poate sa puna 4 cand la tine intra 5

 

PS bina ca poate sa vina cu un bidon cu ulei uzat si sa iasa tot 5 la numaratoare :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

@Claudiu: Stii si tu ca aia vor fura in continuare.

Ce naiba, stii si tu ca la reprezentante au deja camere si sali de asteptare de unde poti vedea hala, asa ca ei sunt acoperiti.

 

@Catalin BMW:

 

Nu e chiar asa.

Sa repari un BMW ieftin si bine nu prea merge.

 

Pe aia cu service in garaj nu-i afecteaza legea asta pentru ca ei sunt in general neautorizati.

Cei afectati sunt patronii de service-uri medii si mari, mai putin reprezentante.

 

Esti naiv din pacate.

Unde ai vazut tu un mecanic care dupa 2-3 luni de munca sa-si deschida propriul service?

Plus ca una e sa fii mecanic si alta e sa fii patron.

Iti trebuie cu totul alte calitati. Sa fii patron sau "patronel", asa cum spui tu, nu e deloc la indemana oricui.

Iar cel care are un garaj in care repara chiar el, fara ajutoare, nu e patron. E doar un mecanic pe cont propriu.

 

OK, sa zicem ca te cred. In ce domeniu lucrezi acum?

Ce naiba se invata, ca aia tot pe motoare de Dacia si tractor fac practica, lucruri care deja sunt irelevante in ziua de azi.

 

La noi nu exista respect fata de profesia de mecanic auto, asa ca foarte putini chiar au vrut sa devina mecanici. Cei mai multi au ales meseria asta dintr-un accident.

 

Ciupa, te vad baiat destept, adica nu poti sa fii si patron si sa pui curul la munca la firma ta???? daca nu ma insel chiar tu esti in situatia asta, din cate am citit p-aici...

 

Poate am exagerat cand am spus ca lucrezi 2-3 luni dupa care te faci patron, dar ideea in sine cred c-ai inteles-o; stim bine ca e mai convenabil sa ne facem o firma si sa deschidem un mic atelier de reparatii in garajul din curte decat sa muncim ca mecanic pe 1000-1200 de lei lunar.

 

Paradoxal si eu lucrez tot in domeniul auto (dezmembrari auto), dar aici n-are nicio legatura cu subiectul.

 

Pai tocmai asta am spus si eu, ca nu se invata, in ciuda faptului ca tehnologia a evoluat; nu stiu ce-o mai fi in scoli acum, dara daca tot la stadiul de dacie s-a ramas, atunci e jale...astia mai au putin si fac masini zburatoare si noi invatam despre dacia 1300...:no:

Link to comment
Share on other sites

Una e sa fii patron si sa si lucrezi si alta e sa fii mecanic cu un mic garaj.

 

N-ai cum sa fii patron fara angajati. Propriul tau patron nu prea ai cum sa fii. Poti fi propriul tau sef, dar aia e altceva.

 

Sa-ti faci o firma e mai greu, nu e la indemana oricui.

Sa platesti angajati luna dupa luna, iar e foarte greu.

 

Sunt foarte putini mecanicii care-si deschid service in adevaratul sens al cuvantului.

 

Aia care lucreaza la bordura sau in spatele blocului sau de acasa daca au un garaj mic nu sunt patroni, sunt doar mecanici independenti.

Sa fii patron inseamna sa ai responsabilitate asupra unor angajati, sa administrezi firma, sa te ocupi de mult mai multe lucruri decat un mecanic.

Eu fac si mecanica pentru ca-mi place si pentru ca nu pot gasi un mecanic foarte bun care sa lucreze in locul meu, dar ceea ce fac eu nu poate fi facut de altcineva din service-ul meu, adica de ceilalti mecanici.

Iar cand se incheie luna, eu platesc facturile, eu platesc salariile.

Cei care pleaca de la un post de mecanic platit prost nu vor ajunge aproape niciodata patroni de service pentru ca n-au banii necesari si le lipsesc unele atribute absolut necesare.

Trebuie sa stii in ce sa investesti, cand sa investesti, cum sa-ti alegi oamenii.

 

E foarte greu sa treci de la nivelul de mecanic independent la nivelul de patron.

 

Toti mecanicii viseaza sa se asocieze ei cu cineva cu un service, toata lumea se viseaza un mic patron in Romania.

Doar ca patron doar pe baza de munca nu poti sa fii, trebuie sa dispui si de bani.

Edited by Ciupanezu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ciupa are dreptate. Nu inteleg de ce cred unii ca e asa usor sa ai o firma (service auto) si sa lucrezi complet corect. Practic in Romania este f f greu sa iti deschizi un service si apoi sa lucrezi 100 % legal. Numai cei care nu au avut firma nu stiu ce inseamna date ce 25 a luni si cat de greu devine cate odata sa iti platesti darile catre stat.

 

Eu de exemplu am un garaj independent in care lucreaza 2 mecanici pe baza de comision si va spun ca daca as plati la stat tot practic as iesi pe minus luna de luna. De ce? pentru ca romani sunt invatati cu reparatii pe 2 lei si chiar daca platesc de 100 de ori tot la aia ieftini se duc. Exista si exceptii dar din acele excepti nu poti plati chiria si darile la stat luna de luna. Sculele bune sunt scumpe si intr un garaj mai mereu iti mai trebuie ceva. Au fost masini la care a trebuit sa cumpar o anumita cheie, tubulara samd pe care greu o voi mai folosi la alta reparatie.

Norocul meu este ca asta e doar o pasiune iar eu traiesc din alta afacere pentru ca altfel ar fii destul de greu. Planuiesc acum sa ma reorientez si catre dezmembrari pentru ca acolo din calculele mele este mai rentabil. Oricum mecanica implica multa munca , mizerie, probleme si este prost platita. La o masina veche intalnesti suruburi blocate, filete mancate care iti pot manca o jumatate de zi de munca. Daca ii spui clientul ii se pare ca incerci sa il faci si in general nu este dispus sa iti plateasca in plus.

 

Cat despre reprezentante si faza 1200 1500 de lei salariu si faptul ca asta nu il face hot... hai sa fim seriosi. Fireste exista excepti si sunt oameni care poate sunt cinstiti si modesti dar societatea noastra este prea alienata de moralitate ca sa speri ca este o regula. Numai cine nu a avut de a face ( amical) cu angajati reprezentantelor poate crede intr o asemenea utopie.

 

PS

1.de exemplu stiu un caz concret in care angajati unei reprezentate bmw din Romania i au cerut unui prieten sa le repare o cutie de viteze automata de e39 530d cu rugamintea sa nu tina f mult. Acesteia i au vanduto ca noua proprietarului. A tinut peste un an totusi pentru ca apoi sa ii spuna ca trebuie schimba si motorul pentru ca din cauza arborelui a cedat iar cutia. Proprietarul era un om bogat care mergea la reprezentanta si spunea" orice are masina vreau sa schimbati".

2. Acelasi mecanic care reparat cutia a avut la un moment dat la vanzare un motor de 3000 benzina dupa un e46. A gasit client si l a montat pe masina. Peste vreo 3 luni proprietarul a lovit masina in fata. Cei de la bmw au dat pe deviz si bloc motor . Totul s a schimbat pe asigurare. Peste cateva luni mecanicul a fost sunat si i s a propus sa cumpere un motor de 3000 in stare buna. Fiind ieftin s a gandit ce ocazie buna. Surpriza a fost ca seria era aceasi ca al motorului vandut de el. Motorul nu avea nimic. El pastrase acte originale ale masini dupa care fusese luat.

Edited by malasorte
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
aia cu statul langa masina e tiganie romaneasca. sigur ca are o motivatie, faptul ca ti se fura de la masina daca nu esti atent sau nu fac ce trebuie, fac prost...etc. acum am auzit ca au si legiferat chestia asta. e ca un fel recunoastere legala a unei tare nationale - hotia. nu cred ca e normal. mi se pare degradant sa stai langa mecanic sa-l pazesti sau sa-i faci conversatie. ce p--- mea esti frizer? mai bine platesti cat costa la un service cum ziceti ca e asta si iti vezi de alte treburi. au ajuns oamenii slugile masinilor. mecanicii zici ca sunt academicieni. tremura ficatii in tine cand te duci cu masina le service mai ceva decat cand te duci cu copilul la doctor. asta nu e decat rezultatul unui diletantism generalizat, cand apare unul de stie de capul lui zici ca e soarele de pe cer. in mod normal toti ar trebui sa cunoasca meseria pe care o fac si sa nu fure.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

asa trebuie sa arate un service adevarat, felicitari pentru realizare :thumbsup: , asa da! Daca si calitatea serviciilor e pe masura, atunci e alternativa cea mai buna in locul reprezentantei, chiar daca preturile sunt ceva mai mare decat la altii!

 

Si mie mi se pare degradant sa pazesti mecanicul, dar toate astea s-ar rezolva usor daca un service, cum e acesta de exemplu, isi face treaba cum trebuie si onoreaza garantia lucrarii in cazurile unde este nevoie, oricine poate gresii, insa cum rezolvi greseala conteaza foarte mult si face diferenta intre un service de 2 bani la care nu te mai duci si unul care are grija de tine si stie cum sa adreseze genul asta de probleme!

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.