Jump to content

330xi vs A4


asterix___

Recommended Posts

Mda..

Ieri seara am pus-o cu BMW-utul meu. Circuland pe noul pod dinspre vechea primarie a sectorului 1, am iesit pe breteaua care duse spre Splai cu intentie de a ajunge la Carrefour Orhideea. Toate bune si frumoase, semaforul verde, ajung aproape de intersectie, franez (de la distanta)pt ca evident unii nu acorda prioritate acolo, intersectia libera si trec cu vreo 40 (poate max 50km/h) prin intersectie, cand, surpriza, aud un bum mare in portiera mea si vad brusc plafonul gri (au sarit ambii airbagi latarali), simt masina cum se invarte si din reflex contrabrachez si ma opresc la 180 de grade aproape de bordura de pe banda a 3-a. Dupa un scurt moment de check in constat ca sunt oarecum ok si ma dau jos din masina (portiera era deschisa, la modul ca nu s-a blocat ci deschisa doar 1 cm) cu intentia de a-i adresa cateva urari celuilalt sofer dar m-am calmat instant cand am vazut in ce hal arata masina mea si a inceput sa ma doara si gatul, coloana si toracele.

In fine, pana la urma am doar cateva traumatisme cam neplacute dar sunt ok conform medicilor si asta e important. Accidentul s-a lasat cu cercetare penala..

Ca o prima concluzie sunt foarte multumit de siguranta activa si pasiva a masinii; in accidente similare in acea intersectie s-a lasat cu decese sau gaturi rupte (asta fiind marele pericol cand cineva intra in plin in lateralul tau), deci in mare THX BMW!

Ca o a doua concluzie, la cat de multe masini manarite sunt la vanzare, aveti grija la sigurante sau alte porcarii la airbagi cat si la alte reparatii de caroserie. Sunt convins ca daca masina mea era reparata anterior in stalpii laterali, praguri etc (elemente de rigidizare) sau nu ii sareau airbagii o puneam mult mai rau.

 

Acum ramane sa vad ce voi face cu asigurarea si cum ma voi intelege cu soferul vinovat (care pare o persoana ok).

Nasol e ca nu stiu daca se ma poate repara astfel incat sa respecte standardele de siguranta BMW; stalpul de la mijlocul portierelor e indoit si deplasat pana in scaunul soferului, pragul e zob, podeua si ea iar torpedoul nu se mai inchide!

Ca sa va dati seama de impact, comutatorul de la lumini era pe faza scurta iar dupa impact a ajuns pe pozitia opusa, cea a senzorului de lumini. Audi-ul e si el botit bine, ambele aripi, capota, faruri + radiatoare, nu s-a mai putut deplasa.

 

Atasez cateva poze facute acum pe ploaie, o sa fac maine poze mai clare. Ca si idee, linia masinii e cea a pragului de plastic, distanta de la pragul de plastic la portiere/prag metal = raza "bananei".

Credeti ca mai iese masina ca inainte (ma refer la rezistenta structura, etc)?? Oricum, daca va fi de reparat o voi repara numai la service BMW autorizat, alt compromis nu accept!

post-11245-0-95587400-1361581684_thumb.jpg

post-11245-0-18651700-1361581695_thumb.jpg

post-11245-0-99793100-1361581703_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

da, totul se repara, intrebarea este daca se repara sa iasa exact ca inainte avand in vedere ca trebuie schimbat clar stalpul (deci taiat din plafon pana jos..), prag + podea....

una e sa fie ansamblata caroseria cum e in fabrica - ma refer la suduri si ordinea lor - de unde rezulta o caroserie inchegata si rezistenta, alta e sa o diseci si apoi sa o sudezi la loc. oare stalpii si restul elementelor de siguranta or fi sudate pretensionat in fabrica?

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce masina va fi reparata complet intotdeauna siguranta intr-un eventual accident similar va fi precara. Nu te vei mai simti ca-n BMW-utul tau de dinainte. Exista chiar eventualitatea ca airbag-urile montate din nou sa nu fie perfect functionale sau stalpul sa cedeze foarte usor. Din proprie experienta iti spun ca e posibil sa te gandesti la o schimbare, la un upgrade, eventual. Si totul pt siguranta si placerea de-a conduce o masina impecabila.
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce masina va fi reparata complet intotdeauna siguranta intr-un eventual accident similar va fi precara. Nu te vei mai simti ca-n BMW-utul tau de dinainte. Exista chiar eventualitatea ca airbag-urile montate din nou sa nu fie perfect functionale sau stalpul sa cedeze foarte usor. Din proprie experienta iti spun ca e posibil sa te gandesti la o schimbare, la un upgrade, eventual. Si totul pt siguranta si placerea de-a conduce o masina impecabila.

 

din pacate exact de asta imi era frica si cam acesta e raspunsul intuit si de mine.

atasez poze ceva mai clare, primele 2 reprezinta distanta dintre scaunul stanga fata de distanta dintre scaunul dreapta... cam nasol.

post-11245-0-26622300-1361598593_thumb.jpg

post-11245-0-53791600-1361598613_thumb.jpg

post-11245-0-79870200-1361598619_thumb.jpg

post-11245-0-14442400-1361598629_thumb.jpg

post-11245-0-87242000-1361598680_thumb.jpg

post-11245-0-23695600-1361598688_thumb.jpg

post-11245-0-41217500-1361598703_thumb.jpg

post-11245-0-35463900-1361598712_thumb.jpg

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca se poate face fara probleme, se pune pe stand de indreptat caroserii daca este cazul, daca gasesti un service serios nu ai de ce sa iti faci probleme; referitor la air-baguri, daca se monteaza piesele noi asa cum trebuie nu are de ce sa existe vreun risc.

Important este ca ai scapat cu bine, fiarele se repara :thumbsup:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio legatura faptul ca au sarit airbag-urile cu dauna totala. Din ce stiu, dauna totala se da atunci cand unul din stalpii laterali ai masini este lovit grav sau sasiul este deslipit, stramb. Ma refer la cazul de fata.

Poate ai noroc sa ai si sasiul afectat, cat de putin.

Edited by MihaiMAN
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

casco, eram in tratative sa-l fac la Allianz... e primul accident al meu in 16 ani de condus! cand spun accident ma refer la ceva serios, asa chiar marti trebuie sa ma duc in service sa-mi puna bara noua de M originala cei de la Astra asigurari (care s-au comportat surprinzator de bine).

si eu stiam ca stalp central indoit = spre dauna totala. oricum, o sa duc masina la AB pt constatare. cred ca o sa dea cu virgula!

Link to comment
Share on other sites

optic poate sa iasa. tiganii se pot face, se indreapta cat se poate, apoi se umple cu chit/ fibra. se mai poate taia un tronson si inlocui sau se poate inlocui tot pragul. structural nu va mai fi in mintile ei oricum. sfatul meu e sa-i dai viteza dupa ce o faci. in alta ordine de idei eu cred ca faceam criza de nervi sa ma bubuie unul asa, cred ca il bagam la masina de tocat. te felicit ca ti-ai pastrat calmul.
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio legatura faptul ca au sarit airbag-urile cu dauna totala. Din ce stiu, dauna totala se da atunci cand unul din stalpii laterali ai masini este lovit grav sau sasiul este deslipit, stramb. Ma refer la cazul de fata.

Poate ai noroc sa ai si sasiul afectat, cat de putin.

 

In momentul in care reparatia masinii depaseste suma din cataloagele celor de la asigurare,atunci cu siguranta asigurarea o va declara "dauna totala".Numai cele 2 airbaguri la reprezentanta fac peste 2000 de euro.Mai mult de 3-4000 de euro(cu indulgenta)+masina avariata nu poate obtine de la asigurator.Cand or vedea devizul cei de la asigurari cam asta o sa se intample.

Link to comment
Share on other sites

Am citit topicul tau dupa ce ti-am raspuns la pm . Vreau sa mai fac niste precizari. Este foarte posibil sa ai de furca cu cei de la Astra, mai ales daca repari masina unde nu au ei decontare sau daca ajunge dauna totala. Te sfatuiesc sa pui putin accent si pe obtinerea de daune pentru vatamare corporala . Si pentru o vanataie mica se pot obtine despagubiri. Asta ii va determina pe cei de la Astra sa trateze cu atentie dosarul .
Link to comment
Share on other sites

Dauna totala= atunci cand suma de reparatie a masini depaseste valoare de piata calculata la zi( sau in functie de asigurator un anumit procent 70 80 90 %). Nu exista reguli din astea ca daca e indoit ( stalp, lonjeron)vreun element de caroserie este automat dauna totala. Si daca era stalpul pe scaunul din dreapta si costul nu depaseste valoare de piata ei o repara. Se taie si se inlocuieste. Doar daca masina are caroserie de aluminiu apar probleme serioase.

Faza cu airbagurile iar este o povesteioara. Are ea un sambure de adevar in sensul ca atunci cand sar airbagurile este nevoie de calculator nou de airbag plus airbagurile plus fete de usi si toate sunt elemente f scumpe care de obicei depasesc valoarea masini.

Personal nu cred ca aceasta masina este dauna totala. Imi pare rau de cele intamplate si sper sa iesi cat mai bine cu asigurarea.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Mie mi-a spus o ruda care lucreaza la o firma de asigurari. Daca lovesti masina in unul din stalpii centrali ai masinii si se atinge sasiul, oricat ar costa reparatia, chit ca depaseste sau nu valoarea asigurata sau cel putin un procent din aceasta, masina este declara dauna totala. Deci ce am scris este corect si adevarat. Edited by MihaiMAN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.