Jump to content

330xi vs A4


asterix___

Recommended Posts

Mie mi-a spus o ruda care lucreaza la o firma de asigurari. Daca lovesti masina in unul din stalpii centrali ai masinii si se atinge sasiul, oricat ar costa reparatia, chit ca depaseste sau nu valoarea asigurata sau cel putin un procent din aceasta, masina este declara dauna totala. Deci ce am scris este corect si adevarat.

Ruda ta poate lucreaza la o firma de asigurari din alta tara. Iti spun eu, care lucrez in Romania la o firma de asigurari la departamentul de daune, ca ce ai spus tu nu este adevarat !

Link to comment
Share on other sites

Ruda mea este directoare la Omniasig Daune la Bucuresti. Deci nu cred ca vorbea prostii. Voi sustineti ce doriti, eu stiu exact ce si cum. Si saraca a muncit sa ajunga acolo, deci stie ce face. Cine lucreaza in domeniul asigurarilor o cunoaste sigur. Am un prieten care ma-sa este directoare daune pe Buzau, deci mai stiu cateva chestii in domeniu asta. Nu ma intereseaza alte pareri, deci nu mai este nevoie de un reply.

Succes in rezolvarea problemei Asterix!

Link to comment
Share on other sites

Ruda mea este directoare la Omniasig Daune la Bucuresti. Deci nu cred ca vorbea prostii. Voi sustineti ce doriti, eu stiu exact ce si cum. Si saraca a muncit sa ajunga acolo, deci stie ce face. Cine lucreaza in domeniul asigurarilor o cunoaste sigur. Am un prieten care ma-sa este directoare daune pe Buzau, deci mai stiu cateva chestii in domeniu asta. Nu ma intereseaza alte pareri, deci nu mai este nevoie de un reply.

Succes in rezolvarea problemei Asterix!

Spune-mi cum se numeste ca o sun maine sa imi confirme. Intampator si eu am tot functie de conducere in daune.

Dar cred ca inainte sa o mai faci de ras in continuare pe ruda asta a ta ar fi bine sa o suni si sa o rogi sa iti mai explice o data, poate unul dintre voi a inteles ceva gresit.

O masina poate fi declarata dauna totala atunci cand costurile de reparatie sunt mai mari de 75 % din valoarea reala a aceseia la daa evenimentului. Asta este legislatia pe RCA.

Ca de cele mai multe ori cand masina sufera deformari majore la structura ajunge sa fie declarata dauna totala este adevarat, pentru ca in general costurile depasesc pragul de 75 %. Dar de aici pana la afirmatia ca o masina care are stalpul median puternic deformat inclusiv parte din sasiu se declara dauna totala doar in baza acestui lucru e mare diferenta.

 

In multe tari acesta poate fi un criteriu e acordare a daunei totale iar epava nu mai poate fi reinmaticulata dar la noi mai e cale lunga pana atunci !

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ar mai fi de precizat si urmatorul aspect juridic; ce se intampla daca reparatia costa mai putin decat valoarea masinii dar tehnic nu se poate repara si sa ajunga la parametrii tehnici initiali?

concret, cazul meu: duci masina in service, tai stalp si ce mai e de taiat/schimbat dar nimeni nu garanteaza in scris (ma indoiesc ca ar face cineva asta, fiind usor de demonstrat opusul) ca in cazul unui impact asemanator caroseria prezinta aceeasi securitate ca inaintea reparatiei.

in lege scrie clar ca masina trebuie reparata si adusa in starea tehnica avuta dinainte de accident.

Link to comment
Share on other sites

ar mai fi de precizat si urmatorul aspect juridic; ce se intampla daca reparatia costa mai putin decat valoarea masinii dar tehnic nu se poate repara si sa ajunga la parametrii tehnici initiali?

concret, cazul meu: duci masina in service, tai stalp si ce mai e de taiat/schimbat dar nimeni nu garanteaza in scris (ma indoiesc ca ar face cineva asta, fiind usor de demonstrat opusul) ca in cazul unui impact asemanator caroseria prezinta aceeasi securitate ca inaintea reparatiei.

in lege scrie clar ca masina trebuie reparata si adusa in starea tehnica avuta dinainte de accident.

atat timp cat sudura se face conform standardelor de calitate nu ai ce obiecta. Sa ceri tu o expertiza a suduri cu aparate specifice cu raze ar fii o chestie cred in premiera. Sudura efectuata este teoretic la fel de rezistenta ca sudura de fabrica. Doar nu iti imaginezi ca masina ta nu a fost sudata pe banc in fabrica? O sudeaza roboti dar tot sudata este. DAca masina nu iese " dreapta" poti obiecta. Cel mai usor se va vedea cand vei incerca sa faci unghiul de fuga daca caroseria e stramba.

Din pacate exista masini care au avut stalpul din dreapta in locul schimbatorului si tot circula pe drumurile publice. Masina ta nu pare atat de puternic avariata.

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ar mai fi de precizat si urmatorul aspect juridic; ce se intampla daca reparatia costa mai putin decat valoarea masinii dar tehnic nu se poate repara si sa ajunga la parametrii tehnici initiali?

concret, cazul meu: duci masina in service, tai stalp si ce mai e de taiat/schimbat dar nimeni nu garanteaza in scris (ma indoiesc ca ar face cineva asta, fiind usor de demonstrat opusul) ca in cazul unui impact asemanator caroseria prezinta aceeasi securitate ca inaintea reparatiei.

in lege scrie clar ca masina trebuie reparata si adusa in starea tehnica avuta dinainte de accident.

 

Exista solutii tehnice pentru aproape orice. Ce nu se poate repara cu garantie se inlocuieste iar cand dai de inlocuit podea si cadre ajungi clar la dauna totala !

Link to comment
Share on other sites

Nu cumva exista si niste prevederi de la RAR care nu lasa servisurile sa repare masini cu structura de siguranta afectata?

Eu stiam de ceva de genul asta.

 

eu stiu ca 100% legal nu se poate repara orice masina. ca daca nu ar fi asa nicio masina nu ar mai fi dauna totala s-ar gasi destui sa sudeze de la jumate o masina lovita si sa ii puna jumtatea din fata de la o masina de anglia spre exemplu.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

@fbdcnt&malasorte

eu spun ca nu are rost sa ne certam. poate ca exagerez eu (e oarecum normal si de inteles, zic eu, mai ales ca dupa accident tot constat ca se pare ca si eu sunt putin cam rablagit), poate ca exagerati si voi. in principiu totul e negociabil mai ales daca ajungi sa pui problema in justitie, expertiza, etc, lucru pe care nu mi-l doresc dar daca nu ajung la o solutie rezonabila, nu-l exclud deloc. Legat de solutii tehnice, am vorbit cu cineva de la un service (inginer) si mi-a spus ca anumite suduri de fabrica sunt imposibil de refacut si acolo se face intotdeauna compromis. De ex. cele care le face robotul, sudura interioara din anumite elemente de rigidizare - daca am inteles eu bine. Sunt imposibil deorece fizic doar robotul ajunge acolo cu acel brat lung (electrodul)sau, pt a se face totusi o treaba cat de cat buna, se fac decupaje, se sudeaza, apoi se refac decupajele. De ex. stalpii fata sau spate care daca sunt taiati si sudati, nu ai cum sa sudezi si ramforsarile din interiorul stalpului. Corect? Proctic un stalp taiat si sudat = 50% sau sub 50% rezistenta. De aceea am adus la un moment dat vorba de un expert tehnic in asa ceva, expert care in ro nu cred ca te costa deloc scump pt a-si da cu parerea si a afla tu exact pt linistea ta cum trebuie reparata corect o masina.

La mine in principiu ar trebui schimbate urmatoarele, la o prima vedere: prag + stalp ( e subansamblu dintr-o bucata), podea, centura siguranta (nu mai revine), tapiterie plafon + tapiterie stalp fata, 2X Airbag + ce o mai fi la capitolul asta, tapiterie portiera piele, difuzor HK, 2X portiere cu ornamente crom, macarale geamuri, alarma (nu mai merge), parbriz, janta spate (e zgariata binisor). De indreptat aripa fata, spate, pragul sau oala unde se inchide usa spate.

De vopsit: aripa fata, portiera fata, portiera spate, plafon (ajungem mai jos si la el), aripa spate, prag interior fata spate, pragul sau oala unde se inchide usa spate.

Manopera: desfacut interiorul cu tot cu plafon si inclusiv bord; evident, de montat totul la loc. masina ar trebui pusa neaparat pe cal pt masuratori si sudata pe cal deorece sudura la cald "trage" caroseria si te poti trezi ca dupa sudura masina e stramba.

Chestii de vazut: plafonul are 3 cute mici, torpedoul se inchide fortat si se mai deschide in mers, volanul nu mai sta drept in linie dreapta.

 

Cam asta ar insemna o reparatie serioasa si corecta, in mod clar omitand probabil o gramada de maruntisuri. Oare cat o costa la AB? Vom afla saptama viitoare daca voi avea timp pt ca am si cateva programari la doctor care sper sa fie cat mai ok.

 

Later edit:

masina e un E46, daca era un E90xi probabil ca nu se punea problema de dauna totala, insa cred ca doar manopera + vopsitul sare binisor de 3000 eur.

Edited by asterix___
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca cel mai bine ar fi sa iti dea dauna totala, sau daca ti-o repara, desi ma indoiesc ca o vor face la o reprezentanta BMW fara a depasi 80% din valoarea ei asigurata, vinde-o dupa aceea intrucat cu siguranta nu va mai fi la fel de sigura masina! Sa ne tii la curent, sunt curios daca o vor repara!
Link to comment
Share on other sites

Ti-o va da dauna, daca nu te multmeste suma de dauna totala, plangere cna si ti-o evalueaza corect si sunt obligati sa-ti ofere acea suma! bafta

buna asta :)) poti sa te plangi ca avea televizor in masina si ai facut accident din cauza unei emisiuni obsecene a lui Capatos

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

preturi devize BMW:

Filaret = 5% + TVA pt sume pana in 50.000RON, 3% + TVA pt sume peste 50.000RON

MHS = 220 eur + TVA

Luni o duc la MHS.

Ce am mai aflat, asta vis-a-vis de discutiile privind solutii tehnice de reparatie agreate de firma producatoare (BMW).

Daca plafonul e atins (ma refer la partea deasupra usii unde se imbina stalpul) BMW nu repara asa ceva iar solutia este caroserie noua. Eu am 3 cute acolo..

Link to comment
Share on other sites

Ce hotie !!!

Cand repari la ei dauna pe asigurare , la preturile astronomice care le practica ar putea acorda la randul lor un bonus de 5 % clientului sub forma unei revizii gratuite !

Si te mai miri cand se scmpesc asigurarile.

 

Daca mergi si le spui ca nu ai asigurare si vrei sa repari dauna din buzunarul propriu ar fi culmea sa iti ceara bani pentru intocmirea unei proforme .

Edited by kosfunny
Link to comment
Share on other sites

Devizul se plateste numai daca nu repari masina la ei sau daca valoarea reparatiei este peste cea a masinii (dauna totala).

Masina a ajuns la reprezentanta si vestile nu sunt deloc bune; trebuie schimbat tot cadrul lateral, avariat si stalpul fata si stalpul spate. Practic toata structura de rezistenta pe stanga a avut de suferit si a cedat mai mult sau mai putin.

Accidentul a fost foarte asemanator cu ultimele secvente din testul euroncap (dati click pe video), doar ca masina mea era in miscare cu cca 40-50 km/h.

http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2001/98.aspx

Link to comment
Share on other sites

optic poate sa iasa. tiganii se pot face, se indreapta cat se poate, apoi se umple cu chit/ fibra. se mai poate taia un tronson si inlocui sau se poate inlocui tot pragul. structural nu va mai fi in mintile ei oricum. sfatul meu e sa-i dai viteza dupa ce o faci.

 

la care ii va spune ca nu a avut niciodata accident. Sau cum? Daca vrea sa isi recupereze banii. Doar nu crezi ca cineva ii va da valoarea ei adevarata stiind ca a fost lovita.

Link to comment
Share on other sites

Nu rezolvi mare branza nici cu CSA-ul, eu am patit un accident asemanator cu E39-le pe care l-am avut inainte si tot ca asiguratorul a ramas: dauna totala sau reparatie in regie proprie si citez: "la un mecanic mai de suflet care sa iti ia mai putin"
Link to comment
Share on other sites

Sau daca primesti dauna totala: iei banii + masina lovita. Iei alta masina si masina veche o dezmembrezi.

Sau daca chiar vrei sa o repari, o recarosare. Altfel, nu stiu cum va mai fi rezistenta masinii daca tai/sudezi...

 

E o situatie nasoala, dar ce sa faci...

De exemplu, sora mea a avut un peugeot 307 si s-a rasturnat cu el dupa ce a luat 2 copaci si un gard. Plafonul, usa si stalpul de la sofer au fost avariate si trebuiau schimbate. Am vandut masina si cel care a luat-o a reparat-o si m-am plimbat cu ea dupa reparatie. Pur si simplu nu mai era ca inainte, ceva nu se simtea ok. Acum, ce sa zic: depinde si de cat de bine e facuta reparatia.

 

LE: Bine, pe langa cele de mai sus au mai fost si o janta, capota, bara, brat, cap de bara, far :hyper:

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.