Jump to content

Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare


kosfunny

Recommended Posts

esti constient ca si tu faci parte din popor, nu?! asta daca nu mergi cu masina doar ocazional...(a nu crede ca te fac shaormar) asemenea ptr afirmatia lui Bala:

1. Toata populatia trebuie sa aibe masina. Transportul in comun, CFR, autobuze etc. sunt pentru altii.

ce e rau in a iti dori sa ai masina mica? si cat de des mergi cu transportul in comun, Bala? intraurban.

Vorbeam la modul general, persoanele de fata se exclud :p Si da, merg cu masina ocazional, folosesc maxi-taxi care este destul de ieftin, iar cum da caldura ii dau pedala, vara trecuta zi de zi bicicleta!pana sa fac rost de bicicleta 6 km zilnic pe jos! masina doar in weekend la plimbare cu sotia.

Link to comment
Share on other sites

Pai asigurarea te ajuta la ceva, primesti ceva in schimb, la noi impozitele = acoperirea gaurilor din buget, eventual a furturilor guvernelor anterioare.

 

Adica, In De asigurarea costa mult, dar suportabil. Poti sa optezi si pt RCA+casco partial, in care orice reparatie care depaseste o anumita suma, o suporta asigurarea, dar o oglinda sa zicem, o suporti tu.

 

In vest multe sunt facute mai cu cap, in nord, sunt taxati la maxim ca stiu ca poporul (norvegienii) are de unde da. Aici, de unde... impunand ceva peste puterile mele, mai ales peste noapte, ma faci sa te fentez sa nu platesc. Logic.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pai Max, nu e nimic rau in a visa la o masina mica. Insa mai intai trebuie sa ti-o poti permite. Aici intra atat pretul ei cat si taxe + intretinere.

 

La romani am vazut ca e un curent ca toti sa fie proprietari de locuinte. Multi nu fac copii pana nu stau in apartamentul lor :wacko:

 

La nemti unde salariul mediu e de cateva ori mai mare, pot sta oamenii linistiti in chirie, pot veni cu biticla la serviciu si nu le pica nimic.

Link to comment
Share on other sites

"Ala cu motor mare nu-si permite sa plateasca impozitul pentru ca ma-sa e curva, oricum nu merita masina etc."

 

nu e vorba de asta, eu nu am spus nici o secunda ca e normal ceea se intampla, pentru ca nu e

 

dar trebuie sa vezi si partea plina a paharului. la noi te arde timbrul/impozitul, la altii te arde asigurarea

 

ce-ai alege? sa ne arda asigurarea pe toti, sau sa ii arda timbrul/impozitul pe cativa(care nu sunt nici pe departe majoritari)

 

o lume perfecta in care toata lumea e multumita nu exista

 

 

 

Adica, In De asigurarea costa mult, dar suportabil. Poti sa optezi si pt RCA+casco partial, in care orice reparatie care depaseste o anumita suma, o suporta asigurarea, dar o oglinda sa zicem, o suporti tu.

 

 

e suportabil pentru tine care conduci de 10 ani, 10 ani in care ai platit mai nimic la asigurari. dar nu e deloc suportabil pentru ala de 18 ani care abia si-a luat carnetul.ala are de pltit zeci de mii de euro si condus buburuze pana sa afirme si el ca da e suportabil cat plateste, si fara nici un accident, ca daca il zgarie pe unul la semafor din spate e terminat

Link to comment
Share on other sites

viper iti dau exemplu concret. Audi 2.4. Prima lui masina in DE (23 de ani), fara istoric fara nimic. Stii cat a negociat asigurarea? (da, a negociat-o pt ca piata asigurarilor e f dura) 700 eur! Cu casco partial 800eur/an. Nu ti se pare ok? Daca tii cont si ca salariul e de 2500eur, nu e rau deloc pt un tanar.
Link to comment
Share on other sites

nu e vorba de asta, eu nu am spus nici o secunda ca e normal ceea se intampla, pentru ca nu e

 

Nici comportamentul romanului nu este normal. De aici si aberatiile.

 

Un neamt care are 12k euro isi cumpara Logan. (pe care are bani sa-l intretina)

Un roman cu 12k euro isi cumpara de la un neamt doctor sau de la un batranel :rolleyes: un E60 (pe care cu salariul mult mai mic din Romania vrea sa-l intretina)

 

Daca totul ar fi normal (la taxe ma refer), chiar ca ne-am trezi cu toate gunoaiele pe strazi.

Link to comment
Share on other sites

nu puteti discuta in liniste, fara sa huiduiti?

si abia astept sa-mi taie unul calea cu o masina ca a lu' kip, sa-i imprim dintii pe carligul de la de troliu si sa-i zambesc duios cu asigurarea de la omniasig in mana. A, daca vrea sa ne comparam si in discuri si placute de frana, carne pe gume, joc in volan si alte aspecte tehnice. As fi chiar bucuros, in conditiile in care se cere expertiza tehnica...Bine ca si pe mine ma pot baga, la cate becuri am pe masina, dimensiune cauciucuri...plm, daca era mai mica txa asta noua chiar ca o inmatriculam pe Ro, dar asa, sa-mi suga cucu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am o dilema: cati dintre cei care se plang aici de nivelul si forma taxelor din Romania au scris macar un mail atunci cand sunt dezbateri publice?

 

Stiti ca joi si vineri sunt zile in care parlamentarii sunt teoretic la birourile din circumscriptiile lor , si se poate organiza o intrevedere si se poate prezenta un punct de vedere al unui cetatean, iar daca toate birourile din toata tara (nu sunt chiar asa multi parlamentari) ar fi interpelati, si-ar schimba poate putin parerile si poate ar considera si parerea contribuabililor.

 

De ce daca sunt asa multi cu masini de Bulgaria nu organizeaza un miting, se organizeaza intr-o asociatie si cer o intrevedere cu factorii de decizie? Este evident ca dupa introducerea timbrului de mediu statul va cauta sa reduca orice posibilitate de a eluda aceasta taxa, si in lipsa unei opozitii puternice, isi va pune linistita planul in aplicare.

 

Si eu mai am o nelamurire: de ce majoritatea comparatiilor se fac vis a vis de Germania? Sa nu uitam ca este un caz particular, tara cu cea mai dezvoltata industrie auto, cu cele mai mari venituri din exportul auto, si acolo este normal ca cei din aceasta industrie sa faca lobby puternic , si datorita faptului ca sunt si contribuabili buni si o forta, sa isi impuna si anumite pareri ce favorizeaza industria lor, cea auto.

Link to comment
Share on other sites

Roman, carnetul luat la 18 ani, salariul e de inginer. Habar n-am, cred ca e mediu sau sub mediu.

 

e mult peste mediu probabil. si ala are carnetul de 5 ani de zile, are totusi o vechime, deaia a avut el unde negocia, probabil in germania sunt mai blande asigurarile

 

atunci reformulez, ori iti faci carnetul si 5 ani de zile te uiti la el, ori scoti mii de euro

 

bala +1

Link to comment
Share on other sites

@ viper E mediu, cum sa fie mult peste mediu cand la McDonalds (stiu din gura unor romani) se castiga 1300 (ce-i drept maxim) in unele zone ale germaniei.

Si nu s-a pus la socoteala vechimea, repet, a negociat spunand ca merge la alt asigurator (la altii i s-a cerut 1500eur/an doar RCA).

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Lol. Asta a fost foarte tare. Hai sa facem un test. Cand ai timp, du-te tu la cabinetele senatorilor din orasul tau si spune-ne ce au zis, asta in caz ca i-ai gasit acolo.

Sa stii ca am incercat sa fac o chestie de genul asta mai demult, cand a fost consultarea pe modificarea codului muncii....dar e mult de povestit; practic, poate as face si asta daca chiar m-ar deranja interzicerea circulatiei unei masini inmatriculate in alta tara, dar eu nu mai stau acum in Romania.

 

Totusi, daca esti persuasiv, eu cred ca pana la urma ii gasesti si numai prin prisma faptului ca la un moment dat secretarele (a se citi amantele) ii vor bate la cap ca tot ii cauta unul crezand fie ca esti de la presa, fie poate e vreo combinatie la mijloc.

Ideea mea este ca lamentandu-ne pe diverse subiecte, si fara sa facem ceva practic,nu se va intampla nimic in afara de inrositul tastaturilor.

Link to comment
Share on other sites

eu nu prea cred faza asta cu 800 de euro prima asigurare in DE fara nici un fel de istoric..nu zic ca e imposibil, dar nu prea o cred.

 

 

o fi adus vreo adeverinta ceva.. accepta orice fel de acte.

eu am avut oferte de 2000 neavand istoric si pana la urma cu chiu cu vai am gasit la putin peste 1000 de euro, gen 1080 sau ceva pe aproape, nu mai tin exact minte.

Ce e drept si carnet-ul il aveam la vremea respectiva doar de vreo 2 ani, nu de 5.

 

Dupa 3 ani am ajuns la 600.

 

auzi. nu isi permite nimeni usor motare de 3l

pai cand esti milionar si iti faci offshore, iti iei private banking ( adica consiliere cum sa fentezi taxe ) cum e ? adica ti-ai permite totusi sa platesti ceva taxe, dar parca nu ai vrea...

 

va zic sigur ca impozitul anual in ROmania la peste 2l e mai mare decat orice tara din vestul europei..puteti cauta pe site-uri si calcula. in DE, Belgia, Italia Spania, incercati unde vreti voi..

 

 

 

daca nu isi i-au moatoare mari e din cauza de consum, intretinere / nr de km etc.nu de impozit.. acolo lumea nu merge cate 8000-10k km pe an aici, ci cu zecile de mii..

in De la un motor de 3l diesel, sa zicem euro 2 fara DPF, la care impozitul anual e dublu, deci mai mare nu exista ajungi undeva la 360 de euro pe an...

impozitul in anual in vest e ultima problema financiara care apare la detinerea unei masini,...

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

DOMI, sunt sigur ca tu ti-ai facut asigurarea cand nu puteai negocia in halul asta. Sa nu uitam acum ca 2012 (cand a facut-o) e anul dupa criza, sau chiar in timpul ei. Posibil e un caz mai bun, dar pretul asta l-a obtinut. Poate au contat cei 5 ani, dar cum i-au verificat? Nu cred ca au putut.

 

LE: Pai stai un pic, tu zici de 1080eur, pana la 800 ce e asa imposibil? E chiar normal, avand in vedere circumstantele.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.