Jump to content

Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare


kosfunny

Recommended Posts

Daca voi fi nevoit sa platesc cei 2355 euro pt. a circula in Ro, ii voi plati, da' la masina nu renunt.

Eu am calculat la 530d, euro 3, din 2000-2001 taxa iese pe la 3200eur; an 2003 creste la 5500eur. Din ce an e a ta?

 

Sunt total impotriva taxei dar, in acelasi timp, nu inteleg de ce ar trebui ca oricine sa-si poata permite detinerea unei masini cu motor mare ?!

 

Plm, n-am vazut pe vreunul sa se planga de taxa la 1.6, 1.8, 1.4 etc. Toti se plang de taxa la motoare mari ! Pai de ce trebuie sa avem toti asa ceva ?

 

Timbrul e aproape 1000eur pentru un 318i e46 NFL euro 3. Mi se pare extraordinar de mult pt o masina veche de 14-15 ani pe care o iei cu maxim 3000. Deci mai tre sa pui intre 33-40% peste valoarea masinii, doar ca sa circuli.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu inmatricularile in Bulgaria este ca se "inlesneste" circulatia fara rca fara itp etc. Ca multi au rca-uri facute la imprimanta, masini radiate si marea problema e ca nu le poate face nimeni nimic.

Aici e insa si vina Politiei care nu sunt in stare sa faca o baza comuna sa verifice direct masinile din bulgaria cand le opresc. SA verifice daca rca-ul ala e chiar real sau e doar facut la imprimanta.

 

Sa nu mai zic ca se fac o gramada de furaciuni si infractiuni cu masinile astea pt ca e aproape imposibil de gasit cel care a condus-o.

Asta e problema pentru care sunt vazute de multi asa "prost" masinile cu nr de bulgaria. Si sa fim seriosi, nu 10% din masini sunt cu "probleme" ci eu zic ca mult peste 50%. Asta e adevarata problema pt care sunt "urate" masinile de bg si incearca sa se stopeze utilizarea lor pe teritoriul romaniei de catre soferi romani.

Asa e in viata sunt si oameni de buna credinta care vor fi afectati daca se va da legea dar marea majoritate a celor afectati vor fi cei cu probleme.

Dar cum ziceam e vina Politiei rutiere in primul si primul rand.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Pai sa spunem in felul urmator:

 

-guvernul roman, care are si o orientare ecologista (data de acordurile cu UE) ar mari gradual, in fiecare an, procentul taxei de mediu inclus in pretul combustibililor(pentru ca am inteles ca deja este o eco-taxa) ca sa descurajeze vehiculele poluante si sa incurajeze transportul ecologic.....sa vezi cum din aparatori ai motoarelor mari s-ar transforma romanii in aparatori ai tuturor asupritilor care vor trebui sa suporte din propriul buzunar cresterile de preturi ale produselor si serviciilor si ar afirma cu tarie ca ar trebui sa plateasca mai mult aia care au motoare mari, nu saracii transportatori care duc navetistii la munca si trebuie sa scumpeasca biletele pentru sarmani

 

- noi romanii in general ne comparam si luam exemple cu germanii cand vrem autostrazi si taxe auto(o tara cu traditie si industrie auto puternica care face lobby in tara lor sa mentina aceste reguli), cu spania cand vine vorba de program de lucru, sarbatori si sieste,etc, dar nu ne intrebam sincer ce ne dorim cu adevarat, ce putem face noi si cum putem face noi aceste lucruri; o tara care pentru mine este un exemplu pozitiv in multe domenii este Polonia, insa daca ne-am uita ce s-a intamplat la ei cu parcul auto din cauza legilor permisive si a taxelor mici am vedea ca nu e un exemplu bun o relaxare a tuturor taxelor in domeniul auto pentru ca umplem tara de rable (nu ca nu ar fi multe)

 

-taxarea in functie de cmc este cea mai usor de aplicat si nu e ceva specific numai Romaniei, e foarte simplu de aplicat dpdv fiscal

 

- asa cum sunt tari care au o legislatie relaxata(cum am mentionat Polonia), sunt tari care au taxe similare(Franta), sau tari care au taxe destul de draconice (vezi nordul Europei)....noi trebuie sa adoptam un exemplu care va face mai usor implementarea noilor standarde ecologice in viitor, cand suprataxarea CO2 foot-print va deveni o practica comuna in toate domeniile

 

-soferi in Romania sunt mult mai putini versus populatia tarii, cei care poseda motoare mari mai putini; interesul tuturor este sa respiram un aer curat, nepoluat, drept urmare statul nu ii va incuraja pe cei ce sunt potential poluatori (cei cu motoare mari si care consuma mai mult combustibil, deci emit in atmosfera mai mult CO2), ci va cauta sa ii descurajeze prin taxare si va incerca sa ii directioneze spre vehicule mai putin poluante, pentru ca altfel nu se va trezi in nimeni spiritul civic si ecologist

 

-pentru ca este in general valabil faptul ca masinile cu motoare peste 2000 cmc (nu numai in RO) sunt mai scumpe, sunt detinute de persoane potente financiar si prin urmare pot plati mai usor aceste taxe, si prin urmare se pot ori genera venituri mai mari la fondul de mediu daca acestia vor plati, fie ii va directiona catre autovehicule mai putin poluante

 

 

Ce pot fi contestate aici sunt modul total netransparent si arbitrar in care a fost elaborata incepand din 2007 pana in prezent, incalcarea unor promisiuni electorale, traseul dubios si oneros al banilor, da total de acord.

 

 

Bulshit faza asta cu eco, am sa mai postez aici o data comentariul meu scris cu cateva pagini in urma (mi-e sila sa mai gandesc la ora asta :D si sa mai scriu cuvant cu cuvant)..

Un program ecologic nu inseamna doar modernizarea parcului auto, mai inseamna si amenajari de spatii verzi, impaduriri, ingrijirea apelor, construirea de statii de epurare moderne, canalizari, stimularea energiei eco (eoliene,panouri solare,deseuri reciclabile, fabrici pt reciclarea acestora,etc). N-au fost in stare sa dea o amarata de lege pt a stopa defrisarea padurilor, dap-ai sa mai faca tot ce-am scris mai sus??? Asta inseamna un program bine dezvoltat al ministerului mediului, dar nu la noi, la noi programul inseamna doar colectarea de bani, si innoirea parcului auto,atat. O tara nu traieste si nu se dezvolta doar din masini noi.

 

Si ca sa mai completez, noi vrem aer curat dar gropile de gunoi de la marginile oraselor sunt cele mai neecologice gropi din toata europa, adevarate focare de infectie, nu s-a facut nimic in sensul asta...de unde atat aer curat,eco,etc?

Astia vor aer curat prin taxe, de parca banii aia produc aer curat, sau banii aia absorb noxele la masini, asta sa si-o spuna lu' ma-sa, stim foarte bine pt ce se colecteaza banii de pe taxa auto...

Edited by Catalin BMW
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu, intrebarea era de ce sa nu ni se permita sa decidem fiecare ptr el daca ne permitem un motor mare (consum, consumabile etc) fara sa ni se blocheze din start aceasta optiune prin taxa de poluare si impozit? daca nu ai inteles vezi ce am zis vizavi de CC si mai inainte.

 

nu-ti blocheaza nimeni nimic, tu decizi

 

ai bani sa platesti toate darile ok, nu ai bani la revedere, nimeni nu decide pentru tine

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

- asa cum sunt tari care au o legislatie relaxata(cum am mentionat Polonia), sunt tari care au taxe similare(Franta), sau tari care au taxe destul de draconice (vezi nordul Europei)....noi trebuie sa adoptam un exemplu care va face mai usor implementarea noilor standarde ecologice in viitor, cand suprataxarea CO2 foot-print va deveni o practica comuna in toate domeniile

 

-soferi in Romania sunt mult mai putini versus populatia tarii, cei care poseda motoare mari mai putini; interesul tuturor este sa respiram un aer curat, nepoluat, drept urmare statul nu ii va incuraja pe cei ce sunt potential poluatori (cei cu motoare mari si care consuma mai mult combustibil, deci emit in atmosfera mai mult CO2), ci va cauta sa ii descurajeze prin taxare si va incerca sa ii directioneze spre vehicule mai putin poluante, pentru ca altfel nu se va trezi in nimeni spiritul civic si ecologist

 

 

 

stii care e cel mai mare poluator din lume? si ce stat nu a ratificat protocolul de la kyoto?! si ce stat s-a retras din acest protocol?! :rolleyes:

 

toata vrajeala asta nu are legatura cu "incalzirea globala" ci cu faptul ca in 40-50 de ani am belit-o in fericire, caci din petrol nu se fac doar combustibili...apropo, stii cati bani a facut Al Gore din inselaciunea asta cu C02 si incalzirea globala?! :thumbsup:

 

 

Viper: lol

ai bani sa platesti toate darile ok, nu ai bani la revedere pai stai un pic, nici macar nu te intrebi ba da' ptr ce plm trebuie sa platesc atat?! macar atat dracu...ca la cum ai pus tu problema zici ca i-ai luat vorba din gura lui Nutu sau Sile...

Edited by max83
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...Ce-o sa-mi faca???

Ție, nimic!

Cu „patrioții” o să se răfuiască ei, mă uit și nu văd decât: crește prețul la motorină, la asigurare, la taxa de drum...

Cât o să-i mai lăsăm? Nu știu!

Am fost acum 10 zile să plătesc asigurarea la una din mașini (183 leva la 1.6 cmc) și m-a frapat un lucru... m-am simțit și penibil în același timp: de pe centura Giurgiu până la jumătatea podului peste Dunăre, gropi, stâlpi de iluminat ruginiți, podul cojit, de la jumătate, pe partea bulgară, asfalt ca-n palmă, podul vopsit, taxa pod la români 28 lei, la întoarcere, taxa pod la bulgari, 4 leva (cam 8,6 lei).

Edited by ovidiucro
Link to comment
Share on other sites

Problema cu inmatricularile in Bulgaria este ca se "inlesneste" circulatia fara rca fara itp etc. Ca multi au rca-uri facute la imprimanta, masini radiate si marea problema e ca nu le poate face nimeni nimic.

Aici e insa si vina Politiei care nu sunt in stare sa faca o baza comuna sa verifice direct masinile din bulgaria cand le opresc. SA verifice daca rca-ul ala e chiar real sau e doar facut la imprimanta.

Poți sĂŁ dezvolți un pic teoria ta?

Asigurarea cuprinde pliant cu elemente de securizare (holograme, filigram, etc.) sticker cu hologramĂŁ și zone transparente cu filigram pt parbriz și card cu hologramĂŁ pentru dovada asigurĂŁrii (dacĂŁ vrei pot sĂŁ fac o pozĂŁ pentru edificare).

Nu cred cĂŁ poți face astea toate la imprimantĂŁ cum afirmi tu... sau poți? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ție, nimic!

Cu „patrioții” o sĂŁ se rĂŁfuiascĂŁ ei, mĂŁ uit și nu vĂŁd decât: crește prețul la motorinĂŁ, la asigurare, la taxa de drum...

Cât o sĂŁ-i mai lĂŁsĂŁm? Nu știu!

Am fost acum 10 zile sĂŁ plĂŁtesc asigurarea la una din mașini (183 leva la 1.6 cmc) și m-a frapat un lucru... m-am simțit și penibil ĂŽn același timp: de pe centura Giurgiu pânĂŁ la jumĂŁtatea podului peste DunĂŁre, gropi, stâlpi de iluminat ruginiți, podul cojit, de la jumĂŁtate, pe partea bulgarĂŁ, asfalt ca-n palmĂŁ, podul vopsit, taxa pod la români 28 lei, la ĂŽntoarcere, taxa pod la bulgari, 4 leva (cam 8,6 lei).

 

 

Asta-i cel mai grav, dar si mai grav este faptul ca unii sunt deacord cu asemenea taxa, mai mult, ii si incurajeaza pt a mari taxele...

App de asta, am o intrebare: de cand a inceput sa se colocteze taxa asta, din 2007,nu? bun, de cand nu s-a mai lucrat la podul ala???? unde s-au dus banii?

 

Cineva va spune ca programul rabla,etc dar nimeni nu intelege ca programul rabla nu insemna nimic altceva decat a-i face pl mare unei societati care nici macar nu mai este romaneasca,deci luam c-o mana si dam cu vreo 3...ne invartim ca un coi intr-o galeata pt ca tot profitul ala pleaca undeva prin franta.

Link to comment
Share on other sites

Prin programul rabla poti cumpara orice marca, nu doar Dacia ! Nu inteleg de unde logica cu Franta ?!

 

 

Pai cine a sarit de cur in sus sa se dubleze cuantumul taxei? cine a amenintat ca daca nu se face cum vor ei, licentiaza nu stiu cati oameni din fabrica? fabrica cui apartine? guvernul de cine a tinut cont in detrimentul catorva milioane de romani? Ce n-ai inteles?

Link to comment
Share on other sites

acuma de bine de rau e noarmal ca guvenrnul sa protejeze Dacia si nu fac asta pentru ca Dacia e marca nationala ca bla bla nicidecum

 

Dacia bana bagi la buget gramada, asa ca mai bine ii protejeaza decat sa-si stranga aia jucariile si sa mearga altundeva, e la mintea cocosului ce mai

Link to comment
Share on other sites

acuma de bine de rau e noarmal ca guvenrnul sa protejeze Dacia si nu fac asta pentru ca Dacia e marca nationala ca bla bla nicidecum

 

Dacia bana bagi la buget gramada, asa ca mai bine ii protejeaza decat sa-si stranga aia jucariile si sa mearga altundeva, e la mintea cocosului ce mai

 

 

LOL, adica aia baga bani la buget si restul romanilor,nu??? sau vrei sa spui ca mai multi bani baga cateva mii de salariati de la dacia fata de cateva milioane de romani???? wtf??:pinch:

Link to comment
Share on other sites

...mai bine ii protejeaza decat sa-si stranga aia jucariile si sa mearga altundeva...

Capitalistul nu are sentimente, o sĂŁ-și ia jucĂŁriile oricum, ține minte ce-am zis și mai vorbim... cât despre protecție, normal ar fi sĂŁ-și protejeze populația, nu interesele personale dar...

Link to comment
Share on other sites

LOL, adica aia baga bani la buget si restul romanilor,nu??? sau vrei sa spui ca mai multi bani baga cateva mii de salariati de la dacia fata de cateva milioane de romani???? wtf??:pinch:

 

ma ce vrei sa-ti faca tie statul? sa te lase sa samsaresti masini din germania pe gratis? fara sa dai un ban la buget? sau ce vrei sa la faca statul restul romanilor?

 

Capitalistul nu are sentimente, o sĂŁ-și ia jucĂŁriile oricum, ține minte ce-am zis și mai vorbim... cât despre protecție, normal ar fi sĂŁ-și protejeze populația, nu interesele personale dar...

 

ma curcesc cand citesc ce scrieti. ce interese personale ma? ce vrei sa protejeze la populatie? vrei sa-ti subventioneze tie motorul de 5000 ca nu ai bani de benzina? sau ce vrei sa protejeze?

Link to comment
Share on other sites

Pai tu ai impresia ca in afara statul nu protejeaza si nu tine cont de producatorii interni de masini ? Lol, ce logica ai !

 

 

Afara se mai tine cont si de nevoile populatiei, ia exemplul italiei... marchioni a vrut sa inchida 90% din fabricile din italia (la fiat ma refer) si i-a sarit statul in cap...binenteles c-a dat-o la intors si s-a linistit, azis ca face tot posibilul sa tina fabricile deschise in italia...deci? LOL!!!

Link to comment
Share on other sites

Afara se mai tine cont si de nevoile populatiei, ia exemplul italiei... marchioni a vrut sa inchida 90% din fabricile din italia (la fiat ma refer) si i-a sarit statul in cap...binenteles c-a dat-o la intors si s-a linistit, azis ca face tot posibilul sa tina fabricile deschise in italia...deci? LOL!!!

 

deci in traducere libera ala a facut un bluf de zile mari, a facut pe prostu ca vinde si statul i-a spus sa stea pe curul lui ca-i da ce vrea.

 

cand aduci o suma atat de mare la buget esti in pozitie sa negociezi si sa faci pe prostu`

Link to comment
Share on other sites

acuma de bine de rau e noarmal ca guvenrnul sa protejeze Dacia si nu fac asta pentru ca Dacia e marca nationala ca bla bla nicidecum

 

Dacia bana bagi la buget gramada, asa ca mai bine ii protejeaza decat sa-si stranga aia jucariile si sa mearga altundeva, e la mintea cocosului ce mai

 

LOOOOL :LMAO: , ca o paranteza, asa i-a protejat si pe aia de la Nokia, de le-a bagat pl-n cur si si-au luat bagajelele si si-au vazut de treaba lor, si i-a pus-o in mana statului roman...:good:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.