Jump to content

Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare


kosfunny

Recommended Posts

Diferenta e ca la noi le vezi peste tot pentru ca oamenii stau la bloc si n-au garaje, in timp ce in alte tari oamenii cu bani stau la casa sau in blocuri cu parcari.

Ei au bani de mai multe masini, noi ne luam una cu mari eforturi.

 

 

Si mai e o diferenta...:thumbsup: , aceea ca strainii mai au si cate una mititica de circula pan' la supermarket si inapoi sau sa-si ia copiii de la scoala, pe cand la noi, romanul daca are un x6, cu ala se duce si la piata cu ala se duce si la munca si in concedii si peste tot.

Aaaa, si am uitat...la astia chiar daca locuiesc la blocuri, aproape toate blocurile au curti cu garaje sau garaje chiar sub blocurile respective, pe cand la subsolurile blocurilor noastre se afla multa mizerie si si multi sobolani.:download:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai asta am spus si eu, adica partea cu masinile mai mici.

Romanul cu X6 nu este reprezentativ.

 

nu neaparat e alta mentalitatea, toti prefera masini noi si isi cumpara masini noi de 10k-20k majoritatea

 

dar astea nu sunt nici bmw nici mercedes nici audi

Pai si ce, la noi sunt doar BMW-uri, Mercedes-uri si Audi-uri?

Cei mai multi oameni tot masini normale au.

 

------------------------

Problema la noi este ca suntem foarte pasivi si lipsiti de solidaritate.

Romanii ies in strada doar cand viata devine total insuportabila, nu-si apara drepturile decat atunci cand e prea tarziu, iar daca nu este direct afectat, il doare-n cot si citeste un tabloid, bea o bere si ragaie a satisfactie.

Auzim ca se scumpeste ceva? Ehe, bine ca nu-i mai rau. Auzim ca ni se taie un drept? Bine ca nu-i mai rau.

Mentionam un loc unde e chiar mai rau si gata, a trecut momentul de criza, hai sa ne vedem de treaba.

Edited by Ciupanezu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@catalin, am fost si prin italia cu munca prin 2005-2009 gramada.toti au niste bombe de masini , cu cat mai mica cu atat mai bine. sedanurile de orice fel sunt rare acolo

 

eu am primit de la firma un fiat panda din 85 cred cu motor de 750cc. am zis ca-s nebuni la cap prima data, dar cu cat ma plimbam mai mult cu atat mai multe masini dinastea de jucarie vedeam pe strazi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat iti permiti, care-i problema daca vrei o masina premium cu motor mare?

Nu sunt deloc adeptul acestor taxe aberante, inventate din putul gandirii de minunatii nostri guvernanti.

 

Insa ca iti permiti ceva, inseamna ca iti permiti sa platesti atat produsul in sine cat si toate costurile asociate, gen taxe, intretinere, asigurare, combustibil :) .

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

@viper

exact.

chiar daca au un nivel de trai mult mai ridicat ca in Romania, oamenii nu se intind mai mult decat le e plapuma. Sau, mai bine zis, nu isi iau o masina scumpa, pe care poate chiar si-o permit. Prefera masini mai ieftine, noi, la care costurile de intretinere si exploatare sunt mult mai reduse fata de marcile auto premium.

Un lucru pe care l-am observat si eu uitandu-ma la numerele de inmatriculare e faptul ca marea majoritate a masinilor sunt mai noi de aproximativ 10 ani, sa zicem.

Masinile mai vechi de atat sunt detinute, in general, de soferi tineri, incepatori. Masini mici, cu motoare mici, la care asigurarea si cheltuielile nu sunt prohibitive. Si vorbesc aici de masini atat de ieftine incat in cazul in care sunt saltate de politie pentru nereguli de asigurare sau stare tehnica, nici macar nu mai sunt recuperate de catre proprietari, deoarece costurile ridicarii masinii, transportului acesteia si costurile de depozitare se apropie sau, de multe ori, depasesc valoarea masinii.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Pai si ce, la noi sunt doar BMW-uri, Mercedes-uri si Audi-uri?

Cei mai multi oameni tot masini normale au.

 

daca ei ca si procent din totalul masinilor rezultatul e devastator de mare

 

PS cum zicea paul nici eu nu sunt de acord cu taxele astea ridicole, si impozite si alte minuni.

 

dar trebuie sa ne civilizam si noi sa intelegem ca este o alternativa la motoare mici, taxele nu sunt prohibitive

 

tot imi aduc aminte de un user nu-mi vine in mine acum numele care se plangea ca e dreptul lui ca la 160 de euro pe luna sa se plimbe cu motor de 5000 si statul nu ar trebui sa-i interzica asta. no comment

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Tot o alternativa este si inmatricularea pe Bulgaria. Daca cu statul roman nu se poate decat sa stai capra, mai bine prietenie cu statul bulgar.

 

Nu sunt deloc adeptul acestor taxe aberante, inventate din putul gandirii de minunatii nostri guvernanti.

 

Insa ca iti permiti ceva, inseamna ca iti permiti sa platesti atat produsul in sine cat si toate costurile asociate, gen taxe, intretinere, asigurare, combustibil :) .

 

Iti pot arata foarte usor ca gresesti camd vine vorba de taxa de prima inmatriculare si de impozit.

Daca nu ai avea E39-ul tau si ai vrea sa-l iei din Germania cat te-ar costa?

Taxa de prima inmatriculare pentru un E39 530i e de 2675 euro.

Uite un 530i care arata decent si e dotat: http://tinyurl.com/agnvcdz

3950 euro masina + 2650 euro taxa si 2000 Ron impozitul anual.

Ti se pare corect?

Aici nu e vorba doar sa-ti permiti, e vorba sa si merite.

 

Eu muncesc foarte mult pentru banii pe care-i fac si vreau sa vad unde se duc, nu doar sa platesc aiurea.

Cum sa platesc 5200 lei impozit cand tara asta nu are infrastructura, iar serviciile publice sunt praf?

D-aia am si vandut masina, deja era enervant sa platesc atat si am preferat sa investesc banii respectivi in loc sa continui sa platesc taxa de protectie.

Edited by Ciupanezu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Bine ma, dar unde in Romania vedeti masini anormale? Eu la mine la bloc am masini de 3-4000eur media. Singurele mai scumpe sunt un e46 si un e60 dar se vede ca oamenii sunt cu bani ca sunt f ingrijite si tinute in garaj.

 

Eu pe asta nu o musc, ca in romania sunt masini de zeci de mii, dar unde ca in oras la mine sigur nu. In bucuresti e posibil, dar oamenii de acolo ies din tipare cand pretul masinii depaseste pretul locuintei in care stau.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

@catalin, am fost si prin italia cu munca prin 2005-2009 gramada.toti au niste bombe de masini , cu cat mai mica cu atat mai bine. sedanurile de orice fel sunt rare acolo

 

eu am primit de la firma un fiat panda din 85 cred cu motor de 750cc. am zis ca-s nebuni la cap prima data, dar cu cat ma plimbam mai mult cu atat mai multe masini dinastea de jucarie vedeam pe strazi

 

 

:LMAO: , corect ce spui, sa vezi ce caraghiosi sunt cand se urca cate un elefant de-la de vreo 120 de kile intr-un panda vechi sau uno de prin anii '80. Cu atat mai mult cand cobori in jos spre puglia calabria sicilia, si vezi cand intri pe-o straduta deaia de trebuie sa rabatezi oglinzile, altfel n-ai loc de trecere...

App de sedanuri, intrebasem unul desta de la concesionari, care-i treaba cu sedanurile la ei de nu prea vor italienii... mi-a spus ca moda cu sedanurile a fost in anii '80 si pana pe la jumatatea anilor '95, cand lumea a inteles utilitatea breack-urilor si a masinilor scurte (hatchback) brecul pt familiile mai numeroase care le folosesc foarte mult in concedii, iar astea scurte pt plimbarile si nevoile zilnice (mai utila in trafic aglomerat, parcari,etc) cica berlinele/sedanurile nu ofera nici una din cele doua mentionate mai sus fiind si mare si nici spatioasa mai ales zona portbagajului.

Link to comment
Share on other sites

Iti pot arata foarte usor ca gresesti.

Daca nu ai avea E39-ul tau si ai vrea sa-l iei din Germania cat te-ar costa?

Taxa de prima inmatriculare pentru un E39 530i e de 2675 euro.

Uite un 530i care arata decent si e dotat: http://tinyurl.com/agnvcdz

3950 euro masina + 2650 euro taxa si 2000 Ron impozitul anual.

Ti se pare corect?

Aici nu e vorba doar sa-ti permiti, e vorba sa si merite.

Pai tocmai ca nu gresesc.

Daca ar trebui sa platesc 2650 euro taxa, si imi doresc acea masina si imi si permit sa platesc, atunci platesc si gata.

Daca nu-mi permit imi caut altceva.

Daca, desi am bani, consider totusi ca nu merita sa platesc 2650 de euro, ma orientez spre altceva.

 

Cand iei in calcul costurile trebuie sa introduci toate costurile gen taxe, asigurari, etc.

Edited by paul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dar e corect? Asta e intrebarea de fapt. Ti se pare corect sa fii nevoit sa-ti alegi masina in functie de taxele puse de niste imbecili?

 

Si ce ar trebui sa faca cei care detin deja masinile respective si sunt pusi in situatia de a le vinde la un pret mai mic tocmai din cauza taxelor mai mari?

E normal sa se mareasca taxele de pe o zi pe alta?

 

Poate ca-mi permit sa cumpar masina, imi permit s-o intretin corespunzator, imi permit asigurarea si toate celelalte costuri.

Cum vine asta sa platesc niste taxe atat de mari?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Bine ma, dar unde in Romania vedeti masini anormale? Eu la mine la bloc am masini de 3-4000eur media. Singurele mai scumpe sunt un e46 si un e60 dar se vede ca oamenii sunt cu bani ca sunt f ingrijite si tinute in garaj.

 

Eu pe asta nu o musc, ca in romania sunt masini de zeci de mii, dar unde ca in oras la mine sigur nu. In bucuresti e posibil, dar oamenii de acolo ies din tipare cand pretul masinii depaseste pretul locuintei in care stau.

 

peste tot, x5/x6-uri cat cuprinde tot felul de SUV-uri, mercedesuri tot ce vrei, in orice oras resedinta din ardeal e cam la fel, pe altundeva nu stiu ca nu am umblat destul sa-mi fac o parere

 

Dar e corect? Asta e intrebarea de fapt. Ti se pare corect sa fii nevoit sa-ti alegi masina in functie de taxele puse de niste imbecili?

 

 

 

nu mi se pare normal deloc.dar bunul simt si logica ar trebui sa te opreasca sa-ti cumperi o masina premium cu motor de 3000 benzina daca esti un descult.chiar daca masina aia costa 3000 de euro

 

in primul rand costa atata ca nu-i trebuie nimanui, pe langa pretul de achizitie masina aia mai necesita , asigurare, taxa de drum, benzina etc. nu preul de achizie e problema, deasta un 520d SH costa mai mult ca un 530i SH, pentru ca atrage niste costuri lunare/anuale destul de mari

Link to comment
Share on other sites

Dar e corect? Asta e intrebarea de fapt. Ti se pare corect sa fii nevoit sa-ti alegi masina in functie de taxele puse de niste imbecili?

 

Si ce ar trebui sa faca cei care detin deja masinile respective si sunt pusi in situatia de a le vinde la un pret mai mic tocmai din cauza taxelor mai mari?

E normal sa se mareasca taxele de pe o zi pe alta?

Corect nu e. Insa NICAIERI in lume taxele NU sunt corecte :).

Scopul taxelor e sa adune bani la buget si/sau sa regleze piata, descurajand anumite investitii/achizitii.

 

La noi este evident ca taxele au fost puse pompieristic. Si ca desi au injurat guvernele anterioare, nici un guvern nu a anulat taxa asta.

Pe mine cel mai tare ma deranjeaza ca atat de imbecili sunt guvernantii nostri, incat s-a ajuns in situatia ca statul bulgar sa incaseze banii nostri, la noi ramamand poluarea si alte hangarale.

In loc sa fie simplu sa-ti inmatriculezi masina, stai si alergi dupa inmatriculare in Bulgaria.

 

Si eu ma aflu in situatia de a avea un E39 530i pe care as vrea sa-l vand...

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

@viper In fosta capitala culturala in care stau si unde sunt oameni cu bani, pot sa numar pe degete cate X6 sunt, si F10 le cam stiu dupa numarul de inmatriculare, atat de putine sunt, un Maybach si cam atat. Deci nu e deloc asa, ca e plina romania de masini de lux, ar insemna ca statisticile cum ca suntem penultima tara din Europa sunt gresite.

 

 

 

@paul Chiar nu te deranjeaza sa stii ca banii ce se duc la buget, de fapt nu fac altceva decat ori sa fie furati, ori sa acopere gaurile din furturile anterioare? Adica nu vede nimeni asta? (furat e un termen f general, dar corect, pt ca exact asta s-a intamplat).

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

lol nu pretul unei masini SH o face premium sau nu, ci intretinerea dupa. degeaba dai pe o masina 3k cand la orice interventie trebuie sa scoti 1000 euro

 

pe acelasi principiu un ferrari dino din 60 ar fi luxul pe pamant, si nu e, nici macar rapida nu e, e doar o masina scumpa veche si foarte rara

Link to comment
Share on other sites

@viper In fosta capitala culturala in care stau si unde sunt oameni cu bani, pot sa numar pe degete cate X6 sunt, si F10 le cam stiu dupa numarul de inmatriculare, atat de putine sunt, un Maybach si cam atat. Deci nu e deloc asa, ca e plina romania de masini de lux, ar insemna ca statisticile cum ca suntem penultima tara din Europa sunt gresite.

Vai Bogdane ca ma uimesti, pe bune acum. Daca nu am fi vecini si nu te-as cunoaste as zice ca nu locuiesti in Sibiu. Sunt X6 in Sibiu de le numeri si pe degetele de la picioare, ca sa nu mai vb de suv-uri de la Rover si Porsche. Sa nu mai punem la scoteala cateva limuzine cu WTX la numar.

Link to comment
Share on other sites

@viper Pai aia zic, tu consideri de lux e39 si e60? Intretinerea tine de motor, la un 520i e39 ce e asa scump la intretinere? Sau aceeasi intrebare la e60 520i?

 

La ce interventie dai 1000eur? Poate daca e diesel, dar logica ta ca intretinerea e scumpa nu e neaparat buna, daca vorbim de motoarele cele mai mici pe benzina de pe seria 5. (cum posibil si sunt multe)

 

@Dan, nu stiu unde le vezi, ca eu fac naveta pe jos in fiecare zi, privesc masinile (din pasiune :) ), trec prin Piata Mica si numai rable vad. In fine, poate-s eu pretentions. Nu stiu ce Rovere vezi tu, singurul de lux pe care-l consider eu e Evoque si din ala n-am vazut in sb, inca.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Este foarte adevarat ca orice taxa, in orice forma va fi intotdeauna nepopulara si mult-contestata, mai ales atunci cand nici nu exista un traseu exact al banilor colectati.

Pe de alta parte, o taxa de mediu este absolut normala atunci cand tu ca si guvern doresti sa incurajezi achizitia de autovehicule noi si mai putin poluante si sa descurajezi inmatricularea de autovehicule second hand uzate moral si fizic; ce este condamnabil la taxa care reprezinta un subiect de controversa din 2007 de la data introducerii este modul aberant in care a fost elaborata si schimbata .....eu stau si ma gandesc ce ar putea face un investitor care isi doreste sa puna pe roate o afacere legala de comert cu autovehicule second hand din UE, atunci cand legislatia este sezoniera, faptul ca valoarea ei nu are o relatie directa cu veniturile romanilor(nu inteleg de ce nu se exprima ca valoare absoluta cu procent/multiplu din salariul minim asa cum este cazul amenzilor) si de ce formularea ei nu a tinut cont de parerile exprimate de toti cei implicati in consultari(gen asociatia transportatorilor).

 

In alta ordine de idei, societatea romaneasca in deriva si care si-a pierdut (asta daca a avut) sistemul de valori si care in continuare manifesta o combinatie de frustrare agresiva si dorinta de epatare uriasa(mai ceva decat bling-bling-ul din filmele gen bollywood sau videoclipurile cu rapperi negri), si in care bunurile gen autovehicule, imobile sau electronice asigura un statut si confera un loc delimitat in raport cu ceilalti; in cazul autovheculelor, toata lumea isi doreste vehicule cat mai puternice, cat mai dotate(full de full), cu un cuplu cat mai mare, cat mai accesorizate.....iar plata unor taxe ce ar putea ameninta aceste ultime bastioane ale statutului lor social le provoaca frisoane, mai ales ca veniturile lor de multe ori nu au nici o legatura cu veniturile unei persoane din alta tara care isi permit acel bun (pe romaneste, fac foamea sau compromisuri - a se citi cumpara masini manarite de samsari).

 

Pana la urma....taxele pentru masini cu motoare pana in 1600 cmc/emisii reduse sunt chiar rezonabile(timbru mediu, rca, imoozite), si exceptamd categoria suv/monovolum, exista cam toate caroseriile/posibilitati de alegere cu motorizari mici ....vrei mai mult, platesti.

Eu vedeam in Brasov exemplare care in loc sa plateasca 2-3 ron sa stationeze intr-o parcare cu plata(in brasov chiar exista si sunt cam peste tot) lasau masina suita pe trotuare, blocau circulatia....si era vorba de masini din categria ml, x5, x6, q7.....asa ca daca nu vrem sa platim o parcare, ce pretentii sa avem la o taxa de mediu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.