Jump to content

Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare


kosfunny

Recommended Posts

garantia aia nu se bazeaza pe nimic , anvelopele alea nu sunt testate

 

te-ai intrebat vreodata de unde apar anvelopele astea SH?

 

Poti sa iei anvelope noi care dupa cateva luni de utilizare sa se deformeze (boalfe). Unde e testarea si controlul calitatii?

 

De la nemti mare parte. Din cate am inteles, ei le schimba la 2ani, indiferent de uzura.

Link to comment
Share on other sites

Pe de alta parte, o taxa de mediu este absolut normala atunci cand tu ca si guvern doresti sa incurajezi achizitia de autovehicule noi si mai putin poluante si sa descurajezi inmatricularea de autovehicule second hand uzate moral si fizic;

Total gresit.

In primul rand, daca taxa de prima inmatriculare e ilegala, n-are cum sa fie "absolut normala".

Tocmai e o anormala, o alta anormalitate intr-o tara anormala.

Foarte multi oameni si-au recuperat banii de taxa tocmai pentru ca e o taxa ilegala, asa ca statul a cam luat-o in mana.

Daca statul roman ar dori sa mentina un parc auto in stare buna, n-ar permite existenta statiilor de ITP unde cam orice masina rupta poate trece ITP-ul pentru o mica spaga.

Iar programele astea de incurajare a vehiculelor noi au esuat total.

D-aia se cumpara masini noi cu 3 bonuri de la REMAT, iar in schimbul acelor 3 masini nu apare o masina noua ci o masina noua si inca 3 masini sh aduse din afara.

 

Nu toate taxele se raporteaza la valoare veniturilor. Exista taxe special introduse pentru descurajarea consumului/achizitiilor/investitiilor.

Ei bine, aceasta descurajare a esuat total.

Dovada este foarte vizibila: mii de masini inmatriculate pe BG.

Link to comment
Share on other sites

Total gresit.

In primul rand, daca taxa de prima inmatriculare e ilegala, n-are cum sa fie "absolut normala".

Tocmai e o anormala, o alta anormalitate intr-o tara anormala.

 

 

 

De ce sa fie anormala? Ia uite cum in Franta(imaginea) incepand cu 2013 daca vrei duster sau lodgy cu motor de 1,6...la ce emisii de CO2 are, scoti din buzunar 2600 euro.....si in fiecare an aceste taxe vor creste pt masinile poluante si vor avantaja pe cele putin sau nepoluante...la fel cum masinile ce emit putin co2....indiferent de marca, cilindree sau varsta sunt avantajate.Poate o astfel de formula era mai fericita si in cazul Romaniei, care pana la urma avantajeaza utilizarea de masini nepoluate si are ca efect si impulsionarea industriei auto la elaborarea de autovehicule cu emisii cat mai mici.

Foarte multi oameni si-au recuperat banii de taxa tocmai pentru ca e o taxa ilegala, asa ca statul a cam luat-o in mana.

Daca statul roman ar dori sa mentina un parc auto in stare buna, n-ar permite existenta statiilor de ITP unde cam orice masina rupta poate trece ITP-ul pentru o mica spaga.

 

Iar programele astea de incurajare a vehiculelor noi au esuat total.

D-aia se cumpara masini noi cu 3 bonuri de la REMAT, iar in schimbul acelor 3 masini nu apare o masina noua ci o masina noua si inca 3 masini sh aduse din afara.

 

Eu cunosc persoane care si-au dus la remat masinile vechi, au luat tichetul, au mai cumparat tichete si si-au cumparat un logan nou cu aprox 4000 euro; daca nu erau aceste inlesniri poate ca mai circulau cu respectivele epave 1-2 ani cat mai mergeau carpite, si apoi eventual isi cumparau masini second-hand, a caror stare tehnica si emisii poluante nu suporta comparatie cu o masina noua.

 

 

Ei bine, aceasta descurajare a esuat total.

Dovada este foarte vizibila: mii de masini inmatriculate pe BG.

post-31137-0-95314900-1361736092_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Eugen B:

Asigurarile sunt alta discutie.

Acolo asigurarile ofera alte servicii aferente, masinile chiar se repara ca lumea pe asigurari.

De exemplu, in Germania ai platforma gratuita care vine impreuna cu asigurarea.

 

Iar asigurarile trebuie sa fie, din nou, in concordanta cu veniturile.

Nu poti oferi pe o piata libera niste asigurari in total dezacord cu veniturile. De fapt poti, dar nu o sa-si faca nimeni asigurare la tine, sau aproape nimeni.

 

Pai ai zis si tu, au bagat pentru un Logan mai multe tichete. Ce crezi ca au facut cei care au vandut tichetele lor? Mai mult ca sigur si-au adus niste masini sh din alte tari.

Le-au dus pe BG, au luat mult mai multi bani pe epavele respetive decat ar fi luat de la REMAT doar pe fier, deci cine pierde cand tragi linie? Tot statul care a platit niste bani pentru innoirea parcului auto, dar parcul auto nu s-a innoit cu adevarat.

Cine avea bani de masina noua si-ar fi luat oricum, indiferent de tichetele de la programul RABLA.

Sunt multe masini care au ajuns la REMAT desi erau masini bune care ar fi putut circula bine-mersi inca multi ani.

Si nu doar la noi, chiar si in America au avut programe de genul acesta. Ajungeau BMW-uri si Mercedes-uri vechi la fier vechi la ei si ca sa fie siguri ca nu vor mai intra in circulatie, le bagau apa in motor pana se distrugea motorul. Sunt clipuri pe YouTube.

Deci ce se intampla de fapt? Sunt distruse niste masini foarte bune pentru ca oamenii sa consume in continuare si ca producatorii auto neperformanti sa nu dea faliment.

 

Am avut acum un an un 190d pe care mi l-a imprumutat cineva ca sa-mi fac treaba cu el. Imi vandusem masina si aveam nevoie de una pentru carat materiale de constructie, mai de tavaleala.

Masina aia e incredibila, a mers toata iarna perfect, pornea perfect, nu m-a lasat niciodata in drum desi arata groaznic, o masina foarte abuzata.

E clar ca o gramada au ajuns la REMAT si vor ajunge si celelalte. O risipa.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@Eugen B:

Asigurarile sunt alta discutie.

Acolo asigurarile ofera alte servicii aferente, masinile chiar se repara ca lumea pe asigurari.

De exemplu, in Germania ai platforma gratuita care vine impreuna cu asigurarea.

 

Iar asigurarile trebuie sa fie, din nou, in concordanta cu veniturile.

Nu poti oferi pe o piata libera niste asigurari in total dezacord cu veniturile. De fapt poti, dar nu o sa-si faca nimeni asigurare la tine, sau aproape nimeni.

 

Pai ai zis si tu, au bagat pentru un Logan mai multe tichete. Ce crezi ca au facut cei care au vandut tichetele lor? Mai mult ca sigur si-au adus niste masini sh din alte tari.

Le-au dus pe BG, au luat mult mai multi bani pe epavele respetive decat ar fi luat de la REMAT doar pe fier, deci cine pierde cand tragi linie? Tot statul care a platit niste bani pentru innoirea parcului auto, dar parcul auto nu s-a innoit cu adevarat.

Cine avea bani de masina noua si-ar fi luat oricum, indiferent de tichetele de la programul RABLA.

Sunt multe masini care au ajuns la REMAT desi erau masini bune care ar fi putut circula bine-mersi inca multi ani.

Si nu doar la noi, chiar si in America au avut programe de genul acesta. Ajungeau BMW-uri si Mercedes-uri vechi la fier vechi la ei si ca sa fie siguri ca nu vor mai intra in circulatie, le bagau apa in motor pana se distrugea motorul. Sunt clipuri pe YouTube.

Deci ce se intampla de fapt? Sunt distruse niste masini foarte bune pentru ca oamenii sa consume in continuare si ca producatorii auto neperformanti sa nu dea faliment.

taxele respective nu se refera la asigurare(desi se numeste malus), ci este o taxa demumita malus care se plateste la prima inmatriculare a unui autovehicul in Franta, nou sau second, si care taxeaza poluatorul.

Link to comment
Share on other sites

asigurarile nu sunt niciunde in concordanta cu veniturile

 

in multe cazuri sunt aberante si imposibile pentru soferii tineri

 

la noi te rupe taxa asta de timbru/impozitele in unele cazuri, afara te rupe asigurarea

 

cum am mai spus la noi exista macar alernativa, motoare mici, impozite, timbre si alte minuni foarte mici , pe la altii luxul asta nu exista

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca si afara se mai fac smecherii.

Daca esti tanar cred ca poti inmatricula masina pe numele tatalui tau si sa platesti mult mai putin.

Asigurarea ar trebui sa fie valabila indiferent de persoana care conduce atata timp cat detine permis valabil si n-a consumat bauturi alcoolice.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca reusesti sa picepi dar totusi incerc

 

da sunt mai bune alea no-name noi decat un goodyear SH, odata pentru ca alea noi au garantie si sunt facute dupa un stas care garanteaza ca resista la ce stres ar trebui sa reziste.

 

ala SH nu are nici o garantie de nici un fel si cineva le-a aruncat la gunoi pentru ca nu mai sunt sigure, poti sa pricepi asta?

tu dai bani pe gunoiul altuia

 

propabil si prietenul tau care face praf o anvelopa la 2 luni foloseste doar SH-uri de mare calitate :wacko:

Si alea noi tot panarame sunt, am patit-o pe pielea mea; cand am avut cealalta masina am zis sa iau si eu cauciucuri noi ca tot omul sa nu intru in zona cocalarilor, insa am luat 4 buc mai no name asa, nu pt ca nu as fi avut bani de good year sau michelin dar am considerat ca nu se merita sa bag 6-700 € in anvelope la o masina de 1200€. Dupa nici un an si vreo 20000 km m-am trezit pe autostrada ca masina juca tanganica de cur; am tras pe banda de urgenta si cand m-am uitat, roata dreapta spate arata exact ca o camera umflata. Garantie? 2 ani cu bonuletul, dar m-a bagat cineva in seama? Stii ce mi-au spus? Zice "hai dom'le, dupa un an de zile si dupa ce ti-ai facut treaba vii sa schimbi anvelopele acum?" Deci intr-un cuvant, te caci pe ea de garantie.

Concluzia? Anvelope noi dar de calitate; sunt intr-adevar mai scumpe dar se merita, deci nu sunt deacord nici cu sh dar nici cu plasticaraiele din carrefour sau auchan.

Link to comment
Share on other sites

nu se mai poate

 

daca esti tanar si vrei sa conduci masina tatalui ca soferul nr2 vei plati exact la fel de mult ca si cum ar fi masina ta si ai fi soferul nr1

 

s-au smecherit si astia cu asigurarile, daca gradul de risc e foarte mare intre soferi(cum ar fi tata/fiu) vor pune ca si primul sofer pe cel cu grad de risc mai mare

 

asigurarea cam peste tot e valabila doar pentru soferii inscrisi pe polita de asigurare, dar ai putea conduce si alte masini atata timp cat ai asigurarea ta

 

deci oricum vrei sa o dai daca esti tanar degeaba esti terminat absolut , tot ce poti sa conduci e un motor de maxim 1.2 pe o buburuza. dar si asa te costa vreo 3/4 salarii minim pe economie

Link to comment
Share on other sites

Un rahat si tabelul ala...pai cum e posibil ca unul care are o masina si-i scoate 175g/km sa plateasca 2000€ iar altul care ii scoate 176g sa plareasca 3000€? Pai 1000 de euro pt diferenta de un singur gram de co2??? Dar ce are in plus geamul ala, scoate vreo sabie din teaca si te omoara? O magarie si aia...
Link to comment
Share on other sites

Adica atata timp cat ai o asigurare pentru o masina de 1.2, cum spui tu, poti conduce si una de 3 litri a altcuiva?

nu.

nu poti conduce nicio masina pe asigurarea careia nu esti trecut.

l.e. fac exceptie masinile de companie, politie, etc, unde intervin alte reglementari.

daca eu mi.as lua un e36 m3 cel de 3,2l as avea de platit asigurare cam de 30.000 (treizeci mii) lei.

daca as inscrie-o pe numele cuiva cu istoric mai bun, ca sa platesc asigurare mai mica, nu as avea dreptul sa o conduc.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Nu ne convine, dar asa e corect.

Asigurarea nu se raporteaza la veniturile celui asigurat, ci la potentialul sau de provoca pagube care trebuiesc platite de societatea de asigurari.

Costul asigurarii depinde de costurile reparatiei, nu de veniturile asiguratului.

Edited by paul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Adica atata timp cat ai o asigurare pentru o masina de 1.2, cum spui tu, poti conduce si una de 3 litri a altcuiva?

 

depinde si ce fel de asigurare ai.

 

in unele cazuri daca ai o asigurare tip casco si vrei de exemplu sa faci un test cu o masina de 3 litri in vederea unei achizitionari e posibil ca, compania de asigurari sa te lase sa conduci masina respectiva pentru o ora sa zicem, dar ai nevoie de telefoane, aprobari , timp pierdut

 

dar situatiile in care poti conduce o masina fara sa apari pe polita sunt rare si deobicei de foarta scurta durata, depinde foarte mult de ce vechime ai ci compania respectiva, ce grad de risc exista, intelegi..

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Oricum voi vorbiti de Anglia, cel putin Rares de UK vorbeste.

Acolo sunt niste extreme cand vine vorba de asigurari, pana si aia de la Top Gear vorbeau despre asta.

Exista si tari mai normale.

 

Aberant din pacate.

Cu alte cuvinte, peste tot se inventeaza tot felul de modalitati cat mai perverse de a scoate omului banii din buzunar.

 

Nu ne convine, dar asa e corect.

Asigurarea nu se raporteaza la veniturile celui asigurat, ci la potentialul sau de provoca pagube care trebuiesc platite de societatea de asigurari.

Costul asigurarii depinde de costurile reparatiei, nu de veniturile asiguratului.

 

Acest potential de a provoca pagube e foarte discutabil si e mai degraba in avantajul firmelor de asigurari.

Trebuie sa fii dobitoc sa crezi ca marimea motorului creste exponential riscul de accident pe un drum public. Nu sunt cei de la firmele de asigurari asa naivi, insa e o scuza buna.

Eu cel putin nu cred in asa ceva, e parerea mea personala. Orice masina moderna prinde viteze destul de mari.

Mai degraba se speculeaza faptul ca unul care-si permite o masina mai performanta cu motor mai mare isi permite sa si plateasca o asigurare mai scumpa, asa ca e bun de ars.

Inteleg ideea cu varsta pentru ca dpdvs statistic cei tineri fac mai multe accidente.

Ma rog, mai normal ar fi sa fie nevoie sa platesti o asigurare mai mare dupa ce ai facut intr-adevar macar un accident, nu sa fii tratat intr-un anumit fel doar pentru ca esti tanar. E un fel de discriminare.

 

daca eu mi.as lua un e36 m3 cel de 3,2l as avea de platit asigurare cam de 30.000 (treizeci mii) lei.

daca as inscrie-o pe numele cuiva cu istoric mai bun, ca sa platesc asigurare mai mica, nu as avea dreptul sa o conduc.

Ce tampenie!

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

.

Ma rog, mai normal ar fi sa fie nevoie sa platesti o asigurare mai mare dupa ce ai facut intr-adevar macar un accident, nu sa fii tratat intr-un anumit fel doar pentru ca esti tanar. E un fel de discriminare.

 

 

eu cred ca asta e un lucru bun. si nu se aplica doar in asigurari se aplica peste tot

 

nu ai istoric inseamna ca nu esti bun, tu trebuie sa dovedesti in timp ca esti bun, ei nu te cred pe cuvant si asta se aplica la credite la tot, ceea ce e bine cred eu

 

PS si eu despre uk vorbesc

 

dar vorbeam despre faptul ca asigurarile sunt in functie de venit, ceea ce e complet fals

 

ca tanar sofer in uk daca mai si faci un accident usor esti terminat, mai conduci in nfs, cred ca asigurarea obligatorie ar depasii 10k

 

spuneam sa nu ne plangem de romania, exista aberatii de timbre si alte minuni aia e clar, dar ai multe portite de scapare, ma refer la masini cu motoare mici

Link to comment
Share on other sites

Asta cu istoricul este un SF.

 

Eu am avut casco 2 ani la o firma. In al treilea an mi-au marit casco pe motiv ca nu am 30 de ani.

 

Pai bai frate, eu nici acum nu am 30 de ani deci nu aveam nici inainte :rolleyes:

 

Practic a contat mai mult statistica vs. istoricul meu. am schimbat firma de asigurari intr-un final...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.