Jump to content

Consum de ulei la X3 2.0 d, an 2007


Recommended Posts

Buna,

Incep cu o scuza si anume mi-am facut cont si am mai postat acest topic ( in mare aceeasi discutie) si pe bmwclub.ro, nestiind exact unde, cum si cand voi primi un raspuns si o parere, legat de masina si in general de BMW-uri . Din pacate acolo nu am primit nici o indicatie (useri mai putini, postari mai putine si....) si la sfatul unui amic mi-am facut cont aici si sper sa fie ok ( observ ca sunt mai multe in Ro si anume forunbmw, bmwclub,bmwclub..., astfe incat pentru un novice in ale BMW-urilor mai greu sa se prinda unde si cum sa ceara pareri, sfaturi eventual suport), sa nu supar pe nimeni si eventual sa pot primi niste sfaturi :rolleyes:.

Problema ar fi urmatoarea : am achizitionat si eu un BMW x3, 2.0d, an fabricatie 2007, de la un domn de vreo 55ani,din VS, unic proprietar ( luat de nou de la Contempo Brasov), cu 116k km, carte service... acum 10 luni (acum are 138 500km).

Din prostie sau de frica :) , ascultand si de niste "baieti priceputzi" ,am facut cateva chestii si acum am niste nelamuriri si probabil si mici probleme.

Dupa ce am luat-o, mai multzi posesori si priceputzi in ale BMW-urilor mi-au spus ca motorul acesta are o problema cu galeria de admisie si ca se rup clapetele, care mai apoi sunt aspirate in motor... consecintele fiind dramatice si lesne de inteles; astfel incat la 2 sapt dupa ce am achizitionat "jucaria" am fost la un service, am facut revizia (filtre,placutze, ulei -Castrol 0w40 Formula Rs) si le-am scos preventiv (tija + clapetele) :). Toate bune si frumoase, dar probabil si din aceasta cauza dupa aproape o luna mi s-a infundat filtrul de particule. Asa ca (oricum imi doream ceva modificari, dar nu de nevoie ci de voie), am fost nevoit sa-l dau jos, sa-l curat si sa-l anulez din soft facandu-i de asemenea remap ( soft remap + dpf off ).Dupa aprox. 4000km am observat ca sunt cu uleiul la minim si ca atunci cand motorul este cald si am mers mai mult la oprire se aprindea "lampa lui Aladin" (aceea galbena de la ulei)pentru cateva secunde si facea un beeep.Am completat un litru, iar dupa alti 4000 si ceva de km ...la fel, astfel incat am ajuns sa bag 3l in vreo 12000km.

Masina merge super, totul e ok acum, dar observ ca-mi consuma ulei mai ales daca o calc pe coditza :) (mentionez ca am mai facut un schimb de ulei si filtre la 132k km si i-am bagat de data aceasta Castrol 5w40 magnatec DPF-made in Germany); consumul de ulei fiind de 0,7l la 2800km , urmeaza sa mai verific si mai mult ca sigur sa mai bag :frantics: .

Daca nu e cu suparare as vrea sa stiu si eu daca e normal, daca e din cauza softului si a galeriei,a uleiului,turbinei sau....

 

Va multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

OK :)

Multumesc frumos pentru link. Am mai citit si eu ceva si vad ca e cat de cat normal sa consume ulei, doar ca la mine se pare ca e cam multisor (asta in cazul in care nu te iei motamo dupa desteptii de pe la reprezentantza care dau ok si un consum de 0,7-1L/1000).

Poate are cineva si pareri legate de consumul ceva mai mare si eventual un sfat.

Tin sa mentionez ca masina e un X3 2.0d an 07.2007 de 150hp (presupun n47?).

Ma gandeam eventual sa bag ceva ulei de genul 10W60 pentru ca e singurul mai gros si inca full synthetic sau ... (acum am dupa cum am mai spus 5w40 Magnatec DPF) sa incerc Castrol 5w30 long life pe care vad ca merg astia de la reprezentanta (desi nu prea vad diferenta intre 5w30 si 5w40) mai ales ca mi se aprinde acel martor cand merg mult si e motorul cald.

 

Multumesc mult inca o data

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Spune in ce luna a fost produsa masina. Sau cel mai bine ultime 7 cifre din VIN.

 

Asta ca aflam motorul...

 

Pe cartea masinii scrie 13.06.2007 (stampila de Contempo si.... )

Sper sa nu fiu atat te tolo' dar ultimele cifre din VIN ( adica seria de sasiu-Vehicle Identification Number) sunt : WF88946.

Apropos si asa mai offtopic' , intalniri prin TM se fac la stadion sau?

Multumesc pentru ajutor inca o data si astept cu drag pareri si sugestii

:rolleyes: Ma pun sa mai citesc pe aici ca vad multe discutii interesante legate de motoare , distributii de N47, masini si femei :) etc. :bye:

Link to comment
Share on other sites

Dupa VIN motorul e M47. Si nu prea e normal sa consume atat de mult ulei.

Multumesc de raspuns Alex.

Asta era si problema mea. Nu stiam daca e normal sa consume ulei sau consumul meu e prea mare. Am mai auzit ca e normal (mai ales la Bimere sa consume daca le calci pe coditza, dar 0,5-0,7l la aprox 2500Km mi se pare oricum mult, asta daca nu te iei dupa cei de pe la reprezentante sau....) . Cred (banuiesc) ca e si uleiul de vina, altfel nu prea imi explic de ce cand merg mult si motorul e cald imi apare "lampa lui Aladin" la oprire si se aude acel beep scurt.

Oricum mai astept pareri si mai studiez problemutza.

P.S. Scuze pt offtopic, am gasit in calendar legat de intalniri http://www.bmwclub.ro/forums/calendar/1/event-35.

Multumesc mult pentru pareri, ajutor si promtitudine.

:) :bye:

Link to comment
Share on other sites

Stiu.

Dar ala cica e singurul mai gros (atat la rece 10 cat si la temp inalte 60 ) si mai aditivat care e inca full synthetic si de aia ma gandeam la el si ceream un fel de parere, chit ca si mie mi se pare cam mult, cam gros si cam... pentru un 2.0d de nici 140k km ( nu de alta dar atunci o sa ajung sa bag 15w40 pe la 200k km :) ).

Asa ca ar mai ramane sa bag asa cum ai spus si tu bitz si cum sugereaza si astia de pe la Banat Car 5w30 Long life si sa vad ce o mai fi dupa,daca se mai aprinde lampa (martorul)cand e motorul foarte cald sau nu si sper doar sa mai scada un pic consumul pt. ca oricum mai am de mers vreo 5-6000km cu uleiul asta, adica inca vreo 3 luni ( eu oricum fac revizia mica : ulei+filtre undeva la 10-12oookm) .

Oricum multumesc mult de pareri si sfaturi ( si in special de linckul cu consumul de ulei) care m-au mai linistit un pic, pentru ca incepusem sa-mi fac probleme (ori am belit eu ceva cu galerie+remap si dpf off, ori motorul e cam gata/pe duca/caput).

Multumesc inca o data.

:bye:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna,

Incep cu o scuza si anume mi-am facut cont si am mai postat acest topic ( in mare aceeasi discutie) si pe bmwclub.ro, nestiind exact unde, cum si cand voi primi un raspuns si o parere, legat de masina si in general de BMW-uri . Din pacate acolo nu am primit nici o indicatie (useri mai putini, postari mai putine si....) si la sfatul unui amic mi-am facut cont aici si sper sa fie ok ( observ ca sunt mai multe in Ro si anume forunbmw, bmwclub,bmwclub..., astfe incat pentru un novice in ale BMW-urilor mai greu sa se prinda unde si cum sa ceara pareri, sfaturi eventual suport), sa nu supar pe nimeni si eventual sa pot primi niste sfaturi :rolleyes:.

Problema ar fi urmatoarea : am achizitionat si eu un BMW x3, 2.0d, an fabricatie 2007, de la un domn de vreo 55ani,din VS, unic proprietar ( luat de nou de la Contempo Brasov), cu 116k km, carte service... acum 10 luni (acum are 138 500km).

Din prostie sau de frica :) , ascultand si de niste "baieti priceputzi" ,am facut cateva chestii si acum am niste nelamuriri si probabil si mici probleme.

Dupa ce am luat-o, mai multzi posesori si priceputzi in ale BMW-urilor mi-au spus ca motorul acesta are o problema cu galeria de admisie si ca se rup clapetele, care mai apoi sunt aspirate in motor... consecintele fiind dramatice si lesne de inteles; astfel incat la 2 sapt dupa ce am achizitionat "jucaria" am fost la un service, am facut revizia (filtre,placutze, ulei -Castrol 0w40 Formula Rs) si le-am scos preventiv (tija + clapetele) :). Toate bune si frumoase, dar probabil si din aceasta cauza dupa aproape o luna mi s-a infundat filtrul de particule. Asa ca (oricum imi doream ceva modificari, dar nu de nevoie ci de voie), am fost nevoit sa-l dau jos, sa-l curat si sa-l anulez din soft facandu-i de asemenea remap ( soft remap + dpf off ).Dupa aprox. 4000km am observat ca sunt cu uleiul la minim si ca atunci cand motorul este cald si am mers mai mult la oprire se aprindea "lampa lui Aladin" (aceea galbena de la ulei)pentru cateva secunde si facea un beeep.Am completat un litru, iar dupa alti 4000 si ceva de km ...la fel, astfel incat am ajuns sa bag 3l in vreo 12000km.

Masina merge super, totul e ok acum, dar observ ca-mi consuma ulei mai ales daca o calc pe coditza :) (mentionez ca am mai facut un schimb de ulei si filtre la 132k km si i-am bagat de data aceasta Castrol 5w40 magnatec DPF-made in Germany); consumul de ulei fiind de 0,7l la 2800km , urmeaza sa mai verific si mai mult ca sigur sa mai bag :frantics: .

Daca nu e cu suparare as vrea sa stiu si eu daca e normal, daca e din cauza softului si a galeriei,a uleiului,turbinei sau....

 

Va multumesc anticipat

 

Te sfatuiesc in cazul in care nu bat kilometri facuti cu ce iti scade din revizie sa mergi sa-ti faca rectificarea calumea cind scoti galeria, legat de consumul de ulei iti recomand sa verifici

tot ce tine de garnituri si presiuni pe partea de ulei, 100% ai pe conducta ce duce la Intercooler o groaza de ulei la iesirea din turbina si-ti trebuie acolo 2 garnituri si tot asa. Dar sub masina

momentan nu ai gasit inca pete de ulei ca zici ca ai facut vreo 12.000 Km si ar fi trebuit sa-ti treaca de scut si sa cada si pe jos, macar putin ! Ar trebui sa verifici si daca este bine strins

filtru de ulei (toate la un service - cu multa rabdare !). Iar ulei sa pui numai cel cu sigla BMW de care-ti spune in carte ! Masina a avut accident in fata ? Ca atunci deja se schimba datele

problemei si nu putin. Se schimba si cauzele si tot asa.

NS

Link to comment
Share on other sites

Filtrul DPF l-ai infundat ptr ca nu ai bagat ulei de care trebuia.Ptr acest motor trebuie bagat 5w30 LL04 de la bmw sau alta firma dar cu aceste specificatii.Stiu asta pentru ca am patit si eu asta la un x3 2.0d.Si consumul de ulei are aceeasi cauza.Oricum dupa schimbarea uleiului martorul check engine nu se va stinge. Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.