Jump to content

Relanti oscilant


Recommended Posts

Problema sta in felul urmator: Pornesc motorul turatia sta 1 secunda la 900-1000rpm apoi scade la 500rpm sta acolo 2 secunde apoi se stabilizeaza la 850rpm, apoi cand vreau sa plec de pe loc, virez si calc ambreiajul turatia iar scade la 500rpm pentru 2-3 secunde. Dupa ce merg 10-15 minute cu masina aproape dispare aceasta problema, insa revine alta si anume cand scot pe liber masina si sunt in miscare turatia sta la aproximativ 1000rpm, acul de la consum instant sta la 5, iar pana nu opresc roata la masina turatia si consumul instant nu se schimba. Dupa ce opresc roata consumul instat se duce o data la 10 apoi revine la 0 si scade si turatia la 850rpm. In rest relantiul pe loc nu imi flucteaza. Am schimbat: furtunase vacum admisie, furtun valva PCV, valva PCV (noua originala, insa nu sunt sigur cat de buna este), curatat clapeta si IAC.
Link to comment
Share on other sites

Si la mine face oarecum la fel.

Cand o scot din viteza relantiul sta pe la 1000 cat timp masina e inca in miscare, cand se opreste se duce la 850. Ca fapt divers la fel face si la alt coleg cu 318i nfl (eu am 316i nfl). Si la mine se duce un pic acul de la consum si dupa care scade. masina imi consuma destul de bine, undeva la 10-11 in Bucuresti mers linistit in general. Deci nu cred sa fie asta o problema.

 

Despre prima problema nu stiu ce sa zic.

Link to comment
Share on other sites

Este posibil ca pompa de servo sa fie pe duca si pana nu se incalzaeste putin sa opuna rezistenta in cureaua de accesorii? Sau vreo rola?

Am dat astazi cureaua de accesorii jos si nu mai scadea turatia deloc. Deci ori alternatorul ori pompa de servo imi face probleme. Problema apare doar cand este motorul rece sau daca este la 90 de grade, opresc motorul pentru 5 minute si il pornesc , iar apare aceasi problema cu scazutul turatiei pana la 500-600 pentru 3-4 minute de mers, apoi nu mai am probleme.

Link to comment
Share on other sites

Salut! O problema asemanatoare am si eu la un 316i din '97. O singura data mi-a oscilat relantiul, insa am accelerat-o de doua ori pana in 2000 de ture si nu mi-a mai facut. Uneori cand pornesc masina cu motorul cald se opreste brusc daca nu o turez. Ce poate fi?
Link to comment
Share on other sites

aia cu consumul instant asa trebuie sa fie...pe problema cu relantiul sunt sigur 100 de topicuri deschise... relantiul ala nu oscileaza la toate masinile din acelasi motiv... asa ca pot fi bujiile ,furtune crapate si sa traga aer fals... diferiti senzori, benzina proasta...etc... Edited by umbrella
Link to comment
Share on other sites

am avut si eu o problema, cu relantiul. prima data am banuit pe alternator, l-am schimbat

am verificat cu alt debitmetru, am curatat si testat regulatorul de relanti, am schimbat bujiile, am verificat fisele. pana la urma, m-am intalnit cu un coleg de pe bmwclub, si mi-a zis ca este valva pcv, si/sau furtunul ei. mi-a verificat valva, punand degetul pe ea, si se se simtea cum trage aer fals. am schimbat PCV cu una originala SH si furtunul nou. si motorul merge PERFECT daca zici ca ai schimbat valva pcv si furtunul, poate sa fie de la alt furtun, sau poate sa fie cotul de la debitmetru. sau rulmenti de la alternator.

verifica tensiuna de la alternator sa nu fie fluctuati, apoi dai cureaua jos si invarti de alternator sa nu opuna rezistenta. succes

la problema ta, mai sigur este ca trage aer fals. de asta se tureaza singura.

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

Tind sa cred ca sonda lambda imi face figuri, chiar daca nu se aprinde check engine in bord. Un mecanic bun in craiova care sa aiba si tester pe unde gasesc?

 

sonda lambda are alta treaba,. tre sa miroase gaze, relantiu oscileaza mai mult. plus ca-ti consuma mai mult.

lambda din cate stiu are legutura cu debitmetru, si daca ar fi defecta, ar fi cu totul alte simptome. iti dadea in nas.

dar totusi nu trebuie s-o excludem. eu iti zic sa verifici bine, pe unde trage aer fals.

eu am avut urm simptome. la relanti trepida motorul, iar uneori se tura singura la 1200 ture. in mers tragea bine, merge foarte bine. insa la relanti, trepida motorul. oscila putin relantiu, si se tura singura.

Link to comment
Share on other sites

sonda lambda are alta treaba,. tre sa miroase gaze, relantiu oscileaza mai mult. plus ca-ti consuma mai mult.

lambda din cate stiu are legutura cu debitmetru, si daca ar fi defecta, ar fi cu totul alte simptome. iti dadea in nas.

dar totusi nu trebuie s-o excludem. eu iti zic sa verifici bine, pe unde trage aer fals.

eu am avut urm simptome. la relanti trepida motorul, iar uneori se tura singura la 1200 ture. in mers tragea bine, merge foarte bine. insa la relanti, trepida motorul. oscila putin relantiu, si se tura singura.

Trepida in orice conditie ( cald / rece ) ? La mine doar cand este motorul rece trepideaza, sau cand este la 90 de grade il opresc pentru 10 minute si il pornesc iar , face 10 minute asa si isi revine.

Cand aveai valva pcv defecta iti trepida tot timpul sau doar la rece?

Link to comment
Share on other sites

Trepida in orice conditie ( cald / rece ) ? La mine doar cand este motorul rece trepideaza, sau cand este la 90 de grade il opresc pentru 10 minute si il pornesc iar , face 10 minute asa si isi revine.

Cand aveai valva pcv defecta iti trepida tot timpul sau doar la rece?

 

tot timpul. ptr ca primea aer fals, si nu mergea motorul rotund la relanti, insa in mers totul era perfect

 

avea si momente cand mergea perfect si la relanti

Link to comment
Share on other sites

cand scade la 500 da-n nas sau doar pe ceas se vede?

asa face si cand dai drumul la dezaburire?

Cand dau drumu la dezaburire parbirz mai face asa, adica cand e aeroterma pe cea mai mare treapta. Cand dau drumu la aeroterma la maxim si aprind si faza lunga scade turatia pentru ceva timp si in aceleasi timp imi scartaie si ceva pe la accesorii. Daca nu dau drumu la consumatori nu se mai aude scartaind nimic. Ma gandeam ca poate sa fie si ceva de la servo sau alternator. La relanti alternatorul imi baga 13.90 si cand pornesc consumatori imi baga cam 13.60. M-a disperat tremuratul acesta la relanti, nu stiu ce sa schimb mai intai, pe tester nu da nici o eroare, valva PCV este noua OEM( nu stiu cat este de buna ), furtunul care vine in ea nou, furtunase de vacum de la admisie noi, curatat icv si clapeta. M-am mai gandit si la sonda lambda deaorece masina are 162.000km reali si stiam ca sonda isi pierde din calitate pe la 150.000km.

 

tot timpul. ptr ca primea aer fals, si nu mergea motorul rotund la relanti, insa in mers totul era perfect

 

avea si momente cand mergea perfect si la relanti

Am obturat si furtunul care duce la valva PCV, in ideea de a o anula temporar sa vad daca mai face la fel si aceasi problema am avut-o, ba chiar mi s-a oprit de 2 ori motorul la pornire, trebuia sa o turez putin ca sa nu se opreasca, apoi isi revenea. Deci 99% nu este din valva PCV, mai ales ca am cumparat-o si noua si originala BMW.

Link to comment
Share on other sites

nu am zis ca ar fi din valva pcv, ci ca poate sa-ti traga aer fals. daca zici ca sta turata cateva secunde bune, apoi oscileaza putin. motorul nu poate sa se tureze decat daca primeste aer.

Sta turata foarte rar si doar dupa ce merg mult timp cu ea, dar isi revine, nu ma deranjeaza ca sta turata de 2 3 ori pe saptamana si asta dupa ce merg mult timp cu ea, cat ma deranjeaza ca trepideaza cand este rece...

 

Spune-ne concret care e problema ta.

Iti scade turatia doar cu motorul rece (primele 10-15 min) si doar cand iei de volan?

Deci, pornesc motorul, temperatura este undeva la 60 de grade de exemplu, masina porneste turata undeva la 900-1000 rpm, dupa 2 secunde scade la 800 dupa alte 2 scade brusc la 500-600 mai sta acolo 2 3 secunde apoi revine la 800, daca incerc sa iau de volan scade iar la 500-600, daca plec cu ea, o scot pe liber pun frana sau virez iar scade la 500-600, dupa 10-15 minute de mers, problema dispare.

Link to comment
Share on other sites

Am motorizarea N42b20, imediat ce se incalzeste motorul (90 grade) relantiul oscileaza de la 900 pana la 1700rpm. Parca as calca acceleratia, se accelereaza singura, pana sa se incalzeasca relantiul este normal.

Se poate curata regulatorul de relanti sau acuator pt.ca nu stiu exact ce are, se curata greu? La 325i are regulator de relanti si se curata usor.

O idee ar mai fi sa caut sa vad daca mai trage pe undeva aer fals.

O rezolvare?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.