Jump to content

de ce nu se incalzeste apa?


Recommended Posts

salut,

azinoapte am facut un drum mai lung, de la Bucuresti la Oradea (600km).

cand eram pe Autostrada pana la Pitesti am observat ca indicatorul de la bord pt temperatura apei in motor era putin in dreapta portiunii albastre, adik foarte scazuta temperatura.

initial am zis ca nu s-a incazit motorul dar tot drumul indicatorul s-a tot miscat stanga dreapta dar nu s-a asezat deloc in pozitia normala (vertical).

masina merge foarte bine, apa am pt ca saptama trecuta am facut revizia si inspectia si am completat la service (Filaret).

care sa fie problema? afara nu era extraordinar de frig -8 grade si din cate imi aduc aminte desi sincer nu am fost nicodata atent si in alte ierni cand era mult mai frig nu cred ca sa fi avut problema asta.

cand am ajus am stat putin pe loc cu motorul pronit si am accelarat-o putin. imediat a urcat indicatorul si s-a asezat vertical. cum am plecat de pe loc iar a coborat.

ce credeti ca e? sa fie vreun senzor? sau asa oscileaza temperatura cand e mai frig afara.

Link to comment
Share on other sites

caldura aveam dar nu foarte multa. cand am oprit pe loc si am turat-o de cateva ori s-a observat si o modificare in temparatura aerului bagat de climatizare.

se poate arde sau strica ceva? sau termostatul asta daca merge tot timpul se poate distruge?

ideea e ca maine plec inapoi la bucuresti si nu vreau sa ii fac ceva si apoi sa am probleme cu ea tot drumul.

multumesc mult pt raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

se poate arde sau strica ceva?

185388[/snapback]

Atat timp cat o sa mergi cu ea sub temperatura optima, o sa ai o uzura mai mare. Asemanator ca si cum ai tura un motor rece.

 

sau termostatul asta daca merge tot timpul se poate distruge?

185388[/snapback]

Daca intr-adevar de la termostat e problema, e "distrus" deja si nu mai functioneaza.

 

ideea e ca maine plec inapoi la bucuresti si nu vreau sa ii fac ceva si apoi sa am probleme cu ea tot drumul.

185388[/snapback]

Teoretic e o operatie destul de simpla ca sa il schimbi. Depinde doar pe ce maini dibace cazi :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pur si simplu aerisesti instalatia de racire a motorului. Ai un surub de plastic pe vasul de expansiune (daca radiatorul este cu vas incorporat) sau undeva langa termostat. Cu motorul la temp. optima de functionare, desfaci acolo si vezi ce iese:

numai antigel, deci tb. termostat sau aer si antigel si atunci iti tb. numai benzina si la drum! :blink:

Link to comment
Share on other sites

cred ca am inteles dar daca ar putea cineva sa fie mai explicit ar fi excelent. cred ca imi dau seama de ce surub vb, e cumva capacul ala care daca il desfaci e un plutitor acolo care iti arata nivelul la apa?

185520[/snapback]

Nujt dak e chiar ala,tre sa fie langa capacul d p vasul d expansiune.eun capac mic tip surub,d plastic negru.Ai grija sa nu-l rupi,k mine :blink:

eu am exact aceeasi problema si cred k e termostatul,pt k aerisirea nu a dat rezUlt. :)

Link to comment
Share on other sites

o sa ma uit acum cand cobor.

poate o fi diferit la e46 sau daca e ca la e34 (asta am vazut in semnatura voastra ca aveti).

oricum chiar daca e bulit termostatu si or sa-mi spuna aici la bmw sa il schimb mai bine pun un carton si o iau din loc. vad eu la bucuresti care e treaba. sper sa ma tina pana acasa.

Link to comment
Share on other sites

ok cred ca il gasesc eu. desi nu am vazut decat capacul ala mare prin care se verifica nivelul apei.

oricum am ajuns la bucuresti. am pus un carton in dreptul grilei adika acoperea cam 1/2 din radiator pentru ca doar atata de mare am putut sa bag prin grilele din fata. la inceputul drumului apa statea aproape de "adevar" adik putin in stanga pozitiei verticale dar cred ca pana la urma a cazut jos cartonul, si nu a mai acoperit gaura din dreputl grilelor pe unde intra cel mai mult are rece din fata si apa a coborat aproape de linia aceea din stanga si a tot oscilat.

doar in orase a urcat la verticala.

sa inteleg din nou ce am de facut: pornesc masina, o las sa se incalzeasca si desfac surubul acela care mi-ati spus voi.

daca iese antigel atunci trebuie schimbat termostatul, sau daca iese si era atunci e mai de bine si trebuie sa fac ce?

e posibil ca termostatul sa fie doar "blocat"? sau ceva siguranta la el?

Link to comment
Share on other sites

Termostatul poate sa fie blocat p deschis si e mai bine sa-l schimbi.P deschis mai poti circula,dar dak ramane inchis...si nu exista nici-o siguranta.

Nujt daca la modelul tau nu se face aerisirea automat si cauti degeaba capacelul. :blink:

Link to comment
Share on other sites

l-am gasit dar nu am putut deschide ca nu am avut o surubelnita sau ceva sa il desfac. era si foarte intuneric si imi era frica sa nu il scap in motor si inca nu stiu ce sa fac daca il desfac. o sa iasa aer si asta a zis cineva mai sus ca e bine. si cat las sa iasa aer sau antigel?

nu am inteles foarte bine procedura.

Link to comment
Share on other sites

o sa iasa aer si asta a zis cineva mai sus ca e bine. si cat las sa iasa aer sau antigel?

nu am inteles foarte bine procedura.

186653[/snapback]

Ideea e ca daca iese si aer inseamna ca nu era bine aerisit. Daca iese numai antigel inseamna ca e bine aerisit, deci problema e din alta parte -> probabil termostatul.

Link to comment
Share on other sites

Abia acum am reusit sa deschid pag d la realoem si am vazut cum ai tu instalatia.Pai la tine e in partea inferioara a radiatorului,iar la e34 e invers.In mod normal dak iese aer,nu e aerisita si dak iese antigel e bine.

eu totusi cred k ti s-a blocat termostatul.

Link to comment
Share on other sites

Verifica in prealabil si nivelul antigelului din vasul de expansiune...sa nu fie aproape de minim sau chiar sub minim :blink:...adica chiar daca nu ti0a indicat sonda ca ai sub nivel...mai bine verifica tu insuti...nu-i mare lucru sa desfaci busonul la vasul de expansiune si sa te uiti inauntru...asta daca nu se observa nivelul pe exteriorul vasului....intre semne

Nu uita sas ai masina pe o suprafata orizontala cat de cat...nu jumatate pe bordura si jumatate in canalizare :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.