Jump to content

sfat achizitie BMW F10


Elvetianul

Recommended Posts

Cu un E60 525 nu se face de ras. 530d nu chiar asa recente, pana in E39.

Despre automatice, numai de "bine". E suficient sa dai un search aici prin forum. Nu mai spun de cele straine.

Din punctul meu de vedere(treaba fiecaruia ce face), prefer de 100 de ori sa calc pe un ambreiaj decat sa umblu la nesfarsit prin service-uri cu pr carora nu le da nimeni de cap. Sa ma leg la cap cu toate ciudateniile: erori, schimbat sacadat, smucit in nu's ce treapta, etc. Personal m-am documentat(plus intrebat prin jur la ateliere reprezentante) inainte sa fac alegerea si am vrut printre altele sa evit problemele automatelor.

Ce inseamna servisate la timp? Dupa calendarul oficial Bmw cu uleiul de automata "lifetime"? Cutii cu uleiul racit doar pasiv? Folosite la navete cu schimbari la nesfarsit? Degeaba-i schimbi uleiul cutiei la 100k+ cand o cumperi tu, deja-i compromisa.

 

Toti vor sa faca totul doar dand cu destu p-un ecran daca se poate. Condusul la fel. Eu sunt mai old school prefer manuala.

 

Bine am ajuns sa comparam E39 cu F10, bine ca nu zici de E34.

Link to comment
Share on other sites

Se face de ras si cu 525d e60, stai linistit. Nu stiu cum poti sa compari 4 cilindri cu 6, fie ei, cei 4, chiar si cu 10 ani mai actuali. In fine, fiecare e liber sa aleaga dar sa respectam totusi adevarul istoric, ca sa zic asa. O cutie automata servisata la timp, in jur de 50.000 km, e mai longeviva ca un ambreiaj si un volant de oe o cutie manuala. Povestile alea horror despre care pomenesti tu din search-ul pe forum sunt despre cutii automate care nu au vazut vreun schimb de ulei in cei 250-300.000 km sau mai mult.

 

Si ca sa stii si tu la ce se refera lifetime-ul ala dat de bmw la uleiul cutiilor automate, nici vorba de lifetime pana ajunge masina la programul rabla ci lifetime-ul considerat de ei in ceea ce priveste durata de viata a masinii. Adica 100.000 km sau 5 ani. Sper ca am retinut corect cifrele astea doua fiindca au trecut ceva ani si nu mai am nici mail-ul din pacate sa reverific dar oricum marja de eroare e foarte mica.

Link to comment
Share on other sites

Se face de ras si cu 525d e60, stai linistit. Nu stiu cum poti sa compari 4 cilindri cu 6, fie ei, cei 4, chiar si cu 10 ani mai actuali. In fine, fiecare e liber sa aleaga dar sa respectam totusi adevarul istoric, ca sa zic asa. O cutie automata servisata la timp, in jur de 50.000 km, e mai longeviva ca un ambreiaj si un volant de oe o cutie manuala. Povestile alea horror despre care pomenesti tu din search-ul pe forum sunt despre cutii automate care nu au vazut vreun schimb de ulei in cei 250-300.000 km sau mai mult.

 

Si ca sa stii si tu la ce se refera lifetime-ul ala dat de bmw la uleiul cutiilor automate, nici vorba de lifetime pana ajunge masina la programul rabla ci lifetime-ul considerat de ei in ceea ce priveste durata de viata a masinii. Adica 100.000 km sau 5 ani. Sper ca am retinut corect cifrele astea doua fiindca au trecut ceva ani si nu mai am nici mail-ul din pacate sa reverific dar oricum marja de eroare e foarte mica.

Caracteristicile de cuplu/putere sunt mai relevante decat pareri empirice - are mai multi cilindri.

Si cat costa sa reconstruiesti o cutie automata(demontat/desfacut) vs schimbat placa de presiune/disc ambreiaj + volanta masa dubla(asta se schimba f rar)? Vezi cate ateliere se-nhama la reconditionat automate.

 

Incearca sa le ceri reprezentantelor Bmw sa-ti schimbe ulei transmisie/diferential la 50k km pe banii tai. Ii sochezi. M-am certat inutil cu ei pana in punctul in care mi-au spus ca Bmw nu recomanda schimbarea din cutie/diferential. Daca totusi cer asa ceva si dupa apar probleme pierd garantia. Sunt convins ca-i vrajeala. Dar cam asta se intampla.

Inca odata masinile sh pe care le cumparati, majoritatea au fost in leasing, intretinute dupa schema standard.

Multumesc de precizare, stiam, dar era doar un hint pentru tine cu lifetimeul. Deja si la 100k km multe sunt compromise daca s-au facut navete, drumuri prin orase. Odata pornit usor tavalugul uzurii, creste accelerat. Contact imperfect, patinare mai mare, caldura mai multa, ulei mai uzat, racire/lubrifiere insuficienta, uzura mai mare si de la capat.

Am auzit de povesti despre cutii si in jur de 150k. Pentru mine riscul nu este acceptabil.

 

PS: personal caut sa-mi fac mentenanta dupa vechiul calendar Bmw (Mike Mahler). Inseamna termene la jumate. Schimb ulei/filtre la 15k km. Schimbul de 2000km dupa rodaj(ulei/filtre motor, ulei transmisie/diferential) nu le-am facut nestiind la vremea aia. Asta insemna sa fii "mafiot" - ca la carte

Edited by mike2005
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Cookie

E90 manuala 260k km un kit de ambreiaj , cost in jur la 1500 lei

Charger automata(8HP45 ZF) 190k km doua schimburi de ulei 4000 de lei in reprezentanta, facut service la timp la o automata va avea probabil la fel de lunga viata ca si manuala, insa costurile nu se compara

Link to comment
Share on other sites

F10 (seria 5 in general) este cu dotarile alea (0-zero) in principal pt flote, deci masina sa te duca din A in B, pe cand tu vrei Cinciar pt ca ti s-a pus pata pe modelul asta...poate creierul meu nu functioneaza in parametrii romanesti...

 

Si sa fiu sincer nu am raspuns la topicul asta decat cu bune intentii. Nu din rautate sau la misto. Pur si simplu masinile postate si tinta de sub 15mii sunt puerile si semnifica bani aruncati aiurea pt mentinerea ego-ului la nivel mult prea inalt. Inca nu e momentul sa arunci 14mii pe un F10, simplu. Daca erai baiat intelegator, vedeai ca e un model care se depreciaza puternic si mai asteptai un an, dupa care luai linistit un F10 acceptabil la 15mii. Dar ma rog...e loc sub soare.

 

Pune asa problema: ca sa iei un F10 bun si decent dotat (ca nu e Fabia) la 14mii trebuie multa bafta. Multa, multa bafta. Iar sa dai banii aia pe loz in plic, mai bine nu.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@harsh, azi am vazut acest model in Belgia http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/306019323?smid=de-vm-contact-button_ad&rtmsg=de-vm-contact&

 

Este impecabil, revizii doar in reprezentanta, car pass, garantie 1 an cu 500 euro.

 

Ciudat ca in anunt scrie ca are xenon, dar masina nu are xenon.. asa pare, din pozele puse, ca nu are ..

Edited by mdln
Link to comment
Share on other sites

F10 (seria 5 in general) este cu dotarile alea (0-zero) in principal pt flote, deci masina sa te duca din A in B, pe cand tu vrei Cinciar pt ca ti s-a pus pata pe modelul asta...poate creierul meu nu functioneaza in parametrii romanesti...

 

Si sa fiu sincer nu am raspuns la topicul asta decat cu bune intentii. Nu din rautate sau la misto. Pur si simplu masinile postate si tinta de sub 15mii sunt puerile si semnifica bani aruncati aiurea pt mentinerea ego-ului la nivel mult prea inalt. Inca nu e momentul sa arunci 14mii pe un F10, simplu. Daca erai baiat intelegator, vedeai ca e un model care se depreciaza puternic si mai asteptai un an, dupa care luai linistit un F10 acceptabil la 15mii. Dar ma rog...e loc sub soare.

 

Pune asa problema: ca sa iei un F10 bun si decent dotat (ca nu e Fabia) la 14mii trebuie multa bafta. Multa, multa bafta. Iar sa dai banii aia pe loz in plic, mai bine nu.

 

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

@harsh, ideea e ca am cerut niste pareri pertinente, nu caut discutii adolescentine. La mintea ta, banuiesc ca ar trebui sa caut un M5.

 

 

Dar de ce raspunzi asa, ca doar tu ai pus intrebari si ti sa rarpuns. <_< Trebuia sa spui ce vrei nu sa pui 3 masini si gata te superi pe raspunsurile care le primesti.

 

Colegii au vrut sa te ajute. Poate era mai bine sa nu iti raspunda nimeni.

 

Iar daca nu te intereseaza sfatul nimanui, atunci de ce mai pui intrebari.

 

Daca vrei sa primesti intrebari care sa-ti fie pe plac, atunci invata sa pui intrebarile care trebuiesc!

 

Trebuia sa spui exact ce vrei, nu deduce nimeni, cam ce ai vrea tu.

 

Si au dreptate colegii, ai ales niste masini cu slabe optiuni, deoarece TU te-ai orientat la cele mai ieftine.

 

Iar daca tu crezi ca acele masini au km. originali si fara probleme, da-mi voie sa-ti urez vise placute in continuare.

 

 

 

F10 (seria 5 in general) este cu dotarile alea (0-zero) in principal pt flote, deci masina sa te duca din A in B, pe cand tu vrei Cinciar pt ca ti s-a pus pata pe modelul asta...poate creierul meu nu functioneaza in parametrii romanesti...

 

Si sa fiu sincer nu am raspuns la topicul asta decat cu bune intentii. Nu din rautate sau la misto. Pur si simplu masinile postate si tinta de sub 15mii sunt puerile si semnifica bani aruncati aiurea pt mentinerea ego-ului la nivel mult prea inalt. Inca nu e momentul sa arunci 14mii pe un F10, simplu. Daca erai baiat intelegator, vedeai ca e un model care se depreciaza puternic si mai asteptai un an, dupa care luai linistit un F10 acceptabil la 15mii. Dar ma rog...e loc sub soare.

 

Pune asa problema: ca sa iei un F10 bun si decent dotat (ca nu e Fabia) la 14mii trebuie multa bafta. Multa, multa bafta. Iar sa dai banii aia pe loz in plic, mai bine nu.

 

 

Nici nu te mai chinui sa-i raspunzi, nu vezi ca te cearta. :rolleyes: Tot el pune intrebari si daca primeste raspunsul care nu-i convine te cearta. :frantics:

Edited by florin1967
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am sieu nevoie de un sfat de la cineva care sa pricepe.

 

As vrea un BMW din 2012, 525, diesel, 4x4, automat. Costa cam 20k, are 160k km.

 

Nu ma pricep la BMW, dori sa stiu ce probleme poate avea masina asta si daca merita sau nu. Are service la bmw la zi, dar ce se strica in general la acest motor si model? Sa fac un calcul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am inca vin-ul. O sa vad masina saptamana urmatoare. Are reviziile toate facute la bmw. Asta inseamna ca a fost bine intrerinuta. Un singur proprietar, in Romania.

 

Am citit ca motoarele astea avea ceva la timing belt, se strica motorul.

 

O turbina cat e? La passat era 1.200 de lei.

 

Cutia de pe lodelul asta e cu probleme stiute?

Edited by victor mircea
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am inca vin-ul. O sa vad masina saptamana urmatoare. Are reviziile toate facute la bmw. Asta inseamna ca a fost bine intrerinuta. Un singur proprietar, in Romania.

 

Am citit ca motoarele astea avea ceva la timing belt, se strica motorul.

 

O turbina cat e? La passat era 1.200 de lei.

 

Cutia de pe lodelul asta e cu probleme stiute?

 

Pai vezi ca modelul care il vrei tu, are 2 turbine.

 

Orienteaza-te la 525d LCI, adica facelift, incepand din 07.2013.

Link to comment
Share on other sites

525d si facelift si non-facelift sunt motor n47 biturbo, deci ambele posibile probleme cu distributia(pentru ca iti recomanda un coleg sa te uiti dupa un 525d facelift).

Pentru a sta fara grija, posibil sa fie ok motorul de pe 520d facelift 190cp sau, de ce nu, un 530d 258cp.

Link to comment
Share on other sites

Exageram cu lantul .Nu am informatii daca la 525D lantul si patinele sunt aceleasi ca la 520D. Cate 525D au avut probleme cu lantul si mai ales cate LCI-uri ? Eu unul am 525D LCI si nu aud nimic suspect la lant, dar despre turbina mica stiu sigur ca a fost schimbata in Germania.
Link to comment
Share on other sites

Eu am vrut sa iau un 530d din 2014 la 145 de mii verificati din Germania, se auzea lantul rau de tot, problema distributiei e si la 2000 si la 3000, doar ca la unele tine mult mai mult si la altele mai putin, nu au o logica. Pun pariu ca o sa fie probleme si pe noile modele G, doar sa mai asteptam cativa ani.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.