Jump to content

Ma smuceste cand apas kickdown-ul la un 730d


Adrian001

Recommended Posts

+1 ciupanezu. Sunt 2 tipuri de oameni care zic ca toti mecanici sunt hoti si anume cei care au fost pacaliti de diversi mecanici ( de multe ori din cauza ca au fost zgarciti si au apelat la cel mai ieftin mecanic) si cei ce si au cumparat o masina care nu si o permit ( sa o intretina) si cand aud cat costa o reparatie( mai serioasa) incep sa tipe ca toti sunt hoti. Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Incep prin a spune ca eu repar cutii automate.

Din moment ce nu esti din Bucuresti, poti trage concluzia ca sunt destul de obiectiv pentru ca nu am nimic de castigat.

In primul rand, nu poti "sa-ti faci temele" cu privire la acest lucru pe un forum.

Pe forumuri nu exista oameni care sa stie exact ce se intampla cu cutiile automate, cu exceptia celor care le repara.

Nici noi, cei care reparam cutii, nu stim exact ce are o cutie doar dupa simptome.

Daca o cutie da semne de uzura, trebuie desfacuta. Dupa ce este desfacuta, se pot vedea exact problemele cutiei.

Singurul sfat pe care ti-l pot da este sa nu mergi foarte mult timp cu aceste probleme pentru ca daca astepti sa pice complet cutia, te poate costa mai mult s-o repari decat te-ar costa acum.

 

P.S: Nu sunt toti mecanicii hoti. Exista si astfel de oameni, ca peste tot, dar nu este intotdeauna asa.

 

Bai nene cate aberatii crase in postul asta.

 

Explica-i omului ca tu ala care repara cutii, ai serviceul de un an de zile maxim, si lucrezi efectiv de vreo 6 luni.

 

Ca pe forum aici ti-ai facut temele, in alea 40 de mii de posturi facute despre orice.

 

"Noi astia care reparam cutii" - mai las-o in pwla mea.

 

Modestia e rara in ziua de azi. Te-ai nascut cu cheia de 13 in mana.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

@ Adrian001

 

O diagnoza completa si o parere intr-un service mai de doamne ajuta nu au cum sa coste o avere. Macar o sa ai un punct de plecare. Poate fi o problema clara si o rezolvare clara, sau intradevar poti sa dai si peste oameni incompetenti care sa isi dea cu parerea "cam asta sau aia ar putea fi", dar repet: macar o sa ai un punct de plecare.

Link to comment
Share on other sites

Bai nene cate aberatii crase in postul asta.

 

Explica-i omului ca tu ala care repara cutii, ai serviceul de un an de zile maxim, si lucrezi efectiv de vreo 6 luni.

 

Ca pe forum aici ti-ai facut temele, in alea 40 de mii de posturi facute despre orice.

 

"Noi astia care reparam cutii" - mai las-o in pwla mea.

 

Modestia e rara in ziua de azi. Te-ai nascut cu cheia de 13 in mana.

 

Tu ai obiceiul prost de a te baga aiurea in seama, n-ai ce face si stii doar sa basculezi rahat peste tot. Te consideri un fel de arbitrul elegantei pe aici pe forum, dar nu cred ca te-a rugat cineva s-o faci.

 

Tu ai impresia ca eu repar cutii de cand am pus anuntul pe forum? Service-ul exista de mai multa vreme.

 

Doar in ultimele 4 luni am reparat 4 cutii automate steptronic. 3 de BMW si una de Range Rover 3.0d din 2003.

Pana acum am reparat in jur de 10 cutii automate, majoritatea de BMW. Am facut si una de Cayenne si una de Jeep Cherokee.

Pentru perioada asta inseamna foarte mult.

 

Nu vad unde era aroganta in postul meu.

N-am spus ca sunt geniul cutiilor, n-am zis ca doar eu repar in Bucuresti. Sunt mai multi care repara, dar destul de putini in comparatie cu numarul de service-uri din oras.

Pe forumul asta exista topicuri interminabile despre cutii automate, topicuri pline de aberatii in cea mai mare parte.

Sunt scrise de oameni care n-au deschis in viata lor o cutie automata, dar totusi emit tot felul de ineptii despre ele.

 

Te bagi in seama aiurea si cazi cu pianul pe scari exact ca la faza aia cu distributia schimbata la N47 pe 14 milioane, suma care tie, un samsar de meserie, ti se pare enorma.

Normal ca nu cunosti faptul ca distributia la N47 nu se schimba prin fata, ca la majoritatea motoarelor, fiind o lucrare destul de ampla din moment ce doar ca sa ajungi la distributie trebuie sa dai jos cutia, kit-ul de ambreiaj si volanta.

 

Ii cunosc personal pe aproape toti cei care repar cutii automate in Bucuresti.

Wilhelm, cel care are service in Crangasi specializat pe cutii automate, Andu - in zona Turda, Alex - amicul meu care avea service-ul inainte acolo unde am eu acum, mai e si un arab pe nume Tanza care repara...

Nimeni dintre acestia nu spun ce are o cutie inainte sa o desfaca. Practic nici nu ai de unde sa stii ce are o cutie inainte sa o dai jos.

 

+1 ciupanezu. Sunt 2 tipuri de oameni care zic ca toti mecanici sunt hoti si anume cei care au fost pacaliti de diversi mecanici ( de multe ori din cauza ca au fost zgarciti si au apelat la cel mai ieftin mecanic) si cei ce si au cumparat o masina care nu si o permit ( sa o intretina) si cand aud cat costa o reparatie( mai serioasa) incep sa tipe ca toti sunt hoti.

Da, cam asa este.

Cel mai nasol este ca aceasta meserie nu este deloc respectata.

Daca exista idioti care rapara masini pe aproape nimic in spatele blocului, foarte multi oameni vor sa oferi ca service preturi comparative cu cei care lucreaza la bordura.

Asta desi aia nu au costuri. Nu platesc chirie, nu platesc taxe, nu platesc facturi. Au facut 30 de lei, si-au luat o shaorma, un suc sau o bere - a mai trecut o zi.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

10 zece cutii reparate si esti deja in galeria clasicilor in viata. "Noi astia care reparam cutii". Haide ma jet de aici cu figurile astea de 3 lei.

 

Nici nu ma obosesc sa scriu mai mult, ca tu esti maestrul basculatului in nestire si a intra intr-o controversa cu tine e moartea mintii.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca oricum nu as fi continuat discutia cu tine, mi se pare injositor.

N-am vazut niciodata sa lauzi pe cineva pe forumul asta, sa scrii ceva de bun simt.

Nu faci nimic util pe aici in afara de certuri sau impartasirea de combinatii din experienta ta de samsar - combinator de Valcea.

 

D-aia nici nu prea vezi pe forumuri oameni care chiar se pricep.

De ce sa-ti pierzi timpul in mod gratuit cu oameni care incep sa te contrazica sau sa caute carcota despre lucruri la care oricum nu se pricep?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

eu sincer chiar nu vad de ce nu ar putea fi de la debitmetru ? din moment ce nu ii mai trage masina ca inainte <_< dati repede vina pe cutie :rolleyes: stim toti ca pica cel mai repede, dar poate e o exceptie :frantics:
Link to comment
Share on other sites

Pune un tester cum ai zis ca o sa faci. Daca iti da eroare de STALL SPEED input sau output ( neconcordanta) te poti gandi la cutie. Eu nu cred ca poate fii din debitmetru o problema care se manifesta doar in anumite viteze. Oricum un mecanic bun isi da seama instant daca problema se manifesta din cutia de viteze. ( aici intervine experienta ce in acest domeniu este importanta)

Mai departe poate doar banui ce are in functie de simptome si mai ales bazat pe problemele frecvente ale modelului de cutie.

De exemplu la un 5hp24 sau 5hp19 cauzele unei defectiuni sunt arhicunoscute si acolo mecanici de cutii se pronunta f usor. Cu Tanza sunt oarecum prieten si pot confirma ca niciodata nu se pronunta ce are o cutie pana nu o desface. A reparat sute de cutii automate mai ales de bmw pentru ca e oarecum specialitatea lui . In acest domeniu ( cutiile automate) ai nevoie de multa experienta si de multe ori chiar si Tanza cere ajutor din Germania sau din tara lui de origine unde 90 % din masini sunt automate.

Cutiile automate se strica din mai multe cauze dar unul din motive este un punct slab in proiectarea ei( rulmenti de sens, drumuri care cedeaza, convertor subdimensionat, solenoiduri care se blocheaza, sistemul de racire al ulei prost proiectat samd). Ca mecanic trebuie sa stii punctul slab si sa il elimini sau cel putin sa il verifici temeinic cand o reconditionezi. Daca ai vreun client care resofteaza o masina diesel ai toate sansele sa se intoarca in cateva luni dupa reconditionare in timpul garantiei deci nu e un domeniu f usor.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

eu sincer chiar nu vad de ce nu ar putea fi de la debitmetru ? din moment ce nu ii mai trage masina ca inainte <_< dati repede vina pe cutie :rolleyes: stim toti ca pica cel mai repede, dar poate e o exceptie :frantics:

Slabe sanse.

Schimbarea debitmetrului nu este un panaceu.

Link to comment
Share on other sites

Cutiile automate se strica din mai multe cauze dar unul din motive este un punct slab in proiectarea ei( rulmenti de sens, drumuri care cedeaza, convertor subdimensionat, solenoiduri care se blocheaza, sistemul de racire al ulei prost proiectat samd). Ca mecanic trebuie sa stii punctul slab si sa il elimini sau cel putin sa il verifici temeinic cand o reconditionezi. Daca ai vreun client care resofteaza o masina diesel ai toate sansele sa se intoarca in cateva luni dupa reconditionare in timpul garantiei deci nu e un domeniu f usor.

 

Cele mai multe probleme apar din caua uzurii normale.

Masinile astea care au probleme cu cutia au intotdeauna peste 200 000 km in bord, uneori mai multi in realitate.

N-am avut pana acum nici o cutie cu valve de tip solenoid blocate.

De multe ori, problemele sunt de etansare.

Anumite piese (pe care nu doresc sa le mentionez pentru ca nu sunt aici sa invat pe cineva cum sa repare o cutie automata) cedeaza. Este vorba de piese care tin de etansare.

In alte cazuri pur si simplu pica discurile din cauza km, uleiului neschimbat sau conducerii inadecvate. Burnout, plecari de pe loc cu frana apasata si rotit rotile in gol.

La altele pica blocul de valve. Daca blocul nu ma trimite suficienta presiune de ulei la anumite carcase de ambreiaje, acestea din urma pica.

Este logic ca anumite garnituri si simeringuri sa cedeze in timp.

Cele mai multe BMW-uri cu 200 000 km in bord au de fapt 300 000 km reali sau chiar mai mult.

Exista intr-adevar si probleme pe care nu le poti elimina.

De exemplu, cutia de Range Rover pe care am reparat-o este aceeasi cu cutiile de E39 si X5, desi Range Rover-ul e o masina enorm de grea, are aproape 3 tone.

Singura chestie care difera este cutia de transfer montata in partea din spate a cutiei, in rest e identica.

Este un pic tras de par sa zici ca in general pica aceste cutii de la probleme de proiectare daca ele rezista peste 10 ani pe o masina. :)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Cele mai multe probleme apar din caua uzurii normale.

Masinile astea care au probleme cu cutia au intotdeauna peste 200 000 km in bord, uneori mai multi in realitate.

N-am avut pana acum nici o cutie cu valve de tip solenoid blocate.

De multe ori, problemele sunt de etansare.

Anumite piese (pe care nu doresc sa le mentionez pentru ca nu sunt aici sa invat pe cineva cum sa repare o cutie automata) cedeaza. Este vorba de piese care tin de etansare.

In alte cazuri pur si simplu pica discurile din cauza km, uleiului neschimbat sau conducerii inadecvate. Burnout, plecari de pe loc cu frana apasata si rotit rotile in gol.

La altele pica blocul de valve. Daca blocul nu ma trimite suficienta presiune de ulei la anumite carcase de ambreiaje, acestea din urma pica.

Este logic ca anumite garnituri si simeringuri sa cedeze in timp.

Cele mai multe BMW-uri cu 200 000 km in bord au de fapt 300 000 km reali sau chiar mai mult.

Exista intr-adevar si probleme pe care nu le poti elimina.

De exemplu, cutia de Range Rover pe care am reparat-o este aceeasi cu cutiile de E39 si X5, desi Range Rover-ul e o masina enorm de grea, are aproape 3 tone.

Singura chestie care difera este cutia de transfer montata in partea din spate a cutiei, in rest e identica.

Este un pic tras de par sa zici ca in general pica aceste cutii de la probleme de proiectare daca ele rezista peste 10 ani pe o masina. :)

REzista sau nu... Au fost cazuri in care 5hp24 a cedat pe drumul de forward in 50 de k. Au o problema de PROIECTARE si anume crapa carcasa drumului fiind mult prea subtire si ascutita pe margine. Tot 5hp24 are o problema pe pistonul de reverse ( arhicunoscuta) care se poate manifesta la 300 de k sau la 100 de k. NU conteaza cat de grea e masina pentru ca se poate pune o cutie si un convertor care sa reziste numai ca s a facut o greseala de proiectare cand s a pus o cutie subdimensionata ( sau economie).Exista cutii care suporta 1000 de nm dar si pretul este pe masura. Este si cazul Ml ului din 1999 2000 2001 la care o cutie nu tine mai mult de 80 de k ( uneori tinea de 30 40 de k). Cunosc o persoana care a schimbat 3 bucati in 150 de k.

 

In poza se observa principala problema la 5hp24. Companiile din state au produs un drum imbunatit tocmai din cauza proastei proiectari a celor de la ZF.

 

in a 2 a poza se observa ce pateste pistonul de marsalier la 5hp24 ( pistonul are o etanjare dintr o cauciuc de proasta calitate)

 

in a 3 a poza puteti vedea cum la 5hp19 cedeaza drumul de reverse

 

in poza 4 a solutia de eliminare problemei la 5hp19

 

Astea sunt cutiile in care mi am bagat nasul... In rest stiu de la Tanza diverse probleme care apar. El mi a povestit de aceste probleme de proiectare dupa ce a reparat sute de cutii. Mi a povestit despre o cutie care pur si simplu sapa in carcasa cutiei. Sunt deasemea cutii care au convertorul subdimensionat Am uitat modelul. Lipsa presiuni de ulei este cauza de regula de pompa de ulei care cedeaza.

Toate se rezolva cu experienta si cu access la un grup de oameni care stiu cum se rezolva problemele cutiei in functie de model. Cel mai simplu este sa se arda pachete de discuri si placi... Asa orice mecanic ar stii sa repare cutii automate....

De exemplu la Constanta este un mecanic care se numeste Mihai. Este arhicunoscut pentru posesori de bmw si acum vreun an sa reparat un 4hp de vreo 2 3 ori. El schimba discurile si placile care se ardeau dar nu stia cauza care determina asta. Pana nu a fost sfatuit de un mecanic de cutii a muncit de pomana. Omul este f priceput dar nu se baga la cutii automate pentru ca nu are experienta suficienta .

Tu probabil ai un prieten care are experienta in domeniu si este dispus sa te ajute. In lumea asta a cutiilor de viteze f putini sunt dispusi sa iti ofere sfaturi.

post-12161-0-29446700-1362995478_thumb.jpg

post-12161-0-53754300-1362995632_thumb.jpg

post-12161-0-44217300-1362995746_thumb.jpg

post-12161-0-82012900-1362996205_thumb.jpg

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

 

De exemplu la Constanta este un mecanic care se numeste Mihai. Este arhicunoscut pentru posesori de bmw si acum vreun an sa reparat un 4hp de vreo 2 3 ori. El schimba discurile si placile care se ardeau dar nu stia cauza care determina asta. Pana nu a fost sfatuit de un mecanic de cutii a muncit de pomana. Omul este f priceput dar nu se baga la cutii automate pentru ca nu are experienta suficienta .

Tu probabil ai un prieten care are experienta in domeniu si este dispus sa te ajute. In lumea asta a cutiilor de viteze f putini sunt dispusi sa iti ofere sfaturi.

Am auzit ca multi din Constanta trimit cutiile la ala din Arad sa le repare si isi pun si ei un adaos acolo...

Link to comment
Share on other sites

Am auzit ca multi din Constanta trimit cutiile la ala din Arad sa le repare si isi pun si ei un adaos acolo...

La arad se trimit la Samir... Eu personal nu am o parerea f buna despre el. In Constanta sunt vreo 3 mecanici (care ii stiu eu) care repara cutii automate dar nu cunosc cat de bine lucreaza. Stiu doar cazul unui prieten care a reparatla un e39 la serviceul mare din spate de la rustic la un nene mai in varsta si ii tine cutia de vreo 2 ani. A fost in RMFD complet cu tot cu convertor masina fiind diesel

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

@malasorte:

Treaba e foarte simpla.

In afara de 5hp19 si 5hp24 pentru care se si vand drum-uri diferite, aceste probleme de proiectare nu exista in rest.

Cutiile steptronic sunt de mult mai multe feluri.

Alta chestie e ca nu toate cutiile 5hp19 pica din acest motiv.

De exemplu, eu am avut 5hp19 pe fosta mea masina si picase pentru ca s-a spart blocul hidraulic.

Drum-urile erau ok.

 

Baiatul despre care spui tu practic nu reconditiona cutiile daca schimba doar ambreiajele ci le carpea.

Nu poti sa repari o cutie doar schimband ambreiajele. Asta inseamna ca tu doar elimini efectul, nu si cauza.

Adica respectiva cutie va merge o perioada, dar apoi cauza arderii ambreiajelor va duce la arderea ambreiajelor pe care le-ai montat tu, iar apoi esti bun de plata.

 

Ai mai zis o chestie. Lipsa presiunii de ulei poate fi din cauza blocului hidraulic, iar in general chiar asa este.

Pompele de ulei pica foarte rar.

Ma rog, ma opresc aici.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Salut. Poti spune, te rog, daca se schimba uleiul si filtrul la o cutie automata si ulterior aceasta trebuie desfacuta, acel ulei se mai poate refolosi? Dar filtrul?

In mod normal, nu.

Depinde insa si de ceea ce gasesti in cutie.

Daca schimbi uleiul, iar cutia e dusa si uleiul pe care l-ai pus se contamineaza cu foarte multa pilitura, trebuie sa schimbi si uleiul si filtrul daca reconditionezi cutia.

In orice caz, dupa parerea mea, atunci cand exista urme clare de uzura la cutie, schimbul de ulei e frectie la picior de lemn.

 

REzista sau nu... Au fost cazuri in care 5hp24 a cedat pe drumul de forward in 50 de k.

 

Asta inseamna ca acele cutii au fost schimbate in garantie de BMW, deci ies din ecuatie.

Ceea ce conteaza este ceea ce se intampla cand masina iese din garantie.

 

In lumea asta a cutiilor de viteze f putini sunt dispusi sa iti ofere sfaturi.

 

Meseria nu se invata ci se fura. :laugh:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca daca completezi ulei la nivel faci o readaptare pe tester in mod normal scapi de probleme, cele mai multe probleme apar din lipsa ulei suficient in convertizor

si cand apesi kick scade vreo 2 trepte in jos de unde si acele mici smucituri-socuri, e normal nu?

Link to comment
Share on other sites

1.eu zic ca daca completezi ulei la nivel faci o readaptare pe tester in mod normal scapi de probleme, cele mai multe probleme apar din lipsa ulei suficient in convertizor

2.si cand apesi kick scade vreo 2 trepte in jos de unde si acele mici smucituri-socuri, e normal nu?

1. uleiul nu pleaca nicaieri , ori ai pierderi ori il arde cutia ( cand deja patineaza) moment in care daca schimbi uleiul sau il completezi e ca o frectie aplicata unui picior amputat. Adaptarea cutiilor este legenda forumurilor care repara si ambreajele uzate si convertoarele. O cutie odata ce a inceput sa patineze, sa dea suturi puternice 99 % va trebuie sa fie reparata fizic.

2. NU, nu e normal decat cand apar uzuri in cutie sau in blocul hidraulic. Si nu scade nimic, aplica mai multe pachete de discuri si placi odata cu schimbarea vitezei. Din cauza uzuri presiunea din cutie numai este aplicata corespunzator si cupleaza pachetele de discuri violent.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.