Jump to content

Instabilitate mare, uzura rotilor spate pe interior


Recommended Posts

Se da:

 

- E60 LCI, cu M-paket, si roti runflat pe 18"

- masina "a implinit" chiar in acest weekend 50.000km

- masina nu a prea luat gropi, multi kilometri fiind facuti pe autostrazi pe afara

- unghiurile facute toate acum cateva luini la Banatcar - reprezentanta din Timisoara

 

Am observat o uzura la rotile din spate, pe interior. Era seara, nu mai aveam ce sa fac si am pus niste SH in loc. A doua zi am plecat pana in Germania pentru un weekend. Masina a mers bine pana pe la mijlocul drumului. A inceput sa joace de fund, orice trecere pe langa alte masini fiind insotita de o oscilatie puternica a masinii.

 

Am ajuns in Germania, rotiile din spate varza ! Am tot cautat pe acolo serviceuri, toata sambata dar pentru ca era we nu am gasit liber/apt/deschis. Am intrebat oameni, am mers la diverse firme sa ii intreb pe oamenii de acolo etc. Am apelat si BMW service mobil care a venit si mi-a zis ca nu poate decat sa-mi vanda alte anvelope. Am decis sa ma intorc ieri (duminica) incetisor cu rotiile din fata puse pe spate si invers, cu gandul ca daca raman pe drum, ma duc la hotel si o repar luni acolo unde ma aflu. Eram satul de drumuri si cautat serviceuri...

 

Problema e ca acea instabilitate s-a accentuat dramatic pe drum. Am fost depasit de un matiz ceva si era sa ajung in sant ! Orice denivelare duce la niste oscilatii imense ale masinii atat stanga-dreapta cat si topaie de fund. La curbe, spatele parca are volan propriu fiindca masina ia curba si cu fata si cu spatele. Un pic sa misc de volan si masina ia ditamai curba...

 

Ce o fi? Ma gandesc la niste bucsi din spate dar care? Ati mai patit asa ceva ?

 

P.S. Pe langa fiabilitatea praf, fiind acum tinta glumelor colegiilor gen (ti-ai luat BMW si a mers doar 50k km etc.), glume peste care pot trece, dar in ciuda faptului ca eu cautam cu disperare serviceuri pe acolo, minunata navigatie BMW Professional nu indica niciun service decat cel de BMW. Chiar daca ai nevoie de o alta anvelopa, sfaturi, una alta poti gasi doar service BMW care evident este inchis. Trist !

Link to comment
Share on other sites

da. asta a mai patit tata la masina lui, cumparata de noua (nu conteaza marca) si a zis la fel, cand il depasea cineva, mai sa il arunce in sant, nu avea stabilitate deloc, curbele le lua cu o viteza f. mica. el a duso la reprezentanta (nici 6.000 km nu avea masina) si nu i-au spus ce are, probabil nu avea stranse bieletele antiruliu sau poate chiar bara stabilizatoare. cu anvelopele nu a avut probleme.

 

naspa situatie.....

Link to comment
Share on other sites

E posibil ca geometria sa nu fi fost facuta bine.

 

Ai schimbat ceva elemente de suspensie recent? Unele bucse trebuiesc stranse cu masina in pozitie de mers nu ridicata pe elevator pentru a nu ramane tensionate. Foarte putini tin cont de aceste aspecte la noi si de aceea unele elemente cedeaza mai repede decat ar trebui.

Link to comment
Share on other sites

bucse bara stabilizatoare spate, bucsele brate spate, bucsile de la subframe cam astea ar fi. ... practic ai impresia ca fundul e cu treaba lui si fata cu a ei. Instabilitate mare in curbe, desi cum spui tu ar trebui sa ai si o bataie. Bataie ai mai ales de la bucsile de subframe. Te mai poti uita si pe la suport amortizoare.. practic trebuie sa inspectezi tot spatele....
Link to comment
Share on other sites

Incredibil !!! Am fost la un service pentru o verificare. Masina nu are nimic !

 

Cica ar fi doar unghiul de fuga.

 

Sincer nu prea cred dar l-am vazut cum tragea omu`de fiecare brat/bucsa/roata. Si nimic.

 

Ma duc joi dimineata sa-mi reglez (din nou) unghiul de fuga.

 

Chiar asa mare influenta sa aiba acest unghi? Si cum de s-a stricat asa de repede? Sau sa nu fi gasit nimic omu`pt ca nu a cautat bine?

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca e ca la E46, dar geometria pe spate se regleaza din suportii bucselor care leaga bratul de caroserie, suportii se destrang si se deplaseaza stanga-dreapta sau fata-spate pana la obtinerea unghiului corect, poate cei care ti-au facut geometria ultima data nu au strans corect acei suporti la loc si din cauza asta sa se fi deplasat, stricand geometria.

 

 

si eu am simtit o nesiguranta parca datorata puntii spate intr-o vreme, am fost sa fac geometria si am discutat mai mult cu baiatul de acolo care imi zicea ca la drumurile noastre, e bine ca din cand in cand, la un 30 000 de km acolo, sa mai se verifice geometria. Primul meu gand a fost "deah... marketing" dar totusi tind sa-l cred, pentru ca mi-a aratat ca desi nu umblasem pe la acele "reglaje" si nici nu s-a shcimbat ceva pe-acolo, acel suport reglabil din spate a necesitat mutarea cu vreo 3-4mm ca sa intre in standardul dat de aparatul de masura

Link to comment
Share on other sites

offtopic: cat te-a costat unghiul de fuga la banatcar? scuze de off

 

3 mil am dat.

 

Din ce povestesti tu nu. Unghiul influenteaza mult comportamentul masinii, dar oscilatiile care le-ai descris tu nu. Amortizoarele le-a verificat?

 

NU, nu le-a verificat. Ultima data le-am verificat in iarna.

 

si eu am simtit o nesiguranta parca datorata puntii spate intr-o vreme, am fost sa fac geometria si am discutat mai mult cu baiatul de acolo care imi zicea ca la drumurile noastre, e bine ca din cand in cand, la un 30 000 de km acolo, sa mai se verifice geometria. Primul meu gand a fost "deah... marketing" dar totusi tind sa-l cred, pentru ca mi-a aratat ca desi nu umblasem pe la acele "reglaje" si nici nu s-a shcimbat ceva pe-acolo, acel suport reglabil din spate a necesitat mutarea cu vreo 3-4mm ca sa intre in standardul dat de aparatul de masura

 

Unghiurile le-am facut acum maxim 10.000 km timp in care nu am lovit nimic, nu am facut nimic deosebit. Se poate insa sa fie cum zici cu stransul ala. Vad joi dimineata...

Link to comment
Share on other sites

La viteze mari si mers pe autostrada faci praf gumele daca e geometria proasta. Stiu pe cineva care a luat o Astra din Germania cu ceva probleme la puntea spate si a cumparat 5 caucioace pana in Romania. Zicea ca in cateva sute de km pe autostrada ieseau sarmele din gume.

 

Eu am mai auzit niste "povesti" pe la dealeri cum ca suspensia la e60 e proiectata pentru RFT-uri si ma gandesc sa nu trebuiasca vreo setare diferita a geometriei pentru gume normale. Ma gandesc ca RFT-urile au zona laterala foarte intarita. Am cativa cunoscuti care au gume normale pe e60 dar sunt nesimtiri de 20 , 21 inchi si cauciucul oricum e foarte subtire si intarit pe laterale (25,30,35/ 275), nu s-a plans nici unul de uzura anormala.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Si a mea sare de fund rau cu aprins becul de la DTC dar numai in kick down cand prinde vreo denivelare in asfalt.

Cunosc sentimentul ala de instabilitate, e ceva cu suspensia spate, nu e numai geometria.

Cum zicea cineva mai sus, toate bratele se strang cu masina pe sol si cu soferul la volan ca sa nu apare nu stiu ce tensiuni mecanice . Am inteles ca e destul de importanta procedura si TIS-ul insista asupra ei.

Daca masina nu a cumparat-o de noua cine stie cine si-a bagat nasul.

Link to comment
Share on other sites

P.S. Pe langa fiabilitatea praf,

 

 

O avea treaba si cu drumurile pe unde ai umblat.

Bine, nu sustin ca BMW-urile sunt fiabile.Stie toata lumea ca sunt varza, si cu toate astea multi se incapataneaza sa conduca unul in loc sa cumpere o Kie, o Honda, o Toyota,...o masina fiabila.

 

 

A inceput sa joace de fund, orice trecere pe langa alte masini fiind insotita de o oscilatie puternica a masinii.

 

 

Verifica si tu rotile, poate nu sunt stranse.Se mai intampla.

Link to comment
Share on other sites

Deci prima parte a postului tau e fix degeaba... de fapt e cam tipic raspunsul tau pentru tine. E bine ca esti consecvent !

 

La a doua iti raspund:

 

Rotile le-am verificat si sunt ok. Legat de unghiuri, cum am mai zis, ma duc maine sa le refac si sa vad dupa cum se comporta.

Link to comment
Share on other sites

Deci prima parte a postului tau e fix degeaba... de fapt e cam tipic raspunsul tau pentru tine. E bine ca esti consecvent !

 

La a doua iti raspund:

 

Rotile le-am verificat si sunt ok. Legat de unghiuri, cum am mai zis, ma duc maine sa le refac si sa vad dupa cum se comporta.

 

Sunt consecvent, asa este. :twoup:

Te plangi degeaba.Daca cei de la service nu sunt in stare sa gaseasca nimic defect inseamna ca sunt incompetenti.Poate cei care au facut geometria nu su strans bine ceva, este putin probabil sa apara o asa problema din senin.

Bineinteles, daca chiar exista o problema...

 

Revenind la consecventa mea, eu nu imi cumpar o masina pentru vecini,...daca masina are probleme tot timpul o vand.

Te plangi tot timpul ca BMW-ul pe care l-ai cumparat de nou este nefiabil.Vinde-l.

Link to comment
Share on other sites

Bine, nu sustin ca BMW-urile sunt fiabile.Stie toata lumea ca sunt varza, si cu toate astea multi se incapataneaza sa conduca unul in loc sa cumpere o Kie, o Honda, o Toyota,...o masina fiabila.

Sunt aproape sigur ca ai facut afirmatia asta ca sa-l intepi pe colegul Bala dar vezi ca mai citesc si altii si... eu unul nu cred ca tu chiar asta consideri despre BMW.

Cel putin eu unul, le pun pe toate in aceeasi oala cand e vorba de fiabilitate. Toate sunt fiare si toate se comporta in functie de modul de exploatare.

Link to comment
Share on other sites

Iarasi face... Iarasi ia curba toata masina. Te ia si cu ameteli daca merg pe un drum virajat...

 

O sa merg pe saptamana viitoare la reprezentanta sa schimb uleiul. La ce sa-i pun sa se uite?

 

Mai citisem pe undeva ca daca o bucsa sta intr-o pozitie 90% din timp face un joc in acea pozitie si poi ridicata pe elevator nu se vede ca fiind uzata.

 

Ce ar putea avea??? La anvelope nu m-am uitat, dar astept sa se duca din nou...

Link to comment
Share on other sites

Iarasi face... Iarasi ia curba toata masina. Te ia si cu ameteli daca merg pe un drum virajat...

 

O sa merg pe saptamana viitoare la reprezentanta sa schimb uleiul. La ce sa-i pun sa se uite?

 

Mai citisem pe undeva ca daca o bucsa sta intr-o pozitie 90% din timp face un joc in acea pozitie si poi ridicata pe elevator nu se vede ca fiind uzata.

 

Ce ar putea avea??? La anvelope nu m-am uitat, dar astept sa se duca din nou...

 

nu prea cred eu chestia asta cu uzura bucsei exclusiv in pozitia in care sta mai mult, avand in vedere ca la cat "sus-jos" fac rotile pe dragele noastre drumuri, bucsa lucreaza cam pe toata suprafata... (exceptand unele de la diferential, la care forta e mereu pe aceeasi directie)

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat pe spate bucsile oscilante ca aveau joc care aveau joc , dar nu am simtit nici o schimbare. ci ca se duc bratele daca mergi cu ele mai mult timp cu joc.

 

care sunt alea ca nu am idee? De la bara stabilizatoare?

 

@Rhaziel. Asta am citit-o pe un topic pe la seria 3. Asa scria acolo... Nu stiu, imi pun intrebari si eu dar masina sigur are ceva.

Link to comment
Share on other sites

la e34 e diferit un pic sistemul, din schema de la e60 pot fi piesa nr2 din link

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30

la e34 sunt doar 2, vad ca le e60 sunt 4 buc. Foarte greu de ajuns acolo, dai toata puntea spate jos. Ala e ultimul loc unde poti cauta dupa ce ai eliminat bara stabilizatoare, bratele alea mici de la bara stabilizatoare, si amortizoare.

Simptomul este exact ce ai descris tu. Si din cate stiu de regula e bara stabilizatoare/linkurile alea + bucsile alea dintre punte(subframe) si caroserie..

oricum sper ca nu e cazul la tine.. normal alea cedeaza de la 150k km in sus...

Ele costa 2 lei dar sa ajungi la ele e manopera garla...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.