Jump to content

Instabilitate mare, uzura rotilor spate pe interior


Recommended Posts

Ce ar putea avea??? La anvelope nu m-am uitat, dar astept sa se duca din nou...

 

Verifica amortizoarele si orice este legat de suspensia spate.Daca cauciucurile spate erau varza inseamna ca este o problema acolo.

Daca nu a fost strans bine un component din suspensia spate este posibil sa apara o astfel de problema.Verifica daca totul este strans bine, chiar daca pare ok.Vibratia care se simte in volan este provocata de suspensia fata, vibratia care se simte in scaun este provocata de suspensia spate.Poate sa fie si o problema de la cardan, care da vibratii in toata masina.

Din pacate pentru a verifica trebuie sa pui alt cardan care stii sigur ca este bun, nu prea poti sa te bazezi pe altceva.

O bucsa care este uzata deoarece sta intr-o anumita pozitie nu poate cauza asa ceva.Ar trebui sa fie joc la roata respectiva.

Verifica si anvelopele, o anvelopa defecta poate cauza asa ceva.

Pune alte roti de la alta masina, pentru proba.

 

Incearca ce poti din ce ti-am recomandat.

 

 

ps

 

Restul este can-can, nu te supara. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

bucsile oscilante sunt cele care se prind de caroserie, cand faci geometria la ele se umbla pe spate

de aici http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Seda...eel_suspension/

piesa 2 care se schimba cu siguranta 3. nu stiu daca astea sunt de vina dar aveau joc si le-am schimbat ca asa am vrut. dar nu aveam problema pe care o ai tu.

Link to comment
Share on other sites

O sa merg pe saptamana viitoare la reprezentanta sa schimb uleiul. La ce sa-i pun sa se uite?

 

Bala, cand spui ca ai mers si-ai verificat unghiuri, si vrei sa mergi iar, si iar... vbsti de acelasi service? Ai incercat sa afli si o a 2-a opinie? E frumos ca ai grija de masina si-o duci la reprezentanta, alea alea... dar esti obligat sa mergi doar la ei? Eu am schimbat un senzor la ei si a trebuit sa pun cablul la loc cu mana mea, ca ei l-au lasat sa flendure aiurea... Apoi cred ca-ti aduci aminte de problema mea cu imobilizatorul - am rezolvat-o singur pana la urma, ca ei (am impresia ca) nu prea aveau chef...

Eu as incerca sa gasesc solutia in alta parte. Mi se pare o problema foarte grava asa cum o descri tu. Sper ca nu mai pleci la drum lung pana n-o rezolvi :|

Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte curios ce o sa gasesti. Si eu am aceeasi problema de ceva vreme. In service toata lumea imi spune ca nu am nici o problema la suspensie dar masina fuge de spate. Eu suspectez cauciucurile deoarece cu rotile de iarna (care le-am luat noi) masina se comporta cat se poate de normal, iar cauciucurile de vara ce le am acum pe spate le consider destul de uzate.

 

Inca o dovada care imi intareste suspiciunea mea asupra cauciucurilor e masina unui prieten, un e53. Mergea foarte bine inainte sa isi cumpere un set de jante cu tot cu anvelope (uzate). Din momentul montarii noilor jante, masina prezinta aceleasi simptome descrise mai sus, atat pe fata cat si pe spate.

Link to comment
Share on other sites

@cosmin rotaru - da, trebuie sa merg la ei pentru ca masina inca mai are BMW Service Inclusive.

 

Si daca tot o duc la ei, ii voi ruga sa verifice si puntea din spate fara insa a repara ceva, sa-mi dea o lista cu piese si o estimarea de pret. Apoi cu ce imi spun ei mai trec si pe la alte serviceuri pentru alte pareri. Poate cei de la BanatCar recomanda o schimbare a unei piese bazat pe simptome, nu si pe observatia la fata locului si asa voi avea un punct de pornire in aceasta cercetare.

 

Am fost pana acum la Pit Stop, pentru ca acolo ma lasau sa ma uit la ea si cu ochii mei am vazut ca nu are joc la nimic cand e ridicata pe elevator. Cel mai probabil tot la ei voi merge si pentru inlocuirea pieselor...

 

P.S. In iarna am fost la BanatCar pt unghiuri. Acum, le-am facut la pitstop. In iarna nu au fost probleme la puntea spate (nici pe aparate si nici nu simteam nimic pe sosea), acum au fost probleme. Dar nu au fost rezolvate prin reglaj...

Link to comment
Share on other sites

am inteles. deci nu unghiurile sunt problema, ci e ceva dus (care strica si unghiurile...)

 

putem da o fuga si pana la nisar int-ro zi, daca ai timp si crezi ca ar fi util. macar sa confirme un diagnostic dat de altii, inainte sa cumperi piese.

 

Da, sunt deacord !

Link to comment
Share on other sites

Postez acum o poza luata de pe net dar care arata exact zona in care se uzeaza anvelopa... Efectul de a plca de spate s-a marit intre timp :|

 

Maine ma duc sa-mi fac programare la reprezentanta...

 

IMG_0076.JPG

 

 

ai bagat cumva space-re d-alea.. cum se cheama?

ai rotile mai late decat scrie la carte pt masina ta?

 

Daca masina are un pic de negative camber (cum i-o zice pe romaneste) din fabrica (adica asa-i modelul) si tu rulezi run flat-uri, ceva mai late, avand marginea foarte tare nu sunt in stare sa preia inclinatia (nu se comprima marginea ca sa calce cu toata suprafata). Zic si eu...

 

LE: eventual sa incerci si cu cauciucuri normale. A! Si rulmemtul ar fi o chestie... dar cred ca ala face galagie daca se duce. Anyway, ne zice ce-au zis specialistii dupa ce mergi la consultatie.

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

Am facut programare pentru joi.

 

Rotiile sunt runflaturi, au fost cele originale care au explodat :twoup: si acum am unele sh (pana repar masina) exact de acelasi tip cu care a venit masina, Dunlop Sp 01 (sau asa ceva) 245/40/R18.

Link to comment
Share on other sites

acum inteleg eu de ce masina mea a inceput sa o ia razna la 150 000 de km, aceeasi problema ca si a ta, doar ca nu asa de grav, doar la denivelari din alea longitudinale cu drumul face din astea, mai ales din Oradea pana in Budapesta pe drumul nr 4

 

dar eu nu m-am interesat la fel ca si tine de saraca masina, inca nu am descoperit ce este, dar citind topicul.... incep sa-mi dau seama.

 

sunt curios ce mai gasesti.

Link to comment
Share on other sites

Am fost sunat de cei de la BanatCar. Au verificat-o. Masina nu are nimic :twoup:

 

Au refacut unghiurile. Merg pe la 17 dupa ea. O sa fac si un test drive impreuna cu cei de acolo...

 

Va mai tin la curent cu comportamentul ei...

Link to comment
Share on other sites

Bala, la fel a patit un prieten apropiat cu un E39...abia a reusit sa vina de la Bucuresti la Constanta.

 

A verificat tot ce tinea de geometri, roti, etc.

 

Problema a fost una banala...presiunea din roti era prea mare. Ce presiune ai in roti, ai verificat? Lasa 2.2 pe spate si 2.0 fata si fa un test sa vezi cum merge.

Link to comment
Share on other sites

Bala, la fel a patit un prieten apropiat cu un E39...abia a reusit sa vina de la Bucuresti la Constanta.

 

A verificat tot ce tinea de geometri, roti, etc.

 

Problema a fost una banala...presiunea din roti era prea mare. Ce presiune ai in roti, ai verificat? Lasa 2.2 pe spate si 2.0 fata si fa un test sa vezi cum merge.

 

Ok, asta ar fi explicabil pentru ca sare masina de spate dar pentru instabilitatea pe care o prezinta in curbe....... nu are nimic de vazut..... zic eu. Si eu am e39 dar in cazul in care ceva anormal lasa presiunea exagerat de mare in cauciucuri, ca s-a mai intamplat, masina chiar are mai mare stabilitate in curbe, doar ca simti fiecare pietricica de pe asfalt si, bineinteles, fortezi cauciucul si se deformeaza sau chiar explodeaza.

Link to comment
Share on other sites

Bala, la fel a patit un prieten apropiat cu un E39...abia a reusit sa vina de la Bucuresti la Constanta.

 

A verificat tot ce tinea de geometri, roti, etc.

 

Problema a fost una banala...presiunea din roti era prea mare. Ce presiune ai in roti, ai verificat? Lasa 2.2 pe spate si 2.0 fata si fa un test sa vezi cum merge.

 

Ok, asta ar fi explicabil pentru ca sare masina de spate dar pentru instabilitatea pe care o prezinta in curbe....... nu are nimic de vazut..... zic eu. Si eu am e39 dar in cazul in care ceva anormal lasa presiunea exagerat de mare in cauciucuri, ca s-a mai intamplat, masina chiar are mai mare stabilitate in curbe, doar ca simti fiecare pietricica de pe asfalt si, bineinteles, fortezi cauciucul si se deformeaza sau chiar explodeaza.

Cine ti-a zis tie chestia asta? Ai verificat tu si ai observat ca asa se intampla sau vorbesti din auzite?

Ia incearca si baga 3.5 bari presiune in pneuri si fa o tura cu masina si intra mai tare in curba si vezi cum se comporta.

Cu cat ai presiune mai mare in pneuri, cu atat suprafata de contact cu soseaua se diminueaza. Mai intereseaza-te.

Link to comment
Share on other sites

Cine ti-a zis tie chestia asta? Ai verificat tu si ai observat ca asa se intampla sau vorbesti din auzite?

Ia incearca si baga 3.5 bari presiune in pneuri si fa o tura cu masina si intra mai tare in curba si vezi cum se comporta.

Cu cat ai presiune mai mare in pneuri, cu atat suprafata de contact cu soseaua se diminueaza. Mai intereseaza-te.

 

Mai... chiar 3,5 nu am avut niciodata in cauciucuri, mi se pare mult, mi-a lasat o data unul la un opel signum ce l-am avut, 3,3 bari dar sa sti ca l-am simtit mai stabil in curbe, sincer, nu am vazut sa stea cauciucul ciudat.... calca pe toata suprafata

 

La e 39 am avut lasat si 2,8 sau 3 bari dar nu am patit ce pateste colegul nostru Bala.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare foarte ciudat ca din cauza unei presiuni marite in pneuri masina sa faca ca toate cele in curbe,ori e problema mai grava ori poate utilizatorul are pareri,din moment ce la reprezentanta au zis ca e ok fara sa jignesc poate e si un gram de exagerare.

 

Nici cu dacia 1310 care are pneuri de 15 ani luate de pe o caruta si nu te da matizu jos de pe sosea cand trece pe langa tine.De amortizoare ce au zis ?

Link to comment
Share on other sites

Nici cu dacia 1310 care are pneuri de 15 ani luate de pe o caruta si nu te da matizu jos de pe sosea cand trece pe langa tine.De amortizoare ce au zis ?

 

Cel de la receptie nu zicea mai nimic. Omul cu care am fost la test drive (mecanicul), era cam arogant ca ma lua ca sa-mi iau alte anvelopeca una ca alta. Ii spuneam de comportamentul in curbe si sensuri giratorii si ma lua ca daca ma uit mai bine, materialul (asfaltul) pleaca inspre exterior in sensuri si ca de aia mi se pare mie... La testdrive evident ca el nu simtea nimic... Altii, colegi de forum, sotie, toti au simtit cum pleaca spatele... Numai asta nu...

 

Presiuni am incercat si 2.0 si 2.2 si 2.4 si 2.6 si la fel face. Daca era de presiuni, se uza ori pe interior ori prea mult pe axterioare. Nu doar pe o singura parte

 

 

Mai este ceva curios: am facut geometria. Au aparut niste erori pe diagrama aia. Le-au rezolvat. Am fost acum si culmea, desi acum o luna le-am facut, au aparut aceleasi erori... Cam cu aceleasi grade. Instabilitatea este tot mai mare. O fi ca de la uzura se cracaneaza tot mai mult si sa ma astept la o deteriorare a unghiurilor pana cand incepe ceva sa bata??? Pana cand se duce dreaq toata puntea spate?

 

Oricum e clar: ceva masina are

Link to comment
Share on other sites

Oricum e clar: ceva masina are

 

nu ma pot gandi decat la arcuri si amortizoare . Am mai vazut genul asta de topaiala la o masina cu arcurile si amortizoarele praf . Cand a desfacut erau ambele arcuri fisurate iar la unul o spira rupta dar nu se vedea la inspectie

Link to comment
Share on other sites

Oricum e clar: ceva masina are

 

nu ma pot gandi decat la arcuri si amortizoare . Am mai vazut genul asta de topaiala la o masina cu arcurile si amortizoarele praf . Cand a desfacut erau ambele arcuri fisurate iar la unul o spira rupta dar nu se vedea la inspectie

 

dar de batut nu batea nimic de la arcul rupt?

Link to comment
Share on other sites

nu bate nimic daca e crapata spira de jos. Eu am observat (la mine era pe fata) ca era masina instabila la viteze mari peste 180 si la vant. Nu era inclinata, apasam pe ea, amortizoarele lucrau...

La tine pare a fi ceva mai grav..

CUm ti-am zis verifica arcuri, amortizoare ca lumea, si daca alea nu au nimic, vezi bucsile de la subframe.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

dar de batut nu batea nimic de la arcul rupt?

 

nimic , doar topaia in curbe si la devinelari , dar f enervant , crea o senzatie de instabilitate si simteam ca decolez , adica viram si masina arunca spatele . Poate nu ar strica sa desfaci si tu prin spate sa verifici fizic ce se intampla . In prima faza poti sa schimbi amortizoare . Poate unul din ele e defect si creeaza balans .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.