Jump to content

Instabilitate mare, uzura rotilor spate pe interior


Recommended Posts

incearca pentru puntea spate:

cadere=-1.5°, in mod normal este -2.3°

convergenta totala=+0.4°

 

Da, le am mai "relaxate"de la primul reglaj. La al doilea reglaj, la reprezentanta l-au lasat un pic si mai relaxate. Nu stiu cat e acum dar am parca in jur de -1°

 

acum am vazut si eu ca am rotile de pe FATA uzate mult mai tare pe interior decat pe exterior. nu-mi pot explica altfel decat ca am mers o perioada cu bieletele uzate (cu joc, chiar). cum rotile de pe fata sunt "impinse" (adica nu au traciuntea .. cum sa zic) e normal ca ele, intampinand rezistenta de la drum, sa fuga spre exterior (adica sa faca toe-out) si in felul asta sa frece tare muchia interioara. simteam si fenomenul ala specific (si cautat la masinile de curse...) ca masina se angajeaza in curba la cea mai mica rotire de volan si la cele mai mici denivelari ale drumului. practic trebuia sa corectez tot timpul directia. dar asta e problema pe FATA.

Nu inteleg de ce ar aparea problema asta pe spate! Adica rotile alea imping masina. Daca ai joc la bucse, alea alea, mi s-ar parea normal ca rotile sa forteze in toe-in. poate doar cand franezi sa fuga spre exterior.... chiar: ai putea sa incerci curba accelerand si curba decelerand sa vezi daca e alt "feeling"?

 

Ziceau unii pe un forum ca o dereglare a unghiului de cadere (?. "camber" ii zice in engleza) uzeaza muchia gumei, insa mult mai tare o uzeaza reglajul de "toe" (unghi de fuga?).

 

Nu, nu se comporta ciudat daca franez sau accelerez.

 

Damn, am citit tot topicul. SĂŁ-ți vinĂŁ sĂŁ mori și alta nu.

 

Sa stii ca e frustrant... Nu poti pleca la drum lung, de peste 2000km ca nu te mai intorci cu aceleasi gume, si la serice (serviceuri) iti spun ca masina e ok...

Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca e frustrant... Nu poti pleca la drum lung, de peste 2000km ca nu te mai intorci cu aceleasi gume, si la serice (serviceuri) iti spun ca masina e ok...

 

Ciudat, merita sa inchiriezi o masina decat sa strici un set de gume . Poate gasesti o rezolvare .

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute am primit http://www.autoblog.com/2010/10/26/abc-new...ems-lawsuits-w/

 

L-am mai pus pe aici pe undeva, cĂŁ nu știam ce sĂŁ fac cu el. Se duc dracu mașinile fiabile. MĂŁ gândesc cu groazĂŁ când va fi vremea sĂŁ schimb mașina. Și așa ĂŽn primĂŁvarĂŁ nu am gĂŁsit nimic care sĂŁ mĂŁ atragĂŁ.

 

oricum, sunt de parere ca dupa e 39 si e 46 nu a mai iesit nimic sa-mi placa sau sa fie la fel de fiabil, bineinteles mai mult sau mai putin fiabil ca si pe astea se strica destule, dar modelele 2004 in sus au mult mai multe componente electrice si electronice si de soft care duc masina in service mult mai des.

 

si sincer ( parere personala) dupa 2004 singurul model de bmw care imi place cu adevarat (estetic vorbind) este seria 3 coupe, oricare motorizare. pana acum, cel putin.

Link to comment
Share on other sites

pe mine (e39) m-a ridicat o colega cu elevatorul, de usa! adica avem la lucru parcari supraetajate. eu parcasem si deschisesem usa sa ies. imi adunam chei, una alta de prin masina, si o data simt ca se inclina masina cu mine! Venise o colega si ridica elevatorul de langa - elevator peste care deschisesem eu usa. Mi-a prins coltul de la usa si ma ridica... A apuca de m-a saltat vreo 5 - 10cm cand am strigat la ea. bine ca s-a oprit. anyway, nu am observat nimic deosebit la masina/usa/balamale/linii... In afara de julitura de sub usa, pare ok. da tot am impresia ca e34-le era si mai solid :twoup:

 

nu cred ca e60 are ceva gresit in mod intentionat. pur si simplu cu cat devin mai complicate masinile, cu atat mai multe sanse de "castig"...

Link to comment
Share on other sites

De la E36 incolo, s-a folosit proiectarea si simularea pe calculator...iar noi stim ca nici un model, oricat de perfect ar fi el, nu se apropie de realitate.

Adica una e cand dai cu masina prin gropi in real life si alta e cand simulezi asta printr-un model matematic.

Plus ca exista si presiunea scaderii preturilor...

Dar suntem deja off....scuze Bala.:twoup:

Link to comment
Share on other sites

De la E36 incolo, s-a folosit proiectarea si simularea pe calculator...iar noi stim ca nici un model, oricat de perfect ar fi el, nu se apropie de realitate.

Adica una e cand dai cu masina prin gropi in real life si alta e cand simulezi asta printr-un model matematic.

Plus ca exista si presiunea scaderii preturilor...

Dar suntem deja off....scuze Bala.:twoup:

 

asa e, si intr-adevar am sarit de la subiect :) , am scos masina de la reglaj unghiuri (aveam un surub destrans iar unul s-a rupt cand au incercat sa-l destranga)

si situatia s-a imbunatatit, nu mai simt instabilitate dar trebuie sa vad pe urmatorul set de cauciucuri, bineinteles numai in primavara, il bag in garaj pe iarna.

Link to comment
Share on other sites

Am continuat investigatiile si testul de amortizoare a indicat faptul ca roata dreapta spate are amortizorul varza. Cica nu e de tot dus insa trebuie schimbat. Si stanga spate e un pic afectata insa nu asa mult... Si intr-adevar, pe dreapta spate se uzeaza mai mult de cat pe stanga.

 

Am cautat in mod invers: amortizor defect -> uzura roti si am gasit ca uneori din cauza unui amortizor defect, se uzeaza anvelopa repede si apar si niste valuri pe partea uzata. Am si eu acele valuri...

 

Se pot vedea acele valuri in aceste poze (luate de pe net ca nu am avut timp sa fac poze insa este 100% identic cu ce este la mine)

 

IMGP5583.jpgIMGP5592.jpg

Link to comment
Share on other sites

sa ma umflu-n pene ca am fost primu care ti-a zis de amortizoare dupa ce m-am plimbat cu ea ? le-am si testat dar is prea slab sa apas pe suspensie sport :twoup:))

cat % ti-a iesit eficienta la amortizoare ?

 

Sincer sa fiu, spre rusinea mea, nu stiu.

 

Pe foaia pe care mi-au dat-o, erau niste grafice cu oscilatii si niste limite care banuiesc ca se refera la amplitudinea oscilatiei... Pe spate se apropiau de limita aia care era ceva 48 parca sau 47.

 

Oricum, graficul a a aratat ca la o anumita frecventa a oscilatiei, ansamblul o lua pe aratura... Atat pe stanga dar mai ales pe dreapta

Link to comment
Share on other sites

uneori din cauza unui amortizor defect, se uzeaza anvelopa repede si apar si niste valuri pe partea uzata. Am si eu acele valuri...

pai de ce n-ai zis asa de la inceput? valurile alea sunt un semn clasic si evident. nu apar din alt motiv. la fiecare denivelare roata sare ca o minge (pt ca telescopul n-o mai tine lipita de drum) si se uzeaza asa... in valuri :|

 

unde ai facut testul pt telescoape (si cat a costat? :twoup: )? trebuie sa le verific si eu. merci.

Link to comment
Share on other sites

si uzura amortizoarelor nu e din vina marcii si nefiabilitatii acesteia, ci din vina acestei tari de kkos si gropilor din ea :)

 

nu am prea mers pe drumuri rele. Am preferat sa nu merg deloc cu masina sau sa ocolesc uneori zeci de km ca sa nu merg pe drumuri rele. O buna parte din km, peste 15k km sunt facuti pe autostrazi pe afara.

 

Nu vreau sa dau cu rahat in ei pentru ca pot exista diverse cauze: defect de fabricatie, sa fi luat o groapa cu roata aia desi e pe spate etc.

 

Dar se putea mai bine la capitolul fiabilitate. Totusi, in 50000km sa bagi bani in suspensie e cam... dezamagitor.

 

Insa, asta sa fie. Sa o fac odata ca deja ma streseaza. Sa ii pun gume si.. sa vina sarbatoriile. Un concediu ceva... Un drum lung :twoup:

Link to comment
Share on other sites

pentru ca un logan e gandit din fabrica pentru asa ceva.

si suspensia mea de pe e46 care e normala si nu sport a rezistat la multe gropi si inca mai rezista (pe spate le-am schimbat eu 4 fun dar erau bune amortizoarele).

suspensia sport e gandita pentru drumuri europene, autostrazi, nu pentru denivelari, gropi, bumpere, decopertari, drumuri de tara, borduri cum vezi la noi :twoup:

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

...eu nu am inteles ca Bala ar avea suspensie sport... dar oricum ai intoarce-o... si lasand Loganul la o parte... oricum, e imposibil, de fapt e posibil dar inacceptabil ca la o masina premium si din gama seriei 5, o suspensie sa tina mai putin ca la o masina ieftina... de fapt e inacceptabil pentru ORICE masina ca in urma unei utilizari "domestice"(cum cred ca Bala o face) suspensia sa tina 50000Km. Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

si eu am suspensie sport m-packet, am masina de la 90 000 km si acum am 160 000 si inca le am la 78% pe fata si 84 % pe spate, testu m-a costat 80 Ron sau ceva de genul. eu nu am schimbat suspensia si nici nu stiu daca a fost vreodata schimbata sau daca a fost schimbata, la cati km. Mi se pare ca prea repede i s-a dus suspensia colegului Bala. Sa nu fi schimbat careva in service fara ca proprietarul sa-si dea seama, zic si eu asa...., pt ca altceva....., e absurd sa se duca asa repede.
Link to comment
Share on other sites

Si eu am suspensie M si la 87k inca nu simt nimic in nereglula cu telescoapele.Aia e altceva ca i-au demontat una alta de pe masina,eu unul nu mai las never ever masina nici unde peste nopate ,fara sa fiu eu acolo.De curand am schimbat un injector, si piesa care o primesc inapoi ca defecta are data de luna 6 2007 cand masina mea e fabricata in luna 6 2006.Ce sa mai zic ,masin a fost 36k cand am luat-o cu 24000km, m-ie cam greu sa cred ca a fost schimbat acelasi injector in germania cand masina avea doar un an si ceva.Si mai pot sa continui dar nu are rost!!!
Link to comment
Share on other sites

Si eu am suspensie M si la 87k inca nu simt nimic in nereglula cu telescoapele.Aia e altceva ca i-au demontat una alta de pe masina,eu unul nu mai las never ever masina nici unde peste nopate ,fara sa fiu eu acolo.De curand am schimbat un injector, si piesa care o primesc inapoi ca defecta are data de luna 6 2007 cand masina mea e fabricata in luna 6 2006.Ce sa mai zic ,masin a fost 36k cand am luat-o cu 24000km, m-ie cam greu sa cred ca a fost schimbat acelasi injector in germania cand masina avea doar un an si ceva.Si mai pot sa continui dar nu are rost!!!

 

Chiar ca e suspect la tine.

 

O sa ma uit si la mine sa vad ce si cum. Insa cand am fost la celalalt service sa ii fac unghiurile, si am stat langa ei, pe partea din spate mi-au rupt ceva sigiliu, si mi-a zis ala ca nu s-a mai umblat acolo. Stiu exact unde au umblat si o sa ma uit daca la schimbarea amortizoarelor se umbla acolo sau nu...

Link to comment
Share on other sites

daca nu se rezolva nici asa(schimband amortizoarele) eu iti recomand sa iti gasesti o pers care lucreaza la inspectii periodice si sa ti-o pui pe aparate. Respectivul cu siguranta(oferindu-i ceva) o sa iti dea mai multe detalii decat nesimtitii de la reprezentanta. Mie pt 2 scuturi, bara fata si praguri, piesele + vopsit au vrut sa imi dea dauna totala pe un E39 :twoup:
Link to comment
Share on other sites

daca nu se rezolva nici asa(schimband amortizoarele) eu iti recomand sa iti gasesti o pers care lucreaza la inspectii periodice si sa ti-o pui pe aparate. Respectivul cu siguranta(oferindu-i ceva) o sa iti dea mai multe detalii decat nesimtitii de la reprezentanta. Mie pt 2 scuturi, bara fata si praguri, piesele + vopsit au vrut sa imi dea dauna totala pe un E39 :twoup:

 

Fara cuvinte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.