Jump to content

Instabilitate mare, uzura rotilor spate pe interior


Recommended Posts

problema voastra este la pieza nº2 care suporta toata greutatea masinii.se poate verifica cu roata suspendata facandu i joc in punct 10:20 ale ceasului(presupunem ca roata e un ceas,punem o mana la ora 10 si cealalta la 4).la fel puteti verifica si bratele 14,19(14 e bratul de ghidare a rotii) facand joc in puct 9:15.

mi sa intamplat ca dupa facerea unghiului in ateliere specializate rotile din spate sa fie inchise(spre interior).cu ajutorul unui prieten si al unei ate(coarda)puteti sa verificati cat de bine sunt alineate rotile fata spate.

 

A fost incercata si asa si nu are joc. Deloc deloc.

 

Cum intre timp am mai aruncat doua anvelope iar pe rotile de iarna mi le-a facut praf, ma duc maine la un service care are ceva platforma sa se uite si ei.

 

Intre timp, la reprezentanta a mai trecut un test cum ca ar fi ok :nea:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am constatat azi ca se uzeaza acum si roata din stanga destul de rau. Masina e si mai instabila deci se deterioreaza ceva in timp. Supravireaza extrem de mult.

 

Maine seara am programare si schimb piesa 2 pe ambele parti. La fel cu a indicat si @robert666, am gasit si pe alte forumuri cum ca aceste bucse ar pjutea fi o cauza. Sper sa fie astea...

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=33_1165&hg=33&fg=30

 

Ce este ciudat este ca la reprezentanta mi-au zis sa schimb si piesa 4 pe motiv ca daca tot schimb piesa 2... Insa am refuzat. Le iau pe rand pt ca vreau sa gasesc exact ce are.

Link to comment
Share on other sites

bucsele alea de la bara stabilizatoare le-ai schimbat ? aveau uzura intadevar ? nici o imbunatatire ?

 

Nu, inca nu le-am schimbat insa sunt intr-adevar duse.

 

Un coleg mi-a spus ca mai intai sa merg cu un subler sa vad daca bara stabilizatoare are intra-devar diametrul pt M si de aici acel spatiu. Nu ma astept la surprize la aceasta masuratoare insa vreau sa masor inainte de a lua bucsele.

Link to comment
Share on other sites

ma uit pe schema aia si au putin dreptate cu piesa 4,imparte solicitare cu 2, desi fiind alt format si probabil alt material, sunt supuse la aceleasi forte, merita macar inspectate cu atentie cand dai jos 2..
Link to comment
Share on other sites

Am fost astazi la service. Am inlocuit piesa 2 pe stanga/dreapta cu originala + facut toate unghiurile.

 

Surpriza totala:

 

-masina este complet alta

-trec pe langa tiruri in viteza si nu se mai simte nimic

-pot merge pe drum cu denivelari si masina merge drept, nu mai are tendinta de a pleca stanga/dreapta de spate

-nu se mai simt acele mici oscilatii stanga/dreapta la denivelari.

 

Ciudat este ca am tras de acele bucse, le-am tinut in mana. Se miscau usor in mana insa joc nu. Am tras cat s-a putut de tare si nimic. Niciun fel de joc.

 

Din ce am intebat eu, mi-au spus ca piesa 4 pica extrem de rar. Daca mai am probleme, sa schimb bratul 19.

 

Nu pot spune de acum daca am rezolvat partea cu uzura rotilor insa e clar alta masina. A meritat schimbarea acestei piese chiar daca puntea spate nu aveam niciun fel de joc si nu scotea niciun sunet la gropi, denivelari etc.

Link to comment
Share on other sites

Iarasi face... Iarasi ia curba toata masina. Te ia si cu ameteli daca merg pe un drum virajat...

 

O sa merg pe saptamana viitoare la reprezentanta sa schimb uleiul. La ce sa-i pun sa se uite?

 

Mai citisem pe undeva ca daca o bucsa sta intr-o pozitie 90% din timp face un joc in acea pozitie si poi ridicata pe elevator nu se vede ca fiind uzata.

 

Ce ar putea avea??? La anvelope nu m-am uitat, dar astept sa se duca din nou...

 

trebuie verificate cu masina pe sol bucsele punte spate.poz 2 de aici

daca nu ai jocuri i batai si se deregleaza de la sine geometria rotilor spate ori sunt uzate bucele sus mentionate si se misca puntea cu totul pe masina ori nu strang aia bine ceva reglaj acolo ceea ce m_ar cam mira.

si sa stii ce pe puntea spate se regleaza doar unghiurile de cadere si convergenta. unghi de fuga au doar rotile viratoare.si ti-o spun pt ca am facut peste o suta de reglaje la viata mea. iar la bmw se poate regla pe fata doar convergenta restul unghiurilor fiind predefinite prin constructie si ele se modifica fata de valorile standard doar in cazul unor accidente au al aparitiei uzurii la piesele implicate. deci cine itzi regleaza tie unghi de fuga la e 60 , mai ales pe spate, ori e pe langa ori isi bate joc de tine.

Edited by pedro
Link to comment
Share on other sites

trebuie verificate cu masina pe sol bucsele punte spate.poz 2 de aici

daca nu ai jocuri i batai si se deregleaza de la sine geometria rotilor spate ori sunt uzate bucele sus mentionate si se misca puntea cu totul pe masina ori nu strang aia bine ceva reglaj acolo ceea ce m_ar cam mira.

si sa stii ce pe puntea spate se regleaza doar unghiurile de cadere si convergenta. unghi de fuga au doar rotile viratoare.si ti-o spun pt ca am facut peste o suta de reglaje la viata mea. iar la bmw se poate regla pe fata doar convergenta restul unghiurilor fiind predefinite prin constructie si ele se modifica fata de valorile standard doar in cazul unor accidente au al aparitiei uzurii la piesele implicate. deci cine itzi regleaza tie unghi de fuga la e 60 , mai ales pe spate, ori e pe langa ori isi bate joc de tine.

 

au fost verificate si acele bucse si sunt ok.

Link to comment
Share on other sites

Si la E39 e piesa 2 .. un rahat de bucsa care scartaie ca un animal daca e uzata rau ... facea masina ca o trasura !!!

 

E o bucsa mai completa .. nu stiu cum sa explic exact :rolleyes: e asemanatoare cu un pivot ... Dar am facut-o bucati cand am scos-o ( fara presa :laugh: ) si am vazut din ce e formata !!!are si plastic si cauciuc in interior .

 

In popor ii zice "scartaietoarea" :laugh: La mine era uzata rau pe stanga .. avea joc vizibil cu ochiu !!

 

Cam asta a ramas din bucsa mea :rofl:

 

http://img109.imageshack.us/img109/2682/p100211150902.jpg

 

 

 

 

Piesa 4 ( exista si la e39 ) , eu n-am schimbat-o ca nu se misca deloc ! Bucsa se misca puternic cand trageam de roata !!

Edited by sax1987
Link to comment
Share on other sites

Iti uza rotile sau doar scartaia?

 

La mine, mai ales in ultima saptamana, daca luam curba sa zicem la stanga. Trageam de volan, incepea spatele sa o ia spre dreapta ca si cum si el curba, ieseam din curba si trebuia sa dau de volan invers sa o scot de pe traiectoria ei si sa merg drept. Zici ca eram pe comp.

 

Dupa vreo 5-6 reglaje de unghiuri. Cel putin 5-6 vizite doar pt constatare la service, test drive si inclusiv o revizie generala: NIMIC !

 

Si repet. Nu avea gram de joc. Nu stiu daca doar astea sunt de vina pt ca am mers de cand am schimbat bucsa doar vreo 15km. Azi plec la drum lung cu ea (la mare) si vreau sa vad cum se comporta. Cand ajung inapoi (1500km) pot sa imi dau seama si daca mai manca rotile...

Link to comment
Share on other sites

Cauciucurile le-a teriminat repede dar masina mea e veche si are roti mult prea mari pentru ea :laugh: Oricum joc vizibli la punte spate nu am gasit decat la bucsa aia !! Si am verificat-o la 2 mecanici !!

 

Dupa ce am schimbat-o am facut si unghiurile ( trebuiau facute oricum ca treceam de la jante pe 15 la 19 ) si s-a schimbat foarte mult masina !! Inainte spatele parca mergea cum vroia el :hyper: Ma misca pe mine pe scaun... in toate partile !! Imi era si frica sa merg tare cu ea .....

 

 

Despre uzura cauciucurilor dupa ce am schimbat-o nu poti sa-ti zic ca nu am mai mers mult cu ea ( am plecat din tara fara masina si pana in decembrie n-o mai conduc :rolleyes: ) !!

 

P.S. drum bun si concediu placut !!

Edited by sax1987
Link to comment
Share on other sites

Multumesc !

sincer cred ca cei ce ti-au reglat unghiurile nu prea stiu ce fac. incearca un alt service specializat pe directii. ai grija ca sunt masini care se regleaza incarcate cu echivalentul a 4 pasageri de exemplu. am patit-o acum multi ani cand am reglat o alfa 75. toate unghiurile erau perfect in valori dar nu statea pe drum .apoi m-am uitat in documentatie si zicea ca se regleaza cu 4*75 kg sarcina. am bagat 2 oameni in fata si 2 in spate , am refacut reglajul si totul a fost super.

Link to comment
Share on other sites

sincer cred ca cei ce ti-au reglat unghiurile nu prea stiu ce fac. incearca un alt service specializat pe directii. ai grija ca sunt masini care se regleaza incarcate cu echivalentul a 4 pasageri de exemplu. am patit-o acum multi ani cand am reglat o alfa 75. toate unghiurile erau perfect in valori dar nu statea pe drum .apoi m-am uitat in documentatie si zicea ca se regleaza cu 4*75 kg sarcina. am bagat 2 oameni in fata si 2 in spate , am refacut reglajul si totul a fost super.

 

@pedro, am facut unghiurile si de doua ori intr-o saptamana la diverse serviceuri. Inclusiv cei de la BMW service mobil mi-au spus ca nu e de la unghiuri ci este altceva. Doar ca nu mi-a zis nimeni nimic concret.

 

A fost (sper ca este rezolvata acum) o problema la suspensie. Mai aexact acele bucse care se comportau extrem de ciudat. Nu joc, nu sunet desi erau praf.

Link to comment
Share on other sites

nu ma pot gandi decat la arcuri si amortizoare . Am mai vazut genul asta de topaiala la o masina cu arcurile si amortizoarele praf . Cand a desfacut erau ambele arcuri fisurate iar la unul o spira rupta dar nu se vedea la inspectie

 

Subscriu...si 3-ul meu danseaza de spate tot asa din cauza suspensiei pe spate care mi s-a dus recent.Era sa ma si rastorn cu ea intr-un sens giratoriu intr-o zi ploioase cu mazga pe sosea.totusi mie nu-mi uzeaza cauciucurile...poate si pt ca nu prea mai circul cuea de atunci pana am timp sa-i pun amortizoare noi.:)

Edited by GeorgeCasino
Link to comment
Share on other sites

La e46 exista aceste bucse pe spate? ( o schema din realoem e binevenita) - am aceeasi senzatie, spatele e impotriva mea :)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=33_0840&hg=33&fg=30

verifica cu atentie reperul 4 din al doilea link. ala face urat la e46

Link to comment
Share on other sites

A inceput sa joace de fund, orice trecere pe langa alte masini fiind insotita de o oscilatie puternica a masinii.

Problema e ca acea instabilitate s-a accentuat dramatic pe drum. Am fost depasit de un matiz ceva si era sa ajung in sant ! Orice denivelare duce la niste oscilatii imense ale masinii atat stanga-dreapta cat si topaie de fund. La curbe, spatele parca are volan propriu fiindca masina ia curba si cu fata si cu spatele. Un pic sa misc de volan si masina ia ditamai curba...

- masina e mai instabila ca oricand. Mai exact, s-a simtit o imbunatatire dupa ce am schimbat amortizoarele pe spate dar instabilitatea a ramas. Vantul din lateral o scoate aprope de pe drum daca nu dau din volan ca compensez. La curbe, ia curba toata masina de parca vireaza si spatele si fata, este super-mega-supraviratoare. Daca drumul e inclinat, nu mai merge paralel cu directia de mers ci se simte ca merge intr-un unghi. Daca drumul e inclinat ba pe o parte ba pe alta, spatele ba e pe o parte ba pe alta.

La mine, mai ales in ultima saptamana, daca luam curba sa zicem la stanga. Trageam de volan, incepea spatele sa o ia spre dreapta ca si cum si el curba, ieseam din curba si trebuia sa dau de volan invers sa o scot de pe traiectoria ei si sa merg drept. Zici ca eram pe comp.

REZOLVAT!

 

Masina a redevenit stabila. Pot sa merg si cu viteza si sta pe drum. Nu conteaza vant din lateral sau trecerea pe langa alte masini. Masina merge drept sau merge cum vreau eu. Denivelariile nu mai sunt o problema.

 

Rezolvarea a fost inlocuirea piesei 2:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=33_1165&hg=33&fg=30

 

 

Am observat o uzura la rotile din spate, pe interior. Era seara, nu mai aveam ce sa fac si am pus niste SH in loc. A doua zi am plecat pana in Germania pentru un weekend. Masina a mers bine pana pe la mijlocul drumului. A inceput sa joace de fund, orice trecere pe langa alte masini fiind insotita de o oscilatie puternica a masinii.

 

Am ajuns in Germania, rotiile din spate varza ! Am tot cautat pe acolo serviceuri, toata sambata dar pentru ca era we nu am gasit liber/apt/deschis. Am intrebat oameni, am mers la diverse firme sa ii intreb pe oamenii de acolo etc.

- primii 50k km am uzat 80% rotile ca de la 50 la 57k sa schimb 3 randuri de anvelope pe spate

 

Rezolvat/Imbunatatit

 

Inainte de schimbare, un drum Timisoara-Herculane si retur mi-a luat cam 1mm pe interiorul anvelopei (400km). Acum, dupa aprox 1800km de autostrada, mers tare, bagaje, intrat extrem de tare in curbe, nu vad nimic uzat. Din pacate nu am masurat carnea pe roti inainte si dupa drum, insa in mod clar, rotile nu se mai uzeaza ca inainte. Imi este imposibil sa estimez acum ca daca pun anvelope noi, merg 50k km la fel cum am mers cu setul cu care a venit masina: Dunlop SP01 RFT 245/40/18.

 

Am vazut pe idrive ca trebuie sa schimb placutele cam in 15k km . O sa schimbi atunci preventiv si bratele (piesa 19):

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=33_1165&hg=33&fg=30

 

Din ce am citit, aceste brate, impreuna cu piesa 2 sunt responsabile de uzura anvelopelor. Pot fi ori unele ori altele iar durata de viata ar fi pe la 80-100k km. Cum am RFT + suspensie M pe ea, banui ca in curand tot la schimbare ajung, asa ca le voi schimba preventiv.

 

Multumesc frumos pt sfaturi !

Link to comment
Share on other sites

Deci piesa nr 2 se schimba impreuna cu sigurantanr3 . Si se numeste bucsa oscilanta. Cred ca am mai zis undeva despre ea. Bine ca ai scapat de problema.

 

Da, am schimbat-o impreuna cu acea siguranta.

 

Nu am schimbat-o mai devreme pt ca nu credeam ca o piesa fara joc, fara zgomot poate avea o asemenea influenta. Era ultima piesa la care ma gandeam.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare... Tot timpul juca masina de spate, sau avea momente?

 

Avea momente cand juca mai tare sau mai putin (pe acelasi drum).

 

Mai exact, mergeam cu ea prin oras si o simteam ca juca de spare putin.

 

Ma intorceam, prin aceiasi zona, pe acelasi drum si mi se parea ca se rupe in doua. Fara sa zici ca e mai incarcata sau mai putin incarcate, ca merg mai tare sau mai incet.

Link to comment
Share on other sites

Salut. As vrea sa imi refac geometria la roti la un E46 la Banat Car. Problema este ca daca merg drept, volanul sta cu cateva grade rotit inspre stanga. Am vazut ca in urma problemelor avute de tine ai apelat si tu la Banat Car pentru geometrie. Intrebarea mea era daca ii recomanzi pentru acest serviciu pe cei de la Banat Car? Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Salut. As vrea sa imi refac geometria la roti la un E46 la Banat Car. Problema este ca daca merg drept, volanul sta cu cateva grade rotit inspre stanga. Am vazut ca in urma problemelor avute de tine ai apelat si tu la Banat Car pentru geometrie. Intrebarea mea era daca ii recomanzi pentru acest serviciu pe cei de la Banat Car? Multumesc.

 

Sincer, da.

 

Ei au doua tarife. Regleaza ceva si mai inca ceva. Am avut aceiasi problema ca si tine, mai de mult, cam acum un an, mi-au facut lucrarea si m-a costat 1.8mil. Foarte multumit. Daca fac ambele reglaje sau ma rog, ei cauta si daca mai ai ceva dereglat atunci iti mai iau bani, este cam 4 mil in mare. Oricum, poti sa-i intrebi si iti spun estimativ cam cat costa.

 

Acum cand am schimbat bucsele, am facut geometria la Pitstop. Au usor alte limite ca si la BanatCAr ma refer la unghiul de cadere. Mi-a trebuit sa am masina repede pentru concediu si nu am facut doua programari pt bucse la pitstop si apoi unghiuri la BanatCAr. Am facut tot in acelasi loc. La pitstop mi-au luat aprox 2.5mil din ce tin eu minte.

 

Pt unghiuri cel putin, eu as merge la BanatCAr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.