Jump to content

Instabilitate mare, uzura rotilor spate pe interior


Recommended Posts

Nu ma pricep la suspensie dar iti dau si eu ceva sfaturi ce poti sa incerci sa faci:

1.Testeaza amortizoarele din spate: te apesi cu toata forta ta pe rand pe ambele aripi din spate iar daca masina cand revine in sus nu se opreste imediat ( adica fara balans) atunci sunt praf amortizoarele.Exista si ceva testere de amortizoare prin service-uri si iti spune la ce procentaj sunt amortizoarele dar nu stiu exact sa-ti spun unde sa mergi.

2.Daca amortizorele sunt OK atunci eu as da jos arcurile din spate sa le inspectez ( dar nu pe masina ci in mana ) sa nu fie rupte desi din cate stiu daca ai arc rupt se aude o bataie la gropi.

Cand rezolvi sa ne zici si noua ce a fost ca-s tare curios....

PS: Vii Duminica la intalnire?Vreau sa vad si eu cu ochii mei cum face masina :twoup:(

Link to comment
Share on other sites

Ok, o sa verific arcurile sa nu fie rupte. Amortizoarele aparent sunt ok dar o sa ma mai uit si la ele inca odata

 

Celor de la BanatCar, nu li s-a parut suspecta treaba cu geometria care tine doar o luna????????

Ce ai de gand sa faci mai departe?

 

Ma intelesesm cu ei ca daca gasesc ceva sa-mi faca o factura proforma si daca nu e nimic sa-mi faca din nou unghiurile. cum nu au gasit nimic, au refacut unghiurile...

Factura proforma mi-au dat insa...pentru anvelope: 4 x 245/40/R18 = 79 de milioane si ceva :twoup:

Initial vroiam sa-mi iau anvelope noi de iarna (evident nu de la ei), dar cum cred ca se vor uza f repede anvelopele, voi merge pe unele sh. De alea nu imi va parea asa de rau. In acest timp o sa mai verific cum am zis mai sus si alte chestii gen amortizoare, arcuri, etc.

 

Nu ma pricep la suspensie dar iti dau si eu ceva sfaturi ce poti sa incerci sa faci:

1.Testeaza amortizoarele din spate: te apesi cu toata forta ta pe rand pe ambele aripi din spate iar daca masina cand revine in sus nu se opreste imediat ( adica fara balans) atunci sunt praf amortizoarele.Exista si ceva testere de amortizoare prin service-uri si iti spune la ce procentaj sunt amortizoarele dar nu stiu exact sa-ti spun unde sa mergi.

2.Daca amortizorele sunt OK atunci eu as da jos arcurile din spate sa le inspectez ( dar nu pe masina ci in mana ) sa nu fie rupte desi din cate stiu daca ai arc rupt se aude o bataie la gropi.

Cand rezolvi sa ne zici si noua ce a fost ca-s tare curios....

PS: Vii Duminica la intalnire?Vreau sa vad si eu cu ochii mei cum face masina :)(

 

Nu stiu daca o sa vin... Nu promit nimic...

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca ar fi uzate rau amortizoarele nu ar trebui sa faca chiar asa. Am circulat cu amortizoare praf dar nu am avut probleme de genul asta.

La tine probabil ca doar unul din amortizoare este uzat si de aceea apare instabilitatea in curbe.

Si inca ceva, nu stiu sigur cum e la e6o dar puntea spate are bara stabilizatoare?

Link to comment
Share on other sites

dar de batut nu batea nimic de la arcul rupt?

eu am mers cu un arc rupt la fosta masina, un e34 si habar n-am avut. Mi-a zis urmatorul proprietar ca l-a vazut un mecanic cu totul intamplator...

 

Celor de la BanatCar, nu li s-a parut suspecta treaba cu geometria care tine doar o luna????????

parerea mea e ca aia nu sunt mecanici. sunt doar schimbatori de piese.

din cate am vazut pe net nu esti singurul care pateste chestia asta la masina. te-ai astepta ca un service bmw sa fi auzit cumva de problemele astea...

Eu am fost la ei o data, cu doua probleme: un senzor de la axul cu came si o problema la imobilizator (nu imi recunostea tot timpul cheia... ma rog). Anyway, cei de la banatcar mi-au zis "haideti sa schimbam mai intai senzorul sa vedem daca nu rezolva si cealalta problema". Deci daca merg intr-un loc cu "profesionisti" si ies de acolo cu impresia ca stiam mai multe de pe www... e nasol.

Link to comment
Share on other sites

De acord cu tine ! Am mai patit-o si cu niste tampoane de la filtrul de aer. De 3 ori am mers la ei si a 3-a oara le-am zis ca daca nu o sa se rezolve nici acum, prin inlocuire acele tampoane o sa iasa scandal mare. Abia atunci au dat totul jos, miscat, regrat etc. si si acum e ok. Dar se lasase cu o mica amenintare...

 

Asta e... Oricum, acum masina iesita din garantie o sa incep sa merg si la altii (cu conditia de a sta pe langa ei sa-i observ).

 

Numai factura proforma de la anvelope de 79 mil si mi se pare ca-si bat joc de oameni...

Link to comment
Share on other sites

bala asa cum ti-am zis la intalnire, fa un test amortizoare.... mie mi se pareau cam uzate... nasol cu suspensia M ca nu-s asa gras ca sa ma las destul pe ea :twoup:

 

trafic2k : daca ai trecut la mertz esti de iertat, next car o sa fie c class probabil ca de cate probleme am auzit la e90/e60 nu m-as incurca cu asa ceva

Link to comment
Share on other sites

, next car o sa fie c class probabil ca de cate probleme am auzit la e90/e60 nu m-as incurca cu asa ceva

bun, iti imaginezi, probabil, ca aia sunt lipsiti de probleme :twoup: Au si ele problemele lor, mai ales pe la sistemele electrice, calculatoare, astea.... cel putin din cate am vazut pe la prieteni. Cum nemtii schimba masina la 5 ani, nu m-as mira sa fie vorbiti producatorii astia intre ei, sa-si roteasca clientii :)

Link to comment
Share on other sites

, next car o sa fie c class probabil ca de cate probleme am auzit la e90/e60 nu m-as incurca cu asa ceva

bun, iti imaginezi, probabil, ca aia sunt lipsiti de probleme :twoup: Au si ele problemele lor, mai ales pe la sistemele electrice, calculatoare, astea.... cel putin din cate am vazut pe la prieteni. Cum nemtii schimba masina la 5 ani, nu m-as mira sa fie vorbiti producatorii astia intre ei, sa-si roteasca clientii :)

Nu pot sa confirm chestia asta cu producatorii dar pot confirma cele spuse de tine legate de problemele de la Mercedes ( nu ma intelegeti gresit recunosc ca este o masina foarte buna dar nu uitati ca NU MAI ESTE MERCEDES COBRA ) am un prieten care se ocupa de Mercedes si problemele sunt la fel ca si la BMW adica si acolo pica module,parte electrica,etc...si e la fel sau daca nu mai scump ca si la un BMW iar tot de la el stiu ca DAS-ul ( DIS-ul de la BMW) este mult, mult mai slab la diagnoza decat softul de la BMW.

PS: Pentru cei care cochetati cu varianta trec de la BMW la MERCEDES....ADIO FEELING la volan,repet NU am nimic cu Mercedesul dar parerea mea este ca " cel putin pentru mine " imi cumpar una dupa varsta de 40 de ani cand nu mai curge la fel de rapid sangele in vene si nu mai vreau sa simt ca merg cu masina....

ATENTIE in expunerea de mai sus NU luam in calcul SLR,AMG...ci doar masini obisnuite.

O seara faina sa aveti!

Link to comment
Share on other sites

In locul tau as schimbat bucsa bascula spate si poate si bascula ca sigur este una din aceste doua. De la amortizoare nu se strica directia asa de repede

 

Te referi la bascula ca fiind piesa 8?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30

 

Deci pana acum trebuie sa:

 

verific arcuri

verific amortizoare

si apoi voi incepe cu schimbari la nimereala. Deja e aiurea la condus cum face. parca merg cu barca. Am fost ieri pe un drum denivelat si sarea de spate (stanga dreapta) de numai. Deci nu sus jos ca autobuzele ROMAN fara amortizoare pe ele ci cumva in lateral.

 

p.S. Timpul asta ma omoara...

Link to comment
Share on other sites

e vorba de piesa 2 din linkul de jos

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30

 

Cum am scris si niste posturi mai sus. Nu poti verifica tragand de roti. Tragi pana iti cad mainile si nu vei simti vreun joc.

Bucsile de la bascula nu au simptomele astea, cele din linkul de mai sus da.

Piesa mare din link face legatura intre trenul de rulare si caroserie, de aia ti se pare ca fuge spatele..

Din pacate nu o poti verifica la mana sau tragand de roti, ci doar dupa simptome si dupa ce ai eliminat restul(amortizoare, arcuri flanse)

Foarte greu de ajuns la bucsele alea. Dai jos toata puntea spate cu tot cu diferential.

MA repet, astea sunt simptomele cand sunt terminate bucsele alea., exact ce patesti tu.

Numai ca astea cedeaza extrem de greu, nu am mai auzit de problema asta la e60 .. apare la e39 sau e34 care au ceva ani in spate, chiar si pe drumurile patriei..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Intrebare - daca tot zic cei de la BMW ca masina nu are nimic, de ce nu faci o prelungire de garantie ? Dai 3-4000 ron pt 1-3 ani si apoi te duci la orice dealer si iei un mecanic in masina, ii arati cum face si ii pui sa iti repare masina.
Link to comment
Share on other sites

verifica bine amortizoarele :twoup:

 

Sunt plecat momentan din tara in delegatie dar cand ma intorc va fi primul lucru la care o sa ma uit + arcuri

 

Intrebare - daca tot zic cei de la BMW ca masina nu are nimic, de ce nu faci o prelungire de garantie ? Dai 3-4000 ron pt 1-3 ani si apoi te duci la orice dealer si iei un mecanic in masina, ii arati cum face si ii pui sa iti repare masina.

 

M-am gandit si la asta, am vorbit cu ei insa daca vreau garantia acum, va mai trece inca 6 luni pana sa se activeze. deci pe urmatoarele 6 luni tot nu voi avea garantie...

Link to comment
Share on other sites

ei iti verifica masina oricum inainte de acordarea garantiei ... deci de ce ai mai astepta 6 luni?

@Bala: de asemenea exista, pe langa garantia de care vorbeam si cea europlus. te-ai interesat ce conditii are acest tip de garantie?

 

Pentru ca asa este acel pachet al lor.

 

Si daca as fi avut acum garantie, imi spuneau ca masina nu are nimic. Ce puteam sa le fac?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
incearca pentru puntea spate:

cadere=-1.5°, in mod normal este -2.3°

convergenta totala=+0.4°

 

Verifica bucsile oscilante, cele de la bascula inferioara. piesa 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=30

 

exact problema asta au gasit-o la al meu cand l-am dus la reglaj directie, am observat ca pe exterior cauciucurile sunt aproape noi iar pe interior sunt gata, mai mult pe dreaptya si mai putin pe stanga

rezulta ca toate unghiurile erau pe valori rosii si exagerat de deplasate, si asta ca acum doua luni am dus-o la alt atelier sa verifice unghiurile si totul era ok, dupa spusele lor.

la bratul inferior spate dreapta (cel din aluminiu) surubul de reglaj unghi de cadere era destrans aproape de tot, iar cel din stanga nici nu s-a putut destrange si s-a rupt, acum masina e pe standul lor pana se gaseste surubul respectiv.

aveam cam aceeasi problema cu Bala dar nu chiar asa de exagerat, daca se rezolva problema regland BINE unghiurile pe spate.... inseamna ca si asta influenteaza destul de mult in comportamenul masinii si uzura pneurilor.

Link to comment
Share on other sites

acum am vazut si eu ca am rotile de pe FATA uzate mult mai tare pe interior decat pe exterior. nu-mi pot explica altfel decat ca am mers o perioada cu bieletele uzate (cu joc, chiar). cum rotile de pe fata sunt "impinse" (adica nu au traciuntea .. cum sa zic) e normal ca ele, intampinand rezistenta de la drum, sa fuga spre exterior (adica sa faca toe-out) si in felul asta sa frece tare muchia interioara. simteam si fenomenul ala specific (si cautat la masinile de curse...) ca masina se angajeaza in curba la cea mai mica rotire de volan si la cele mai mici denivelari ale drumului. practic trebuia sa corectez tot timpul directia. dar asta e problema pe FATA.

Nu inteleg de ce ar aparea problema asta pe spate! Adica rotile alea imping masina. Daca ai joc la bucse, alea alea, mi s-ar parea normal ca rotile sa forteze in toe-in. poate doar cand franezi sa fuga spre exterior.... chiar: ai putea sa incerci curba accelerand si curba decelerand sa vezi daca e alt "feeling"?

 

Ziceau unii pe un forum ca o dereglare a unghiului de cadere (?. "camber" ii zice in engleza) uzeaza muchia gumei, insa mult mai tare o uzeaza reglajul de "toe" (unghi de fuga?).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.